malingus Skrevet 12. juli 2008 Forfatter #51 Skrevet 12. juli 2008 Men, forklar meg nøyaktig, hvordan skal jeg greie å ta hensyn til henne? Skal jeg klatre over på balkongen hennes, banke på og si at "nå skaljeg ta meg en røyk! Tenkte bare du ville vite det, så du ikke går ut på balkongen din!" Skjønner ikke hvordan jeg ikke viser hensyn og hvordan jeg eventuelt skal gjøre det?
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #52 Skrevet 12. juli 2008 kan ikke sette barnevogna ute fordi de under røyker ute???? akkurat som om all røyken siiger ned i vogna til ungen.. nei.. da kunne vi ikke gått turer i byen heller da, der kjører det biler, og tenk på all eksosen som siger ned i vogna??? tullpreik--
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #53 Skrevet 12. juli 2008 alle sjuke menneske e jo innpå dinna sio.. herregud at da går an! får dåke faen meg sjerpa dåke, ongen dåkas dør ikkje fordi om da kjeme et lite røyktrekk på an. ... . . alt dåke gidd å bry dåke om! HI må no få røyka på SIN terasse viss hu vil...OMG! dører e te for å opnast å lokkast! amen
Gjest Skrevet 12. juli 2008 #54 Skrevet 12. juli 2008 Synd for henne. Hun har selv valgt å bo i blokk. Tåler hun det ikke får hun lukke døra si, eller flytte der i fra.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #55 Skrevet 12. juli 2008 Her får du ingen forståelse altså. Jeg skjønner deg ikke, jeg røyka i 9 år før jeg ble gravid. Og jeg var ikke en slik egoistisk røyker som deg, utrolig hvor mange egoistiske røykere det er der ute, er sjokkert. Hadde aldri røyka på verandaen av hensyn til naboen. Skal du absolutt røyke må du dra en plass d ikke går utover andre folk. Hvorfor skal andre lukke døra hele tiden eller evt sitte med røyklukt i leiligheta bare pga at du absolutt må ha røyken??? Hvis det er så viktig gjør du alt for å få den, da syns jeg du kan gå deg en tur. Har selv fått en nabo som røyker på altan HELE dagen, holder på å bli gal. Blir kvalm å måtte bo i røyklukt pga at noen skal være så egoistiske. Vil heller ikke utsette sønnen min for d. hun røyker selv om jeg har sønnen ute på altan, ender med at VI må gå inn.... Ingenting er så ille som lukta av røyk. Det er ikke selve røyken som er ille som mange tror...
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #56 Skrevet 12. juli 2008 Når man velger å bo tett, så får man endel med på kjøpet da... Jeg hadde f.eks hunder i blokk, og mange irriterte seg grønn over det. Mens jeg på min side irriterte meg over at folk hadde heftig sex med vinduet åpent, eller at folk spilte svensktoppar, kranglet, snakket høylytt på terassen osv. Men det er da for pokker litt av prisen ved å bo i blokk. Kan ikke gå rundt å klage på alt som er heller... Og de ungene hos naboen får sikkert i seg nok av andre ting, om man ikke i tillegg skal stå over unga sine og banne og sverte fordi naboen tar seg en røyk. Det har man faktisk sin fulle rett til. Fikser man ikke å bo oppå andre mennesker og deres vaner (innenfor lovens grenser), så får man bo på en annen måte da... Nå bor jeg i rekkehus, og irriterer meg ofte over at naboen klipper plena når jeg skal slappe av og kose meg med en tlf samtale på terassen.. Eller at unge til naboen hele tiden henger over gjerdet og vil vise meg nye ting, fortelle om ting som har skjedd osv... Men hallo, jeg har valgt å bo så nærme andre mennesker, at det må jeg vel bare finne meg i.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #57 Skrevet 12. juli 2008 Herregud hvis det er sånn at man ikke kan ta ett par røyk om dagen på sin egen terrase, så bør ikke folk bruke parfyme, for tenk på de som er allergisk, som meg og får hodepine og blir helt tett i lungene. Man bør heller ikke kjøre bil, båt, fly, motorsykel osv, for de som reagerer på eksos. Ikke ha dyr for tenk hvis hunden din mister et hår som blåser inn på naboens sofa, der naboen sover og våkner opp med tett nese og hovne øyne. Nei da kan man ikke gjøre noe. Vi får vel bo inne i en plastboble med er filter som renser luften som kommer inn slik at man ikke blir plaget av noe.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #58 Skrevet 13. juli 2008 HAHAHAHA...Drit bra skrevet anonym 01:51
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #59 Skrevet 13. juli 2008 Jeg har bodd i en leilighet selv med veranda rett over de under sin veranda. Kan ikke beskrive hvor ekkelt det er når naboen gikk ut for å ta seg en røyk mens vi satt og spiste ute for en gangs skyld. Jeg kunne heller ikke ha kles snora stående ute fordi klærne luktet røyk når de var tørre. Det er så utrolig iriterende for en ikkerøyker å ufrivillig bli utsatt for det. HI du får overhodet ikke min sympati. Slutt å røyk. Synes det er kjempebra av deg å ha klart å ikke røyke i svangerskapet og spebarnstiden. Hvorfor i all verden begynte du igjen?
blåbæret Skrevet 13. juli 2008 #60 Skrevet 13. juli 2008 Enig med HI, du gjør som du vil på din veranda! Har bodd i blokk selv og det er ikke så mye lukt som kommer inn av 1 røyk... (Og det er bedre at naboen røyker ute enn at de røyker inne spør du meg.)
malingus Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #61 Skrevet 13. juli 2008 Det er ubeskrivelig hvor ekkelt det er... Ja, men en røyk varer i max 5 min. Det skulle da være mulige å overleve? Skjønner ikke hvorfor ikke ikke-røykerne kan strekke seg litt og?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #62 Skrevet 13. juli 2008 hverken jeg eller mannen røyker men vi bor i blokk der flere røyker. Om jeg kjenner røyklukt på terassen så reagerer jeg faktisk ikke med å bli sur, de er ihvertfall smarte nok til å røyke ute tenker jeg. Ingen rundt her damper hele dagen da så jeg syntes ikke det er verdens største problem da er det værre at storrøykerne en trapp ned setter opp døra si Til oppgangen for å "lufte" på vintern. For de røyker inne og da stinker det røyk i hele oppgangen. Eller når det stinker røyk inne hos meg en gang i mellom fordi noen har røyka så mye hos seg at det går i luftekanalene som går gjennom alle leiligheter. Men sånn er det bare når man bor i blokk. Irriterenes ja men ikke noe å gjøre med det. Man kan ikke nekte folk å røyke i sitt eget hjem eller på sin egen terasse. Røyking i oppgangen er jo ikke lov da så da sier jeg fra. men ellers kan jeg ikke forvente at folk skal ta all mulig hensyn til meg bare fordi jeg ikke røyker og er allergisk. Det som slår meg egentlig er at folk som har røyka før og slutta tydelig irriterer seg mere over røykere en de som aldri har gjort det. Hva kommer det av?
Miss Misantrop Skrevet 13. juli 2008 #63 Skrevet 13. juli 2008 Det er ikke greit å være ufin i språket om noen, selv om man ikke er enige i deres valg. Litt toleranse må man vise begge veier om man bor i blokk (derfor kunne jeg aldri tenkt meg å gjøre det) Jeg HATER hvitløkslukt, men kan ikke gå til naboen og si at han må slutte å lage favoritt maten sin fordi... Syntes HI kan røyke på sin egen veranda.
Dunder Skrevet 13. juli 2008 #64 Skrevet 13. juli 2008 Jeg merker det inni stua når naboen røyker på sin veranda selv om jeg har verandadøra igjen. Men jeg synes det tar helt av hvis man skal klage på dette. Det er ikke lenge siden folk satt rett opp i fjeset på ungene sine og røyka, og "alle" røykte innendørs selv om de hadde små babyer. Mye som erirriterende når man bor i blokk, men jeg synes det e rlitt av sjarmen også, jeg da. Fremmede lukter, krangling fra naboen osv.
malingus Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #65 Skrevet 13. juli 2008 Jeg og en venninne satt ute og prata og røykte litt og koste oss. Etter nærmere en time, smeller hun igjen døra! Skulle tro hun merka røyklukta før det gikk en time... Og nå kjefter og smeller både hun og eldstegutten der inne... Greia er også at hun har hatt balkongdøra på vid vegg siden kl 16-17 i ettermiddag. Hadde hun skulle lufte akkurat da jeg og min venninne satt ute, kunne jeg skjønt irritasjonen. Men hun kan ikke forvente å kunne ha døra åpen hele dagen uten at røyklukt (eller annen lukt for den saks skyld) kommer inn! Vi satt kanskje lenge, men plager det henne så fryktelig, kunne hun da lukket døra før... Uffameg...
LadyJones Skrevet 13. juli 2008 #66 Skrevet 13. juli 2008 Ikke lest alle svarene dine, men jeg hadde også blitt irritert på deg dersom du hadde røkt og jeg hadde kjent det inne i min egen stue når jeg hadde dørene åpne. Men hvordan jeg hadde reagert, det tør jeg ikke si.
malingus Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #67 Skrevet 13. juli 2008 Les alle svarene du Ikke sikkert du er enig med meg fordet, men da vet du iallefall hele saken og mange forskjellige synspunkter! Interresant egentlig med så mange forskjellige syn på en situasjon!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå