Gå til innhold

Irritert på nabokjærringa!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å blir så forbanna!!!!

Vi har vært naboer i 14 mnd. I svangerskapet røykte jeg ikke og heller ikke de første 6 mnd etter fødselen. Men har nå altså begynt igjen... Dumt, men sånn er det nå! Nabo dama liker visst å ha balkongdøra si åpen til enhver tid (så godt som) og det plager henne tydeligvis fryktelig at jeg røyker. Enda jeg røyker ikke mye.

Nå isa, da jeg tok dagens andre røyk (ved den første røyken hadde hun døra igjen) hørte jeg at hun drev å krangla med ungee sine. Hun er alenemor med to unger i 7-9 års alderen. De kjefter på hverandre nesten daglig. Iallefall, da jeg satt ute å røyka hørte jeg hun sa høyt noe om at "nå sitter hun faen meg der å røyker igjen. Forpester oss hele dagen!" Og SMALT igjen døra! Herlige tid! Tror dama må ha seriøse problemer! Er det så vanskelig å lukke døra de få minuttene jeg sitter ute? Eller, om det plager henne så fælt, komme å si det til meg så vi kan snakke om det? Ja ja, gidder ihvertfall ikke å hilse og smile til henne noe mer. Dette syns jeg var lavmål og utrolig barnslig! Dama er rundt om 40 år!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

DU er irritert på nabokjærringa ja! Vet du, jeg skjønner veldig godt jeg at hun er irritert på deg!!!

Jeg bor selv i 1. etg. i tomannsbolig, og synes det er forferdelig når beboerne i 2. etg. sitter og røyker i vindusposten. Da siver røyken inn gjennom soveromsvinduene til barna mine, og inn gjennom ventilene overalt.

Jeg respekterer de som røyker, men hadde også satt stor pris på om det var en gjensidig respekt. Har varslet flere ganger om at jeg ikke synes noe om at røyken siver inn, men det driter de tydeligvis i!

Kan du ikke røyke på andre siden av huset da, eller evt. en annen plass hvor det ikke siver inn til henne?

Hilsen ei som skjønner nabodama di veldig godt!

Skrevet

Om du røyker et sted hvor det merkes godt inne hos naboene, har jeg langt mer forståelse for naboen enn deg.

Skrevet

Nei det kan jeg ikke. Bor i blokk og har bare en balkong. Kan ikke går ned og ut på forsiden når jeg er alene hjemme med ungen. Røyken tar 5 min, det går an å lukke døra de min, uten å bli sur. Så slipper hun røyken. Skjønner at hun ikke liker røyklukt, men det er faktisk lov å røyke på sin egen balkong. Og i det minste kunne hun kommet til meg og sagt det, i stede for å slenge ut frekke kommentarer hun vet jeg hører. Jeg har ikke sagt noe på at hun krangler og kjefter på ungene sine hver dag, selv om det er utrolig irriterende. Jeg lukker heller døra/vinduet mens det pågår!

Skrevet

Der synes jeg ikke overhodet synd på deg.

Røyking er utrolig plagsomt for de som ikkr røyker.

Hvis jeg grillet ute på verandaen min hver dag med litervis av tennveske og du fikk denne lukten inn til deg, hadde du blitt så fornøyd da?

Kan tenke meg en grill med tennveske ville irritert deg like mye som røyk gjør for ikke røykere.

Gå deg en tur ut eller røyk i stykker leiligheten din. Ikke plag naboer, særlig ikke når de har barn..

Folk som røyker tar veldig lite hensyn synes jeg.

Skrevet

Hadde du blitt irritert om jeg flyttet inn ved siden av deg og satt på verandaen og røyket pot? Og det hadde kommet inn i leiligheten din der ungen din også er? Da kunne jo du også bare lukket døra di mens jeg holdt på med dette eller? For min del hadde det vært samme f.. hva naboen røyket, hadde jeg blitt plaget av det måtte naboen gjort noe med det. Ikke at jeg røyker det men dette var et eksempel.

Skrevet

Men hvor skal man røyke da? Er jo "i veien" uansett hvor en gjør det. På stranda, bussholdeplassen... Og man skal jo for guds skyld ikke røyke når en triller tur. Dette har jeg ikke lyst til heller. Så, når jeg er alene med ungen, er det ikke mange måter¨å gjøre det på. Du sier røykere tar lite hensyn? Tar ikkerøykere mer hensyn da? Er vel ikke noe problem å bare lukke døra i 5 min? Og hvis den grillinga di hadde vart i 5 min hadde jeg ikke reagert, nei!

Forresten, da vi flytta inn snakka jeg litt med denne naboen. Hun sa faktisk de at hun hadde ikke bodd i blokk om hun ikke hadde likt det, med alt det innebar... Hmmm...

Skrevet

La det gå utover ditt eget barn i stedet for hun og hennes - så hold deg inne hos deg selv å røyk! Noen må det jo gå ut over!

Sånne som deg er dritirriterende

Skrevet

Folk som røyker har mista luktesansen, og forstår derfor ikkje kor ekkelt røyklukt er for andre....

Skrevet

Når en bor i blokk, må en jo tåle litt. Man må også kunne ta litt hensyn. Alle lever på forskjellige måter. Har ikke jeg ret til å røyke?

Jeg ber ikke henne lukke døra når de krangler!

Skrevet

Ja hvor skal man røyke? Du får ta deg en trilletur med ungen og ta deg en røyk da. Får sikkert mange stygge blikk men det fortjener du vel da..

Vi ikke-røykere trenger jo ikke ta noe mer hensyn enn folk flest.

Vi skal ta hensyn til de som røyker og lukke vår veranda dør? nei vettu hva.. det blir for frekt..

Hadde jeg vært naboen din hadde jeg plaget deg med sigarer og røkelse så hadde du tatt hintet en dag..

Skrevet

jeg skjønner deg jeg HI, hu kan jo bare lokke døra.. jeg har venner og familie som røyker når de er her på besøk, å de sitter ute på verandaen og døra vår står åpen, kan ikke si at jeg kjenner at røyken kommer inn jeg da men. filleting mener jeg.

Skrevet

Poenget er at alle må ta hensyn til alle! Jeg sitter ikke ute og røyker hele dagen og hun kan lukke døra de gangene jeg er ute. Er virkelig det så urimelig? Hvorfor er det alltid bare røykerne som må ta hensyn. Det mange andre irriterende ting folk gjør enn bare å røyke!

Og du som sa at jeg fortjener stygge blikk når jeg røyker. Hvorfor det?

Skrevet

Enig.. For hvis dere husker tilbake til ungdommen før dere begynte så husker dere vel at røyk lukter dritt? Hvis dere ikke har fått det inn med morsmelka da.. Da kjenner dere jo ikke lukten.

Bare det å komme inn i en leilighet som det er røyket i er jo forferdelig.

Blir sikkert det samme for en røyker å gå inn i en leilighet som har røykskader etter brann..

Skrevet

Når du triller en så liten unge vil jo folk lure på om du ammer osv..

Utrolig stygt å se mødre med røyken i hånda og barnevogn i andre.

Skrevet

Herregud for noen svar! Er enig med deg jeg HI! Syntes det er utrolig at man ikke kan gjøre det man vil på egen tomt. Greit å ta hensyn, men det må skje begge veier. Gurimalla!!!! De 5 minuttene det tar å ta en røyk burde nabodama klare å stå ut, om du må høre på gnålet hennes.

Skrevet

Når du ikke vet om en person ammer eller ikke, hvordan kan du dømme da? Og uansett om jeg hadde amma, hadde ikke du hatt rett til å dømme meg og se stygt på meg! Skal jeg begynne å se stygt på mødre med barnevogn som er undervektige eller overvektige? Spiser sjokolade, tar seg en øl til maten... Nei vet du hva! Det holder jeg meg for god for! Folk får da gjøre som de vil uten å bli dømt av andre!

Skrevet

Takk! Godt noen forstår ihvertfall!

Er jo bare en filleting, men syns den sure kommentaren hennes var helt unødvendig. (Og det er ikke første gang). Ble bare så provosert og måtte få det ut! ;)

Skrevet

At hun er uhøflig mot deg er stygt og barnslig, ja. Men det er faktisk veldig plagsomt med røyklukt for mange. Og det har tentensen til å sive rett inn.

Bodde i en 3.etg engang, og da kjente jeg røyklukta hver gang de røykte inni leiligheten sin i 2.etg.

Så overfølsom er jeg...

Skrevet

Skjønner deg godt jeg. Hadde det vært meg, hadde jeg passet på å si høyt hva jeg mente om kranglingen hennes, feks i telefonen eller til ei venninne, så hun hørte det. Får hun smake sin egen medisin.

Skrevet

Det er jo ikke egen tomt. Det er det som er poenget. I en blokk bor alle på felles tomt. Selv spyr jeg nærmest av røyklukt.

Kanskje nabo dama var stresset og irritert på noe annet, så glapp dette ut av henne da hu skulle lukke døren. Må vise romslighet til hverandre når man bor så tett, og ikke være langsur og fornermet av den komentaren som ikke var til deg engang.

Men må bare si at det er fryktelig irriterende når røyklukt siver inn i stua til alle døgnets tider!

Skrevet

Hvorfor røyker du ikke inne? Hvis det er pga barnet ditt, er det vel ikke så vanskelig å forstå at andre ikke vil utsette sine barn for din røyk?

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Er så enig med deg HI, og jeg er en ikke-røyker! Hadde vært noe helt anna om du satt å røyka 20 om dagen konstant på verandaen. Herregud for noen tåplige svar du får her inne! Og e gidder ikke å gjemme me bak anonym-knappen!

Skrevet

Høres ut som HI og dama på 40 ikke har noe i blokk å gjøre ;o)

Hadde ikke klart å bo sånn i lengden, jeg.

Tett,tett inntil naboene. Mye man må ta med på kjøpet,da gitt. Og svelge mang en stolthet.

Skrevet

herreguuud så teite dere er!!!! hele gjengen! æærlig talt, så HI var faktisk frekkere enn hun dama som sa "FAEN NÅ SITTER HUN DER UTE OG FORPESTER OSS IGJEN" eller noe i den dur..

hallo? så javel, da er det faktisk nabokjerringa som EIER blokka da, og at HI tar seg noen FÅ røyk i løpet av en dag, vettu faen meg hva? det får bare folk tåle, og gjør dere ikke det, så får dere gjøre det som trengs for å værne dere mot det da, altså lukke døren om det er så ille. Eller dere kan være uhøffelige og ufine og ekle og rope dritt til naboen gjennom veggen, dere om det, fint at dere lærer ungene hvordan man skal oppføre seg om naboen gjør noe man ikke liker.....

nå får dere nyfrelste fanatikere faen meg feie for egen dør, og velger man å bo så tett på andre mennesker, må man tåle at naboen får feie for sin egen dør, akkurat når det passer naboen selv, og ikke komme å forlange at man ikke kan røyke på sin egen terasse.

Akkurat DET (at naboen røyker ute på terassen sin) BØR IKKE være noe man blir overrasket og sur for om man velger å bo i en blokk, det finnes den dag idag mange røykere i dette landet, og de ferreste røyker inne lenger, så at en nabo i en blokk røyker ute, som sagt, burde man alvorlig talt ikke hisse seg opp over.

Man burde vite med seg at man tåler både lukter, røyk, lyder osv om man vil bo i blokk

herregud

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...