Gå til innhold

Hva sier dette deg?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Flott innlegg fra deg med skrikerungene;)

Men slik du sier deg selv, det er noen som rekker seg unda..

Hvordan er det med menn? Er det ikke lett at de blir skremt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva hvis man har 2 barn og blir aleine når man er 35år, er det da bedre?

 

Skrevet

ja, faktisk mye bedre å være 35 og alene med to ...!!

22 da, hallo? hvor nepa går det an å bli.

fatter ikke at de ødlegger livene sine slikt.

Skrevet

Jeg tror faktisk ikke menn er like dømmende som kvinner. Dette er ikke noe jeg har "forsket" noe særlig på, men sitter med det inntrykket.

Men at mange blir skremt er det ingen tvil om. Og det er jo faktisk ganske forstålig.

Skrevet

Ærlig talt, er det så ille å si at jeg tenker slik, så lenge jeg ikke sprer rykter om andre så er jeg "bedre" enn de fleste her inne...

 

Men jeg kan jo lyve å si at jeg synes det er dritkult når unge jenter får barn og blir alenemammaer, fordi det er veldig godt for barna å ha en sterk kvinne å forholde seg til....

 

Det tenker jeg altså ikke, derfor skrev jeg ikke det. HAdde jeg blitt kjent med/vært kjent med denne jenta så kan det godt hende at jeg hadde vært den første til å forsvare henne og hennes "valg". Som sagt, jeg dømmer ingen jeg ikke kjenner, sprer ikke rykter om folk, heller ikke sannheter om jeg ikke kjenner personene det gjelder. Men jeg tenker mitt om mangt og mange,- og fordi jeg er ærlig om mine tanker så er jeg dum? Brukte litt sterke ord kanskje, men herregud, jeg går faktisk ikke rundt og tenker stygt om alle unge alenemødre om de så har 10barn med 10 ulike fedre. DU la nok kun merke til de første tre linjene jeg skrev i mitt første innlegg, også så du rødt, også gadd du ikke lese videre, også har du bestemt deg for at jeg er en drittsekk..

 

 

 

Skrevet

hvorfor i all verden skulle det være bedre om dama var 35? hva er forskjellen? samme situasjon uansett. se for deg en dame på 19 år som blir gravid med ungdomsskjærestn og beholder barnet. det blir slutt mellom de to, men hun finner seg en snill mann som tar seg godt av henne og barnet. etter et par år med samboerskap finner de ut at hun er gravid igjenn, og mannen som akkurat skulle hjem og fortelle at han hadde funnet en annen.. æsj da,, alene med 2 barn med 2 forskjellige fedre.. så spør jeg til alle dere der ute på BIM/DIB: skulle hu tatt abort med barn nr 2 hu da? tenk om hu er like mye mot abort som det MANGE av dere her inne er, eller om hu hadde passert grensa, fordi hu ikke visste hu var gravid. (flere her inne som har blitt gravide med prev også) hvorfor er denne dama så innmari DUM, HORETE, BILLIG, å UMODEN fordi hu havnet i denne situasjonen??? hvorfor skulle hu mista barna sine pga det? nei, mange av dere tenker ikke hvordan situasjonen kan være før dere uttaler dere. tenker bare det værste med en gang. KVINNFOLK.

Skrevet

Signerer denne!!!!! Veldig bra skrevet!

Skrevet

at det må være litt komplisert å være alenemor med to fedre å forholde seg til.

Jeg er selv" alenemor" med 2 med samme far, og venter en med min samboer. Som jeg da håper vil vare :) For virker komplisert å forholde seg til to fedre. Synes det er komplisert nok med en far.

 

Men hun vil nok finne kjørligheten fordi om hun har to barn med to fedre..vet om flere som har gjort det. Kanskje ikke så ung alder, men oppi 20 årene ja..

 

Men nå vet jo ikke vi bakgrunnen for hun har to tette med to fedre.

Kansje hun er veldig fruktbar og kanskje hun tåler dårlig prevensjon eller den sviktet...

Kan være hun ble gravid i fylla og var for dum å tenke å beskytte seg der og da (er jo også mannens oppgave å beskytte mot graviditet, ikke bare oss damer. Så de kan godt høre om de må bruke kondom ja..noe man burde brukt for å beskytte seg mot kjønnsykdommer også)

 

Vet selv hvordan det er å ikke tåle noe prevensjon og få bivirkninger av alt..(men alle mine er planlagte heldigvis)

 

Så hva det sier meg når ei er 22 år har to tette med to fedre..egentlig ingenting fordi mye kan ligge bak.

 

Og var det to uhell så synes jeg hun er tøff som valgte å beholde de fremfor å ta abort :)

 

 

Skrevet

sier nok det samme som 11:31.

 

Jeg tenker også "Lurer på hva hun har opplevd"

Det er en personlig historie bak alle sammen. Like unik som personen som opplever dette.

 

 

Hadde ikke hatt problemer med å ha henne som venninne, om det var det det sto om,iallefall.

 

 

 

 

Skrevet

Det sier meg at en alenemor har to små barn med to forskjellige fedre.

Hva mer skal det si meg?

Skrevet

Når jeg leser hva folk synser og mener, så blir jeg sår i sjela.

Forstår nå hva folk tenker om MEG.

 

Ja,jeg er eldre enn 22.

Men har opplevd mye dritt i livet,og har altså 3 fedre til mine barn. 4 første har samme far. Nummer 5 kom til verden 11 mnd etter at jeg giftet meg på nytt, og var veldig planlagt.

Nummer 6 var ikke planlagt, og er attpåklatten som jeg har sammen med min siste mann.

 

Kommer aldri til å ha noe med menn å gjøre, dersom dette også skjærer seg.

 

Skrevet

Jeg synes du er kjempetøff som er alenemor til to barn når du bare er 22år! Jeg blir snart 22 og venter min første, har vanskelig for å se for meg meg med to barn uten samboer.

 

Jeg tenker at du er nok en veldig ansvarsfull jente, og jeg håper du har familie og venner rundt deg som kan hjelpe til sånn at du slipper å slite deg ut.

 

Ikke bry deg om de som tenker at du er horete etc. De vet ikke bedre, de bare godter seg over at de kan tenke at de er "bedre" enn deg. (Selv om de ikke er det!)

Skrevet

HI lurte på hva en umiddelbart tenker om ei jente på 22 i en slik situasjon, og jeg synes du ga et ærlig svar. lkke bare det, men nokså sikkert i tråd med manges oppfatning.

 

Min umiddelbare tanke er at hun har begitt seg ut på noe, ikke bare en gang, men to, som hun ikke helt har tenkt ut konsekvensene av. Og dersom hun har gjort det med vitende vilje (ikke bare uhell) så synes jeg det vitner om ekstrem umodenhet og egoisme. Pluss at jeg lurer på hvor mange av mine skattepenger som skal brukes på å forsørge mor og to barn...

 

Fullt mulig jeg hadde endret oppfatning hadde jeg møtt denne jenta - alle har jo en historie! Men nå var det førsteintrykket en var ute etter da...

Skrevet

At hun har vært uheldig, kanskje, men at hun er jævlig modig som ikke har tatt abort. Hun visste sikkert at dette kom til å bli vanskelig da hun fikk vite at hun var gravid.

Skrevet

Hun kan ha ligget med 2 menn tilsammen, og dessverre blitt gravid begge gangene. Men vært ansvarlig for det,og ikke tatt abort. Det står det mere respekt av,enn de som skjuler den ene aborten etter den andre, med mange forskjellige.

Skrevet

anonym 11:31: En 22 åring er ikke tenåring.

Skrevet

Når jeg ikke kjenner jenta så må jeg ærlig si at jeg dømmer henne.Vet at det ikke er riktig av meg,men sånn er det altså.Hadde for all del ikke sagt noe til hun hvis vi eventuelt hadde blitt kjent.

Har for øvrig svart flere ganger her inne om det å få barn i hytt og pine med forskjellige fedre.

Skrevet

Nå er jo jeg alene med ett barn, jeg kommer aldri til å få flere barn med faren hennes. Hvis jeg gifter meg med en mann og får et barn til, så har jeg jo to barn med to forskjellige fedre. Hvis denne mannen dør etter ett år, når jeg er 23, og gjør meg til enke skal jeg da slutte å se etter menn?

 

Er jeg en hore da?

 

Synes det er et latterlig spørsmål, og synes det er fælt at det fortsatt er så store fordommer ute og går. Hadde det vært 7 barn med 7 forskjellige fedre, så ville sikkert jeg også rynket litt på nesten.

Skrevet

Jesus sa at med den dom man dømmer andre, skal man selv bli dømt.

En veldig grei rettesnor,egentlig.

 

 

Sitat:

«Døm ikke, for at dere ikke skal bli dømt. For den dom dere feller over andre, skal bli felt over dere selv, og med det mål dere bruker til andre skal det også bli målt opp til dere. Et lite rusk i din brors øye ser du, men den bjelken du har i ditt eget, blir du ikke vår! Hvordan kan du si til din bror: La meg ta rusket ut av øyet ditt - når du selv har en bjelke i ditt eget? Din hykler! Få først bjelken ut av ditt eget øye, så ser du også skarpt nok til å få rusket ut av din brors» (Matt 7,15).

 

 

 

 

 

 

Skrevet

Amen!

Ja, dette er en veldig grei rettsnor, kristen eller ikke! :)

Skrevet

Og dette traff meg!!!!:/

jeg er 23, har to barn med to forskjellige og jeg er alenemor..

Har følt det mange ganger, nesten så jeg synes jeg ser tankene til mange..Tanker om at jeg er så UNG, ALENEMOR, og med helt TO forskjellige fedre..

Men hva kan jeg si, det er jo slikt at jeg desverre skjemmes litt over det selv..Er ikke det første jeg sier når jeg møter nye mennesker nei..

Synes dette er et sårt tema..Jeg har for såvidt valgt denne situasjonen selv(mtp å ikke være sammen med barnefedrene)..Graviditetene var ikke planlagt, men jeg tok ansvar!!

Og jeg kan faktisk si med hånda på hjertet at jeg ikke kommer til å få flere barn.Og litt av grunnen til det er alle disse fordommene der ute.

Men nå er jeg ganske ung da,hvem vet hva som skjer om 10 år..?

 

Skrevet

Ja, om 10 år kan du ende opp som, tja...meg fks ;o)

 

Ikke noe jeg skryter av heller, men sånn ble nå livet mitt,da.

 

Ser ut som om "alle andre" tar det mye tyngre enn meg og ungene etterhvert. Veldig fordomsfullt av folk som ikke aner den meget private bakgrunnen.

 

 

Skrevet

Det sier meg at jeg bør passe mine egene saker!

Skrevet

hehe, kanskje jeg gjør det ja;)

Hvor gammel er du da?

Er det noen som direkte har sagt noe til deg?

Ingen som har sagt noe her, men jeg føler at de tenker sitt.

Mulig det bare er jeg som er paronoid altså-

Skrevet

Jeg er 42. Så det er noen år mellom de ungene med forskjellig far. Men sånn ble det nå.

Kunne tatt abort, så hadde ingen visst...men det var ikke noe godt svar på situasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...