Gå til innhold

*klubb for oss med termin 9.juli og de på overtid*

Anbefalte innlegg

Skrevet

hmm, som sakt nok en dag e kommet..dag 7..e det mulig..tydligvis!!! våres datter er hos besteforeldran i helga, de håper på at han ska komme i løpet av helga..men det ser jævla dårlig ut!!

sove langt om lenge i dag..tynt seg selv te å sove litt lengre...for å slå ihjel omså bare en time..våkne opp å sku ønske denna dagen va over allerede ;)

så siden vi har barnefri har man jo mulighet å ha sex på mårran...trenger bare de edle dråpene..hehe ;)

så står no opp å steller på seg etter hvert..kommer ned kor min mann står å plages med nokka...kjefter å smeller...mer sku det ikke te enn at man blei sittende å gråte under hele frokosten...opp å fjerne all sminken!!!

så detta tærer tydligvis ganske mye på, blir man gående ei uka te så vet æ ikke att frem lengre :(((((

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenter - en liten oppmuntring til dere og meg selv for psykens skyld:

Leser nå at de som har termin i oktober, jeg sier OKTOBER, er nå i 3. trimester! Uansett hva som skjer så føder vi i "klubben" løpet av juli ALLE SAMMEN! Og nå er vi snart midt i måneden :) Tenk å gå til oktober a - det er lenge til! Vi er først nå, uansett. Noen av oss må maks vente 11-12 dager selv om vi skal klare det før (*håpe håpe*).

Jeg skal ihvertfall ikke føde i oktober, jeg SKAL føde i juli, iløpet av neste uke, maks 11 dager. YES!

Nå er det tid for et varmt bad. Hold ut jenter - vi nærmer oss med stormskritt!

(Hengt meg helt opp i oktober, hehe..Det er jo en EVIGHET til...Stakkars!)

Skrevet

Ooo- dette var jo en artig tråd - jeg vil være med! 30 år og førstegangs - termin var den 9.juli. Har vært gjennom assistert, så er jo veldig sikker på befruktningsdag, og utfra den er vel korrekt termin 14.juli. Men man henger seg jo veldig opp i UL-termin da...

Fordelen er jo at vi her i by`n setter i gang etter 10 dager over termin, så seinest neste helg er vi jo helt sikkert i gang!

Det er iallefall ingen tegn til at noe er på gang her, blir kjempespennende å følge dere andre også.. Har jo ikke peiling på hva vi går til her i huset..

Hadde en urolig natt med turbobaby i magen og en del halvkraftige kynnere - men intet mer enn det.

Var et artig innlegg om oktoberjentene - det hjalp faktisk veldig på tålmodigheten min så takk for det :)

Skrevet

Velkommen i "klubben" Filippa m julibaby!:) Hyggelig at jeg kunne oppmuntre deg litt med min "opphengthet" i oktober, men selv hjalp det veldig på humøret mitt idag. Skal absolutt ikke "henge ut" de som føder i oktober, men det var så fint å innse hvor mange uker en selv har tilbakelagt og at det nå er like før!

Hvilket sykehus skal du føde på?

Skrevet

Hei og hå :)

Vi har 7 minutter å kjøre til Nordlandssykehuset i Bodø, men det er veldig mange som har samme ærend i denne måneden der så er spent på køen...

Hvor hører du hjemme? :)

Skrevet

Ja, ja, detta drøyer, er sååå drittlei nå altså! Håper jeg føder før tirsdag, hvis ikke er det jo en trøst at legen ville sende meg til Ullevål for igangsetting så baby ikke blir for stor.

Skjønner ikke hvorfor kroppen ikke kan sette igang dette snart...

Skrevet

Hade faktiskt rier igår og fikk ondare og ondare ju längre dagen gikk. Så vid 21-tiden så var det 5 min og 3 min.og 10 min mellan varje ri.Så jeg var helt sikker på att vi måtte åke til sykehuset snart (10 mil) Så jag ville ta mig ett bad först så jag blev ren men då dabbet det av og blev inte så mycket mer, sov veldig gott inatt!

Men har haft ryggont i 2 dagar nu så jag har stort håp om att det kan bli ganska snart iallafall, håpe håpe håpe!

Skrevet

Jeg syns dette tar seg veldig fint opp! Fra å ha vært null action nærmest til å virkelig kjenne at det bygger seg opp nå er ganske - deilig!

Ble kjent med den berømmelige slimproppen i går kveld/natt da jeg skulle gjøre meg klar for natta, store klumper slim med blodtråder i. Da hadde jeg hatt ganske sterke kynnere i et par timer. I hele natt har jeg hatt sterke tak i magen som har spredd seg til hele bekkenområdet og som har vært ganske smertefulle. De har ikke vært helt jevnlige, så... Har enda sterke kynnere nå, så det kommer seg. :)

Var også overbevist en stund i natt om at nå er det alvor, nå drar vi til sykehuset snart, men det ble ikke mer enn det det ble! ;)

Tror jeg skal gå gjennom sykehusbagen min i dag jeg og sjekke over hva det egentlig er jeg har pakka og sånn...

Oh, der kom det en sammentrekning til ja! "Live" på BIM he he..

Vil da bare benytte anledningen til å ønske alle ventende medsøstre en god søndag :)

Skrevet

Så heldig dere er "Filippa" og "Nr3påG" og unner dere virkelig å komme igang nå. Håper det bare fortsetter å ta seg opp og at dere får mere vondt, hvis dere skjønner hva jeg mener:) Maserier blir man jo egentlig bare sliten av, men de hører som regel med...

Hos meg er intet nytt, 4 dager over termin idag og har fortsatt noen dager foran meg er jeg overbevist om. Eneste jeg kjenner er vondter på venstre side av korsryggen og nedover i rumpeballen, det har jeg hatt noen dager. Dagene går, håper å føde innen neste helg, det er målet nå.

Ønsker alle en fin søndag!:)

Skrevet

Jaaa, jeg er her fortsatt jeg også. Men det hjalp faktisk å lese om de med termin i oktober. Hehe! Ja, at vi alle blir mødre til nye små babyer i løpet av mnd. er helt klart. Så det er bare å være tolmodig.

I følge mine beregninger er mensterminen min i dag, så kanskje? I følge legen skulle det være den 15. En venninne av meg hadde på følelsen at babyen ville komme i løpet av tre dager. Vi får se om spådommen treffer blink. Hadde vært greit det i grunnen.

Flere her som har venner og familie som "maser". Føler nesten at jeg jevnlig må sende meldinger til folk så det ikke blir stille for lenge av gangen så de tror at det har skjedd noe :-)

I morgen skal jeg til kontroll hos legen. Blir spennende å se om hun har dratt på ferie eller ikke. Har hun det må jeg ringe legesenteret som er hennes vikar.

Skrevet

Hei! Jeg er nå 4 dager over termin, og det har fortsatt ikke skjedd noe som skulle antyde at noe(n) var på gang... Hadde håpet at det skulle skje i helga, eller aller helst sist helg, men neida... Så da sitter jeg her foran pc-en igjen og trøster meg med at vi er flere i samme situasjon... :-) Uansett er det jo ikke lenge til nå.

Jeg skal også til kontroll i morgen, "Småfolk". Så får vi se hva som er neste trekk... :-)

Hvordan er formen deres?

Lykke til alle sammen! La oss få vondt...:-/

Skrevet

Ja, ja, 5 dager etter UL termin nå, og jeg er ganske oppgitt, da de andre terminene mine før UL terminen føltes ganske sikre..

Nå er alle jeg vet om dratt på ferie, så når jeg føder nå, så har vi ingen til å passe jenta på 4,5 år... Vi kan vel ikke ta henne med på sykehuset heller, så da får pappan være hjemme med henne mens jeg føder alene da... *SUKK* foreldrene mine er 5 timer unna med bil, hans foreldre må bruke buss som tar fra 9-11 timer...

Hadde nedpress i går ettermiddag og kveld, men i dag - ingenting - kom litt blankt slim i går og i dag morres, så jeg modnes nok litt etter litt...

HÅPE - HÅPE...

Skrevet

5 dager overtid her også, og jeg kjenner at det ble vanskelig å motivere seg idag når mannen min atter reiste på jobb (hadde jo håpet han ikke skulle jobbe denne uka...) Blæh!

Har ingen barn fra før, men skjønner at du er i en utrolig kjip situasjon med datteren din. Ingen naboer som er hjemme, som evt kunne se til henne til foreldrene dine kom? Venninner? Når det startet sist gang, gikk det såpass raskt?

Ingen indikasjon på fødsel her heller, dette er bare altfor umotiverende. Jeg har så vanskelig for å tro at det bare plutselig kan begynne - jeg er overbevist om at kroppen sier ifra på forhånd. Her har jeg ikke mottatt noen meldinger så jeg tror derfor ikke på fødsel før tidligst til helgen...

Godt vi er litt flere sammen!

Skrevet

Har forresten dere andre "klubbmedlemmer" født eller?

Skrevet

De to veninnene jeg har er utenlands.. uansett bor de for langt unna, jeg bor i Oslo, kjenner ingen, så sånn er det!! Er litt usosial og tilbaketrukket person kanskje.. Første fødsel var de redd for sv.sk.forgiftning, så de satt meg i gang en uke før. fra vannet gikk til hun var ute tok det 8 timer.. helt normalt tror jeg.

Skal til lege i morgen, hun sa for en uke siden at hun ville sende meg til føden tirsdag for å bli satt i gang så bebisen ikke skulle bli for stor. (Vet sikkert befruktningsdato..)

Ville så gjerne at fødselen skulle starte selv denne gangen, men jeg har sikkert to netter igjen før jeg blir satt i gang, så nå skal vi hoppe til køys morgen og kveld. Foreldrene mine kommer tirsdag eller onsdag.

Lykke til dere andre!

Skrevet

Tjaaa, jeg er her fortsatt jeg og...

Var hos legen i dag. Hun målte litt høyere blodtrykk enn vanlig og siden jeg hadde noe protein i urinen samt hovne føtter så ringte hun føden. De syntes ikek det virket så veldig avskrekkende men legen fikk overtalt dem til å ta meg inn til kontroll på torsdag. Hun skrev på papirene mine pre enklampsi (forvarsel til svangerskapsforgiftning). Ble litt bekymret da ja. Jeg skal ringe dem da om jeg merker at jeg er kvelm, har hodepine eller synes babyen sparker mindre enn vanlig. Så torsdag drar jeg til sykehuset. Kommer til å ha med meg trillkofferten i bilen da, i tilfelle de bestemme å sette meg i gang. Legen syntes jeg burde insisterer på det. Får se hva det blir til.

For å roe meg ned tok jeg en lang varm dusj. Så ble jeg skikkelig trett og sov en time eller to. Nå har jeg siden jeg voknet hatt tidvis vonde menssmerter nederst i magen, så kanskje? Har ikke tatt tiden enda, men synes nå de blir gradvis værre så om dette fortsetter så er det kansje håp om at ting starter av seg selv? Men selvsagt det kan jo dabbe av igjen da... :-(

Skrevet

Hvordan går det med dere? Her er det helt stille :( Trodde virkelig jeg skulle föde på lördag, men ikke... Har gått en lang tur idag så jeg håper det kan begynne inatt :) Ja, ja det kan iallafall ikke vara mange dager til. Må vel bestille en time hos jordmor, var där sist den 30 juni (pga ferie) . Sender masse födestöv til oss alle!!!

Skrevet

Jeg er også her fortsatt... Var hos legen i dag og skal kontakte sykehuset fredag om ingenting skjer før det... Håper det skjer nå SNART! Begynner å bli lei av denne ventinga... Det har ikke skjedd noe hos meg som tyder på at ting er i anmarsj. Livlig krabat inni der som ikke vil ut. :-) Lykke til alle sammen!

Skrevet

Er også her fortsatt. Tegnene jeg følte med mensmurringer etter dusjen viste seg - selvsagt - å bare være tull. Nå sitter jeg kl. 01.00 på natten og vet at det ikke er noe vits i å prøve å legge seg en gang for babyen i magen sparker noe helt sinnsykt igjen. I tillegg har det nå begynt å verke i ribbena på ryggens venstre side. Klarer ikke å finne noen god sittestilling. slik hadde jeg det sist gang også, men da kom det tidligere så jeg får vel være lykkelig over at det maks varer halvannen uke denne gangen. Men vondt er det.

I tillegg er det slitsomt når familien kommenterer at nå har du jammen blitt svær den siste uken - nå må den vel komme ut snart. Og en halvhysterisk mor som sier at den MÅ ut innen det har gått 10 dager over termin. MÅ den det? Blir så lei slike kommentarer. Mye man skal finne seg i som gravid gett. Bare fordi man har baby i magen så er magen plutselig allemanns eie... :-(

Jepp - jeg er lei. Har forsøkt å fortelle babyen i magen at den 15 er en veldig fin dato for bursdager. hehe!

Skrevet

Jaha, ingenting inatt heller :( Ringde og prövde få tid hos jordmor men alle er på ferie så ingen svarer, er ju 2 uker sen sist. Så da fikk jeg ringe til sykehuset där jeg ska föde men dom sa jeg skulle höra av mig nästa uke för jeg er ju ikke på overtid förräns den 25 sa hun... Så da er det vel bare og fortsette ventingen... Venter og venter men ingen bebis, föles mere som om hun kommer til jul, ingen tegn alls.

Skrevet

arrrg... har egentlig vært veldig tålmodig, men begynner å bli skikkelig lei nå.. Drit lei av å ikke sove om natta, og det at man er så spent i kroppen.. Vet liksom ikke hva som skal skje - er førstegangs - så er så spent på hvordan dette skal bli. Gru-gleder meg veldig. Men så drøyer det så leeeenge. 4 dager på overtid i dag. Vet at det sikkert ikke er så lenge, men har liksom ikke noen tegn på at ting skal skje.. Var hos jordmor i går, og da var ho helt festet og ting kunne skje når som helst. Skal til akupunktur i morra igjen, så får håpe det er siste gang.. Hmmm håper bare jeg slipper å gå i 10 dager til... æsj.. ho trives vel bare så utrolig godt inni der, utrolig aktiv.. Lykke til videre alle sammen!!

Skrevet

Jaa, kanskje det begynner å skje noe nå? Legen fikk jo ordnet med at jeg fikk time til kontroll på føden på torsdag pga preeklampsi (husker ikke hvordan det staves - altså at ting kan tyde på en mulig begynnende svangerskapsforgiftning). Jeg fikk beskjed om å ringe føden skulle jeg bli kvalm, får hodepine eller syntes at babyen var lite aktiv. Vel det siste er neppe et problem. Fikk ikke lagt meg i går før kl. 02.00 pga stor aktivitet i magen.

Men i dag morges kl. kvart på fem våknet jeg av menssmerter nederst i magen. Måtte selvsagt på do. Da jeg la meg igjen var murringene borte og jeg sovnet igjen. Kl. halv ni vekker datteren min meg. Hun kjedet seg og jeg måtte stå opp nå! Men jeg klarte ikke... Hadde skallebank og kvalme :-( Fikk laget litt frokost til henne til slutt men så gikk jeg å la meg igjen. Fortsatt kvalm. Mannen min kommenterte at jeg kanskje burde ringe føden? Etter litt overtalelse gjorde jeg det og fikk time kl. 13.00. Vi tropper opp til avtalt tid med urinprøve. De setter CT på meg, og jeg sitter der kanskje en halvtimes tid. Barnet har det helt fint, men hun kunne se at jeg hadde noen tak sa hun. Hæ? Dumt som et frø spør jeg hva hun mener med det. Kjenner du dem ikke? Det er svake tegn på rier sier hun. Ååå! Nei jeg kjenner bare mensmurringer, kvalme og hodepine jeg så... Hun sender meg så til blodprøve med beskjed om at jeg etterpå skal til legen på føden. Som sagt så gjort. Legen foretar ultralydundersøkelse og bekrefter at babyen ser helt fin ut. Så blir jeg sendt hjem med beskjed om å ringe dem kl. 18.00 for å få svar på blodprøvene og at jordmor så skal avtale med legen hva som skal gjøres ut i fra dette.

Så her sitter jeg da. Mensmurringene er blitt kraftige og jeg synes de er der nesten hele tiden. Om 2,5 time får jeg vel beskjed om hva som skjer videre. Blodprøvene er vel det som bestemmer om jeg blir igangsatt eller ikke, antar jeg. Men ettersom alt virket så bra så regner jeg med at de ikke setter meg i gang men venter at det skal gå sin naturlige gang. Kanskje det uansett skjer noe snart ettersom de jo registrerte at noe har begynt å skje...? Er jo lov å håpe!

Jepp det var siste nytt for nå...

Skrevet

Hvordan går det med dig???

Skrevet

Dytt! Ingenting idag heller, hvordan går det for dere?

Skrevet

Da er jeg ferdig født! :-) Frida Victoria kom kl. 01.09 den 15.07, nesten bare 5 dager over termin. Hun var 3950 gr og 52 cm, stor jente. Må si at fødeopplevelsen var sterk og god, klarte meg uten annen smertestillende enn lystgass og littegranne akupunktur. Hele den aktive tiden tok vel 12 timer etter å ha kommet på sykehuset med 3-4 cm åpning kl. 3 ca på mandag. Deilig å være ferdig, og verdens deiligste jente har vi fått. Takk for følget, følger med dere. Masse lykke til. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...