Gå til innhold

Til dyreparken med barn??? HVORFOR?????


Anbefalte innlegg

Skrevet

"Ofte er det sånn at de som skriker høyest om de FÆLE sirkusene og parkene,er de som tenker minst igjennom åssen andre ting i hverdagen påvirker dyra... "

 

Kan du vennligst komme med belegg for den ekstreme påstanden? De som er dyrevernforkjempere er etter min erfaring de som er mest bevisste på hva de som forbrukere kan gjøre i hverdagen for å unngå å støtte en idustri som kynisk utnytter dyr. Synes den påstanden var ganske utrolig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

elgkvoter er faktisk godt dyrevern. Både for elgen og andre arter. Problemet er elendig kompetanse hos norske jegere. Skadeskutte dyr er et problem, i tilleg til de årlige skuddene som avfyres mot biler og hest. Norske jegere er som gruppe altfor lite dyktige, og det er tragisk for dyrene. For ikke å snakke om den elendige moralen som eksisterer blant noen jegere når det kommer til kombinasjonen jakt og alkoholbruk.

Skrevet

10:36 :

 

Det er flere dyr som blir ødelagt i trafikken enn av dårlige jegere... Alle jegere skal avlegge jegerprøven!!

Skrevet

Hva hjelper det når jegerprøven er for lett, eller folk drikker mens de jakter? At mange dyr blir skadet i trafikken gjør det da på ingen måte greit at lite dyktige jegere løper rundt i naturen.

 

Det er ikke greit at noen mishandler hunder fordi det hvert år er hunder som blir påkjørt. Hallo..

Skrevet

Jeg har noen venninner som er mot dyreparker og er vegetarianere etc for dyrenes skyld. MEN: De spiser egg, og de fleste egghønsene lever ikke et spes godt liv. Det tenker de ikke på.

 

Dette er ikke for å si noe stygt om venninnene mine, de må spise akkurat hva de vil for min del, men bare et lite eksempel på at selv om noen er dyreforkjemper skal det godt gjøres å gjøre alt 100% riktig...

Skrevet

Tror du virkelig dyrene føler behov for masse oppmerksomhet?

Skrevet

Det går an å spise både egg og kjøtt fra dyr som har hatt det bra. Ganske stor forskjell på burhøns og økologiske høns, f.eks.

 

Uansett skjønner jeg ikke poenget med at man ikke skal kunne være for å bedre dyrs rettigheter uten å bli kalt dobbeltmoralsk fordi man spiser speilegg. Å gjøre litt er faktisk bedre enn å gjøre ingenting. Hvis det skulle vært slik at man MÅ gjøre alt 100% for å får lov til å ta et standpunkt hadde det stått jævlig dårlig til med mange saker. Man kan jo være litt miljøvennlig ved å kutte ned på bilkjøringen, men man kan jo ikke kreve at folk selger bilen. Bare til sammenligning.

Skrevet

Økologiske egg kommer også fra burhøns...som får øko-for..

Skrevet

Jeg blir alltid like engasjert når jeg ser hundrevis av spørsmålstegn etterhverandre! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...