Gå til innhold

Til dyreparken med barn??? HVORFOR?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor gidde å dra med barna for å se på dyr, lidende og innestengte i bur, milevis unna sine naturlige omgivelser, dømt til et liv med undertrykkelse av naturlig adferd/instinkter, kun for at "vi" skal ha noe "festlig" å se på.... ???? nei kjære dere, ha LITT respekt for individet ! si NEI tiil dyreparker og JA til sirkus UTEN dyr !!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror faktisk dyrene har det ganske bra der, jeg da...

Iallefal, vi var der i fjord, for å se sabeltann, i år reiser vi ikke pga jeg kjenner ikke for å gå rundt der høygravid med bl, men nesteår blir det tur igjen, og guttungen gleder seg masse!

FY meg! :P

Skrevet

SÅÅÅ enig med deg, HI!!

Skrevet

hehe jah -KLART dyrene har d bra =))) bare å fortsette å innbille dere d ;o)) herregud, hvor trangsynt går d an å være... mine barn skal veffal ikke vokse opp å tro at bjørner liker å sykler, at elefanter trives omreisende i små trailere, at dyr i parker ikke blir fratatt muligheten til helt naturlig adferd, og at dyrene KOSER SEG ... =) for d gjør de IKKE =) hvis dere, som svarer meg med akk så mye sarkasme her, hadde gjort like mye research på temaet som meg, etter år i dyrebeskyttelsen, så hadde dere kanskje tenkt/følt annerledes =) men for all del, KOS dere =)) syns d er FORKASTLIG... vi vet lissom bedre. eller, vi BURDE vite bedre =))

gidder ikke å kverulere med noen uopplyst anti-dyr-mennesker =)

ha en fin ferie =)

Skrevet

Hvorfor er du egentlig anonym i dette innlegget H.I?

Skrevet

Dyreparker verden over har gjort mye positivt for utryddnigstruede arter. Dyr som er tatt i grensekontroll og som ellers hadde blitt avlivet. Og folks bevisthet om dyrs habitat. Noen dyreparker trenger utbygging og forbedring, men jeg mener at det er flott at vi har dem.

Skrevet

Hvilket alternativ har du til disse dyrene da HI? Hva skjedde med Keiko?

De trenger penger for å ta vare på dyrene, og disse er svært god ivaretatt i forhold til situasjonen. Flesteparte av dyrene vet ikke om noen annen eksistens, de er vant tl mennesker og er helt avhengig av mennesker for å overleve, de har ikke den frykten ville dyr har. De er født i fangenskap de aller fleste og har ingen sjanser til et liv i det fri....

Så til å være en dyreelsker så har du forsvinnende lite kunnskap.

Sirkus med dyr er jeg skeptisk til, den er jeg enig i....men dyreparker av den type vi har her i norge, der dyrene har plass å røre seg på, er godt tatt vare på og har mulighet til å gjemme seg hvis de selv ønsker det er noe helt annet enn om de var i små bur og var beglodd hele tida...

Skrevet

jeg er i mot sirkus dyr..å dyrebutikker..d stikker langt inni meg å får kjempevondt av de dyrene..

MEN i dyreparker har de jo uteområder..å gode områder å bevege seg fritt på..

Skrevet

gode uteområder?? i forhold til de tusenvis målene mange av desse dyreartene opprinnlig er vant til å boltre seg på, du mener da?? ;o) ja jøss... kan sikkert minne om savannen i afrika o.l detta, lr ;o)) da må de ha fått nye uteområder siden jeg sjekka dem opp... for jeg SYNS IKKE de var tilfredsstillende ;o) men for all del. vi har ikke alle evne til empati .....

Skrevet

Jeg har masse empati og går derfor ikke på sirkus. Er enig i at det er noe helt annet enn det ville liv, men dyrene tar ikke skade av det. De har store nok utearealer tilpasset sin art og rase, og alle forhold er lagt til rette.

Som noen her over sier så kan dyreparker ha noe positivt for seg mtp utryddningstruede arter ol.

Jeg synes du heller skal slå et slag for sirkus enn dyreparker, for feks Kristiansands dyrepark har alt på sitt rene.

Det negative med dyreparker er at de får maten servert, noe som undertrykker instinkt, derfor blir dyrene late og uengasjerte. Man kan uansett aldri sammenligne dyreparker med deres naturlige habitat.

Det vil være to helt forskjellige ting.

Skrevet

enig i at du heller burde kritisere cirkus mer..får vondt langt inni meg når jeg ser cirkus jeg,og går aldri.men dyreparker har iallefall alt tilrettelagt for dyrene de..syns dyrebeskyttelsen burde slå hardt ned på cirkus med dyr..tar jerne en tur i dyreparken,dyrene der kan ikke slippes fri alikevell og har det greit,men ungen min skal aldri tro det er greit med dyr i fangenskap..både jeg og pappaen forguder dyr og skulle ønske vi kunne starte omplasserings hjem(noe det er altfor lite av..dyr eier jo ikke rettigheter her i landet. skammelig

Skrevet

Herregud.... Dyrene i parkene i Norge har det ikke ille da. De får jo nok med mat og masse oppmerksomhet.... Hadde de sett ut som de i animal rescue på animal planet skulle jeg vært enig, men ærlig talt. Har selv mange dyr og jeg gleder meg til å få min baby da vi skal til Kristiansand dyrepark neste sommer og se på alle de fine dyrere :)

Skrevet

raddis...

barn liker dyr vel...

Skrevet

de er jo ikke vandt til det da, de er født i fangenskap dumma!!!

jeg hater cirkus, og synes synd i cirkusdyrene..

men dyreparker liker jeg :)

Skrevet

Ja, barn liker dyr. Derfor er det helt greit at vi plager dyr, holder dem innesperret, gjør dem psykotiske og oppfører oss som udyr. Vi mennesker skal da for pokker ikke oppføre oss moralsk, eller lære barna våre at man skal være snill med levende skapninger. Makan til tøys!! Vi vil ha underholdning, til helvete med å lære våre barn empati. Hva f*** skal de med det?

Skrevet

Det er veldig naivt å tro at dyreparker i Norge er bare fantastisk. Det finnes mange dyreparker som har strenge etiske retningslinjer, men det er fortsatt mye snusk.

Skrevet

hehe helt enig med de to siste innleggene =) :-D fint å møte noen likesinna her ;o))

vet ikke jeg, var faktisk ikke meninga å lage en "krangletråd" -jeg bare lurer på HVORFOR dyremishandling -for d er faktisk d;o)- er noe barna bør ta del i... =) men, vi kan si oss ferdig nå. BER om at norge tar til vett snart og forbedrer alle dyrs rettigheter !!

HI

Skrevet

Vi skal til dyreparken snart. NC ZOO, største friområdene for "innestengte" dyr i hele USA.

Var der i fjor, og dyrene så friske og fine ut, og de stortrivdes. Det kan man jo se på dyr, om de gjør.

;o)

Skrevet

Inbiller meg at det er de samme som bruker ordet dyremishandlig i tide og utide som de som bruker ord som barnemishandling. Ingen moderasjon på noe.

Skrevet

Ofte er dyreforkjempere de som driter mest i mennesker.

Skrevet

Tror faktisk mange eldre lider mer i Norge, enn dyrene i fks Kristiansand dyrepark...

Skrevet

Dessverre tror jeg du har rett Northernlights... så vi må nok sporenstreks stoppe besøkene til bestemor. Og ikke bør vi sponse henne med Dent pastiller lenger heller.

Skrevet

Pastiller setter seg fast i gebisset.Fy.Mishandling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...