Gå til innhold

TROMSØJENTENE 26.06.08


AS og lillemor=)

Anbefalte innlegg

Hei igjen :) Tusen takk for svar Marlen og Kari-Anne! Kjekt å få tips om sånt. Tror kanskje æ kjøpe sånne Aventbeholdera på apotek, kjekt at dem skrus rett på pumpa og at de e merka med kor mye melk som e oppi!

 

Ja, æ har også funnet ut at det kan være lurt å vekke/skifte bleie og tilby den andre puppen etterpå. For når Noa-Nikolai spis lenge/mye så sover han mye lenger igjen før han våkne og det kan jo være kjekt. Ellers våkne han igjen ganske fort og vil ha mer mat uansett. Han har no hatt fin vektoppgang så langt, så tror han får nok mat. Kjekt at helsestasjonen har åpen dag så vi kan veie han der, vi høre jo te på Kvaløya, har alle samme dag eller e det forskjellig? Må høre med helsesøster når ho kjæm imårra på hjemmebesøk.

 

Æ skal ikke på treff idag, tror det er mest de som har termin i høst som skal. Men om mange av dere skulle så hadde æ nok kommet, men no har æ andre planer. Skal besøke Ingunn som fikk Gustav i mai og få låne klær av ho i 50. 56 e for stort for Noa-Nikolai.

 

Æ trene også på SATS, men har fryst medlemsskapet. Men tenkte også som Janne å starte å trene igjen te høsten og da på BabySats ja. Glede mæ egentlig litt te det kjenne æ! Bli rart å ha med Noa-Nikolai dit! Men kjekt at vi kan trene med babyer. Og så artig at vi e flere som tenke å gå på det!

 

Ja, merke at æ blir mer og mer avslappa for hver dag som går i forhold te Noa-Nikolai - finn jo ut av ting etterhvert! Men kjekt å kunne møte dere andre mødre av og til for å drøfte felles problemstillinger og sånt. Kjekt at noen har erfaring fra før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Janne - tror ikke du trenger å bekymre dæ hvis det virke som Aurora e frisk og fornøyd og om ho har fin vektoppgang. Du kan vær glad for at du får sov om natta! Æ står opp hver tredje time og amme, klare ikke gjør det liggende. Merke at æ ikke får sammenhengende søvn... men e jo absolutt verdt det!

 

Vi e gjerne med i Bukta på treff i midten av juli :) Eller på kafè. Men greit å planlegge litt i forveien, klarer ikke ta ting sånn veldig på sparket lenger. Koss gjør dåkk det med skifting av bleie og stelling på kafèer der det ikke er stellebord? Gjør dåkk det bare i vogna? Koss kafèer har stellebord egentlig? Tror bare æ vet om Hansens spisebord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter=)

 

( nettet har vært nede her, så ikke vært innom siden fredag)

 

Koselig å se dere skrive om amming =) Gleder meg til å ta fatt på det selv=)

I dag er TERMINDAG, men ingen tegn til at føding er nært forestående=) Har vel innstilt oss på å gå maks over termin, for så å bli satt igang. Bedre å tenke slik enn å ødelegge dagene med venting og venting=) hehe.. Ellers, så tikker meldinger og tlf-samtaler inn fra nysgjerrige venner og bekjente. Koselig det, selv om jeg tror det kan bli ganske så slitsomt etterhvert=)

 

Nurk og julibaby: dere har ikke sneket i køen, har dere vel? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone: Le Café på Jekta har stellebord, det samme har kafeen i 3. etasje på Nerstranda. Kommer ikke på flere i farta, men en del toaletter har jo ganske store benker hvor man kan legge stellematta si oppå og skifte bleie. Har sett mødre skifte bleie ved kafébordene, men personlig synes jeg det er uhygienisk. Da ville jeg nok heller ha skiftet i vogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei å hopp!!

Ja Tone, æ bruke bare vogna der som det ikke e stellebord på do, går bare litt unna, stille mæ gjerne atme doan som e der hvis det ikke e plass inne der. E jo å dessverre mange stellerom som e skikkeli rævva, særli der vasken e plassert i helt andre enden a rommet.. Fatte ikke ka dem tenke på! Men har alltid me våtservietta, så vaska æ skikkeli i stumpen når vi kommer hjem, for det e jo mye rart i de serviettan.. Føle æ iallefall..

 

Lurt å tenke sånn ja AS!! Da bli man alltid postitivt overraska =)

 

E jo superspennanes å kom inn her å se kem som har født! Gratulerer med gutten Siv! Godt det går bra med dæ!!! =)

 

Nån flere som kjenne nåkka arti? Nån som har hørt fra Pia i det siste???

 

Æ brukte isbitposa sist da æ frøys ned melk. Det e så lett å tine dem opp igjen da, så hvis han va mer sulten gikk det ganske kjapt å få litt mer melk i sving. No måtte æ kjøp ny pumpe å sia den vanlige avent pumpa kosta nesten like mye som den som hadde de oppbevaringskoppan så tok æ den me koppan. Praktisk det å!

Kan vær lurt å husk dato på det man frys, for det ska jo ikke ligg så alt for lenge...

 

Nydeli vær idag, men her e vi inne. Sigurd har nok fått sæ en aldri så liten sommerforkjølelse, så i dag bli det Elias å Lynet McQueen som gjeld!! Rart å se turbogutten sin såpass utslått...

 

Bra me dokk ellers damer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

GRATULERE SA MYE MED GUTTEN SIV!!!!!

 

Ser vi er flere som lurer på de samma tingene, om amming, soving og mating. Og det er jo det som er så kjekt med dette forumet, at man bare kan spørre i vei.

 

Jeg hadde en del med ei på barsel som jeg synes var veldig flink. Tror ho het Laila eller Randi. Hvertfall dame fra Finnmark rundt 45

Ho forklarte med en del rundt det med amming.

Nå i begynnelsen skal man ikke tenke for mye på det med hvor lenge det er i mellom. Pupp i vei når ongen vil ha som ho sa. Hvis babyen sover veldig lenge skulle man bare vugge han/henne, at og frem i hendene slik at de våkna. Man skulle amme omså 10-12 ganger i døgnet. Ho mente jeg ikke skulle trenge å kjøpe pumpe så lenge babyen ammet nok. Da ville det produseres nok melk. Og så lenge det var etterspørsel, kom det nok melk.. :)

 

Jeg tror og jeg skal dra på helsestsjon å få veid Kristine etter 3 uker. Er greit å få en liten peikepinn på at man gjør ting riktig

 

Jeg er ikke kommet meg helt dit at jeg ammer på kafe. Har ammet når vi har besøk, men blir det for mye besøk på en gang trekker jeg meg litt unna.

 

Bukta i midten av juni høres super ut. Så lenge det ikke er under Buktafestivaeln er det helt greit... Flire

 

Og så er det jo så mange babyer her rundt 3500 gr og rundt 50 cm

Gleder meg så til å få møtt dere alle med baby :)

 

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gratulere så masse me gutten siv:) e ikke sikker på om æ har gratulert, går litt i surr me alle babyan som kommer:)

 

joda formen her e fin, dsverre;) hehe... neida, e bra at ikke e plaga me nåkka spesielt utenom noen kraftige kynnera av å t... e d en groinn t at æ får flere av dem når æ sitt ? å at dem e kraftigere da?

 

så fint å høre at d går bra me dåkker som har fått baby, at amming å sånt går fint:D trur æ åsså blir å vente ei stoinn me å prøve mæ på amming på kafe å sånt.. men e jo bare å dekke sæ til, så går jo d sikkert fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja å amme når babyen vil ha sjøl e nok det aller viktigste for å opprettholde produksjonen, e altså så utroli ka denne kroppen våres kan!! =) Økedøgn e kanskje kjedeli fordi man sitt me puppen ute stort sett hele tia, men det e jo for en fantastisk god grunn!!! :-) Her puppa vi når Ingrid føle for det, å ho får så lenge å mye ho vil. Mista melka da Sigurd va 8 måneda å har lyst å prøv å ha litt lenger denne gang.

 

Pusi: e vel like indivudelt me kynnera å korsn dem virke som me alt anna i denne graviditeten, kanskje du rett å slett kjenne dem mye bedre da? Nei kem som vet.. Heheh!!

 

Æ trur det viktigste både i forhold te amming i offentligheten å me alt anna me baby så e det viktig å senke skuldran å ta det når man føle for det! Ikke stress me at babyen gråt eller man tilfeldigvis vise litt mer pupp enn tenkt.. Det e en utroli spesiell å fantastisk periode a livet våres dette, å da e det vikti å gjør som man føle for å prøva å ikke ødelegg for sæ sjøl me å lure på ka alle andre mene..

 

Rart.. For to uke sia gikk æ å kjente at ting skjedde i kroppen min.. Å i mårra e lilletuppa 14 daga..... Dagan bli liksom bare borte.. Men skjønne utrolig godt at dokk som enda vente syns det motsatte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AS=)

Neida.. ingen sniking i køen fra min side... Men jeg begynte å lure på hvor du ble av ja!! Du kan tro jeg følger med HEHE =P

Ingen tegn her heller, så jeg har også slått meg til ro med at det kan gå et par uker til............

 

Må si meg enig med Annette i forhold til amming og baby generelt... Viktig å prøve å slappe av og ikke stresse med ting. Alt går seg som regel til, og babyen tar den melka den trenger! Så lenge ungen virker fornøyd og ellers frisk, så er nok alt som det skal =)

 

Siv!

Grattis med lillegutt!! Godt å høre at alt gikk fint =)

 

Mzme...

Har dere bestemt dere for navn ennå??

 

Vi har nå nesten blitt enige om navn... Så gjenstår det bare å se om noen andre tar navne rett forran nesa på oss! For da sliter vi!!!!!!

 

hm... PIIIA... er du her ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

Nurk: Hehe nei vi har ikje funnet på navn enda, e så usikker :-) Men tænke så d "knake"

 

Hvilken navn tænkte dåkker på å ha?

 

Hm længe sia Pia har vært hær eller? Noe på gang hos ho?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nurk : Nei, skjer ikke noe her heller.. Så, har smurt oss med en GOD dose tålmodighet, sånn at det skal holde 14 dager til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld gravide og barseldamer :-)

 

Jeg sitter her å koser meg med nok en kurv jordbær! Det gjelder å kose seg mens man enda kan!

 

Ingen tegn til at noe er på gang her.. Var på kontroll i dag og alt er i skjønneste orden. Tror jeg skal be om å få modning skjekket om det ikke .har skjedd noe til neste mandag (noe det helt sikkert ikke har!) Jeg har bestemt meg for å bruke dagene jeg har igjen siden jeg er i så god form. Skal ha leiligheta gjennomrydda før helga tenker jeg. Nå er jo alt klart til lillegutten kommer, så da kan jeg rydde i skuffer og skap.

 

Det er snålt så ulik to svangerskap kan være. På slutten med Johanne i magen følte jeg meg helt elendig, sov lite og hadde masse ødem. Nå sover jeg godt, har ingen vann i kroppen og føler meg pigg. Deilig er det i alle fall å føle seg i god form :-) Håper dere andre gravide har det like bra på slutten.

 

Hadde en super bursdagshelg for J, kjempeartig med barneselskap i går. Og i Leandervogga fikk lille Jenny til May-Helen ligge, der sov hun godt :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min er sånn passe om dagen, våkner og er pigg og i fin form hele formiddagen, men så må jeg ta meg et par timers slumring på ettermiddagen, og så er formen grei til kvelden =) Så skal ikke klage!

Bekkenet er vondt, men det går greit å komme seg ut og på små shoppe runder, eller bort på lekeplassen... så da er jeg fornøyd =)

 

Har fått en del vann i kroppen nå de siste ukene, men men...

 

JM skal sjekke meg på torsdag... Og jeg er ganske spent!!

Tror jeg blir mektig deprimert dersom det ikke har skjedd noe!

 

Hva skal dere i morgen?

Noen som har lyst å treffes kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Hei...

 

Noen hær som har no erfaring eller hørt noe om den dær fernnikel te man kan drikke?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :-)

 

GRATTIS MED GUTTEN SIV! Godt å høre at alt står bra til!

 

Ser jeg har blitt etterlyst :-)

Har vært så på farta de siste dagene at jeg ikke har fått sjekket nettet før nå. I tillegg var BIM-siden nede i hele går.

 

Ingen baby å melde om her heller. Termin i morgen, men har hodet innstilt på 11. juli da jeg har fått overtidskontroll på sykehuset.

Føles ikke så avskrekkende lenge til akkurat nå. Koser meg max med min kjære og har tilbrakt helga på café, biltur og restaurant, så føler dagene går ganske fort ennå :-)

 

Men skal ikke klage om det skjer noe de nærmeste dagene heller ;-)

Gleder meg noe helt enormt til å treffe lillemann!

 

Tekstet litt med Elke i dag og hun var klar for å trene rumpa opp bakkene til Trollbakken 7a :-) Så hvis noen har lyst til å slå i hjel litt tid og være litt sosiale, så serveres det frukt og litt å drikke hjemme hos meg i morgen kl. 12. Blir litt på sparket, men veldig kos om det dukker opp noen jenter både med eller uten mage :-)

 

Ellers så hører jeg rykter om treff på Kysten café til torsdag kl. 12.

Regner med jeg tar turen dersom jeg ikke har sjekket inn på føden.

 

Ha en kjempe fin kveld!

 

Pia ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Her var det skrevet bra mye siden sist jeg var inne.. gøy å se at det blir mer og mer babyprat!

 

Jeg sitter med verdens fineste lille gutt på puppen og er så i ammetåka at jeg nesten ikke vet hva jeg skal skrive. Så utrolig stort å bli mamma! Vi kom hjem fra sykehuset igår og første døgnet hjemme har vært kjempefint. Vi sov alle tre i natt (med 3 spisepauser) og idag har lillesjefen bare sovet, puppet og bæsjet - og så har vi vært på vår første trilletur i det fine været!

 

Lykke til videre til dere som går å venter på at noe skal skje! Gled dere til alt sammen. Å føde er vondt, men samtidig fantastisk. Og så plutselig ha en unge i armene som er sin er ubeskrivelig. Blir spennende hvordan dette blir videre.

 

Gleder meg til å komme på treff igjen etterhvert. Blir spennende å møte alle babyene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pia : Bra du ikke snek i køen.. hehe.. hittil iallefall =) Spennende at du har fått time for overtidskontroll. Det har ikke jeg fått enda. Får se hva legen sier, skal dit på fredag på kontroll. Har ikke noen timer hos JM, så disse på slutten tas tydeligvis hos legen..

Flott initiativ ang morgendagen. Kom dessverre litt i siste liten, for har en annen avtale kl 12.. Får ta det igjen=)

 

minhj: koselig den ammetåken høres ut i grunn. Ikke rart, når en har opplevd noe så fantastisk =) Flott at dere koser dere =) Enig, blir spennende å møtes når alle disse små skattene er kommet til verden:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mzme: nei æ har ikke hørt om den... ka den ska være gått før?:)

 

e d veldi vikti å være på den kontrollen i uke 40? tenke sånn viss æ føle mæ i fin form... får sannsynlivis ikke time hos jordmor, å må t skjervøy.. ja vet æ sku ha bytta lege hit t tromsø...:) men har ikke tenkt på at man hadde de kontrollan på slutten som mest sannsynli ble hos legen:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusi: I følge de på apoteke sku vist den teen være bra før mor å drikke før å få opp melkeproduksjonen.. Også va d vest bra vest ungen hadde luftsmerta..

 

Man kunne gi ungen den også, men d gjør æ ikje..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki..:)

 

den magen lage no masse lyda... ungen sparka i magen å da kom d et lite klikk... hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

 

I dag har jeg montert stellebord. Ble slett ikke verst! Nå tror jeg det meste er klart, seng, vogge, vogn og klær i skapet. Noen av dere som har en Tommy tub? Hadde litt lyst på en til Johanne, men kjøpte aldri. Funderer litt på å kjøpe en nå..

 

Tenkte oss en tur på Langnes i dag, må kjøpe meg nye løpesko. Vil gjerne at de skal stå klar til jeg er klar til fysisk aktivitet etter fødselen. Nå er jeg litt lei av være stor og tung. Blir godt å komme seg ut i lysløypa igjen. Om ikke joggende med det første, så i alle fall i raskt gåtempo!

 

Treff på kysten høres bra ut. Jeg tror jeg kommer, skal høre med May-Helen om hun vil være med. Vi hadde tenkt til å treffes på torsdag uansett.

 

Nå gleder jeg meg virkelig til å møte den lille. Gleder meg til å se hvordan han ser ut og hvordan han er :-) De viser jo tidlig sin personlighet. Johanne er like utålmodig som da hun var nyfødt :-)

 

Ja, nå er det bare å kjøre på med kjerringråd fødeklare damer. Her blir det grøt med masse kanel til middag :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt er vel med dere :-) Gleder meg til å komme i ammetåka (eller mammatåka) jeg også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei!

 

I dag er det 1. juli og termindato, men ingen tegn på fødsel av den grunn :-) Jeg legger nå til et ett-tall på datoen å teller ned til 11. juli.

Da er det overtidskontroll.

 

Ellers skal jeg til jm i morgen. Jeg kunne velge om jeg ville gå til jm eller fastlegen min nå etter termin. Tror dette er valgfritt for alle dersom både jm og fastlege har kapasitet og ikke har tatt ferie ennå.

 

Jeg har nettopp hatt besøk av Elke med lille Charlotte. Ei nydelig lita jente. Håper det setter fødselshormonene i sving :-)

 

Jeg er forresten ferdig hos jm i morgen rundt halv 11, så hvis noen er i byen på dette tidspunktet og har lyst på et lite treff, så er det bare å hyle ut :-)

 

Ellers så satser jeg på treff til torsdag. Blir kos!

 

Ha en fin dag i regnet jenter!

 

Petrine: Her blir det også grøt med masse kanel til middag ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) Idag har vi hatt hjemmebesøk av helsesøster, praktisk å få litt info om ditt og datt vi lurte på! Har veldig lyst å møte dere igjen, men passe dessverre ikke verken imårra eller torsdag siden Kent-Rune har bilen (han skal på jobb og dykke). Kan ta bussen, men vi sover som regel te tolv-ett på dagene og kjenner jeg har litt behov for å slappe av nå også. Hatt masse besøk og mamma kommer te helga. Så tror æ bare hold mæ hjemme! Dåkk e veldig velkommen hit ut på besøk da, det hadde vært koselig! Har no fortsatt dem hjemmebakte bollan med sjokolade inni i fryseren te hjemmetreffet æ skulle ha, hehe. Men da lå æ jo på barselavdelinga, artig å tenke på. Bra dåkk hadde det hos Kari-Anne istedet!

 

Når æ trilla te byen fra Fagereng igår begynte Noa-Nikolai å skrike (uvant han). Visste ikke helt ka æ skulle gjøre, Kent-Rune kom heldigvis å henta oss da. Han roa sæ ned i bilen og så fikk vi stoppa på Nerstranda og amma. Noen som har erfaring fra lignende tilfeller? Stoppe dåkk og sett dåkk å amme på busstopp/benk etc. ute eller går dåkk inn i nærmeste butikk etc? Kan jo ikke fortsette å gå en halvtime mens han skriker og er sulten?! Va litt uforberedt på det, han har bestandig sovet så fint i vogna før når vi har trilla, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigurd våkna alltid i vogna etter kort tid han.. Så derfor å en grunn te at æ har bestilt ergosela no!! Hvis æ ska ut på langtur så ska æ ha me passelig tøy å sela så kan æ iallefall ta ho opp... Å e ho da sulten så kan æ stopp en eller anna plass der æ kan sitte å gi pupp. Men e litt hefti å sku trill ivei me et gråtende lite barn ja, kjenne den igjen..

 

Hehe! Grøt å kanel ja.. Skjønne dokk har tenkt å få fortgang i sakene!! Æ takke bare ho jordmor Lillian som strippa mæ, det satte nok fortgang i mine saker, sia det tok sæ så opp etter det.

 

Neste uke e æ klar for treff, så bli å følg me her inne ka dokk finn ut. Da har Ulf begynt på jobb igjen å Sigurd ska vær i barnehagen.. Så da tenkt æ å sus ut i verden å si hei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...