Gå til innhold

TROMSØJENTENE 26.06.08


AS og lillemor=)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer så mye til Minda=)

 

Nurk : Ja, jeg våknet like gravid i dag, jeg også. Regner sterkt med at jeg går flere slike dager i møte. Ingen tegn til at noe skal skje. Vet jo at det kan skje ganske så plutselig, men .... likevel.. hehe.. =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hurraa for Minda...endelig er ventetiden over.

 

Her sitter jeg på arbeidskontor og ergre meg over den dritttarbeidsplassen min, som nå stresser med at jeg skal få ryddet kontoret mitt på 1-2-3. Hun som er daglig leder ser ut til å ikke ha noe forståelse for i hvilken situasjon en er og at man har andre oppgaver enn å stresse med det. Enda så er jeg formelt ansatt i hvert fall ut august...men hun vil vel ha unnagjort hele avviklinga før hun går ut på ferie.

 

Ellers er det bare fint å se den lille vokser: har lagt på seg nesten 10 cm siden fødsel for 3 uker siden.

 

Ha en fin dag

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for Minda! Da var ventetiden endelig over :-)

Nå ser det ut som om guttene snart tar over :-)

 

Nurk & AS: Ja, det ble dårlig med fødetreff på oss i går. Jeg våknet også like gravid i dag. Om ikke enda mer. Føler denne magen bare blir større og større. Smører meg febrilsk for å unngå flere strekkmerker, men det ser ikke ut til å hjelpe.

Var hos jm i går. Fått ny time til uka og time til overtidskontroll 11. juli, så seinere enn dette kan han ikke komme. Da kommer han om han vil eller ei. Men håper selvfølgelig at ting skjer av seg selv lenge før den tid.

Har ingen tegn på fødsel foreløpig annet enn litt kynnere, så dette kan jo fort ta si tid. Får bare smøre oss med tålmodighet.

 

Prøver å rydde litt hjemme i dag og håper at det vil ha sin virkning.

Ellers bruker vi tiden til kino, café og besøk for å få tiden til å gå. Kan jo fort bli en stund til neste gang. Så sånn sett synes jeg dagene til nå har gått relativt fort. Kan jo ikke bare sitte hjemme og vente. Da blir jeg gal :-)

 

Jeg må til byen for å ordne litt i morgen, så det er bare å si i fra om noen kunne tenke seg et lite fredagstreff!

 

Ha en fin dag jenter!!!

Masse lykke til i morgen Siv!!!

 

PS: så godt å høre at den lille vokser seg stor og sterk Elke. Kos å treffe dere igjen på tirsdag. Hun er jo bare helt nydelig! Tenk 10 cm på 3 uker - det går jammen meg fort :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulere så kjempe masse me gutten minda:D kan tenke mæ at d va gått å få han ut no:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

e d noen som har pakka beggen t sykehuse? pakka dåkker ne masse klær t sæ sjøl å lillingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julibaby: Ja, du er like gravid du også.. hehe=) Tror vi blir værende det en god stund til..=) Jaja.. så lenge smånurkene har det bra, så er det det viktigste :D

Flott å høre at dere får dagene til å gå. Sant du sier, i det babyen kommer blir det mindre farting og tid til besøk osv. =)

 

Elke : Flott å høre oppdateringer. Søøøte jenta deres=) De vokser fort de småttingene..

 

Pusi : Gratulerer med beståtte eksamener. Herlig å ha ferie, sant? Ang bag, så har jeg pakket ned 1 bukse, 2 ammetopper, 1 ammebh, ullinnlegg,undertøy, toalettsaker og morgenkåpe til meg selv. Til baby: 1 fleecepledd, 1 helseteppe som jeg har strikket i merinoull, klorevotter, 2 bodyer, sparkebukse og overdel, gulpeklut og et par bleier.Sistnevnte bare for morroskyld..hehe.. =) Ja, tror det var det=)

 

Jeg har fått veldig god tilbakemelding på vårens eksamener, så er strålende fornøyd=) Ja, særlig siden de ble avlagt som høygravid =) hehe.. Deilig å kunne ta ferie med det i tankene. Har en muntlig til høsten, men det setter ikke stopper på sommer og sommerfølelsen. regnet derimot, ja det gjør sitt for å dempe.. men men.. Smiler bare i dag, jeg=) klar for baby og sol, smiler mens jeg venter=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, hurra Minda - endelig er han er!! Gratulere så mye til deg!

 

Ang. sykehusbagen: jeg gikk stort sett i samme klær hele tiden, men byttet en del topper (singleter). Griste litt med melk og svettet en del... Til babyen brukte vi sykehusklærne hele tiden. Hun fikk på egne klær da vi dro hjem, og det var stas!!

 

Elke: Åj, 10 cm på tre uker. Da skjønner jeg at jeg ikke skal bekymre meg over at lille nurket vårt svømmer i noen av klærne... Plutselig vil jo de være for små. Hehe...

 

Igjen - lykke til alle fødeklare her inne. Gled dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pia...

Kanskje jeg skulle tatt meg en liten bytur i morra.. Som du sier, så går jo dagene fortere når man kommer seg ut av huset!

Når tenkte du da? 12 tiden ?

 

Ingen ting jeg egentlig TRENGER, men skulle hatt noen topper som er fin å amme med...

Noen som har noen gode forslag? Jeg liker ikke de de har HM... Hva har dere kjøpt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang baggen så er den fortsatt ikke pakket her...

 

Blir vel å ta med et par kosebukser, en ammeBH, toalettmappa og noen singletter eller lignende.. Det jeg husker fra sist var at det var VARMT!!!!! Og med masse vann i kroppen, så svetter man jo litt mer enn normalt for å si det sånn... Nå skal jo alt vannet ut igjen! Så greit med litt skift ja, og med melke søl i tillegg så....

 

Må vel og ha med slipperser, og FOTOAPPARAT og helsekortet!

 

Ellers får sambo ta med hentesett når han henter oss =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk ann silje:) ja e veldi deili! å gratulere me sommerferie:)

 

ja har hørt at man kan svette mye ettepå..:) e d vanli å blø gjennom binnan sånn at d kommer på boksa? tenkte om man treng å ta hensyn til d...

 

æ trur nok ikke æ kommer mæ på nåkka treff mer, greie ikke å ha sko på mæ lenger nesten...:( men ska prøve å komme mæ på apotek å se om æ finn støttestrømpa...

 

kossn går d me formen dåkkers? min e no fin, men bare veldi tonkt å få bevege sæ å masse vann.. men ska jo bli tyngre på slutten.. va hos jordmora idag, hadde gått opp ca 10 kilo på 10 uke:/ men men, blir vell ikke så mange kiloan til før lillingene ute:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse til Minda :-)

 

Jeg holder på å pakke baggen sakte, men sikkert. Kommer til å ta to bukser med meg. Det kan jo skje uhell og da er det greit å ha en ekstra :-) Jeg hadde da en unormalt blodtap sist og det er det jo ikke alle som har. Jeg bruker bare vanlige singletter til ammetopper. Greit å ha en cardigan over. Finner ingen ammetopper jeg liker, så da blir det singlet. Skal ta med litt klær til lillemann også. Han har nesten fått navn nå forresten, etter harde diskusjonsrunder på kveldene :-)

 

Her er det bursdagsplanlegging for fullt. Takk for tips til side Nurk, fant en bra oppskrift. Nå gjenstår det bare å bake. Hovedpersonen er blitt veldig forkjølt, håper hun kommer seg til lørdagen og søndagens feiring! Også håper jeg at hun ikke smitter meg. Pyton å være forkjølt mens man føder..

 

Pusi: Om du er veldig hoven anbefaler jeg virkelig at du starter med støttestrømper. Det er en stor påkjenning for venene å gå med så mye trykk pga av ødem. Heldigvis ikke lenge igjen nå, så er vi ferdig med magene og alle plagene :-) Selv er jeg strålende fornøyd med å slippe noe særlig vann i kroppen denne gangen, sist gang var jeg veldig ødematøs!

 

I dag har jeg faktisk vært på jobb en tur også. Måtte dra for å hjelpe min vikar som stod helt fast. Rart å være tilbake igrunn. Trivelig å hilse på folk. Håper jeg er i fødsel neste gang jeg går inn døra på Unn!

 

Nå skal jeg nyte en skål med norske jordbær :-)

 

Ha en fin kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei alle sammen :) Gud, kor tida flyr som småbarnsmamma! Vi har hatt masse besøk, vært i byen og trilla i Storgata og vært på kafè, handla på Obs!, tatt buss og alt. No e det meste prøvd, til og med amming på kafè og det gikk så fint! Etter Noa-Nikolai fikk lysbehandling for gulsotten og kuttet tungebåndet (som ikke er vondt i det hele tatt for små babyer) går amminga fint. Æ måtte bare bestemme mæ for at æ ikke bryr mæ om dem som eventuelt kikke på puppen min når den e ute. Har ikke lært meg å dekke helt til enda da, så er litt på utstilling. Men no amme æ selv om vi har besøk heime eller e på sykehuset eller kafè. Veldig kjekt! Tok ikke så lang tid gitt likevel. Æ tenke no bestandig det verste og blir ganske positivt overraska når det går bedre enn æ tror.

 

I dag har vi besøk av en vennefamilie, veldig koselig. De skal overnatte te imårra og da kommer pappa på besøk i helga, det blir stas! Æ e jo enebarn så han e veldig opptatt av Noa-Nikolai og at han har blitt morfar :) Vil veldig gjerne møte dere snart! Gleder meg til å vise frem skjønne gutten våres. Har allerede vært på babytreff, men der var det bare megababyer, hehe... de som fikk i vår (ca. 3 måneder no). Blir kjekt når vi kan møtes med våre babyer som er omtrent like gamle og store. De andre hadde jo glemt hvordan det var å ha nyfødte, de utvikler seg og vokser fort de små.

 

Tenk så fantastisk at vi kan lage de skjønne små vesenene... Gratulerer så mye til deg Minda, artig at du også fikk gutt! Vi får lage en gutteklubb etterhvert Pia, Kari Anne og dere andre som får gutt, hehe.... =) Lurt tips å legge en klut over tisseluren når dere tar av bleien, Noa-Nikolai benytter anledningen til å tisse i friluft omtrent hver gang og det går hardt utover håndduker og klær! Vi har fått masse klær i 56 så kjekt at vi kan bruke det en stund, det er for stort foreløpig!

 

Lykke til til dere fødende, nå er det ikke lenge igjen og kommer til å skje når som helst og når dere minst aner det =)

 

Møtte forresten Frode, samboeren til Maria på sykehuset. De har fått ei jente som skal hete Kristine! :):) Hun kom til verden på Sankthansaften. Ho va kjempenydelig (så bilde). Ho va også innlagt på barsel for å få hjelp te amminga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Maria som har fått jenta si! Nå tar det jo helt av her!

Har lurt litt på om noe kanskje hadde skjedd der i gården... :-)

 

Nurk: Jeg er veldig klar for et treff i morgen kl. 12. Hva med kaffebønna ved Strandtorget..? Er bare å møte opp alle som kan :-)

Jeg tar turen uansett, så ser jeg evt. bare hvem som dukker opp :-)

 

Tone: Så gøy å høre at alt går så bra. Gleder meg til å se den lille prinsen. Tenker det skal bli stas å vise ham frem til en stolt og nybakt morfar! Vi får starte en liten gutteklubb etterhvert ;-)

Kos dere med besøk og alt det nye dere opplever med Noa-Nikolai!

Godt vi som kommer etter har noen vi kan spørre om råd :-)

 

AS & Pusi: Så bra at det har gått så bra på eksamen! Beundrer at dere er kommet i havn med slike ting samtidig som dere har vært høygravide. Hurra for dere!

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er jeg kommet meg hjem med lille Kristine :)

Hun kom altså to uker før tiden på selveste st.hansaften.

Er ei skjønn lita, bestemt dame.

 

Gikk med riere 19 timer, før selve pressriene kom.

Og etter en time var lille nurket ute. Synes det gikk greit, selv om jeg er glad vi ikke skal gjøre dette hver dag....

 

Så nå koser vi oss her hjemme

Ligger så søtt nede i vogga i stua

Har vært innlagr på barsel pga problemer med ammingen, men nå får jeg det til. Men må nok prøve litt til før jeg drar på kafe.

Synes det var flott å være på barsel jeg. De var kjempeflinke og veldig hyggelige der.

 

Så i dag tidlig traff jeg på MInde.

En flott liten gutt, med masse svart hår!

Hun hadde fått en gutt i natt. Vi hadde nesten like stor baby, hnu og jeg

 

 

Artig å komme hit å lese kosn dokk har det jenter

Janne har fått siden jeg leste sist. Gratulerer!!

Blir trivelig å møte dere alle igjen, og da er vi jo plutselig dobbelt så mange!!

 

Kos dere jenter, så høres vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tar det virkelig av med fødsler, morsomt :-) Gratulere så mye til deg Maria med lille Kristine. Håper det går bra med ammingen nå! Her går ammingen greit, men har litt vondt i brystvortene når hun starter å suge. Vet ikke om dette er normalt og om det vil gå seg til etterhvert. Jeg føler heller ikke for amming på kafe enda, tror jeg må øve meg litt hjemme først :-) Eller, kanskje det er like greit å hoppe i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til Maria!!!

Så artig, selv om det var litt snik i køen ;-)

 

Jeg blir nok å dukke opp i morra Pia, er ikke sikker på om jeg vet hvor kaffebønna er, men jeg ser det vel når jeg er i området der?

 

Tone!

Flott at offentlig-amminga gikk i orden så fort =)

Det er jo en veldig naturlig ting, og faktisk helt lovlig å vise pupp i norge! Så hvis noen andre ikke liker det, så får det bli dems problem, hehe... Og blottinga blir man jo fort vant med =P Men husker godt hvordan det føltes å dra frem puppen på kafe den første gangen.... Følte at ALLE glana, selv om de sikkert ikke brydde seg i det hele tatt.

 

Og 3 mnd, er jo et langt liv i forskjeld i den alderen ;-) Det tar laaang tid før den aldersforskjellen gjevner seg ut ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Maria :-) Kjempefint navn. Skal si det går unna her med fødsler! Nå gleder jeg meg til å få min fødsel overstått!

 

Flott at det er god hjelp å få om man sliter med amming. Det var det ikke da jeg fikk J for tre år siden, så det har kanskje skjedd litt siden den gang. Og det er jo kjempebra! Tror bare det er å hoppe i offentlig amming. Husker jeg syntes det var ubehagelig, men det varte ikke lenge. Og Janne, helt vanlig at det er vondt i starten. Det går over etterhvert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nurk: Så bra du tar turen i morgen. Kaffebønna ligger rett nedenfor MAS.

Rett før Skarven. Dersom du heller vil treffes et annet sted, så er det bare å si i fra :-)

 

Så fint navn Maria! Godt å høre at alt står bra til og at ammingen nå går greit! Sitter å leser om amming nå og er veldig spent på om det går som man håper. Uansett er det jo bra at man får god hjelp. Lover jo bra!

Håper bare å slippe brystbetennelse og slikt. Det høres ikke akkurat godt ut.

 

Snakkes jenter!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til Maria. Pent navn jenta har fått=)

 

Tone: Flott å høre at det går greit med amminga. Skal si du er flink, som ammer offentlig og alt=) Skjønte i grunnen at du ble å kaste deg uti det ganske så raskt. Du er jo så flink å være sosial, så det der måtte jo skje før istedet for siden.. hehe=)

 

Julibaby og Nurk: Kos dere masse på cafe. Kunne tenkt meg å være med, men her er det vanlig kontroll hos legen som står på agendaen idag. Har glemt å ta morgenurin, så .. får vel fikse det der utover dagen=) Litt vel glemsk for tiden, skal innrømme det=)

 

Håper så inderlig at dette blir siste kontroll, men det får tiden vise.. Har bestilt baby til søndag midt i EM-finalen.. hehe:D:D Egentlig litt mindre utålmodig nå, enn da vi hadde treff på torsdag.. hehe..

Ikke for det, skal innrømme at jeg faktisk så gårdagens fotballkamp, selv om sambo var på jobb. Så fotball og strikket.. hehe=)

 

Ønsker dere alle en fin dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var der jeg trodde kaffebønna var =)

Vi sees der klokken 12.00!

 

AS=) Når har du kontroll da?

Du rekker kanskje begge deler...

Jeg har vel også egentlig slått meg litt mer til ro med at jeg sikkert kommer til å gå over termin nå. Ikke så stressa lenger =P Men så er det jo bare maks et par -tre uker igjen uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, hadde skrevet det lange innlegget så kobla strømmen ut :( Må starte på nytt:

 

Vil gjerne møte dere te uka om dåkk skal treffes da! :) Men dåkk har jo termin på løpende band no utover så det blir vel litt action... vi får møtes seinere i sommer vi som er i Tromsø når det passer.

 

Angående amming var det best for min del å bare hive seg ut i det ja. Men jeg gjorde det på babytreff da, så vi var 6 jenter som satt og ammet samtidig. Det var ikke så skummelt, da blir de eventuellt blikkene fordelt på flere og ikke så interessant. Så det anbefales første gang! Vi får møtes og amme i lag på kafè første gangene.

 

Og Janne, det er vanlig at det gjør vondt med en gang ja, men det skal ikke gjør vondt hele tiden om Aurora (fint navn:) har riktig sugetak.

 

Lykke, lykke til til dere som skal føde! Håper dere slipper for mange komplikasjoner, virker som det har gått veldig fint med oss som har fått til nå!? Virker som babyene er ganske gjennomsnittlige også, rundt 3,5 kilo og 50cm lang.

 

Gleder meg til å møte dere og babyene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nurk : Hehe.. viser seg at jeg hadde rukket å treffe dere, hadde jeg bare ikke tatt feil av legetimen. Joda, her har sambo mast i flere døgn om når timen er, og ganske så oppgitt ( etter gjentatte ganger å ha fortalt) har jeg påpekt at det er fredag kl 1145. Stusset egentlig på klokkeslettet, for det er jo i lunsjen. Men men, tenkte at legen som snart skal på ferie, sikkert vil ha unna pasientene osv.. joda...

Kom til legesenteret kl 1140 vi da, og møtte tilfeldigvis legen på tur inn på lunsjrommet. Timen min var kl 1045, og siden jeg ikke var der regnet han med at jeg hadde født... hehe.. Ble sittende å vente til etter ringetiden hans, så tok han oss inn kl 1230. Jeg som ALDRI tar feil av klokkeslett, måtte nok bare svelge noen kameler der, ja. Ikke minst fordi jeg i planlegginsboken min hadde notert rett tidspunkt, 1045.. Det positive med det hele er jo at ventetiden på legekontoret aldri har føltes så kort før.. hadde liksom ikke så mye jeg skulle sagt, nei.. hehe=)

 

Iallefall.. lang avhandling.. hehe.. Håper dere hadde det trivelig på cafe=) Vi får vel se i neste uke hva vi er i form til av sammenkomster. Eller, hva tenker dere?

 

Tone: Flott å høre dine erfaringer. Garantert lurt å amme på babytreffene de første gangene en ammer offentlig. Som du sier, da deler en på oppmerksomheten ;;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...