Gå til innhold

TROMSØJENTENE 26.06.08

Anbefalte innlegg

Hei Tone, ja det er bare å amme i vei, sitter nett på bibliotek med jenta klistret i puppen. Ellers er jeg så freidig å gjør det hvor og når som helst... må jo ha mat når den ber om det. En gang var det på bussen til Kroken...ildskrek...stakkers folk som må høre på det. Da er det vel bedre å stappe noe i munnen og så er alle vel fornøyd.

Fint med treff på Kysten igjen på torsdag, kl. 1200.

Håper vi har pellet oss ut av sengen til da.

Fortsetter under...

Heisann

Jeg tenkte også å få med meg treff på Kysten på torsdag, dersom alt står bra til med meg og aurora. Hun pleier å legge seg igjen i 12-1 tida, så jeg kommer når vi er ferdigspist og klar for soving... Håper bare hun sover godt i vogna.

I dag var vi på vår første bytur og det gikk strålende. Hun sov stort sett hele tiden i vogna.Våknet dersom jeg stoppet vogna, så derfor er jeg spent om hun vil sove i vogna på treffet :-) Satser på at det går bra...

I morgen får jeg besøk av helsesøster- blir jo greit å få stilt noen spørsmål. Har laget meg ei liste over ting jeg lurer på :-) Som førstegangs er det jo haugevis av nye problemstillinger!! Finner svar på mye gjennom internett, men føler det best å snakke direkte med en fagperson :-)

Å, æ har også lyst å komme på treff kjenne æ! E jo fint å trille dit fra byen. Noen andre som skal det? Da kan æ bare ta buss te byen og gå derfra. Kanskje æ dukke opp på Kysten på torsdag da, må se an formen litt. Vi har også vært på bytur og det har gått kjempefint. Da har han sovet hele tiden i vogna.

Var veldig kjekt med hjemmebesøk av helsesøster idag ja. Hadde notert ned alle spørsmålene og det meste kunne ho svare på, ellers skull ho sjekke det opp.

Lurt tips å ta med bæresele og tøy til å bruke i den ute! Vi har jo også en sånn en. Ellers tipsa helsesøster oss om å bruke smokk, ho anbefalte det når amminga va vel etablert.

e så lei av sjarmtroll!! så utroli dåli sørvis der... va å bestilte vogn å stelleveska der i feb/mars... da sa dem at dem sku ha fått tingan 1måne seinar, at dem da skulle ringe å si ifra... d jikk da ca 2mnd. så ringte æ t dem før å høre om d va kommet, da sa dem at d sto å venta der.. så da kjørte vi dit, nei da va d bare baggen som va kommet... så da sku dem ringe når resten va kommet.. dem ringte ikke, så da ringte æ på nytt, da va d kommet utenom stellebaggen... den sku komme om 3uke, så va der på mandag da va d gått over 2 uke sia dem sku ha ringt... da va den ennå ikke kommet så ho sku ringe idag å si kor d ble av den,.. men ingen har ringt... blææææ!! måtte bare klage litt! :)

Pusi!

Ganske elendig service det der da!!!!!!

Men har følt meg lurt der flere ganger selv. Husker spesielt en strømpebukse (ingen big deal altså men slikkelig irriterende) som de skrøyt så hemnigsløst av.. Den var SÅÅÅ bra, men det er den væærste vi har hatt!! Skulle liksom sitte så bra på foten, men den sklei av fortere enn alle andre...

Termin i dag, og fortsatt ingen action her =(

ja nesten så æ ikke har løst på den stellebæggen, men vil jo veldi mye ha den:) når dem skryt av den så bør d jo være sant! syns dem e en såpass stor butikk at dem ska være litt profosjonell!

off, håpe d skjer nåkka hos dæ snart! håpe du slepp å gå langt over terminen!

Annonse

Pusi: Ja d va dårlig service!! Har vært en del ting vi sku ha dær, som de har sagt at de ikje har inne!

Så når vi spurte dæm kati d kom inn, så sa de at de ikje viste før d va nån andre som jobba dær som hadde me den bestillinga av de tingan..

Ja ska ikje være lætt..

Nurk: Håpe d skjer no dær snart da, kjipt å måtte gå så langt over termin!

Pusi: så kjedeli da!! Det va snodi altså.. Håpe det ordne sæ så dokk får alt snart da...

Vi har bare positive opplevelsa på sjarmtroll, men så bruke æ bare tre a dem som jobba der da. Heheh! Litt sær må man få være!!! =)

Her kommer helsesøster på visitt i dag, e jo kjekt for har litt saker å spør ho om.. E så mye æ ikke huska fra når Sigurd va nyfødt så må friske det opp litt.

Ja Elke, helt enig me dæ, må være tusen ganga bedre at man gir babyen sin mat enn at den ska gråte å ha det trist å trasi.. Å så lenge man ikke dytte puppen inn i nesa på andre så må det jo vær ok.

Mallis: kor va det du kjøpte den der snedige veska som du hadde på vogna?? Æ klar ikke husk ka slags nettsted det va... Den så bare så utrolig kjekk ut..

Jeg synes ikke sjarmtroll er den beste butikken i byen jeg heller.. Veldig synd de nesten har monopol på barneutstyr. Det blir dyrt og de kan tillate seg dårlig service. Men han mannen pleier å være serviceinnstilt da. Og kona som jobber på Pyramiden er også flink og hyggelig.

Jeg tørr nesten ikke tro det, men det virker som det skjer noe her. I går hadde jeg regelmessige kynnere som var litt vonde i halvannen time før det gav seg. I tillegg murrer det en del.. Men det kan jo fortsatt ta tid. Noe skjer i alle fall :-)

Johanne er hjemme med feber og forkjølelse i dag. Nå har hun kapitulert på sofaen og jeg nyter litt en fredelig stund. Vi har bakt 6 brød, kjekt å fylle fryseren.

Jeg pleide å amme hvor som helst jeg. Har amma mye i bilen på vei hit eller dit. Måtte bare stoppe en plass det gikk ann for så å finne frem mat :-) Jeg klarer ikke babygråt, det gjør vondt langt inni hjerterota. I tillegg mener jeg det er veldig viktig å respondere på gråt innen rimelig tid. Det er jo et sterkt signal fra de små siden de ikke har verbalt språk :-)

Bli koselig å treffe dåkker som kjæm på Kysten imårra - første treff for min del med baby! :) Artig artig! Satse no på å komme, kan hende æ bli forsinka eller nåkka da.

Gratulerer masse te Ann Silje med lille jenta som kom imorges! Utrolig bra at en etter en føder no og at det går bra med alle. Snart er alle ferdige! Merker godt at æ ikke får sammenhengende nattesøvn lenger, men kroppen venner seg vel til det etterhvert. Æ e ikke flink å sove på dagen når han sover...

Vi e veldig fornøyd med servicen fra Sjarmtroll! =) Har kjøpt både vogn, seng, sengetøy, stellebord, bilstol, voksipose og stelleveske der. Fått over 2.000,- kroner i rabatt og bleiebøtte. Synes betjeninga e veldig hyggelig, men vi har handla av sjefen sjøl og ei ganske ung jente med langt mørkt hår. Bilstolen kjøpte vi av ei som snakka litt rart og med kort brunt hår. Pluss litt anna stæsj, badetermometer, krabbeteppe/gymteppe, handlenett te vogna og termometer. Går fort penga! Fint at pappa va på besøk så han spanderte...! Og te helga kommer mamma, bli veldig kjekt.

Hei hei!

Anette: Den veska kjøpte æ på "barnetrend", trur æ nettsedet hete.

Ja den e veldi hendig, gla for at æ skaffa mæ den :-)

Håpe alt går bra me dåkker alle, dæm me mage å dæm me bane utfor magen :-)

Her så drar æ til Vannøya i dag me lillepia, sammen me søster å mamma. Blir spennanes! Men d e ikkje bare bare å sku huske på alt man treng å ha me til ho lilla.

Kjøpte forresten Vippestolen til baby bjørn på sjarmtrollet i går (gikk no greit,hehe) :-) Har hørt masse bra om den. Man kunne velge mellom rød å blå. Æ gikk faktisk for den blåe, sjøl om vi har pia, d va så nyydeli blåfarge på den. Dessuten kan man snu trekket fant æ jo ut da æ kom hjem, å da har den anna farge. Snedig både med tanke på variasjon å hvis den blir skitten og slitt. Dyr da... kosta 1099,- MEN; pappa ville betale for den, sa at æ bare sku dra å kjøpe den! Dæm e no grei de her foreldran, hehe ;-)

Annonse

GRATULERER TIL ANN SILJE MED LILLEJENTA ;-)

Så utrolig kos!

Kari Anne:

Så spennende at det er ting på gang. Du får holde oss oppdatert!

Her er det svært få tegn på fødsel, men venter i spenning :-)

Var hos jm i dag og alt ser så langt fint ut. Magen har endelig sunket litt, selv om den også var blirr større. Kan ikke skjønne hvordan det er mulig.Tror jeg sprekker snart!

Om det ikke er kommet baby innen lørdag, så skal jeg opp på føden en tur for å sjekke om det evt. er noen åpning osv. Blir spennende.

Uansett er det igangsetting om ca. ei god uke til, men håper selvfølgelig å slippe det.

Satser på treff i morgen om formen tilsier det og dersom jeg ikke er på UNN. Kroppen har vært litt lite bevegelig de siste to dagene, så jeg må bare ta ting litt som det kommer.

Hadde vært kos å sett dere snart. Lenge siden jeg har møtt enkelte av dere og ikke minst skal det bli gøy å se lillingan til dere som har fått :-)

Ha en fin ettermiddag/kveld!

Åh.. grattis Ann Silje!!

Godt å høre at snuppa di ikke drøyde for lenge over termin =)

Nå Pia, stikker du opp i morra, så kommer jeg på fredag ;-) I morra har tanta til snuppene mine bursdag, så da 'passer' det jo litt dårlig....

Sjekka ikke JM modning på deg i dag Pia??

Kari Anne...

Har du tenkt å snike i køen!! Vet ikke helt hva jeg skal si til det altså... Men det er vel greit ;-)

Nurk:

Hadde håpet at jm skulle sjekke om det var åpning i dag, men hun ville visst heller at jeg tok turen til føden i løpet av helga om det ikke skjer noe før den tid. Da skulle hun ta en full kontroll. I dag sjekket hun bare det vanlige og det var heldigvis fint.

Hadde selvfølgelig vært artig å få vite om ting er på gang, samtidig så skjer det vel når det skjer. Får ikke gjort så mye uansett.

Jeg tar gjerne i mot lillemann i morgen, og så kommer du fredag. Høres ut som en god plan ;-)

Gratulere til Ann Silje med jentebabyen!! :-)

I dag hadde vi besøk av helsesøster, ei kjempekoselig dame!! Fikk svar på noen spørsmål og fikk mye informasjon om hva som skal skje framover. Gledelig å høre at det mest sannsynlig blir barselgruppetreff på helsestasjonen! Blir spennende å se hvem de andre er, men Siv vil vel kanskje være en av dem... Hun fødte jo ikke lenge etter meg og bor her i Hamna. Forstod det slik at de "samler" opp ca. 4 stk. som har født innenfor samme bo-område.

Hmmm... Kari Anne- er du neste ut? Kan jo nesten høre ut som det, blir spennende å se i allefall...

Ellers satser jeg på treff i morgen. Blir koselig å treffe noen av dere andre igjen, samt de som deltok på gravidesvømminga! Begynner å bli lenge siden nå ja!

Mammamia korsn helsesøster har dokker?? Vi hadde ei som het Gerd da vi bodde i Hamna..

Her har vi å hatt besøk a helsesøster i dag, ho va utrolig trivelig, tok sæ god tid te å snakke både om babyen å om Sigurd.

GRATTIS ANN SILJE!!! Så arti!!! :-) Åå bli jo spennanes å se kem som e neste ut! No må man jo følge me her mer skjønne æ sia Kari Anne kjenne litt a hvert.. :-)

Takker Mallis, da ska æ inn å sjekke der.. Den så bare så utroli grei ut! Har tenkt mæ ut på flere tura no fremover, i håp om at bekkenet ikke tulle mer med mæ, å da va den snedi...

Ja Kari Anne, enig me dæ.. Å sku hør babygråt uten å gjøre nåkka me den??? Fatte ikke at det e muli.. E gla vi har fått unga no i denne tia kor ungan ska tas opp å bli tatt vare på, ikke styres a klokka sånn som før i tia... Svigermor fortell titt å ofte om tia når ho lå i senga etter at eldstemann va født å hørte sin gutt gråt sæ helt skeiv borti gangen.. Men ikke søren at ho fikk han te sæ!! Uff..

Ingrid e jo ei godsnuppe da, men slit litt me luft innimella, får den ikke helt opp, så e blitt noen runda på gulvet her. Pluss at ho gråt veeeldi når ho e så trøtt at ho ikke klar å sovne.. Så om ei ukes tid å litt så ska vi prøv oss fram me smokk, å se om ho syns det e kjekt...

Gratulerer Ann Silje!!

Bra for alle som er ferdig. Og her skjer det jo unna for unna

Håper jo det snart er Pia sin tur. Høres jo ut som du skal sprekke snart. Er jo en stund siden jeg så deg sist, så kan tenke meg at du har fått stor mage.

Her hos oss går alt bare fint. Kristine er så snill at. Sover og spiser stort sett. Er heldigvis snill på natta, er bare oppe og ammer en eller to ganger. Og det er greit. Sovner fort igjen etter ammingen.

Men det kommer vell dager hvor ting ikke er så grei.... Smiler

Men vi nyter dagene. I mogen sal vi på besøk til mine foreleldre

Vet ikke hvor lenge. Tar alt som det kommer. Det må man nesten bare gjøre nå. Skulle gjerne møtt dere jenter på treff, men jeg satser på neste treff :)

Hvordan er det med helsesøster

Ringer hun til meg av avtaler hjemmebesøk?

Kari Ann: Lykke til!

Vi ble ikke så nært likevell. Jeg hadde jo termin 7 juli, men snek litt i køa, så vi får håpe det er din tur snart.

May-Helen

Kor fine bilde som ligg på facebook fra bryllupet dit :)

Vi høres jenter!

Gratulerer så mye Ann-Silje :-)

Kan jo enda gå lenge til det skjer noe her, tipper du er før meg Nurk.. Men, det er greit å kjenne at noe er på gang i alle fall. I dag har det bare murret, blir spennende å se til kvelden om det skjer noe liknende som i går.

Jeg og A har nettopp kommet hjem fra date på Presis :-) Fant ut at vi måtte benytte sjansen til å ta en tur ut sammen. Blir jo en stund til neste gang nå. Stoppet på Narvesen på vei hjem for å kjøpe meg et par bøker. Må ha noe å lese på mens jeg venter :-)

Jeg tar meg en tur på Kysten i mårra. Gleder meg til å se de små til dere som har fått :-)

Pia: Mitt magemål hadde også steget på kontroll på mandag, Magen min er virkelig stor nå, blir godt å bli kvitt den :-) Krysser fingrene for at du har gutten ute snart :-)

Mageknip ja.. Vi måtte bære rundt på Johanne i timesvis på det verste. Gav henne litt sukkervann i starten også. Det er smertelindrende for de små. Babymassasje fungerte veldig bra da vi kom på å prøve det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...