Mamma´n til A og F Skrevet 25. juni 2008 #26 Skrevet 25. juni 2008 hi hi, hadde alle holdt meningene sine for seg selv, hadde dette vært et kjedelig forum gitt..... Å diskutere øredobber, bilstoler, amming og sukker setter fart i mange følelser:))
Septemberstjerna og Martine Skrevet 25. juni 2008 #27 Skrevet 25. juni 2008 Ja, sant... Men jeg ville aldri i verden tatt hull i øra på vesla mi før hun er 12 år. Og i hvert fall ikke hos en frisør!! Det står endel på piercing.no, men kanskje ikke direkte om skader pga hull i øra... "Hos Madison måler vi nervepunkter i øret med et dertil egnet apparat, for å unngå de punktene vi kan. Dette gjør vi for din sikkerhet. Om du tror eller ikke tror at det har noe for seg, spiller vel da mindre rolle. Uansett så slipper du mye av risikoen for at et brutt eller ødelagt terapipunkt i øret ditt skal føre til plager eller smerter siden i livet og på helt andre steder på kroppen."
mai mammaen til to Skrevet 25. juni 2008 #28 Skrevet 25. juni 2008 sikkert kjempe søte.. datteren min på 2 år har spurt meg om å få hull i ørene. venninnen hennes har nemlig så fine øredobber og det vil hun og ha..hehe... skulle gjerne tatt på henne men vet at hun kommer til å pille på dem så vi får vente til hun blir i allefall en 3-4 år.. syns ikke det er gale å ta det på så store barn jeg... men hadde aldri tatt det på en liten baby da....
Gjest Skrevet 25. juni 2008 #29 Skrevet 25. juni 2008 ja,ok,forstår hva du mener.ok å fortelle sine meninger,men hvorfor rakke ned på andre som ikke har samme mening som en selv? det er det jeg tenkte på
M@mm@nmin <3 <3 <3 Skrevet 25. juni 2008 #30 Skrevet 25. juni 2008 Jeg fikk selv hull i ørene da jeg var 6 år! Jeg var så stolt så stolt:)
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 25. juni 2008 #31 Skrevet 25. juni 2008 jeg og ene søstra mi fikk hull i ørene da vi var 4 og 6, tanta vår som ordnet det.. mamman vår ble drit sur husker jeg. men vi syntes vi var kjempe fine.. har hullene i dag også (32 år) eldste sønnen min ville ha hull i ene øret (10 år) å fikk det. de andre får også vist de vill når de blir litt eldre.. ser ikke problemet med det jeg da.. men hver sin smak:)
Leirha Skrevet 25. juni 2008 #32 Skrevet 25. juni 2008 Jeg tar hull i ørene på barn. Men da må de være overbevisende om at de selv vil det og ønsker det..For jeg skyter ikke to på en gang. Nytter ikke at foreldrene sier de vil ha, de må ville SELV. Jeg sier det gjr vondt, så får de bestmme selv...ÅÅ mange foreldre som blir stein sure på meg da, fordi de har jo overbevist barna om at det ikke gjør vondt. Og jeg har en nedre grense på 4 år, selv om kjefen blir sur og sier jeg skal ta på yngre (ikke beibier da) Men dere ANER ikke hvor små barn jeg har hatt innom, så å si nyfødte jenter!!!!!!! Jeg bare fnyser!
Duracella Skrevet 25. juni 2008 #33 Skrevet 25. juni 2008 Gud for et styr med hull i ørene! Tror samtlige av dere har fått en overdose hormoner i dag jeg. NERVESKADER i ørene????? Med hvilken konsekvens da? Kjenner du noen som lider av lammelser i øreflippene sine liksom? Man må vel uføretrygdes da? Hvor mange damer kjenner du som har hull i ørene. Mange har tatt hull i tidlig alder, og har levd lykkelig i femti, seksti år etterpå. Og kan noen finne EI ENESTE dame med nerveskader? Hadde det vært så farlig, ville det bli forbudt. Før gjorde de det hjemme på badet med en nål. Overlevelsesprosenten var ikke spesielt dårlig da heller. Nerveskader........
*Silje*spiresnart*Prøvd.i.5år Skrevet 25. juni 2008 #34 Skrevet 25. juni 2008 Jeg og søskene mine fikk hul i ørene når vi var under 1år.. Aldri hatt noe problemer. Vi har de enda.
Mamma´n til A og F Skrevet 25. juni 2008 #35 Skrevet 25. juni 2008 Enig! Hadde jeg vært ny her, hadde jeg begynt å grine....nesten... Venta sånne svar på denne diskusjonen.
Leirha Skrevet 25. juni 2008 #36 Skrevet 25. juni 2008 HAHAHAHAHAHAHAHA osv...!!!! Nerveskader i ørene? Øreflippene? Bli oppdatert da!! Har gått laaaaangt kurs for dette, ja man kan treffe en nerve i øre hvis man tar i den lille dutten inderst med øregangen, den som er ved kinnet.. Men man kan ikke skade noen med dette, men det gjør VONDT! Men å ta i flippen? Seriøs? Haha, man blir ikke skadet av dette.... Sorry, heng meg ut Men seriøs??
mockis me Skrevet 25. juni 2008 #37 Skrevet 25. juni 2008 Herregud altså..mange drama quins her ja..Lage et problem for moro skyld eller?Fikk også hull i seks års alderen.Det finnes faktisk mange som overlever denne "dypt traumatiske" opplevelsen. Kjenner eg blir både hissig og uvel av å lese svarene enkelte kommer med.Men det var vel det som var litt poenget, å se hvem som lot seg fyre opp og ikke.
kokosyklus Skrevet 25. juni 2008 #38 Skrevet 25. juni 2008 Jeg er overbevist om at de som har nerveskader i ørene er de med FIBROMYALGI... ha ha ha ! Dessuten; skjelletskader handler om piercing i BRUSKEN i øret. Hvis dere kjenner etter har man rent fettvev i øreflippen der det er vanlig å sette øredobber. Jeg satte forresten øredobber i ørene på min 5 mnd gamle baby i dag- de skinner så flott i sola og fremhever det blå i øynene hennes. Samtidig virker ikke nesen hennes så stor, det er jeg fornøyd med!
Mamma´n til A og F Skrevet 25. juni 2008 #39 Skrevet 25. juni 2008 Ho ho ho, endelig fikk jeg meg en god latter! Godt det er damer med humor her inne, og ikke bare "regelryttere"
Leirha Skrevet 25. juni 2008 #40 Skrevet 25. juni 2008 Desuten...Piesrcing er ikke det samme som å ta hull i ørene alle sammen, piercing er jo en lengre process i forhold til, og DET gjør vondt det. Hull når man skyter gjennom er så tynne nå til dags at mann kjenner det bare der og da, så blir øre litt varmt..SÅ er det over, renser du godt, og gjør det du skal så er det ingen infeksjonsfare. Men uansett, jeg ville aldri gjort det på mine egne barn da, hverken jente eller gutt. Liker det ikke.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 25. juni 2008 #41 Skrevet 25. juni 2008 Døh, jeg har fått nerveskader av hull i øra jeg også. Det førte til at nervene i hjernen min, som styrer hånden min når det står en skål med sjokolade på bordet, ikke virker!! Hånden og munnen samarbeider og lever sitt eget liv og gyfler innpå sjokkis enda jeg prøver å stå i mot og si NEI NEI NEI!!!
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 25. juni 2008 #42 Skrevet 25. juni 2008 Skyt meg også da.. Jenta mi har fått hull i ørene hun, for 2 uker siden. Hun er 4,5 år og kommer tydeligvis til å bli ødelagt for livet. What`s the problem med såpass store barn? Hun var helt fast bestemt på at hun ville ha det, jeg sa i fra at det kom til å gjøre vondt, men hun ville fortsatt ha.. Så da gjorde vi det... Hun gråt bittelitt rett etterpå, men 10 min etter gjorde det ikke vondt lenger, og hun har ALDRI sagt de har gjort vondt, selv ikke samme kvelden. Jeg har spurt henne mange ganger. Ikke vært antydning til verk eller noe.. Jeg var fast bestemt på at den dagen hun spurte selv om å få så skulle hun få, men IKKE før.. Nå er det noen jenter i bhg som har fått, og da er det naturlig at de andre jentene også vil ha.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 25. juni 2008 #43 Skrevet 25. juni 2008 Og det er ikke bare på sjokolade nerveskaden er fremtredene.. Hender den er det på pottis og kaker også :S
Silje *trebarnsmamma* Skrevet 25. juni 2008 #44 Skrevet 25. juni 2008 Jeg merker jeg blir provosert av disse svarene du får! Min sønn fikk hull i øret som 4-åring. Stor stas. Vi skulle nemlig besøke Kaptein Sabeltann den sommeren, guttens store helt og forbilde. Og det finnes vel ikke pirater uten hull i øret, gjør det vel :-) Jeg er frisør og jeg har tatt hull i ørene på 2-åringer. Selvfølgelig er det da snakk om et ønske fra foreldrenes side, og da er det vår jobb å informere om evt infeksjonsfare, om rensing, om mulig allergisk reaksjon osv. Også er det opp til foreldrene å avgjøre om de ønsker at poden skal ha hull i ørene. Om jeg syns det er moralsk forkastelig spiller egentlig ingen rolle, dette er hva kunden ønsker og da er min jobb å utføre oppgaven så godt som mulig. * Det er ikke det samme å ta hull i ørene nå, som da vi var små. Øredobbene vi bruker er av titan, dvs at de inneholder mindre nikkel enn blant annet gull og sølv. Vi anbefaler plastøredobber til barn under skolealder. * Man skal IKKE drive å snurre på de nye øredobbene, små barn er skitne på hendene, det er derifra infeksjonsfaren kommer. Så vask hendene, vask øret med såpe og vann (f.eks ved bading eller hårvask) og sørg for at evt puss blir vasket bort. Kun ved evt rødhet skal man bruke pyrisept. * Hver kassett med øredobber er sterilt pakket. En og en. Man berører aldri øredobbene med fingrene, øret desinfiseres og man vakser hendene i desinfiserende væske først. * For å få lov til å utføre ørepiercing, må man gå kurs med grundig gjennomgang av viktigheten med hygiene, både før, under og etter piercingen. Man gjennomfører en praktisk prøve, og får et bevis på at man er sertifisert øre- og nesehulls-piercer. Sørg for at den som tar hull i ørene på dine barn er sertifisert. * Om barnet er under 16 år må vi innhente tillatelse fra foreldrene før vi utfører behandlingen. * Jeg har aldri fått klager på allergi eller infeksjoner, verken på småbarn eller voksne. Aldri hørt om noen andre som har ftt det heller. * Og hva er egentlig verst? At vi tar hull i ørene på unger med ordentlig utstyr, eller at de gjør det selv ved hjelp av nål og isbit? (gjelder vel kanskje først og fremst ungdommer det da kanskje...)
Labambie Skrevet 25. juni 2008 #45 Skrevet 25. juni 2008 Etter vi fikk de nye ørehulls pisolene fra Blomdahl fikk vi beskjed om at aldersgrensa er 6 år... Så det var jo ikke så tidlig da! Selv fikk jeg hull i ørene da jeg var 4. Naturlig nok så er du så liten da at du ikke tenker så mye på det. Så jeg fikk verk i mine gang på gang..
Mom2Two Skrevet 25. juni 2008 #46 Skrevet 25. juni 2008 Hele din generasjon kjørte bil uten sikring, båt uten redningsvest, sykkel uten hjelm og drakk kumelk fra de var nyfødte.. Nå vet man heldigvis bedre..
hallais Skrevet 25. juni 2008 #47 Skrevet 25. juni 2008 Utrolig underholdende lesning.. Jentene dine ble sikkert kjempefine!! Har vel aldri hørt om noen som har hatt problemer pga. hull i ørene! Og om det var litt vondt...ja sånn er livet. Barna skal vel ikke vernes for alt her i verden? Helt utrolig hvilke reakjoner som kommer på det!!! Men begynner man å tenke etter er jo alt farlig her i verden : )
Leirha Skrevet 25. juni 2008 #48 Skrevet 25. juni 2008 Jeg var på kusr med selveste blomdalen selv..han så ikke problemet med å ta hull på små babyer... Men i ørene, ikke navlen eller nesen, der anbefalte de 18 årsgrense. Hvorfor fikk dere opplyst 6år????? Rart, den manenn er rar...Men blomdahl er virkelig bra da.
Silje *trebarnsmamma* Skrevet 25. juni 2008 #49 Skrevet 25. juni 2008 Aldri fått beskjed om noen nedre aldersgrense fra Blomdahl vi heller. Det går vel mer på hva man er komfortabel med å gjøre selv.
Leirha Skrevet 25. juni 2008 #50 Skrevet 25. juni 2008 Ja det var vel mer det han sa til meg også da.. han så ikke problemet med å ta på beibier, men vi måtte finne vår egen aldersgrense.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå