happy mama Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Så stolte da,Minsta jente gråt litt, men største var overbevisende. om at det ikke var vondt.
Dronningen! Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Yey og jippi! Nå får du dib på nakken bare sånn at du er klar over det... (men det var kanskje meniingen også?)
Dronningen! Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 Helt sikkert Spetakkel... Kan ikke for mine bare armer skjønne hva som er meningen med det?
It's all about me Skrevet 25. juni 2008 #5 Skrevet 25. juni 2008 Jaha. Og da håper jeg at du kaller de småjenter selv om de er et tosiffret antall år.......?
happy mama Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. juni 2008 he he, nei de er ikke to siffret i år, de er 4 og 6 år. Syns de ble fine jeg. Største har mast over 1 år, så hun var rimelig lykkelig kan du si. Hun har blitt litt preget av de andre i barnehagen, da de fleste 6 åringer har hull nå.
It's all about me Skrevet 25. juni 2008 #7 Skrevet 25. juni 2008 Ja da var det jo fornuftig å gi etter og ta med 4-åringen i slengen.
Mamma´n til A og F Skrevet 25. juni 2008 #9 Skrevet 25. juni 2008 Har aldri skjønt den store motstanden her inne mot hull i ørene? Er for så vidt enig at det er greit å vente til ungene er ferdig å grave i sanda, med tanke på infeksjonsfare.....
Snøfnugg75 Skrevet 25. juni 2008 #10 Skrevet 25. juni 2008 Å, kom an, folkens. Hol i øyrene på fireåringar er vulgært. Køyr debatt!
Septemberstjerna og Martine Skrevet 25. juni 2008 #11 Skrevet 25. juni 2008 Jeg hadde vært mer bekymret for nervene i øret enn infeksjonsfaren, tror jeg...
Mamma´n til A og F Skrevet 25. juni 2008 #12 Skrevet 25. juni 2008 Hva med nervene i øret? Har aldri hørt noen som har skadet de. Hvordan merker man det? Hele min generasjon hadde hull i ørene før skolestart, men man var kanskje ikke så opplyste da.....
EierIkkeFantasi Skrevet 25. juni 2008 #13 Skrevet 25. juni 2008 har aldri skjønt dealen med og ta hull i ørene på så små barn jeg.ihvertfall ikke når dem ikke har bedt om det selv..stakkars små,det er jo vond og fare for infeksjon som du sier..
Dronningen! Skrevet 25. juni 2008 #14 Skrevet 25. juni 2008 Mamma`n til A og F. Å ta hull i ørene er det samme som piercing og får å gjøre det i et velrennomert studio må man være tosiffret i alder. Go figure! De fleste frisørsalonger gjør dette fordi foreldrene er med og gjerne vil at barna skal ha det fordi "alle andre har det/er jo så søtt". Hva er søtt med barn som har nikkelallergi? Hva er søtt med barn som må tømme øreflippene for verk og blod? Har du svar på disse spørsmålene vil jeg gjerne vite?
Mamma´n til A og F Skrevet 25. juni 2008 #16 Skrevet 25. juni 2008 jeg spurte bare fordi jeg ikke visste.....Har nemlig ikke egen erfaring med dette...ingen grunn til å være så hissig vel? Ingen av mine barn har det, og har heller aldri spurt om det. Jeg har som sagt aldri møtt et eneste menneske som har hatt problemer med dette. Og nikkelallergi har jo med nikkel å gjøre, kan jo få øredobber med gull eller sølvstift.
Septemberstjerna og Martine Skrevet 25. juni 2008 #17 Skrevet 25. juni 2008 Hva med nervene? Øret er jo stappfullt av nerver! Klippet ut dette fra piercing.no: "Hvorfor vil dere ikke sette små søte hull i ørene på små barn, når frisøren gjør det? Du bør merke deg at det aldri kommer til å finnes et seriøst piercingstudio som setter hull i ørene på små barn. Dette er svært uhygienisk, ikke i tård med barnets ønsker, smertefullt og skadelig for barnet. Dette er overformynderi på sitt værste og et sadistisk overgrep mot små barn. At frisører gjør det, sier mer om dem enn om oss. Nervepunktene i øret er ikke stabile før sjelettalder minst 12 år. Piercing på barn under 12 med andre ord rett ut idioti."
Mamma´n til A og F Skrevet 25. juni 2008 #19 Skrevet 25. juni 2008 Men står jo ingen ting der om konsekvensene av at "nervepunktene i øret ikke er stabile"?? Hva kan skje? Spør bare fordi jeg lurer, ikke vær så "sure" da:) Og det med at små barn ikke ønsker det, er vel ikke alltid en sannhet. Mitt største ønske i barndommen var hull i ørene!
Mamma´n til A og F Skrevet 25. juni 2008 #20 Skrevet 25. juni 2008 Kopiert fra lommelegen Hvis deres datter tar hull i ørene, er nok infeksjon i huden er evt større problem enn faren for nikkelallergi. Husk nøye vask med desinfiserende væske morgen og kveld i 2 uker etterpå, og la huden omkring hullene for øvrig være mest mulig uberørt. Som dere skjønner ser jeg ingen stor medisinsk risiko i la henne ta hull i ørene. Lykke til med avgjørelsen! Vennlig hilsen Dr. Bente Kvenshagen Ja, ja, meningene er delte.....
Septemberstjerna og Martine Skrevet 25. juni 2008 #21 Skrevet 25. juni 2008 Ække sur;) Jeg kan ikke så mye om nerver i øret som ikke er ferdigvokste. Ei heller om hva som skjer når man skader disse punktene. Men jeg vet at disse nervepunktene i øret sender masse signaler til hjernen. Om diverse som angår hele kroppen. Men du kan jo Google, og se om du finner noen svar:) Eller spørre en akupunktør?
Septemberstjerna og Martine Skrevet 25. juni 2008 #22 Skrevet 25. juni 2008 Og lommelegen anbefalte også ei jente å ta abort fordi hun hadde festet i begynnelsen av sv.skapet (før hun visste hun var gravid). Stor sak om dette i media for ikke så lenge siden....
Mamma´n til A og F Skrevet 25. juni 2008 #23 Skrevet 25. juni 2008 uff da..... Men syns ofte alt blir så opphausa her inne. Finner ikke et eneste sted på nettet om de store farene med øredobber.
Gjest Skrevet 25. juni 2008 #24 Skrevet 25. juni 2008 jeg tror nok det er like mange forskjellige meninger om dette temaet,som det er forskjellige mennesker. hvorfor ikke beholde meningene deres for dere selv,og la enhver feie for egen dør?? jeg forstår ikke hvorfor noen føler at de må fortelle andre at deres meninger er så gale?
Vilja<3 Skrevet 25. juni 2008 #25 Skrevet 25. juni 2008 hehe. må le av alle altvitende, hysteriske husmødre her inne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå