Gå til innhold

Dere er slemme...!! Tenk dere om

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir som å komme tilbake på barneskolenivå.

"Hvis du er slem med meg, er jeg slem md deg".

Ærlig talt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanskelig å synes synd på deg når du blir såret over svarene du får når du selv virker veldig "voldsom" i måten du skriver.

Det er faktisk veldig enkelt -skriver du innlegg som provoserer folk, er det klart du får reaksjoner på det! Mente du at vi ikke skulle svart med mindre vi var enige med deg?

Beklager, men jeg synes virkelig det er utakknemlig å bli SINT når man får gaver, uansett hva det er så lenge det er gitt i beste mening, og jeg synes i det hele tatt innlegget ditt virket usaklig, rart og selvmotsigende. Jeg kan ikke forstå at det er slemt av meg å svare ærlig på innlegget ditt.

Jeg har bare lest salgsinnlegget, men virker som en del andre har reagert negativt på mye av det du skriver. Det er klart at hvis du pleier å skrive innlegg av denne typen, er det ikke rart folk ikke tar deg helt seriøst eller blir irriterte. Jeg er imidlertid enig at man går for langt mht navn feks. Hvis du ikke vil ha så voldsomme reaksjoner, må du ganske enkelt tone ned innleggene dine, så får du kanskje noen hyggelige svar.

Skrevet

Har ikke lest de omtalte trådene, så vet ikke hvor "slemt" det dreier seg om. Det er kanskje barnslig, men jeg må innrømme at de gangene jeg har fått frekke svar hos noen svarer jeg gjerne frekt tilbake. Alt med måte selvfølgelig.

Gjest Zima *PP?*
Skrevet

Det er en lang vei fra uenig til "barna dine har stygge navn"

Skrevet

Tja, ikke hele historien...

Og solstråle69; kast nå ikke stein i glasshus. Jeg mener bare at man må få lov å ha en hukommelse som rekker mer enn 2 dager uten å stadig bli anklaget for hets.

Det er vel ikke lenge før dere samler inn til blomster her også...

Skrevet

Det har jeg også gjort. :)

Men, jeg liker ikke å drive å hetse noen i flere dager etterpå!

Det er DET jeg mener. Å svare frekt tilbake i en tråd er noe annet ennå drive heksejakt og bestemme seg for at den brukeren ikke er velkommen fordi hun har gjort en feil!

Og Aliena: Det første innlegget jeg skrev her, var ikke til deg, men til Spetakkel som oppfordret å søke på andre innlegg/nick.

Gjest trønder25århar1avhver06og08:)
Skrevet

du har pm

Skrevet

Hei. jeg rakker ikke ned på noen, men måtte bare gi min kommentar til å føde med eller uten smertestillende: Første fødsel rakk jeg ikke smertestillende. Gikk veldig fint det. Null problem. Men det er jo i bunn og grunn ikke pressriene som er verst. Det er åpningsfasen som er ille. Da min andre fødsel blei satt i gang med drypp, og det ikke blei noe fremgang ba jeg på mine knær på smertestillende.

Det var 2 så ulike fødsler at det er UMULIG å sammenligne det. Den ene var over på 3 timer og tre kvarter. Åpningsfasen gikk lett og greit hjemme og en dusj var hele smertelindringen. Mens den andre var en prossess hvor det ikke var pause mellom riene, null fremgang, måtte ligge i sengen hele tiden pga maskiner og drypp...

så fra å være tøff og kvinnelig å føde uten smertestillende , så hylte jeg etter keisersnitt på fødsel nummer 2. Og jeg har da ikke forandret meg siden fødsel 1. Har ikke blitt midre kvinnelig i allefall.

Noen fødseler er værre enn andre. Tror ikke vi skal rakke ned på de som får smertestillende eller de som ikke får det. Vi var ikke der under fødselen, vi vet ikke noe om forløpet. Jeg har ikke skjønt meningen med epidural før fødsel 2. Mente jo at jeg ikke var tøffere enn andre... klarte jeg det uten bedøvelse burde andre klare det.. men jeg spiser i meg alle ord og lar alle styre sin egen fødsel. Gjerne bli slått i hodet med en steikepanne for den saks skyld. (noe jeg forøverig ba samboer gjøre når det stod på som værst)

Så jeg er ikke stolt av å føde uten smertestillende første gang. jeg hadde bare flaks at forløpet var så bra, og at hun var så langt ned i bekkenet da jeg kom inn på føden. Hadde ikke en dritt med meg som menneske å gjøre:) Alt har med selve fødselen å gjøre.

Over på noe annet så syntes jeg navnene til barna dine er pene. Ikke er de "unormale" eller. Med alle navn som svirrer nå for tiden så skal det mye til for ett navn å bli unormalt.

Legger til at jeg ikke har lest noe av HI tidligere, og at jeg ikke oppholder meg på krangle eller anonym forum. Jeg er her inne for å finne ut av ting jeg lurer på, og/eller svare på det andre lurer på. (om jeg kan være til hjelp)

Så dette er ikke ett krangle innlegg, og om jeg har skrivefeil så får det så være.

Skrevet

Det var jenta si som plutselig fikk ett sterkt anfall av skrivekløe. Blei jo dritlangt. Sorry folkens... veit det er kjedelig! Skal begrense med senere.

Skrevet

Synes ikke det var kjedelig i det hele tatt! Litt morsomt det der med stekepanna.. Hehe. Hadde ganske lik fødsel som din andre, drypp og rier uten pause. I timesvis. Livmoren revnet og endte med haste keisersnitt. Fikk epidural etter noen timer. Blir også litt provosert når noen mener at alle bør klare seg uten smertestillinde.

Skrevet

Kvinner som føler seg bedre enn andre over et tema som smertelindring under fødsel, de vet nok ikke nok om individuelle forskjeller :)

Jeg tenkte jeg skulle være tøff og urkvinne og droppe smertestillende, men etter en del timer med tette rier, og pressrier som kom fikk jeg beskjed om at jeg skulle ha epidural. Hvorfor det spurte jeg, og fikk til svar at å fortsette uten smertelindring ikke var bra for hverken meg eller barnet. Så, ikke nok med at jeg fikk epidural, det ble keisersnitt tilslutt også. Jeg er nok pariakaste som fødende :)

Skrevet

Da må jeg bare spørre: hva definerer den jevne dib-bruker som "smertestillende" under fødsel? Er det medikamentell smertelindring? Alternativ smertelindring? Epidural, lystgass, akupunktur? Hva som helst?

Gjest Zima *PP?*
Skrevet

Neinei, Chanzei gjorde noe helt sinnskt noe. Men selve personen finnes jo.

Skrevet

Jeg er ikke her så mye og når jeg leste innlegget ditt tenkte jeg; stakkars, hvorfor må folk være så ubehagelige. Men så så jeg en del av svarene og tenkte jeg skulle søke på deg og se hva det var snakk om.

Nå stiller jeg meg litt anderledes.. Du er faktisk veldig usympatisk og lite hyggelig selv. Kaller folk for drittkjærring ol. Hva forventer du når det er slik du svarer folk selv?

Enig i at å angripe navna til barna dine blir helt feil, men ellers skjønner, om ikke støtter, jeg hvorfor du blir behandlet som du blir.

Skrevet

Søkte på gamle innlegg og fikk skikkelig sjokk jeg også. Du fremstår som usedvanlig usympatisk. Tenk å kalle en dame for idiotkjerring og påstå at hun har fått to utviklingshemmede barn som følge av et halvt vinglass på slutten av svangerskapet....

Når du oppfører deg slik mot andre får du bare tåle at folk oppfører seg slik mot deg.

Skrevet

Jeg hadde aldri kjøpt noe på salg i gave, bursdagsgave feks.

Jeg er vant med at salgsvarerr får vi utenom, er det salg kjøper vi, men aldri i bursdags gave og sånt..

Ikke vet jeg om barna dine fikk klær til bursdagen eller bare sånn helt tilfeldig.

Men noen ser det ikke på samme måte som deg liksom..

Men nydelige navn har du på barna dine, å du må IKKE ta det nær av det som skrives på et internett forum.

For at vi vet så kan den som slenger ut at du er en 16 åring være det selv.

Jeg er 17, å aldri i liiiiiiiiiiiiiiiiiivet om jeg hadde hengt på en baby side vis jeg ikke hadde hatt et barn!! det finnes nok av andre forum der man kan ''kødde'' seg!

Alvorligtalt!

Skrevet

Gjør mot andre det du vil andre skal gjøre mot deg!!! det lærte jeg når jeg var liten...nå har jeg ikke lest innleggene dine og det har jeg heller ikke tenkt å gjøre. Jeg mener at hvis man skriver innlegg der man ønsker råd/tilbakemeldinger så må man tåle å få svar man ikke er enig i....MEN..folk som svarer kan tenke seg om hvordan man formulerer seg!

Syns feks det er frekt når folk sier at andre lyger og finner på ting...hva vet vi egentlig om den enkelte her inne,bortsett fra det man leser i innleggene?

Når det er sagt...hva andre mener om navnet på mitt barn driter jeg faktisk i...men syns det er hårreisende at folk kommenterer det. Er ikke alle navn jeg syns er fine heller..men det holder jeg for meg selv!

Skrevet

Skjønner jeg godt at du må, jeg har jo rettet skrivefeil her inne en eneste gang! :-)

Skrevet

Jeg tør påstå at jeg ikke kaster stein i glasshus. Jeg liker en diskusjon og har mine meninger, men jeg tror ikke jeg går til angrep på noen, ler av noen, eller er spesielt ufin mot enkeltpersoner.

Skrevet

Var ikke meningen å gjøre deg sint. Syntes det var irriterende når du rettet på meg, derfor måtte jeg bare gjøre det tilbeke. Så barnslig er jeg!

Skrevet

Jeg har også søkt opp tidligere innlegg, og må si meg uenig med de som blir sjokkert! Synes ofte folk her inne tar seg nær av alt.

Og jeg kan forstå at du ikke liker å få salgsvarer i gave, liker det ikke selv. Jeg drar den så langt at jeg ikke liker at folk kjøper klær til jentene mine hvis det ikke er noe spesielt vi ønsker oss. Hva er galt med bøker og leker når man vet man har forskjellig smak?! Vi har fått mye styggt, og det går som regel tilbake til butikken. Jeg tar ikke på jentene mine klær jeg synes er stygge.

Leste de andre innleggene dine også, der i blandt fødselshistorien din. Kan ikke skjønne at folk var så spydige tilbake.

Nå må du huske på at mange av de som "alltid" er politisk korrekte, og som tar seg nær av alt har vært mobbeoffere store deler av livet. De har kanskje en lavere terskel for hva som er riktig og galt. Og skal til tider heve seg over andre siden de har kommet seg opp og frem.

Men husk da, det er ikke galt og ikke like å få salgsvarer = )

Skrevet

For meg er smertestillende bruk av alt som kan dempe smerte.

Skrevet

Jeg ble ikke sint. :-) Du er den eneste jeg har rettet på, så jeg synes det er litt morsomt. :-) Det heter "tilbake", og ikke "tilbeke". ;-O

Skrevet

:-D Haha, det var litt morsomt. Må virkelig begynne å lese gjennom det jeg skriver før jeg trykker på knappen!

Skrevet

Hei Vix, Sophie, Janne og Aaron!

Har ikke helt klart å følge tråden her, MEN jeg han meg opp i mannen din fra Gahna!!

Har ei venninne som også er gift med en fra Gahna!

De bor i Østfold.

Hvor i landet bor du? De har en nyyyyyydelig gutt på snart 3 år.

Tenker dine tre er like vakre..... er noe med mulattbarn, de er og blir vakre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...