Gjest Skrevet 22. juni 2008 #26 Skrevet 22. juni 2008 Hjelpes... Du virker utrolig umoden, om jeg kan være så direkte.
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #27 Skrevet 22. juni 2008 Skulle hun ringt deg 6 ganger i løpet av 3,5 timer da? Fordi?
MikroMidas Skrevet 22. juni 2008 #28 Skrevet 22. juni 2008 Nå synes jeg du høres ørlitegranne barnslig ut. Jeg skulle likt å snakke med deg om 5 år og høre hvor mange hvite løgner du har fortalt barnet ditt i løpet av den tiden. "Joda, nissen finnes vet du...." "Neida, pappa og jeg krangler ikke..." osv. osv. Kan du gå i deg selv og si at du ALDRI har fortalt noen hvite løgner for å enten komme deg unna ubehagelige situasjoner eller gjøre en situasjon bedre for noen andre? Da fortjener du helgenstatus.
Miss Foster Skrevet 22. juni 2008 #29 Skrevet 22. juni 2008 Storm i et vannglass? Føler kanskje at du overdramatiserer noe helt utrolig her - det mora di gjorde var vel mer en hvit løgn for at dere skulle kunne slappe av og nyte litt fri, enn at hun løy deg opp i ansiktet. Synes du skal være takknemlig jeg for at de tilbød seg å passe på ham selv om de visste at han våknet 240 ganger i løpet av ei natt. Og det er vel ikke verre for ham å våkne opp hos dem enn hos dere. For meg virker det kanskje som det er du som lider mer av separasjonsangst enn ungen din? Uansett - vær glad du har noen som ser at dere trenger avlastning og tilbyr seg hjelp. Fortsett slik, og du vil ikke ha det så mye lengre.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #30 Skrevet 22. juni 2008 jeg hadde ikke lyst til å dra i ytgangspunktet og avtalen var at hun skulle steppe inn for meg da han VÅKNET.... Dette var 1 gangen jeg skulle være borte fra han, og både jeg og sambo ville ha det sånn! Ok så er jeg umoden! GREIT DET!
jente30L Skrevet 22. juni 2008 #31 Skrevet 22. juni 2008 må si jeg synes du overreagerer en smule... selv har jeg 2 barn og kan ikke huske sist jeg hadde barnevakt,og da var det heeelt prekert... ingen som vil stille opp her.. så vær glad du har folk som stiller opp;)
Gemini77 Skrevet 22. juni 2008 #32 Skrevet 22. juni 2008 Syns du virker utrolig utakknemlig for at noen i det hele tatt bryr seg så mye om dere at de ønsker at dere skal kose dere skikkelig en kveld alene!
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #33 Skrevet 22. juni 2008 Jeg tror faktisk det er derfor du er så sint.... for du ville ikke dra i utg.pkt og følte deg presset til det.
Skravlemamman Skrevet 22. juni 2008 #34 Skrevet 22. juni 2008 Ja du overreagerer, men det vil du helt sikkert ikke se før barnet ditt er større. Barnet ditt lider ingen nød uten deg, men du bør kanskje bli trygg på mammarollen før du overlater barnet til noen andre:-)
xxxJulianexxx Skrevet 22. juni 2008 #35 Skrevet 22. juni 2008 Er sønnen deres alvorlig syk så må jeg si at jeg skjønner deg........ Hvis ikke synes jeg du er en utakknemlig overhysterisk mor.
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #36 Skrevet 22. juni 2008 Når man har et barn som har slitt så lenge med søvnen har jo også mammaen (og til dels pappaen) slitt like mye med sin søvn + at man i tillegg har bekymringen. Og med lite søvn over lang tid blir man mye mer sårbar. Det er ikke uten grunn av mangen på søvn brukes som tortur. Jeg tror ikke vi foreldre som selv ikke har opplevd det kan sette oss inn i hvordan L-O-V-E har det. Jeg skjønner at hun ble sint og skuffet. Husker et av de første barseltreffene jeg var på, tror babyene var ca 2mnd. En av jentene hadde en baby som sov fra 23/24 til 7, non stop, allikvel synes denne moren det var slitsomt at hun og samboeren fikk så lite tid sammen på kveldene...... Og jeg hadde på den tiden selv en baby som ikke sovnet før 03 og aldri sov så lenge sammenhengende. Ble bare målløs.
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #37 Skrevet 22. juni 2008 Åh, herlighet, høres ut som om det ikke bare barnet som har seperasjonsangst her. Synes du overdriver VELDIG!
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #38 Skrevet 22. juni 2008 Jeg legger ikke skjul på at jeg syns det er tøft å dra fra han... for det syns jeg virkelig... Men også? ? ? Er ikke det lov da? Må alle dra fra ungen sin uten problemer eller så? hvada? alle kan da ikke være lik? jeg er sånn , synd at det ikke er akseptert! Jeg skulle likt å sett alle dere som skrev inn her dra fra ungen deres da han var syk jeg... Jeg syns ikke noe om det iallefall... men dere om det da.. og for å gjøre det klinkende klart: Hadde jeg visst at han sov la oss si 3-4 sammenhengede så hadde vi selvsagt dratt ut på et tidligere tidspunkt... Og når han begynner å sove så kommer vi til å la folk passe han... Men mamma har jugd til meg før hun, og div andre ting... så hun kommer ikke til å få passe han før han sover..
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #39 Skrevet 22. juni 2008 leanderofthepack: det kan godt hende... jeg ville ikke dra... han hadde ikke vært i form hele dagen, så jeg visste at han kom til å være urolig... jeg er sint for at jeg lot megs elv presse til noejeg i utgangspunktet ikke ønsket og for at hun løy og hva so hadde skjedd. Hadde ikke blitt så sint om hun hadde sagt det med en gang i går kveld hvordan det var... og ikke i tillegg påstått at ANDRE løy på henne...
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #40 Skrevet 22. juni 2008 Hvorfor dro du da? Jeg har ikke hatt barnevakt om natten før de har vært ca 1,5 år. Skjønner ikke hva du sutrer for...
Honningmelon Skrevet 22. juni 2008 #41 Skrevet 22. juni 2008 Syns også du overdriver noe voldsomt. Tror du ikke moren din klarer å ta seg av han selv om han våkner? Hun gjorde jo det. Og sånn som du reagerer, så skjønner jeg at hun pyntet litt på sannheten... Så jeg forstår overhodet ikke reaksjonen din.
Hufsla Skrevet 22. juni 2008 #42 Skrevet 22. juni 2008 jeg skjønner deg veldig godt jeg. Tror egentlig de andre her inne bare ikke forstår hva du mener. Spesielt de første gangene vi hadde barnevakt ville jeg gjerne vite om det var noe, slik at jeg som var mamma kunne ta stilling til om jeg bør komme hjem. Det har noe med tillit å gjøre. Selv om hun gjorde det i beste mening så brøt hun den klare avtalen de faktisk hadde, og det gjør jo at du ikke kommer til å slappe av de neste gangene. Du vet jo at hun ikke kommer til å være ærlig, selv om du haredt om det. Det handler rett og slett ikke om noe annet enn tillit! Jeg vil sammenligne det med om de mistet han i gulvet, eller han trillet ned av stellebordet, det er bare noe jeg vil vite!
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #43 Skrevet 22. juni 2008 tusen takk hafnium, du er visst den eneste som forstå oss.. Vi er bare så utrolig slitne, og nå sitter vi begge igjen med dårlig samvittghet...Vi skulle bare ventet til vi hadde funne ut hva som feilte han.. Tusen takk. du er utrolig forståelsesfull og snill..
tonebf Skrevet 22. juni 2008 #44 Skrevet 22. juni 2008 syns du heller skulle takketr moren din for at hun ville gi dere en frikveld.... er selv alenemor og mine fridager de nyter jeg.... man trenger selv tid til og pleie forhold osv selvom man har blitt mor! ja ok hun kunne vell ha ringt men hun gjorde deg bare en tjeneste ved og la dere nyte tiden uten og vite at han var våken 6 ganger!!!!
morra di Skrevet 22. juni 2008 #45 Skrevet 22. juni 2008 Vær glad barnet ditt har en mormor, og til og med en mormor som ønsker å stille opp! Håper virkelig ikke du forteller henne at hun ikke får være barnevakt igjen. Blei litt sjokka jeg nå...
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #46 Skrevet 22. juni 2008 hufsla: ja det er dette som er mitt poeng:) det handler om tillitt... Det var liksom ikke en del av avtalen... Tusen takk for innlegget ditt, vi føler oss litt alene om tankene våre her vi sitter..
Miss Foster Skrevet 22. juni 2008 #47 Skrevet 22. juni 2008 Nå er det vel ingen her som har sagt at man ikke har problemer med å forlate ungene sine den første tiden? Poenget er vel heller at det både er bra for foreldre og unger at det skjer innimellom? Det er ingen som ikke har akseptert det når det gjelder det du skriver, det mange av oss reagerer på er at det virker som om du overdramatiserer noe helt utrolig det som har skjedd. Og ettersom jeg har forstått så lider gutten din av søvnproblemer? Han er ikke alene om det skjønner du, min eldste har det enda og er 3 år, men jeg kaller ham ikke syk for det. Men uansett, gjør det du mener er best, men tenk også litt på hva slags forhold du vil at ditt barn skal ha til foreldrene dine i fremtiden.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #48 Skrevet 22. juni 2008 da avslutter jeg denne disksjonen... har fått hørt deres synspunkter damer... takker for de!
dama Skrevet 22. juni 2008 #49 Skrevet 22. juni 2008 skal bli intr å se hvordan familien deres kommer til å fungere når han blir eldre... spennende å se hvordan han vil reagere hvis han får søsken. kan vel egentlig garantere deg søskensjalusi ut av en annen verden her.. hvis du i det hele tatt klarer tanken på å dele deg selv mellom han og et annet barn...
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 22. juni 2008 #50 Skrevet 22. juni 2008 Ja, ok, ett fett.. det var uansett ikke så mye.. Det er jo ikke akkurat moren din sin feil at han våkner og er hysterisk. Grunnen til at hun løy er nok at du var urimlig og umoden før dere gikk. Moren din forsøkte nok å gjøre det beste for alle parter og det skjønner du nok om noen år ;-) Siden gutten vår har vært syk og mye styr med med monitorer og medisiner for ditten og datten og spesiell kost ol. så er det ikke mange som har vært interessert i å passe han, så vi setter stor pris på den hjelpen vi får. Det er ikke lett for meg å dra fra han (og lillesøsteren), men jeg har lært meg at det er meg det er verst for, ikke han (de). De har det jo gjerne veldig greit. Og det eneste man kan gjøre med det er at jeg tar meg sammen og tar et grep om følelsene mine. Om hun hadde ringt regnet hun vel med at du hadde avbrutt aktiviteten og kommet tilbake. Og det var nok ikke det hun ønsket for deg, da hun sikkert ville at dere skulle få slappe av og ha det hyggelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå