L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 ÅHHH... Jeg er så sint nå at tårene bare triller... I helgen var vi hjemme til våre foreldre og det var sånn festival denne helgen. På grunn av at sønne vår på 8.5 mnd har hatt sånne søvnproblemer (skal til utredning om1 uke på sykehuset) så har vi aldri vært borte fra han... Han våkner alt fra 20-40 ganger pr natt. Foreldrene mine maste nå innihampen på at jeg og sambo skulle dra på en aktivitet på kvelden, jeg hadde OVERHODE ikke lyst... De nærmest tvang oss til å dra... OK nok... Mamma lovte på TRO og ære at hun skulle ringe når han våknet og jeg sa til henne: gjør du ikke det så kommer jeg ikke til å la deg passe han mer... Det er jo rart med det når dt er første gangen en skal være borte fra babyen sin, og spesielt siden han plages sånn:( Jeg ringte henne flere ganger og spurte hvordan det gikk. Joda bare fint han har ikke våknet... Aktiviteten som vi var på varte i 3.5 time, og jeg syns det var GRUNSOMT rett og slett... Akkurat som jeg følte at noe var galt... Da jeg kom hjem sov han oppe på rommet. Jeg spurte moren min om han hadde våknet siden sist vi snakket.. Jo han hadde våknet 1 gang, da hadde hun gitt han sutten... OK tenkte jeg. det var da flott at han roet seg så kjapt.. (han gjør aldri det ellers).. Men så sajeg det da.. at det var da nesten litt rart at han sov så lenge siden han ALDRI har gjort det... Da fortalte hun at han hadde vært våken en til gang, men at hun ikke hadde tatt han ut av rommet og at det hadde tatt en stund før han hadde roet seg...Da KOM den dårlige samvittigheten... Og jeg kjente jeg ble litt sint.. syns det er så dumt å lyge! Men da hna var maksimalt urolig på natta da vi kom hjem så skjønte jeg at hun ikke snakket sant! Så jeg spurte broren min som var hjemme (rom vegg i vegg med der han lå)... og han kunne fortelle at han hadde vært våken 6 ganger og at hun hadde tatt han opp 2 ganger og lekt med han osv... Jeg er så skuffet, sint og fortvilet.. Hvorfor er det nødvendig å lyge? Jeg kommer IKKE til å la henne passe han mer:( Hun kunne liksom ha SAGT det, spesielt når hun VISSTE at dette var 1 gangen for oss samt at han har sine probemer... Huff jeg bare gråter jeg nå! og sambo er også irritert på henne:(
OsloMor Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 Skjønte ikke helt problemet her jeg altså.. Du er iallefall heldig at du har foreldre som stiller opp, mine nekter å være barnevakt for unger som ikke sover om nettene.
It's all about me Skrevet 22. juni 2008 #3 Skrevet 22. juni 2008 Jeg skjønner at du er sint fordi hun jugde, men samtidig så virker det som om hun bare prøvde å være snill. Gi dere en frikveld som dere sikkert trengte uten å tenke på at han var våken eller plagdes. Hadde hun sakt at han gråt så hadde jo dere bare bekymret dere eller avbrutt kvelden.
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #4 Skrevet 22. juni 2008 Hun mente det nok godt.....og ungen tar nok neppe skade av det. Ville sikkert bare at dere skulle slappe litt av og koble av litt... Er neppe verre enn det siden du har sagt at hun ikke får passe ungen flere gangen hvis at.....synes sånt er litt i overkant.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 22. juni 2008 #5 Skrevet 22. juni 2008 Uff da Skjønner du er sint, trist og skuffa nå ja! Det var utrolig dårlig gjort av ho! Sender deg en klem!
cherry coke Skrevet 22. juni 2008 #6 Skrevet 22. juni 2008 Hun gjorde det nok i beste mening...Ikke vær så hard mot henne. Hun ville sikkert at dere skulle ha en koselig kveld ute uten stress, og barnet hadde det sikkert helt fint=)
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 22. juni 2008 #7 Skrevet 22. juni 2008 uff, skjønner du er irritert, men hun mente det sikkert bare godt. hun vil nok at dere skal kunne kose dere sammen , alene., en gang i blandt. men enig i at det var unødvendig å lyge om det, dere vet jo ca hvor mange ganger han våkner på x-antall timer, så hun måtte jo skjønne hun ble avslørt til slutt? lykke til på utredningen forresten. vi reiser bort de neste ukene, men håper virkelig det ordner seg for dere!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 22. juni 2008 #8 Skrevet 22. juni 2008 Jeg skjønner godt at du er frustrert og skuffet, jeg. Greit nok at hun kun mente det til det beste for at dere skulle få en "frikveld", men så lenge avtalen faktisk var at dere skulle få beskjed om/når han våknet og hun _i tillegg_ lyver om antallet oppvåkninger når dere kommer hjem syns jeg faktisk legger lista for mistillit ganske lavt - jeg hadde i alle fall hatt problemer med å stole på henne senere. Hva om oppvåkningene hans har medisinsk årsak (det aner jo i alle fall ikke jeg, og kanskje ikke dere heller enda) så MÅ man jo ta det på alvor når det skjer... Og jeg hadde nok følt hun hadde bagatellisert det. Men jeg hadde nok prøvd å ta det opp med henne og forklare hva du tenker om saken nå; konfrontere henne med løgnen (som jeg faktisk syns er det alvorlige her) og hva det gjør med tillitsforholdet. Sånn at hun ikke tror dere "bare" er hysteriske mtp adskillelse eller noe. *klem*
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #9 Skrevet 22. juni 2008 Ikke fint å lyge, men skjønner henne nesten siden du overdramatiserer så voldsomt :-/
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #10 Skrevet 22. juni 2008 Jeg er ganske sikker på at hun gjorde det i beste mening, og hvis han er så urolig trenger dere vel en pause? Hun har helt sikkert lyst til å passe han. Hun vet godt at dersom hun hadde fortalt sanheten ville du fått rett, og utsiktene til gjentakelse = minimale. Jeg skulle gitt myyyyye for å ha besteforeldre som virkelig stiller opp. Men bare fortsett å surmul du.....
miapia Skrevet 22. juni 2008 #11 Skrevet 22. juni 2008 Jeg forstår at det føles dumt at hun løy... Men hvorfor er det bare dere som kan være der når han våkner? Hun høres jo ut som en flott bestemor som forstår at dere trenger tid alene...
Blue Lady Skrevet 22. juni 2008 #12 Skrevet 22. juni 2008 Skjønner du er sint for at hun løy, for det er ikke greit. Men synes du overreagerer på det andre. Her tas barna opp om natten, får til og med mat, kos og lek av og til, når de er hos Besteforedrene... De tar ikke skade av det, og de forstår at det ikke er sånn hjemme. Så lenge det er en sjelden gang så mener jeg at besteforeldre skal få lov til å være litt utenfor reglene. (ikke når det gjelder sikkerhet)
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 22. juni 2008 #13 Skrevet 22. juni 2008 Tror du gutten din husker det? Vår eldste var en "high need baby". Han var syk og sov med monitor og var oppe 240 ganger eller noe om natten. Og et par ganger har han måttet gjennopplives (heldigvis har dette ikke vært når han har sovet borte, var før han fikk monitor). Vi hadde ikke barnepass til han heller før han var slik som deres er nå. Vi skulle på en aktivitet for å få slappet av litt og min mor passet han og ja han våknet 240 ganger som han pleier og hun sendte oss en melding av og til og informerte om at han hadde vært oppe så og så mange ganger men at det gikk greit. (Jeg hadde sagt at jeg ikke kom til å kunne slappe av om jeg ikke visste hvordan det gikk - så hun sendte noen meldinger da for å ikke forstyrre med å ringe ol.). Sannsynligvis løy moren din for deg fordi hun syntes du fortjente litt fri og visste at du ikke ville slappe av når du viste at babyen sutret, og ikke ville si det fordi du truet med at hun aldri skulle få passe han mer. Og hva er problemet? Ungen holder jo som du sier på slik hver natt. Og om hasn bare har vært oppe 6 ganger som din bror sa, så er jo det mye bedre enn 20-40 slik det er når han er hjemme. Så det virker jo som at han har hatt det fint. Beklager å si det, men når jeg leser innlegget ditt virker det som du på forhånd hadde bestemt deg for å være sur og den planen ble godt gjennomført.
* 5 om dagen * Skrevet 22. juni 2008 #14 Skrevet 22. juni 2008 her synes jeg du er urimelig. Klart ho ikke ville si noe, for da fikk ho jo ikke være barnevakt igjen. hva er forskjellen at ho tar barnet, eller at en av dere foreldrene gjør det?? nei, vær glad du har noen som orker dette du.....
BettyBoob Skrevet 22. juni 2008 #16 Skrevet 22. juni 2008 jada, teit av henne å lyve, men dette er ikke verdens undergang - og det er direkte dårlig gjort å ikke la henne passe ham igjen på et senere tidspunkt!
Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 22. juni 2008 #17 Skrevet 22. juni 2008 Kjære vene.. var det å ta sånn på vei for? Det var nok ikke for å være ond, men for at du skulle slappe av.. barnet ditt hadde det nok ikke vondt akkurat! Og du skal være glad for at du har noen som stiller opp og vil passe! Og tenk for et flott forhold barnet ditt får til moren din når hun får passe henne. Om du aldri har henne borte på overnatting blir det fort bare vanskeligere å skille seg fra deg etter hvor eldre barnet blir..
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #18 Skrevet 22. juni 2008 Ja jeg syns det var skikkelig dumt gjort:( og det værste var at hun ikek ville innrømme det først... hun mente at broren min løy. Men det jeg sa var at det var kompisen hans som hadde vært på besøk som hadde forsnakket seg da vi snakket med han... førsten da innrømmet hun det:( For det hun likso gjorde et stort poeng av i går var at hun var så flink med han, at det liksom var vi som gjorde noe galt... og at til dem såv han så bra.. er bare så lei meg og skuffet det værste jeg evte r folk som lyger, og det vet hun så forbanna godt! Og denne natta og natta forut har vært et sant helvete ! pga han har jo i tillegg fått separasjons angst for 2 uker siden som jeg OGSÅ SA TIL HENNE... Istedet for å være snill som hun på KLUMSETE måte prøvde å vise så har hun bare gjort ting mye værre for oss:((( Er det virkelig ingen her som forstår hvordan jeg føler det?? Sett dere inn i min situasjon da: dere har et sykt barn og dere blir lovet å bli kontaktet om han ikke roer seg... så skjer ikke det, og i ettertid står vedkommende å lyger deg rett opp i tryne! syns dere virkelig det er OKAY?
MikroMidas Skrevet 22. juni 2008 #19 Skrevet 22. juni 2008 Men kjære deg! Tenk, hun gjorde jobben for deg for at dere skulle få litt alenetid, jo. Og sånne hvite løgner er lov hvis hensikten bak er god. Hun ville ikke gjøre deg urolig, ikke sant? Og det gikk jo fint? Han led ingen nød, han ble passet på og lekt med, han fikk all den omsorgen han ev. trengte. Ikke vær sint på dem. Ok, de løy - men hensikten helliger midlet, synes jeg i dette tilfellet.
pandabjørn Skrevet 22. juni 2008 #20 Skrevet 22. juni 2008 dere burde være glad for at mamman din vil sitte barnevakt i det hele tatt! er ikke alle som vil være barnevakt når de vet at barnet våkner MANGE ganger om natta....dere burde heller være tanknemlige i steden for å være sur på mamman din! dumt at henne å lyve om at han var våken "kun" en gang....men ville sikkert ikke uroe dere heller..... kanskje gutten din trengte å komme litt "vekk" siden han er 8.5mnd så gikk jo det veldig bra når han "bare" våknet 6 ganger og ikke 20-40 som du skrev!
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #21 Skrevet 22. juni 2008 Forstår det til en viss grad, men syns du lager en alt for stor sak av det... Er ikke verdens undergang.
BettyBoob Skrevet 22. juni 2008 #22 Skrevet 22. juni 2008 men han har da vel ikke hatt det noe verre enn vanlig!!???
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #23 Skrevet 22. juni 2008 DET VAR 6 GANGER I LØPET AV 3.5 TIME ALTSÅ... og han var våken 15 ganger fra vi gikk å la oss og skrek helt hysterisk! men det er jo IKKE det som er poenget her... Hadde hun ringt så hadde jeg visst en annen ganga t hun faktiskkom å gjøre det... men nå vet jeg at det ikke koster henne er kalori å lyge meg rett i fleisen!
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #24 Skrevet 22. juni 2008 Det er ikke nice å lyve, men jeg skjønner hvite løgner som jeg kaller dette her. Du hadde jo helt klart bestemt deg på forhånd om hvor jævlig alt skulle bli.... så klart hun pynter på sanheten og vil overbevise deg om at han hadde det bra. Er han forresten syk? Hva slags sykdom da? Med et krevende barn har man faktisk ekstra behov for avlastning, men jeg tror ikke du ser det selv.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #25 Skrevet 22. juni 2008 OK... det er tydeligvis meg det er noe galt med... jaja.. da får jeg bare være rar da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå