Gå til innhold

Ny Ringerike/omegn-tråd!!


1+2=3jenter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vil ha baby NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!! Hater å gå å vente, ass!! :-) Flott at snuinga gikk ok, håper vi sees på barsel om ikke så lenge.. Stooor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere,

jeg skal føde på Ringerike sykeus (termin i dag), men bor i Oslo så har ikke hatt noen kontroller der. Vet noen av dere hvor lenge de venter med å sette i gang fødselen der? Jeg har hørt at dette kan variere fra sykehus til sykehus, men finner ikke noe informasjon om Ringerike. Kom gjerne med lure tips angående oppholdet der som dere har fått med dere. Ellers, lykke til til dere som ikke har født enda og gratulerer til dere som har gått barn!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født to barn på Ringerike sykehus, og er veldig fornøyd! Veit desverre ikke sikkert når de setter igang, men ikke over 14 dager i alle fall! Min venninne som fødte i mai, fødte samme dag som hun skulle blitt satt igang, og det var 14 dager etter ul-termin.. :-)

 

Nå er det fem år siden sist jeg fødte, men den gang var jeg ikke spesielt imponert over maten.. Har du spesielle ønsker eller diett/behov, si ifra! Vi fikk kaffe/te eller appelsinjuice, liksom, ikke det helt store for en ammer og som nettopp har født?? Jeg tar med litt annen drikke (ammete og juice som skal hjelpe på fordøyelsen etter fødsel.. gruer meg til å gå på do nr 2.. om du skjønner...)

 

Ellers har jeg vært fornøyd med personalet (det er alltid noen særinger, da, og det er ikke alltid alle råd de ansatte kommer med som er i samsvar med hverandre..litt forvirrende, kanskje, spes om du er førstegangs!)

 

Det beste er at vi fikk bli så lenge vi ville begge ganger, pappa fikk sove over og storebror fikk være på besøk mye, så sant det ikke gikk ut over andre nyfødte..

 

Alt i alt veldig fornøyd, altså!

 

Hvorfor har du valgt Ringerike, da? Og skal du ha førstemann? Kanskje vi sees på barsel.. :-) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar - og gode tips! Det er litt søkt at jeg har valgt Ringerike, men jeg kommer fra Hønefoss så jeg er jo litt kjent der samtidig som jeg ble så engstelig for å føde på et av de store fødemaskin-sykehusene i Oslo. I begynnelsen av svangerskapet var jeg veldig engstelig for alt (ja, det er førstemann). Nå kjenner jeg at jeg er litt upraktisk å måtte reise en time for å komme til sykehuset når jeg bor ti minutter unna Ullevåll, men nå er jo valget tatt! Jeg har hørt positive ting om Ringerike så det blir sikkert bra når jeg først kommer meg dit!

 

Ja, kanskje vi sees! Lykke til uansett!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG er Marte og Milla her!! De kom i racerfart natt til mandag. Vannet gikk hjemme, og 3kvarter etter var det 8cm og full fart ned til operasjon(seteleie på begge). Men alt har gått bra, bortsett fra MYE smerter mandagen. De måtte jobbe litt for å få ut Milla, så magen ble herjet godt med. Men går bedre idag. Marte kom 02.43, veide 2670g og var 45 cm, Milla kom 02.45, veide 2710g og var 47cm.

 

Sånn ellers tror jeg maten er et hakk bedre nå enn før. Mye forskjellig å drikke, og brødmat og kornblandinger står framme hele dagen.

 

Skriver mer seinere jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen :) Ville bare gratulere dæ en gang til :) Endelig e vi begge tvillingmamma :):) Vet du når du drar hjem? Litt tidlig å si enda, men..:) Kordan går d med amminga? Fått no produksjon enda? Æ fikk nesespray for å øke utdrivningrefleksen sia d va litt vanskelig å få tømt ve.puppen til tider... ganske vondt og ubehagelig... men nå går alt veldig fint :)

 

Blir koselig når dåkker kommer hjem fra sykehuset og at vi kan dra t byen i lag :)

 

Håpe de andre i bim-gruppa får snart sånn at vi alle kan møtes på barsel-treff :):):)

 

Masse lykke til videre og kos dåkker alle sammen :)

 

Stor klæm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

WE're home!!!! Lillebror kom 17.10, fort og fint, og alt er bra med oss begge. Jeg føler meg såååååå bra, da, både i forhold til tidligere fødsler og i forhold til den elendige formen før fødselen.. Det er bare fantastisk å kunne gå opp en trapp, gå en liten tur uten krykker.. Himmel! Minsten er så fin så fin, men sover mye, synes jeg. Heldigvis spiser han godt og er blid og fornøyd når han først er våken, så jeg er ikke så veldig bekymra.

 

Og jeg er enig, tingene er så mye bedre på barselavd nå! Jeg var superimponert over ho kantinedama, vi fikk spise middag hele familien, alle 5, og variasjonen på både mat og drikke var god. Vi fikk familierommet de første dagene, det var topp. Gøy å se jentene dine, PLaty, dere var de første som kom på besøk!! :-) Nå venter jeg spent på dere siste damer, håper alt går fint med dere også! Så sees vi vel om noen uker, håper jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter og gratulerer til dere som har født!!

 

Har vært skikkelig sløv som ikke har skrevet her etter at jeg har født, men skylder på Ammetåka... Veit ikke om Maya og mini veit at jeg har født engang.. har ikke nummeret.

 

Jeg koser meg med vesle snuppa mi som allerede er 3,5 uke..!! Hun spiser og vokser for hver dag som går=) Stort sett grei og snill. Sier i fra når hun er sulten.

 

Lykke til til dere to som ikke har født enda=) Skjer nok noe snart med dere også nå tenker jeg.

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere alle som har født:-))) Jeg var hos jm idag hodet var festet og d var 2-3 cm !! Har mye kynnere nå!! Den første terminen min er imorgen 24.. Tenkte å føde til mandag, men kommer`n før så går d bra:-)) Gleder meg til å se gutten min, ikke bare kjenne sparka hans!! Håper dere alle har d bra...Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Da har jeg også fått prøvd sykesengen, men ikke i forbindelse med fødsel :-(((

Jeg har lenge hatt vondt i sidene (ved ribbeina) så jeg har trodd det har vært et brist eller støl muskel.

Det toppet seg på onsdagskveld da jeg skulle legge meg. Da var det akkurat som om noe "knepp" inni den ene siden, og jeg fikk så kramper i muskelen at jeg ikke klarte å ligge og sove. Måtte sitte i stua hele natta. Jeg ringte sykehuset rundt halv seks (er litt treg da... trodde ikke de fikk gjort så mye...) og fikk beskjed om å ta Pinex og ringe igjen kl 0800 (!!!)

Vi ringte tilbake og ba om å få komme opp og da var det bare å komme. Ble godt undersøkt, men fikk igjen bare beskjed om å ta 2 Pinex 4 gr om dagen + en gele jeg skulle smøre på det vonde. Følte meg mye bedre helt til kvelden kom. Da høgg det til igjen og da slapp ikke krampene taket. Fikk kramper så fort jeg pustet... Så da var det opp igjen og da ble jeg innlagt. Fikk morfin til slutt og jeg fikk sove hele natten. Det var deilig.:-)) Fredag hadde jeg litt småkrapmper på dagen men det gikk over heldigvis. Jeg har vært der til i dag og nå er jeg hjemme igjen. Hadde jo håpet å føde når jeg først var der, men denne ungen ser ut til å ikke ville ut med det første... :-)

Litt rar følelse egentlig å komme hjem fra sykehuset uten baby. Det er jo derfor jeg skulle være der... he he. Men håper det ikke er lenge til nå. Har ikke lyst til å gå på overtid. Jeg misunner dere som har fått nå. Det er ikke mye kult å vralte rundt med vondt alle steder. Men det vet dere jo alle det meste om :-)

Og litt distre har jeg nok blitt på disse to dagene - jeg klarte nemlig å vaske den nye mobilen min i vaskemaskinen i stad!! Glimrende!!

Godt å ha en gammel en da, men alt jeg hadde på den andre er borte

:-((((

Dette ble et langt innlegg, men dere holder vel ut det.

Lykke til C-millan - håper du føder på mandag!

Det er på tide vi blir ferdige også.

 

Stor klem !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

C-millan: Gratulerer med William!!!

 

Rabbagasten: Håper du ikke har hatt mer kramper!! Og at jenta kommer snart(eller har kommet;-)) Og gratulerer med gårsdagen!!

 

Her går det i ett med mating, bleieskift, klesvask og soving. Jentene var noen troll i natt, men pleier stort sett være ganske greie. Ellers kjenner jeg ikke så mye til såret lenger, men bekkenet skrangler godt ennå. Klarer ikke akkurat gå de lange turene ennå, men får ta det skritt for skritt. Tida går bare så himla fort. Utrolig at jentene er 3 uker allerede.

 

Klem:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter!

 

Ser ut som jeg blir den største sinka i denne "klubben". Veslemor har det tydeligvis ikke travelt. Det er stille som i graven her inne. Ingen antydninger til verking eller murring. Vil nok ikke ut i "kulda" :-)

Men innen neste fredag er hun i hvertfall ute!!

Har time til vurdering på mandag. Jeg håper selvfølgelig at jeg slipper den, men må jeg dit så skal jeg prøve å få kommet i gang da eller på tirsdag.

 

Håper å se dere alle snart igjen :-)

 

Klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gratulerer og velkommen etter rabbagasten!

 

Sitter her å taster med 2 unger i fanget, så blir kort... Men nå begynner vi å bli klare for treff. Sam78 har sagt vi kan ha det hos henne, og rabbagasten er kanskje klar neste uke. Sender noen meldinger når det nærmer seg...

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann folkens!

 

Jeg er klar for treff og kan gjerne ha det hos meg=)

Vi får finne en dag som passer for alle, jeg er stort sett ledig fremover. Blir gøy og se dere alle sammen igjen, og babyene deres.

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...