Gå til innhold

Ny Ringerike/omegn-tråd!!


1+2=3jenter

Anbefalte innlegg

Vi var vel enige om at den andre tråden var blitt så lang, så her er den nye...

 

Kjekt og treffe dere igjen på lørdag, Maya og mini:kjempekoselig at du også ble med:-)

 

Jeg er nok en gang hjemme med en syk unge, nå synes jeg det har vært mye i det siste. Er vel 3.gangen på 3 mnd nå hun har hatt oppkast og feber om natta. Slår ikke feil, kaster opp 3 ganger med 10-20min mellomrom, også varer feberen 12-15timer... Skjønner ikke vitsen.. I tillegg har hun hatt øyebetennelse og sopp i munnen...

 

De 2 i magen har det tilsynelatende bra. Tirsdag kjente både jeg og Erik et par tydelige spark! Det var herlig! Har begynt å få en del vondt i magen, særlig på ettermiddagen hvis jeg har vært på jobb, eller styrt mye med andre ting. Mulig kynnere, aldri hatt det før(som jeg har kjent hvertfall)... skal til legen på mandag, så det spørs om jeg ikke skal over på full sykemelding.... Kjedelig, men antakelig nødvendig...

 

Nå ble det langt her....

 

Håper det er bra med dere! Comon, håper lungebetennelsen har sluppet taket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Hei!

 

Kjekt med en ny tråd=)

 

Var kjempekoselig å treffe dere alle sammen igjen+maya og mini.

 

Var hos jordmor idag og alt var bra. Er hele 24 uker nå!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.... Takk for sist, koslig m ny tråd!

Jeg var hos jordmor igår...Alt var bra m babyen,hu jordmora var kjempekoslig nå:-)

Jeg er 21+2 idag... Hørte hjertelyden til babyen var 147pr min, d var bra sa hu....

Så bra at alt var sam78.okt.jente....

 

Håper alt er bra m dere alle sammen...

Stoor klem:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og takk for sist :)

 

Så synd at du er hjemme med sykt barn... igjen... skikkelig kjedelig... håper småttisen kommer seg fort :)

 

Hvor langt er du på vei nå? Er du sm 50%?.... Må si jeg synes du er tøff som holder ut i jobben... vet hvor slitsomt d kan være... Er så trøtt om dagene at jeg så vidt henger med, hehe... men kan jo ha med lungebet. å gjøre.... sitter så lenge i!!!...

 

Begynner nå å bli bedre... men har fortsatt hoste og mye gørr som sitter i luftveiene... Vanskelig å ligge selv med masse puter og dyner bak ryggen... men d er blitt bedre i allefall :):)

 

Her er alt ellers bare fint med småjentene i mag en :) De sparker og styrer store deler av tiden jeg slapper av, hehe... men det er bare godt :)

 

Ellers så har vi endelig kjøpt hus...:) Overtagelsen er satt til 15. juli, men krever endel egeninnsats så regner ikke med å være inne før i begynnelsen av aug... men så lenge vi er inne før jentene kommer så er alt vel :)

 

Kjedelig at jeg gikk glipp av forrige BIM-møte... hadde vært så koselig å møtes igjen... men kommer tid kommer råd :)

 

Håper alle har d flott i graviditeten og at dere er sunne og friske :)

 

Kleeeeeeem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Endelig helg!!

 

Gratulerer med huskjøp Comon! Mye dere må gjøre selv? Artig med 2 jenter da! Har ikke fått med meg det før. Vet du om det er en- eller toegga? Eneste jeg vet er at de er toegga, skal på 3D-ultralyd om en drøy måned, får håpe de ser noe da. Ellers blir det jo flere ul etterhvert. Hadde vært så greit å vite hva det blir!

 

Jeg er 21uker i morgen, er sååå fornøyd med at jeg har færre gravide uker igjen, enn de som har gått:-) Har vært aktivt sykemeldt noen uker nå, stort sett gjort kontorarbeid, men siden ungene ligger så langt nede begynner jeg og kjenne at det ikke er så godt å sitte skikkelig.

 

Er hos fysio 2 ganger i uka, og det er så herlig. Hun har en benk med hull til magen! En halvtime med mageleie og behagelig ryggmassasje gjør virkelig underverker!

 

God helg alle sammen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :):) Nja... endel vi må gjøre selv, men er nødt til å leie inn folk for å ferdigstille loftsetg da den er uinnredet. Ellers må vi legge gulv selv (fordi vi ønsket et annet gulv). Vi må male innvendig og utvendig.. men d er jo bare kosearb.:) Og i tillegg må vi stå for innkjøp av div ting som kjøkken til sokkelleil., badromsinnredning til alle tre badene. Har også gjort endel endringer innvendig i huset... bl.a. revet noe av en vegg... tettet igjen noen dører som vi følte var unødvendig.... Må også ha ekstraarbeid fra elektriker og rørlegger... så det kommer til å koste endel... men tror vi i lengden kommer til å tjene på d :):)

 

Ja, synes det er kjempeartig å skulle ha to jenter... vi vet at det er to-egga så vi gleder oss til å se HVOR forskjellig de ser ut, hehe :)

 

Så de har ikke klart å se kjønn på dine små? Men det klarer de nok på 3D`n :):) Blir kjempespennende!!! :)

 

Artig at du er 21 uker i morgen :) Jeg er 26 uker i morgen :) Så det er ikke så langt unna da :) Har du tenkt noe på fødselsforløpet? KS eller vaginalt? Kommer sikkert an på hvordan tvilling 1 ligger ved nest siste ul... sa jm til meg i allefall....

 

Rart du ikke er blitt 100% sm enda... de sier fra uke 20-22 at det er helt vanlig med flerlinger...Skjønner GODT at det ikke er behagelig å sitte når barna ligger langt nede... kjenner det godt selv om Tiril ligger nede og Frida ligger oppe... Har så mye kynnere, spes når jeg går, står og sitter lenge... Men det er vel bare forsmaken på hva som venter, hehe....:/

 

Jeg har sluttet med fysio nå... lite hun kunne gjøre... har ikke hull i benken for magen... og jeg har ingen mulighet til å ligge på magen nå... eller ryggen... og vanskeligheter med å ligge på sidene... så det ble mer pes av beh. enn hjelp... Men blir det forverring blir jeg henv videre.... enn så lenge går d greit :):)

 

Legger du ut 3D-bilder når du har vært der? Slik at vi kan se nurkene?

Hadde vært koselig :)

 

Ønsker alle ei flott helg :):) Kos dere masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei jenter!!

 

Det var virkelig kjempekoselig å treffe dere! Nå har jeg begynt ferien, og livet er herlig! Jeg har masse tid til flere treff i sommer/høst, da vi skal være i området mesteparten av tida. Thomas tar ut det meste av ferien sin når Mini i Magen kommer, så jeg og storebrødrene er hjemme alene mye og slapper av og nyter friheten! Etter avspasering og sommerferie skal jeg studere litt før permisjonen, så i praksis betyr det at jeg ikke skal jobbe igjen på leeeeeeeeeeenge! Har nok ikke helt gått opp for meg enda.. :-)

 

Jeg sliter litt med å "sortere" dere etter rett nick.. :-) Skulle absolutt tatt en runde på det når jeg så dere! Men uansett: god bedring til lillemor, Platy, og gratulerer med huskjøp Comon!

 

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Nå er jeg fullt sykemeldt... Og selv om legen fikk meg til å føle meg som den latsabben når jeg ba om full sm, så kjenner jeg at det er veldig godt allerede.

 

Maya og mini: Jeg var den med tvillinger som var på treff:-)

 

Comon: Jeg håper inderlig alt ligger til rette for en vaginal fødsel når den tid kommer. Fødsel er det som skremmer meg mest med det å få tvillinger for tida... Er litt kontrollfreak og vil helst ha ting på min måte. Med 2 har jeg forstått at ikke like mye er opp til meg under fødselen som med en... Virker for eksempel som om det nærmest er obligatorisk med epidural v/tvillingfødsel. Jeg er sikkert litt kokko, men er lite jeg er mer redd enn den sprøyta, og kan ikke fordra venfloner og slanger og ledninger overalt, for ikke å snakke om at det blir så mye folk tilstede.... Forrige fødsel var bare sååå grei, stille og fredlig og ei jordmor som som ikke gjorde mer enn hu måtte... Hadde håpet på en gjentakelse, men den gang ei... KS kunne jeg virkelig ikke tenke meg, hvor kult er det med nærmest løfteforbud i lang tid etterpå, samtidig med å skulle ta seg av 3 unger... Også var det den epiduralen da... Pluss at mann og barn forsvinner mens man blir sydd igjen og kommer seg etterpå... Neitakk! Men må man så må man vel....

 

Skal legge ut bilder etter 3D'n hvis jeg får det til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Jeg har vært virkelig sløv med å gå inn på siden her i det siste!!!

Har ikke fått med meg ny tråd før nå jeg.... Så det var mye å lese igjennom ;-)

 

Platy - ikke bry deg om hva legen mener om sykemeldig. Han har bare med å skrive ut sm hvis det er noe du føler du trenger.

Jeg var hos jordmor i går og alt sto bra til med den lille jenta. Hun er svært aktiv om dagen, kjenner spark nesten gjennom hele dagen. Deilig følelse :-))) Er i begynnelsen av uke 23 nå.

 

Gratulerer med huskjøp da Comom :-) Har dere kjøpt på Tyristrand??

Da har ihvertfall dere nok å bedrive tiden med før jentene kommer!! (Koselige navn dere har valgt:-D)

 

Vi holder på med å lage plen (etter snart 3 år....) Og det skal bli så deilig når vi får den ferdig!! Da skal jeg invitere dere alle på en sommerdag, så kan vi sitte ute å skravle. Og hvis dere vil kan vi gå ned på stranda og bade :-))

 

Nå kommer sommerværet - så da er det bare å flate ut og få opp beina.

 

Kos dere alle sammen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla i go`været :):)

 

Håper alt står bra til med alle sammen :)

 

Havnet på sykehuset forrige fredag.... kjedelige greier... våknet på fredags morgen med ryggsmerter, trykk nedover i bekkenet og smerter i symfysen.... tenkte å se d litt an utover dagen. Når kvelden kom var det blir vondere så tenkte d var best å ringe føden....

 

De ville ha meg oppover dit til ktr snarest mulig. Når jeg kom dit fikk jeg plassert veneflon i hver arm (den ene bommet jm på). Legen foretok både vaginal ul og vanlig ul, spurte masse spr.mål om vannavgang, blødning ol... Heldigvis så alt bra ut, men de ville ha meg til observasjon til dagen etter for å være på den trygge siden. Jeg spurte om jeg ikke heller kunne dra hjem siden jeg bor så kort unna og det var heldigvis greit. Fikk med meg noe å sove på, smertestillende og Bricanyl tbl for å stoppe aktiviteten i livmoren. Hadde masse kynnere i tillegg til overstående. Fikk beskjed om å komme tilbake hvis dette vedvarte eller ble værre. Hvis det var noe på gang måtte jeg bli transportert til Drammen eller riksen.... Skikkelig kjedelig tenkte jeg... håper dette går over SNART... har ikke tid, hehe....

 

Våknet neste dag med smerter, men ikke på langt så vondt som kvelden før... så jeg så derfor ingen grunn til å dra til ny ktr lørdag. Tror nok mest sannsynlig at alt dette oppsto pga endel aktivitet i huset.... klarer jo ikke bare se på når Eirik jobber og jobber.... Men nå MÅ jeg jo bare gjøre d.... vil jo at jentene skal være i redet ei gooood stund til :):)

 

Var hos jm i dag, alt sto bare flott til med både meg og jentene :):).... Har falt ytterligere i blodprosent, 10,3 nå... Blodtrykket har blitt en god del lavere, ikke rart det svimler for meg :o(.... men jentene vokser og vokser..:)

 

Huset ja.... jepp, har kjøpt helt nytt i Kindsåsfaret på Tyristrand...:) Blir superbra.. og har egentlig nok å henge fingrene i fram til de små kommer... men jm mente i dag at det mest sannsynlig kommer om 8-10 uker.... d er nå LITT tidlig synes jeg... Vet ikke om vi er innflyttet til da.... ferdigstillelse av huset er forskjøvet til begynnelsen av sept... men men vi får se hva som skjer :) Blir nok bra uansett:)

 

Meeeen.... nok om meg :) Gratulerer kjempemye med ei jente til Rabbagasten :) Skikkelig koselig :) Hadde vært koselig å sitte på plena .... bare nyyyte livet :):)

Helt enig med deg Rabbagasten... Platy skal IKKE ha dårlig samv.het når det gjelder sykemeldinga... Jeg er såå glad for at jeg er sm nå... er i uke 28 og kjenner tyngden mer og mer for hver dag...

 

Nå skal vi alle sammen bare kose oss så langt det lar seg gjøre... og tenke positive tanker... Plutselig er dagen der hvor vi endelig får se våre kjære barn :):)

 

Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann Comon m/2nurk!!

Trur du bør ta d veldig m ro fremover....

Har du fått beskjed om å ikke bevege deg så mye nå?

Greit å vente litt til før jentene dine kommer..

 

Jeg var hos Svensbråten igår, alt var bra m babyen:-)

Formen min er grei den!

 

Graulerer med huset forresten Comon m/2nurk:-))

 

Hvordan står d til m dere? Er d noen som skal bort i sommer?

 

Klem:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har fått beskjed om å ta d helt med ro.... får ik lov til å bære noe, bøye meg minst mulig.... ligge med bena høyt....(veldig lett å si da)... hehe... vanskelig nok å finne ei liggestilling som fungerer.... Skal gå minst mulig... så her blir d laaaange dager.... men jm sa at jentene mest sannsynlig kommer om 8-10 uker...3-5 uker for tidlig... så vi får bare vente å se... Håper de ikke kommer for tidlig da....

 

Så flott at alt står bra til med lilleguttn din :):) Har du tenkt på 3D?

 

Eirik vil så gjerne at vi skal dra... men vet ik kordan plass som e best... les så mye om legene som jobber på de forskjellige plassene.... blir litt skremt.....

 

Blir nok ingen ferietur på oss i sommer....tror det blir for tungt... og har jo huset som skal være klart når jentene kommer... og så får vi masse besøk nordfra nå straks... når de ene først er dratt kommer neste pulje, hehe.... men d blir kjempekoselig :) Gleder oss :):)

 

Skal dere bort da?

 

Kram igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Comon, ta det med ro, hør på lege/jordmor og la Eirik gjøre mest mulig!! Godt det gikk bra denne gangen:-)

 

Har forresten også testet senga på sykehuset. Våkna natt til onsdag med vondt fra navlen og ooppover et stykke. Ble fort så vondt at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg, konstant og verre enn å føde. Magen var så hard som trommeskinn. Til slutt spydde jeg som jeg aldri har gjort før, fordi det var så vondt. Sleit med å puste skikkelig og. Ringte sykehuset etter 1,5time, fikk komme til en sjekk, men de fant ikke ut noenting hva det kom av, men alt så bra ut med fostre, fostervann, morkaker og livmorhals, og alle blodprøver var fine. Måtte bli noen timer til observasjon. Gikk gradvis over etter 4timer ca. De lurte på om det var omgangssyke, men det sa jeg klart i fra at det ikke var. Jordmora vi traff på hadde en holdning som sa "hva gjør du her egentlig..." Hyggelig det... Men legen var hvertfall grei. Ble spurt ørten ganger om jeg var kvalm, men det var jeg aldri. Sa jeg spydde en gang fordi det var vondt(har gjort det før og), likevel skrev de på helsekortet at jeg kom inn med magesmerter og kvalme... Jaja..Glad det gikk over... Eneste forklaringen jeg har er at dagen før var litt slitsom, med mye bilkjøring, tråkking på kjøpesenter, løfting på Line osv... Så moralen er TA DET MED RO!!! Har ikke lenger dårlig samvittighet for sykemelding, innser at det trengs....

 

Ellers har vi besøk av en litt autistisk ADHD gutt på 17, som vi var besøkshjem for i Sandnes. Han sitter mye foran dataen, ikke det mest pedagogiske kanskje, men da er han hvertfall rolig... Han og Erik har padla og bada i elva idag da(har tomt ned til Randselva).

 

Neste fredag reiser vi til Danmark ei uke. Er litt skeptisk til åssen det blir, men får bare ta det med ro. Har leid hus ei uke, sammen med alle søsknene til Erik. Vi blir 7 voksne og 6 barn på 1, 2, 4, 4, 7 og 9år. Blir jo veldig koselig og.

 

3 uker til 3D i Sandvika. Gleder oss til det, og håper huleboerne kan vise seg fra sin mest fotogene side, og at vi kan se hva slags kjønn det blir.

 

Nå ble dette veldig langt som vanlig, men dere får bære over med meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe... godt det er flere som skriver lange innlegg....:P Bare koselig d :)

 

Så bra at d gikk fint med deg også på sykehuset... vi vi jo ikke at småttisene skal komme så altfor tidlig..... Har de fått vekstestimert småttisene i magen din da? Tror de gjør det på min neste ul... som jeg tror blir om ca 1 mnd... er da i uke 32.. Jm som jeg var hos i går mente at vekstavviket ikke var gjeldende før etter ca uke 30-32 på enlinger og flerlinger.... Har de sagt noe om dette til deg Platy? blir spennende å finne ut sånn ca hvor store de er :)

 

Håper dere får en fin uke i Danmark.... Sikkert veldig godt å komme seg bort litt :)

 

Får håpe småttisene viser sine edlere deler på 3D`n da.... spennende :):):) Masse lykke til :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

 

99 dager igjen idag!! Hadde egentlig tenkt å skrive når jeg var 100 men det glemte jeg... tia flyr syns jeg!!

 

Dere med tvillinger får nok ta det litt med ro ja. Er så varmt om dagen så orker ikke gjøre noe særlig selv. Har hatt 1 uke med ferie nå og det er så deilig.

 

Skal på 3 d om 2 uker og gleder meg masse=) Håper på en fotogen baby.

 

Ellers har vi vært i sverige en tur og handla en del babyutstyr. Vogn, bilsete og babycall. Er så godt å få det i hus atte=)

 

Får treffes snart igjen og skravle litt.

 

Varm og svett klem fra meg!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo i varmen!

 

Jeg har rømt inn litt... Smelter snart...

 

Jeg har ikke hørt noe om noe vektestimering, men har ikke akkurat spurt heller... Nå er det vel uansett alt for tidlig for min del... 23 uker i morgen. Nå sparkes det skikkelig i magen, så det syns godt fra utsiden. En liiiiten smule ubehagelig, men veldig deilig og kjenne at det er godt med liv. Klarer ikke skille bevegelsene så jeg vet om det er begge, eller bare den ene jeg kjenner da.

 

Gratla med masse utstyr i hus Sam78! Vi har vogn... Mangler hvertfall en sprinkelseng, en stor seng til Line(blir jo artig å se åssen det går å legge hu i ei vanlig seng...), et sete, en haug med flasker, flaskesterilisator og pumpe, og hvis det kommer en gutt eller to trenger vi en haug med klær... Et godt tips til dere førstegangs er å ha i hvertfall ei enkel håndpumpe i hus før fødsel.... Erik måtte ut i hui og hast og kjøpe ei et par dager etter vi kom hjem fra sykehuset. Spreng er ikke godt...

 

Må treffes igjen snart ja! Jeg kan mandag til torsdag neste uke, og fra 21.juli og utover sikkert når som helst. Er ei, kanskje 2 fra novemberklubben som kunne tenke seg å bli med i gjengen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o)

 

Go morgen :)

 

Måtte i går kjøre til elkjøp å kjøpe aircondition... nå trenger det faktisk ikke bli noe varmere, men så at det skulle avta litt da, heldigvis :) Ikke at man skal klage på været.... men..... hehe...

 

Nå er jeg endelig gått over i 3. trimester.... siste innspurt igjen :) "bare" 12 uker igjen til termin...... Og så har vi bestilt time til 3D 31. juli... etter mye fram og tilbake har jeg endelig klart å bestemme meg for å dra til Tønsberg for å få ul utført :)

 

Platy :) Når du har vært på neste ul og de sier sånn ca hvor bebisene ligger er det bare å kjenne etter ved neste spark, prøve å huske hvordan sparket var, for så å kjenne d igjen neste gang :)

 

Nå kjenner jeg lett forskjellen på Tiril og Frida... men så har de ligget i så og si samme leie hele tiden og sparket på samme sted hele tiden, hehe...

 

Jepp, tenkte å kjøpe pumpe, sterilisator ol nå til uka....ingenting å vente på....

 

Noen som vet HVOR de selger sterilisator? De hadde ikke på elkjøp.

 

Hadde vært kjempekoselig med flere inn i gruppa :) De er hjertelig velkommen :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg savner varmepumpa vi hadde i Sandnes... Den virka jo som aircondition og.... Men skal visstnok snu i morra... Men det er jo herlig med sommer og...

 

Comon; tror de selger sånne sterilisatorer på de fleste babybutikker. Ang pumpe ville jeg sjekket med apotek eller jordmor ang leie av ei dobbel elektrisk pumpe. Ei venninne leide en sånn da hu måtte sondemate jenta si de første ukene(fødte 5 uker før termin). Hu sa den var grævla effektiv. Vet om ei med tvillinger som også måtte sondemate den ene i starten, og da blir det MYE pumping. Da jeg bare hadde Line brukte jeg håndpumpa i nødstilfeller, eller for å ha et par måltider i frysen...Tok jo evigheter. Nå når det kommer 2 på en gang ser jeg for meg at det blir praktisk å pumpe mer, og jeg tror vi får nok å gjøre om vi ikke skal sitte å håndpumpe i timesvis i tillegg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for gode tips :) Skal sjekke med jm på neste ktr 23. juli.... D er kanskje ikke nødvendig å kjøpe ei sånn pumpe, men skal tilrettelegge slik at ting er lettes mulig og tidsbesparende...om vi så må kjøpe den, så gjør vi d :)

 

Nå har det heldigvis regnet litt, så tempr har falt litt.... DEILIG :):)

 

Håper alt står bra til med dere alle sammen :)

 

god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioioi, tvillingjenter: pass på -å ta det rolig! Så kjipt å lese om sykehusoppholda deres. Fint at det ser ut til å ha gått bra denne gangen! Og dere har nok rett: det er best å ta det bittelitt roligere nå som vi er blitt gode og store.. hihi. Jeg har vært superdårlig til det, og ta det med ro, og hatt mye kynnere og vondt i bekkenet.. :-( Men så lærte jm meg litt om hvordan jeg helst skal bevege meg, og nå går det mye bedre. Synes det er ekkelt med kynnere, det er litt tidlig, er det ikke? Hørtes kjent ut det der med trommeskinnmagen og smertene! Men det går fint nå, altså. Jeg hadde ikke vært hos jordmora på Vik før i juni, bare vært hos legen min, men jeg likte henne veldig godt! Flere av dere som går til henne?? Jeg har hatt litt blanda jm-opplevelser med de to første barna mine, så det var deilig å "klikke" denne gangen. Hun sa masse positivt til meg, og det trengte jeg på høre! :-) Ellers gleder jeg meg til 3d-ul sist denne måneden, blir så spennende!!! Vi tar litt små-turer hit og dit, telta litt og sånn, gøy, det, men om dere er på camping: husk å få en plass nær doen!! Hadde en del mareritt-aktige nesten-springmarsjer til nærmeste do, med Mini trampende på blæra.. Uffuff.. :-) Vi har vogn og seng i hus, og det meste vi trenger fra før..Kjennes nesten litt stusselig å ikke MÅTTE kjøpe noe.. :-) Luksusproblem, ikke sant? Om vi har en liten tulle i magen, skal jeg jammen shoppe litt, da, så hun slipper å BARE ha dødningehoder og spiderman etter storebrødrene! :-) Oi, det var nok Mini enig i, for nå danser h*n som bare det inni her! Gøy at det synes så godt utenpå magen også, det er gøy for resten av familien.

 

Gleder meg til neste gang vi sees?! Er det varmt kan vi godt ta det ved vannet? Eller? Jeg for min del BOR i vannet nå som det er så varmt, men nå tordner det.. Magisk vær! Kos dere som best dere kan!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallois:-)

 

Ja da var finværet over for denne gang... Nesten litt godt, men litt dumt også. Deilig med sol og varme, men selvfølgelig - det finnes jo grenser... ;-)

 

Jeg kjøpte en pakke med 4 flasker inni en sånn "boks" forrige gang.

Denne "boksen" fylte jeg opp med litt vann i bånn og puttet de ferdigvaskede flaskene oppi og satt i mikroen. Da var de ferdige på 5 min. Veldig kjekt og slippe å koke opp vann i en kjele. De blir så stygge også... Den kjøpte jeg i en babybutikk.

Kjøpte elektrisk bryst pumpe på apoteket. Snuppa ville ikke suge så jeg måtte pumpe meg ganske mye. Hadde blitt rar om jeg skulle brukt håndpumpe. Fikk også låne en stor en på helsestasjonen som tok begge puppene på en gang. Den var effektiv. Da følte jeg meg virkelig som Dagros.. he he...

 

Godt at det gikk bra med dere Platy 78 og Comon. Som sagt tidligere så må dere ta det med ro. Sikkert veldig vanskelig for deg Comon som skal pusse opp - det er jo gøy å være med, men tenk på deg selv og barna. Jeg gikk også gravid når vi bygde huset vårt. Det gikk bra med meg, men jeg hadde noen perioder hvor jeg sikkert skulle tatt det mer med ro. Hendte jeg lå rett ut og ikke orket noe på flere dager....

 

Vi skal en liten tur på Fantasy Cruise til Kiel neste uke. Ronny er 30 år så jeg skal overraske han litt med denne turen. Han vet ingen ting og tror at det ikke skal skje noe.... He he... Denne gangen skal jeg klare å lure'n... Det er nemlig ikke så lett med den mannen der.!!!!

 

Koselig om vi klarer å møtes igjen snart. Morsomt om det kom med noen nye også.

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny oppdatering fra lucky me....

 

Nok en gang testet senga på sykehuset, ikke særlig god... lørdag kveld, etter vi hadde lagt oss og Erik slokna så begynte det på nytt med magesmertene. Rusla rastløs rundt i stua en stund og håpte det skulle gå over, men ble fort verre og verre. Svetten rant, og etter et par timer med hyperventilering og økende smerter måtte jeg rope på Erik. Han var jo helt i koma stakkar... Ringte føden, og Erik snakka med samme legen som sjekka meg sist. Han ville vi skulle inn på akutten for en skikkelig sjekk. Var så vidt jeg klarte krøke meg inn og ut av bilen. Legen på akutten tvang meg ned på ei seng, og jeg stritta i mot, fikk jo ikke puste når jeg la meg bakover.Joda sa legen og tviholdt en papirpose foran munn og nese. Blodgassen var helt på tur etter timer med hyperventilering. En liten dose morfin gjorde jammen susen. Blodprøvene var ikke helt bra denne gangen, så diskusjonen gikk mellom de fleste legene som var der oppe om hva det kunne være; galleproblemer, veldig tidlig svangerskapsforgiftning eller magesår... Ungene hadde det like bra som sist, så ikke noe galt med de hvertfall. Ul av diverse andre organer viste små gallestener i galleblæra, men ingen betennelse. Etter x antall blodprøver og 1,5døgn ble de endelig enige med seg selv om at det måtte ha vært en gallesten som hadde passert, og jeg fikk reise hjem. Ikke hatt antydning til vondt etter dosen med morfin. Så nå er det vel bare et tidsspørsmål om når neste gang blir... Får bare håpe det ikke blir når vi er i Danmark... Var noe så grusomt vondt... Legen spurte hvor vondt det var på en skala fra 1-10, og jeg svarte 15.... Mente jo det var 10 sist... Men tar heller noen gallestener enn svangerskapsforgiftning så tidlig... Da hadde jeg blitt sendt på riksen, og gudene vet om jeg hadde mått ligge der og kokelure i ukesvis...

 

Ha en fin uke jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D hørtes kjempe vondt ut platy78....

Ta d m ro nå fremmover!!!

Håper at du ikke blir dårlig igjen.

 

Jeg har ikke vært inne her på lange tider ser jeg....

D går bra m meg, har fått ganske stor mage nå:-)

Lillegutten er veldig aktiv for tia!

 

Jeg veit ikke om d blir no ferie på oss, er gaske mye og ordne...

 

Håper d er bra m dere alle sammen!!!

Vi får ha et treff snart.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er vi tilbake fra ei kjempefin uke i Danmark. Ingen sykehusbesøk der heldigvis... Men så har jeg levd på tilnærmet fettfri og smakløs mat også... Ikke akkurat gått opp i vekt... Men magen vokser og vokser, og ungene spreller og spreller:-) 3D-ultralyd nærmer seg, og det gleder vi oss bare sååå masse til!

 

Har ikke akkurat vært mye trafikk her i det siste, er alle i feriemodus? Stemmer også for et treff snart. Hva med neste uke en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere hadde en fin ferie i Danmark:-))

Var d like dårlig vær som d er her?

Hadde vært koslig m treff.. Jeg kan nå til uka, skal til Svergie i uke 31, men etter d har vi ikke store planer!!

 

Jeg driver å maler baby-rommet er ferdig m d 2.strøket...

Bare ett igjen!

 

Hvordan er formen din nå platy78?

 

Håper d er bra m dere andre!

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...