Gjest irismor Skrevet 19. juni 2008 #26 Skrevet 19. juni 2008 For første gang i historien er jeg enig med sug lut ;-)
Gjest Skrevet 19. juni 2008 #27 Skrevet 19. juni 2008 Syns det er ok at hun trekker seg siden hun har gjort noe galt, menjeg syns media går alt for langt, og at det grenser til mobbing. Husker også Tore Tønne... :-/ Vet aldri hva et individ tåler.
Scorpiogi Skrevet 19. juni 2008 Forfatter #29 Skrevet 19. juni 2008 Tore Tønne, var det han som tok livet av seg etter noe økonomiske greier? For noen år siden..?
hit og dit Skrevet 19. juni 2008 #30 Skrevet 19. juni 2008 Ja. Det var eit langvarig hardt mediapress på han i forkant. Det er ganske mange år sidan no. Var det tidlig nittitall tru?
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 19. juni 2008 #31 Skrevet 19. juni 2008 Hun må jo stå for det. Det skulle hun gjort for lenge siden. Hun burde jo skjønne at det ville komme frem i dagens lys. Slik som media ER, så burde hun stått fram med engang. Og jeg skjønner godt at hun trekker seg. Vært endel fadeser i denne regjeringen, så.. Det er vel til det beste for alle parter i det lange løp uansett.
hit og dit Skrevet 19. juni 2008 #33 Skrevet 19. juni 2008 Er heilt på tur eg, det var visst i 2002. Det står litt om han på wikipedia.
Scorpiogi Skrevet 19. juni 2008 Forfatter #34 Skrevet 19. juni 2008 ja, tror jeg husker det. 2002 tror jeg det var. Trasige greier ja..
* 5 om dagen * Skrevet 19. juni 2008 #35 Skrevet 19. juni 2008 Tønne saken var i des 2002. Stygg sak... men Haga har "melt sin egen kake"
Gjest Skrevet 19. juni 2008 #36 Skrevet 19. juni 2008 hjelper vel lite om man liker en person eller ikke! Det er jo ikke det denne saken handler om. At en politiker med så lang fartstid ikke kan landets lover og regler er like dumt å si som at kongen vår ikke skulle kunne alt om forsvaret vårt ( militæret)!!! Dette har hun vist hele veien, og hun som alle andre i slike saker har tenkt: bedre og lettere å be om tilgivelse enn tillatelse!
Twintipp og himmelblå Skrevet 19. juni 2008 #37 Skrevet 19. juni 2008 Signerer Spetakkel lenger opp. Det er klart og tydelig at hun har trått noen stier hun ikke burde, men den offentlige uthengningen og mediakjøret hun har vært utsatt for kan få fatale følger. Fatter ikke hvor presseetikken her til lands befinner seg. Synes det påfallende at flere her mener hun "fortjener" den straffen hun får, siden hun burde tenkt konsekvenser for sine handlinger langt tidligere. Tror neppe noen klarer å sette seg inn i hvilken enorm makt media egentlig har, før en er et "offer" for de selv. En ting er sikkert, hadde jeg vært glødende politisk engasjert og en partileder kandidat, hadde jeg nok pent måtte takke nei til vervet grunnet tidligere erfaringer her i livet. Og på tampen av det hele er det kanskje ikke så verst å se at toppene her i landet kan gjøre feil de og. De er menneskestyrt, begår feil, retter de opp, lærer av de og går videre. Akkurat som oss andre "dødelige". Blir feil i mine øyne å lage noen illusjoner om at offentlige personer er feilfrie perfekte mennesker, som fortjener sin straff i mantall dersom de trår i baret.. En annen en hadde nok fått en egen avis om seg i då tilfellet, hadde vært mer enn nok jord for mediabulldoserene å grave i der.
happybirthday Skrevet 19. juni 2008 #38 Skrevet 19. juni 2008 Hun har nok gjort noen brølere som hun ikke skulle ha gjort, særlig hvordan hun har håndtert saken når den kom opp i media. Det som undrer meg litt, er hvorfor saken kommer opp akkurat nå - nå når den er omtrent 10 år gammel, og ikke da f.eks regjeringen tiltrådte? Noe sier meg at her er det gammelt nytt, dvs noe som media har vært kjent med lenge og som de nå bevisst har spart på til "en nyttig anledning". Eller så er det noen i opposisjonen som har visst om dette lenge, men som nå bevisst planter/opplyser media om dette, fordi stemningen og gallupen har vist synkende tendens for regjeringen generelt. Og derfor at slike opplysninger virker ekstra skadelig nå. Forsvarer ikke det Haga har gjort, for politikere særlig de i toppstillinger, må være nøyere enn andre med å holde sin sti rent. Men dette har gått over alle støvleskaft, og minner sterkt om hetsing, kampanje og skitten journalistikk på lik linje med Tønne-saken (og alle vet jo hvordan det gikk) og Jagland. Dessuten har jeg en mistanke om at det er hennes husbond som har syslet med alle disse private tingene som nå viser seg å ikke være helt etter reglene. At i grunn og bunn tenker jeg han har hatt ansvaret for drifting av familien Haga og dens private laden, mens Haga selv har hatt mer enn nok med arbeidet sitt i regjering og politikken generelt. Men dessverre så er det hun som må ta støyten for noe - som for alt det vi vet, kanskje hun selv har stolt på at mannen har gjort riktig og heller ikke selv har visst om før etterpå - at hun som må ta støyten for det mannen har hatt hovedansvaret for - siden det er hun som er mest kjent. Blir liksom ikke samme susen å henge mannen hennes oppetter veggen, tenker jeg. Og selv om jeg tar avstand fra skattesnyteriet og det andre som har kommet frem, må jeg si jeg tar enda mer avstand fra denne massehetsen og kampanje-journalistikken som nå fremkommer. Dette er media på sitt verste, når ulvene lukter blod! Synes ikke Haga eller noen fortjener en slik omgang med skittentøysvask som haler ut over flere uker. Greit å opplyse befolkningen om at noe galt har skjedd. Men ikke dette!
Zupermam Skrevet 19. juni 2008 #39 Skrevet 19. juni 2008 Signerer Sug Lut. Hun var da politiker før også. vi bør kreve at politkerene våre følger reglene.
Den du veit Skrevet 19. juni 2008 #40 Skrevet 19. juni 2008 Synes Manuela Ramin Osmundsen saken var verre. Hun ble felt for at Anne Lise Ryel (først) la seg opp i ansettelsesprosessen og (deretter) gikk til media med det. Virker som det bare er vi mannfolka som har lov å ha nettverk. Åslaug Haga visst vel godt hva hun gjorde. Og så misliker jeg at politikere bare sykemelder seg når de har det vanskelig på jobben, mens vi andre ikke får gjøre det.
Scorpiogi Skrevet 19. juni 2008 Forfatter #41 Skrevet 19. juni 2008 Jeg ble selv sykemeldt pga dpresjon som følge av bl.a. vansker på jobb, så det er vel individuelt.. De blir nå tatt godt vare på, det er hardt press å være politiker. Bedre føre var..
Gjest Rabarbra Millicent Skrevet 19. juni 2008 #42 Skrevet 19. juni 2008 Det er uinteressant hvem som drifter familien. Selvangivelser er personlige; om Haga er blåøyd nok til å skrive under som en drukken bonde på en selvangivelse noen andre har fylt ut så er ikke det noen unnskyldning. Da er det faktisk veldig beleilig å ikke huske, å si "tenk på familien min i dette presset" og deretter bli syk og avgått.
sydilla Skrevet 19. juni 2008 #43 Skrevet 19. juni 2008 er du HELT, HELT sikker på at han du evnt deler hus med ikke har noen lik i lasta? Jeg sjekker ikke om mannen min gjør alt slik han burde...
hit og dit Skrevet 19. juni 2008 #44 Skrevet 19. juni 2008 Rimelig sikker ja. 100%, 99% da, for å gi litt spillrom her. Økonomien er felles, så den har eg iallefall oversikt over. Om han opererer som myntfalskner på fritida så er eg imponert, for han har ikkje mykje fritid. =)
Kamomille Skrevet 19. juni 2008 #45 Skrevet 19. juni 2008 Kan godt hende at n oen ahr visst om det. men grunnen til at det kom ut i mediene nå var at HAGA SELV gikk ut i media og fortalte at stabburet var leid ut fra 2002. Og Ups.....hun glemte vist at hun hadde gjort om hjemmekontoret til leilighet allerede i 1998. At leietakeren selv valge å stå fram i avisa og fortelle at han hadde betalt leie til Haga fra 1998 kan hun egentlig bare takke seg selv for siden hun nå bevisst valgte å lyve om denne saken! Nrå det gjelder den ulovlige byggingen i Standsonen, kom denne skane fram fodi Haga og familien faktiks har søkt om byggetillatelse til å utvide en brygge de allerede hadde bygget UTEN tillatelse. En slik byggesak er etter min mening av offentlig interesse siden Haga spesielt og hennes parti har så aktiv gått inn fro at det skal være byggeforbud i strandsonen og de har selv ivret fror å straffe de som bygger ulovlig. Når da Haga gjør seg skyldig i et tilsvarende lovbrudd, så er det spesielt. Jeg ønsker på ingen måte plettfrie politikere, og jeg tror ingen er spesielt interessert i om Stoltenberg gikk på epleslang da han var liten:) Men det er et viktig prinsipp at de gjeldende lovene i dette landet også gjelder for politikere. Fort troverdigheten tin politikere er det viktig at de gjør det samme som man sier andre skal gjøre. Man kan ikke nnlate å betale skatt eller ta seg til rette i strandsonen fordi man er politiker. Men alle kan gjøre feil, og alle skal få anledning til å gjøre opp for seg. Det som felte både ramin-Osmundsen og Haga var de løy i media. Dersom de begge hadde fortalt sannheten fra begynnelsen av, så hadde disse sakene fårr helt andre proposjoner. Ramin-osmundsen ble ikke felt av Ryel. Hun ble felt fordi hun hadde løyet. At en Statsråd virkelig tror at man ikke trenger å frotelle sannheten er etter min mening helt utrolig. de er da så kjent med hvordan media virker, og de bruker da også media aktivt for å få fokus på de sakene de selv synes er viktig! Det er helt utrolig hvordan enkelte politikere plutselig lider av totalt hukommelsestap n¨r det gjelder å huske hva man har gjort, hva man har betalt og hvem mana har i vennekretsen sin!!
Sessa ruger igjen... Skrevet 19. juni 2008 #46 Skrevet 19. juni 2008 Som politiker så må du tåle vannvittig mye... sånn er det nå en gang bare. Journalister er grådige så det holder. MEN det hjelper jo ikke veldig mye at man driter så til de grader på draget igjen og igjen heller. Når det først kommer opp, så legg for gudsskyld alle kortene på bordet, innrøm dine feil og gjør opp for dem! Det er pinlig å se på at politikere gang på gang blir tatt i løgn rundt saker som kommer opp i media, enten det er med tanke på byggetillatelser, ulovlige ansettelser, svart hushjelp.... Greit nok så er politikere vanlige mennesker, men de burde vel kanskje gjøre et forsøk på å rydde opp etter seg litt kvikt når sånt kommer opp, eller i beste fall unngå det, så ikke man som vanlig dødlig blir forledet til å tro at det og forholde seg til lover og regler ikke er så farlig. Var det ikke et stort oppslag for noen år siden om hvor mange av politikerne som hadde benyttet seg av svart arbeid? Det gjør jo at det er lett å tenke at man kan benytte seg av dette selv...
Den du veit Skrevet 19. juni 2008 #47 Skrevet 19. juni 2008 Tror bare ikke alltid at disse sykemeldingene er så reelle, mer en strategi for å drive pressen unna saken fordi det er "uetisk" å fortsette å etterforske en politiker som er sykmeldt.
Tøysetipp Skrevet 19. juni 2008 #48 Skrevet 19. juni 2008 Det kan jo spekuleres i hvorfor hun valgte å trekke seg eller følte at hun måtte gå av. Hvor sterk henne troverdighet ville være i fremtiden som partileder etter dette. Jeg synes vel i utgangspunktet at det var passe talentløst og ikke tenke lenger enn at dette ville kunne komme til å bli en konsekvens. Synd, men sånn er dèt..!! Hun gjorde et valg, dret på draget og må tåle steken nå.. Og ang. mediesirkuset så tror jeg neppe det kom som en overraskelse. Mediene er nådeløse..
Gjest -<<- Skrevet 19. juni 2008 #49 Skrevet 19. juni 2008 Good riddance. Men jeg er nysgjerrig på hvem som står bak.
prebs Skrevet 19. juni 2008 #50 Skrevet 19. juni 2008 Men jeg har ett, stakkars, enkelt spørsmål: Hvorfor skal Åslaug Haga ta ansvar for noe mannen hennes har gjort? Korriger meg om jeg tar feil - men det er så vidt meg bekjent ikke noen lovparagraf som sier noe sånt som at: "Når mannen gjør en tabbe, må kona slutte i jobben" Ekteskapsloven paragraf 50, avsnitt 3A...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå