frk Nilsen Skrevet 19. juni 2008 #3 Skrevet 19. juni 2008 Stakkars dame, blir hengt ut sånn for noe hun gjorde i 1998! Mye av det jeg gjorde i 1998 tåler nok ikke dagens lys. Men dette er 10 år siden og jeg har forandret meg etter den tid, og vet bedre ;-) Det tror jeg gjelder for Åslaug også. Men ikke for media i disse agurktider.... Fortsetter media å jakte på og henge ut politikere på den måten de har gjort i det siste, så får vi vel ikke noen politikere igjen. Vi alle har vært unge og dumme en eller annen gang i livet uten at det brettes ut for gud og hvermann! Siste her er mer generellt ikke direkte om Haga-saken.
M by M Skrevet 19. juni 2008 #4 Skrevet 19. juni 2008 Ja stakkars. Har ikke sansen for henne politisk sett, men slik hun har blitt hengt ut og at det fører til at hun trekker seg...uff. Syns synd på henne.
Skrullemor Skrevet 19. juni 2008 #5 Skrevet 19. juni 2008 dessuten er vel dette noe mannen hennes har styrt med ikke henne!?
Scorpiogi Skrevet 19. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. juni 2008 hun er tøff! syns det var bra sagt av henne på pressekonferansen.. liker henne bare bedre og bedre.....
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 19. juni 2008 #7 Skrevet 19. juni 2008 Synes på en måte at det blir rett at hun trekker seg når hun sitter i regjering og skal styre hvordan en skal gjøre ting her i landet. Også har hun ikke gjort det selv, søkt om påbygg av huset og sann. Klinger litt dårlig. Men gjort er jo gjort, og blir på den annen side litt feil at det blir tatt opp nå så lenge etterpå.
Gjest Skrevet 19. juni 2008 #8 Skrevet 19. juni 2008 For ti år siden var Haga like mye politiker som nå, og visste langt bedre enn hun nå later som. Dessuten er det forbausende hvordan politikere er ute av stand til å huske hva de har leid ut, hvem de har betalt for hva, hvem de omgås og når de snakket med folk. Overhodet ingen sympati fra min side. Kall det heksejakt, men det er hekser nok, og kommer de ikke frivillig må man jakte.
Scorpiogi Skrevet 19. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 19. juni 2008 jeg sier med gude-røst: Den som ikke har syndet kan kaste den første steinen! At "vanlige" mennesker som gjør myyye gærnt i hverdagen skal jakte på politikeres feilgrep det blir for dumt. hykleri.....
Gjest Skrevet 19. juni 2008 #11 Skrevet 19. juni 2008 Hvorfor er det da så vanskelig for dem å legge korta på bordet? Det er jo den eneste måten å komme seg helskinna ut på. Men løgn, fortielser og fordreininger er ynkelig dumt. Og det ligger maktbegjær og generell grådighet under hver eneste gang vi får disse sakene i media, ikke uskyldig glipp eller uvitenhet.
cherry coke Skrevet 19. juni 2008 #12 Skrevet 19. juni 2008 Dessuten var hu så arrogant på den første pressekonferansen, at hun mistet all sympati fra meg....
solstråle69 Skrevet 19. juni 2008 #13 Skrevet 19. juni 2008 Loven er lik for alle, også for toppolitikere.
Scorpiogi Skrevet 19. juni 2008 Forfatter #14 Skrevet 19. juni 2008 Jeg er enig i at når det først kommer opp så bør en legge kortene på bordet, men jeg mener det blir feil når det skal graves opp drit på denne måten, for faktum er at graver man så finner mann, og det finnes ikke noe menneske i dag som er perfekt!...
Gjest Skrevet 19. juni 2008 #15 Skrevet 19. juni 2008 Ikke synd i det hele tatt, kjerringa er jo stokk dum som ikke la seg flat og la alle korta på bordet ved en gang, det hadde vært mye bedre og hadde sett litt bedre ut for partifellene og regjeringa også. Jeg koser ræva av meg over at nok et medlem av den rødgrønne regjering har "bæsja på leggen" nok en gang... SKÅL for den! *thjing*
Herlige barn har jeg fått Skrevet 19. juni 2008 #16 Skrevet 19. juni 2008 En ting er i alle fall sikkert, jeg blir aldri politiker i dette landet. I verste fall så kommer journalistene til og finne ut at jeg stjal noen karameller på supern som liten eller var på jordbærslang i naboens hage! De fleste har sikkert gjort noe kriminelt av de fleste politikere og dette med det stabburet burde de ha latt ligge etter min mening. Ender vel med at Haga får hjerteinnfarkt snart pga mediepress og lignende.
Scorpiogi Skrevet 19. juni 2008 Forfatter #17 Skrevet 19. juni 2008 Når de er ferdige med å grave opp dritt om alle blir det ingen igjen av den regjerongen. Så får vi ta fatt på neste farge. Blir sikkert moro når de skal grave opp dritt om frp eller høyre-regjeringen... eller krf.. mener fremdeles at graver man så finner man..
Kamomille Skrevet 19. juni 2008 #18 Skrevet 19. juni 2008 Enig mes Sug Lut her..... Dette er en sak som strekker seg fra 1998 og fram til i dag. Hun var også politiker for 10 år siden, og jeg er lut lei politikere som fronter spesielle saker når de slev ikke følger reglene. F.eks har Haga gang på gang frontet saken om vern av strandsonen. Hun bør derfor være rimelig oppegående på hvilke regler som her gjelder ved bygging. Når de så åpnelyst bryter reglene de selv har vært med på å vedta, så har jeg ingen sympati..... Og det er faktisk utrolig merkelig at en oppegående person som Haga ikke greier å husek at hun har leid ut et hus på eiendommen sin....Hvorfor i all verden lyver hun om når hun leide ut stabburet? Hvis hun bare hadde vært oppriktig med en gang, så hadde saken vært kjept ute av verden. Alle kan gjøre feil, men en politiker bør i det minste være såpas rakrygget at de kan innrømmer når de har gjørt en feil.
hit og dit Skrevet 19. juni 2008 #19 Skrevet 19. juni 2008 Eg vil tørre å påstå at det er mange av oss her ute som ikkje har fjuska med skatten, og ellers har rimelig reint mel i posen. Bryter ein lova, og veit om det, så må ein ta konsekvensene. Uansett når det var. Ti år er ikkje lenge, kanskje lenge nok tiil å tenke: phu, eg slapp unna. Ho er forøvrig ein heilt grei politikar, og sjølvom eg ikkje er einig med ho, så har ho gjort ein grei jobb. Heksejakt i media er forøvrig skummelt. Husker enda godt Tore Tønne saka. Tragisk. Denne gangen har eg ikkje fått fulgt så godt med, så eg skal ikkje uttale meg om kva media kune gjort ansleis.
Scorpiogi Skrevet 19. juni 2008 Forfatter #20 Skrevet 19. juni 2008 hehe, ja sant. Det kan få langvarige konsekvenser med eple/jordbær-slang heretter! De burde anskaffe topptrenere til politikere allerede som småbarn.. Trene de opp fra barnsben av..
Dotten Skrevet 19. juni 2008 #21 Skrevet 19. juni 2008 Huff så trist... Not. Bryr meg egentlig veldig lite. Hennes valg. Stygt sagt, men dog så sant!
Gjest Skrevet 19. juni 2008 #22 Skrevet 19. juni 2008 Ja, jeg reagerer også på at det gås ut fra at alle ville bli tatt for noe om man gravde. Jeg har faktisk ikke lurt meg unna forpliktelser, sniki på trikken, leid ut ulovlig (ikke engang studenthybelen min) eller mottatt penger under bordet for noe som helst. Jeg har vært med på ansettelser men ikke der jeg har hatt en lojalitetskonflikt i forhold til søkere, osv osv osv. Det er for enkelt å ha som underliggende unnskyldning at de stakkars politikerne har så ekstremt mye mer å drive med enn oss andre - vi drifter livene våre, vi som dem, vi holder styr på regninger og tider og unger og fulle jobber og det hele. Ja, Tønnesaken er stygg, og det er ikke slik at alt mediakjør er forsvarlig. Men her fikk Åslaug fordi hun var dum og ikke beregnet sitt publikum - SÅ enkelt er det da ikke å glemme at hun i to år hadde leieinntekter og ikke hjemmekontor.
Gjest Skrevet 19. juni 2008 #23 Skrevet 19. juni 2008 dritt vil de finne på de aller fleste folk, et eller annet. Det er måten man håndterr denne dritten på som avgjør om den får noe å s og har relevans i forhold til hva vedkommende gjør i dag. Å lyve, forsøke å bortforklare, eller spille dum lønner seg aldri. Jeg tror faktisk endel frpère og høyrefolk tar litt lærdom og vil rydde opp litt i affærene sine før de eventuellt går inn i en regjering, for jeg er nesten sikker på at i hvertfall høyre og ferp vil sitte i regjering etter neste valg, og jeg tror faktisk de ikke vil trenge ventre eller krf for å klare det. De rødgrønne gjør jo sitt nå til at folk skal løpe til valgurnene og stemme lyse eller mørke blått ;-)
hit og dit Skrevet 19. juni 2008 #25 Skrevet 19. juni 2008 Som eg sa i stad så har eg ikkje fått med meg detaljane i denne saka, utover at det er meir ulovlig enn epleslang. Heilt rett og rimelig at ein kan forvente at statsrådene forholder seg til norsk lov. Akkurat som alle andre. Når dei ikkje gjer det, og det kjem for ein dag, så kan dei ikkje bli sittande som representanter, det er heilt rett og rimelig. I Ungarn har statsministeren gått ut og ærlig innrømma at han laug til heile landet angående rikets tilstand, han gjorde dette for å holde på makta, sa han. Mannen sitter enda. Slikt skal det iallefall ikkje vera.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå