*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 18. juni 2008 #51 Skrevet 18. juni 2008 Hvor bestiller dere? På den mooncup siden er jo prisen beregnet i gbp, og da kommer det på over 200 kr, må man ikke da betale moms? Hvor kan jeg bestille fra usa? En smule skeptisk til produktet, men verdt et forsøk Hater både bind og tamponger, så kanskje dette kan "redde" min 4. uke hver mnd, hehe...
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 18. juni 2008 #52 Skrevet 18. juni 2008 Da var den bestilt. Dere skulle jo hatt provisjon for god reklame her inne;) Bestilte forøvrig fra den norske sia da jeg ikke er noe god i engelsk.
GuttemammaX3 Skrevet 18. juni 2008 #53 Skrevet 18. juni 2008 Jeg har brukt divacup i over et halvt år, samme opplegg annet merke. Er kjempefornøyd, ikke brukt noe annet etter jeg fikk den. Satte inn hormonspiral i april, og har etter det blødd daglig de to siste mnd... uten mensbeger tror jeg jeg hadde blitt gal, kan jo ikke gå med tamponger med så små mengder blod, og bind / truseinnlegg klør så jeg holder på å bli gal... Er som nevnt over ikke ekkelt, får ikke engang blod på fingrene av å ta ut/tømme/skylle/sette inn, blodet er kun inni, ikke på utsiden...
Sylteflesk Skrevet 18. juni 2008 #54 Skrevet 18. juni 2008 Har ikke orket å lese alle innleggene over her ... Jeg har Mooncup og har hatt den i flere år, superfornøyd. Bind og tamponger er mye eklere! Miljøvennlig, billig, renslig, praktisk. Løp og kjøp!
¤¤¤2xE¤¤¤ Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #56 Skrevet 18. juni 2008 HI her! Nå har jeg bestilt mooncup fra keeper.com!! Egentlig idiotisk at jeg må kjøpe fra nettet, når jeg kan kjøpe de her i Tromsø(fant forhandler i tromsø på keeper.com's nettsider). Men fra butikk i tromsø koster den 499,- og fra USA betaler jeg 37 dollar inkl frakt....litt av en forskjell!
Delirium Skrevet 19. juni 2008 #57 Skrevet 19. juni 2008 Jeg har hatt lyst på en slik lenge, men er usikker på om jeg skal bestille en keeper eller en moon cup. Keeper = Latex Moon Cup = Silikon Blir det samme forskjell som MAM smokkene? Latexen er mykere(og da lettere i bruk/mer behagelig) og silikonen er bedre for alergikere..men ellers er de helt like?
Småfolk Skrevet 19. juni 2008 #58 Skrevet 19. juni 2008 Hjelp! :-) Nå har jeg også bestilt mooncup... Er litt spent på hvordan det kommer til å funke, men er villig til å prøve. Så et program på tv om noen hippier som bodde i telt ute i naturen. Brukte skogen som do. Der brukte kvinnene mooncup og jeg husker jeg grøsset ved tanken. Men nå ble jeg altså så inspirert av denne linken at jeg er villig til å prøve selv. Snakk om effektiv propaganda! Hihi. Er gravid i en mnd. til ca. Tviler vel egentlig på hvor effektiv denne mooncupen er i forbindelse med renselsen - i alle fall de første ukene. Men etterhvert når renselsen avtar i intensitet så er den kanskje grei å bruke? Hadde vært fint å slippe å bli hemmet av at man skal blø i 6-10 uker. Er det forresten noen her som har prøvd mooncup i forbindelse med renselen etter en fødsel? Hadde vært greit å få høre erfaringer på dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå