Gå til innhold

Mensbeger!! Noen som har prøvd dette?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:-O

*Grøss*

Tror jeg holder meg til OB...

Skrevet

Ehhmmm....linken din viser da virkelig en Aspen hjørnesofa fra Møbelringen?? :-O

Skrevet

Hehe, det tenkte jeg også først... Men tenkte også at kanskje noen visste om det var noe å grøsse av..?=)

Skrevet

Hihi, begynte å lure når jeg så linken, syns det var rart at de solgte mensbeger på Møbelringen liksom:-s

Jeg har ikke erfaring selv, men har hørt av de som har prøvd at det faktisk er ganske renslig og greit.

Skrevet

Nei, usj!! Aldri om noen får meg til å prøve det der. *grøss*

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Hahaha...genial feillinking!:P

Har ikke prøvd selv, men kommer nok til å prøve det, faktisk!

Skrevet

Eneste jeg tenker på er når man skal tømme de, og koke osv...

Tror samboern hadde daua hvis han så hva jeg kokte i kasserollen, haha!

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Er forresten billigere på www.mooncup.co.uk

Skrevet

haha:=)

Jeg syns egentlig de så litt geniale ut!Verken sett eller hørt om de før men haaater hele perioden(som de fleste andre;)) så jo mer jeg kan skjule hele greia jo gladere blir jeg.

Skrevet

Virker veldig sært, men er antakelig bedre for skjeden enn tamponger, som er en god grobunn for uhumskheter. Kanskje en idè for de som er mye plaget av soppinfeksjoner?

Skrevet

Jeg har brukt dette i litt over et halvt år nå, og kommer aldri til å gå tilbake til tampong og/eller bind. Glemmer nesten at jeg ha mensen:) Det er ikke noe griseri, og lettvint å tømme og sett inn igjen. Jeg bruker truseinnlegg samtidig, men det er noe jeg bruker bestandig uansett.

Og etter at mensen er ferdig, så skal den ikke kokes (den vil da morkne opp) Den skal vaskes i f.eks intimsåpe, og legges i edikkvann (1 del edikk og 4 deler vann, edikk har desinfiserende effekt) i 30 min. Det er ikke noe problem om den blir liggende lengre.

Jeg anbefaler alle å bruke dette. Mange i min vennekrets har begyn å bruke begeret.

Jeg kjøpte min fra USA, garantert billigst. Og prisen kommer under 200 kr, og da skal det ikke betales moms.

http://www.keeper.com/

Skrevet

Ble litt nysgjerrig, jeg.. Kanskje jeg skal prøve..

CaMaCh: er det vanskelig å sette det inn riktig?

Skrevet

Ikke vanskelig nei. Begeret klemmes/brettes sammen, og når du fører den inn og slipper taket, bretter den seg ut selv. Du kan jo sjekke om den sitter som den skal, ved å dra og skyve litt i begeret. Jeg har aldri opplevd at den ikke har brettet seg ut som den skal.

Anbefaler å prøve den. Mensperioden blir aldri som den før har vært. Som jeg skrev, jeg glemmer nesten at jeg har mensen. Og det beste er at den brukes om natta, og en unngår "blod-floden" som kan oppleves når en reiser seg fra senga om morgenen.

Lykke til..........

Skrevet

Nei æsj! Brekker meg bare jeg tenker på det...

Huff... Tenk på alt det levrede blodet du må vaske ut og sånt.......

Skrevet

Men lurer på en ting.

Hva om man står på hodet? Vil ikke alt blode renne tilbake i kroppen da? Ikke at jeg står så mye på hodet altså...

Men om man ligger også, så må vel blode flyte fritt rundt der inne? Og skal den være inni der hele mensperioden og kun ta den ut når mensen er ferdig?

Skrevet

hm...da har jeg bestillt en jeg :o) men ....hva med trening & svømming - ingen problem ?

høres jo ganske behaglig ut da......

Med tampax må du jo bytte v hvert toa besøk....med denne også ?

Skrevet

Begeret tømmes etter behov. Jeg tømmer alt fra 3 til 7 ganger pr dag. Jeg er stor-blødende, og på de dager jeg blør mest, tømmer jeg jevnlig. Og blodet som kommer er ikke levret og blir ikke levret, men som vanlig blod. Blodet som kommer fra livmoren og ut i skjeden, renner ikke tilbake til livmora igjen.

Jeg hadde samme tanker som deg. Syntes det hele virket grisete og heselig. Grunnen til at jeg prøvde det, er at jeg blør så kraftig. Tidligere brukte jeg tampong super, og måtte skifte hver time. Og tampongskifte er grisete i.f.h til å ta ut begeret og tømme det, for så å sette det inn igjen.

Skrevet

Ok, takk for oppklarende svar. :-)

Tror likevel jeg drøyer å prøve det. Funker fint med OB for meg. :-)

Skrevet

All fysisk aktivitet er ingen problem:) Jeg gikk aldri i bassenget med barna da jeg hadde mensen tidligere, for jeg følte meg utilpass med tampong, og stolte ikke helt på at den skulle holde seg på plass. Nå er ikke dette noe problem:) Til og med en løpetur på de dager en blør mest, er uproblematisk. Som nevnt tidligere......glemmer nesten at en har mensen. Merker bare at mensen er på besøk når begeret skal tømmes.

Du kommer til å bruke ca to mensperioder på å finne ut rytmen ved tømming. Jeg tømmer ikke ved hvert wcbesøk. Dette er noe du kommer til å finne ut når du begynner å bruke den:)

Skrevet

Takk for svar :o)

kan hende jeg roper på deg her etterhvert nå da......når jeg får den ! Kan jo hende jeg ikke skjønner en puck av den ;o)) hihi

:o)

Skrevet

Enda et ekkelt idiot-spørsmål: Når man tar ut begeret, blir det ikke lett til at man søler ut alt blodet? Siden ligger å flyter oppi begeret, mener jeg..?

Skrevet

fy flate så ekkelt.. kunne ikke falt meg inn å prøve noe slikt..

so skrevet over her, sambo hadde dauet om jeg jeg hadde kokt de i vanlig panner som man senere skal lage middag i. nei æsj!!!! blæææ

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...