Torpekjærringa Skrevet 18. juni 2008 #26 Skrevet 18. juni 2008 Som det også sto over her...kunne du legge den i eddik / vann........................... ellers går det vell ann å kjøpe en kjele på nille til 19 kr - å bruke til det ! Kunne vell heller ikke falt meg inn og heller ingen andre, å kokt i middagskjelene våre !
Dunder Skrevet 18. juni 2008 #27 Skrevet 18. juni 2008 De trengte ikke kokes, Madam Mim. Men o så var: hvorfor skulle du kokt de i de kjelene dere bruker til middag? ))))
Gjest Skrevet 18. juni 2008 #28 Skrevet 18. juni 2008 Kjenner jeg grøsser når jeg hører ordet mensbeger.
CaMaChMa Skrevet 18. juni 2008 #29 Skrevet 18. juni 2008 Vil bare informere på nytt til deg som fortsatt tror den skal kokes..... DEN SKAL IKKE KOKES, MEN VASKES OG DERETTER LEGGES I EDIKKVANN!!!!! Og til deg Dunder..... Blodet søles ikke når begeret taes ut. Du kjenner på en måte hvordan du skal ta ut koppen uten at det søles. Vanskelig å forklare, men det går automatisk. Dra koppen loddrett ned, så bli det ikke noe søl (tror det er enklere å si det på den måten) Det er kun blod i begeret, og ikke noe utenpå begeret.Derfor vil jeg kalle det renslig.
najs Skrevet 18. juni 2008 #30 Skrevet 18. juni 2008 Har hørt at det er veldig hygienisk i forhold til sopp og infeksjoner. Fikk nesten lyst å prøve faktisk.
Candy girrrl Skrevet 18. juni 2008 #31 Skrevet 18. juni 2008 Rart ingen har sett miljøfaktoren her.. Om alle hadde brukt slike så hadde man spart jorda for mye EKKELT avfall. Vurderer å prøve jeg.. *kremt* Fins det sånne beger for bæsjebleier og? *fnis*
Gjest Skrevet 18. juni 2008 #32 Skrevet 18. juni 2008 Haha ) Høres både vanvittig ekkelt ut, og helt genialt samtidig!
Himmel og hav Skrevet 18. juni 2008 #33 Skrevet 18. juni 2008 Jeg har tenkt på dette i flere år, og nå fikk jeg bestilt meg et! Skal bli spennende å prøve! Og nå som dollarkursen er lav så lønte det seg jo veldig å bestille fra USA da!
meg & to små vampyrer Skrevet 18. juni 2008 #34 Skrevet 18. juni 2008 Jeg har prøvd mooncup. Ikke såmye eklere enn tamponger eller *grøss* bind. Fordeler: -slipper faren for TSS som du har ved tampongbruk -du tørker ikke ut innvendig som man kan ved tampongbruk -du kjenner det ikke -det er enkelt å bruke -det kan brukes om og om igjen, billigere i lengden enn andre ting -det er mer miljøvennlig enn bind og tamponger Ulemper: -om man blør masse masse masse, så er det ikke alltid det holder på mengden Men da mener jeg slik som mine verste dager da jeg kan blø like mye som andre blør på en hel menstruasjon...
meg & to små vampyrer Skrevet 18. juni 2008 #35 Skrevet 18. juni 2008 Og forresten mooncupen kan kokes, men det er ulikt materiale i den og the keeper for eksempel. DErfor noen av de kan kokes mens andre bare kan renses i eddik.
Duracella Skrevet 18. juni 2008 #36 Skrevet 18. juni 2008 har hørt om denne før og skal bestille. Tenk på alle bindpakkene du slipper å kjøpe! Og stadig huske å ta med bind overalt! Og den enorme mengden søppel som blir av bind i løpet av årene... Bind og ob er ekkelt det også, dette kan da ikke være noe å grøsse over? Fins ingenting eklere enn et fullt bind på en varm sommerdag. Og da er jeg redd for at det skal lukte, jeg.
meg & to små vampyrer Skrevet 18. juni 2008 #37 Skrevet 18. juni 2008 Det er sant lillemanns mamma. Disse begerene lukter ikke noe spesielt heller og selve blodet lukter mye mindre enn man tror. Bind og tamponger lukter faktisk ganske mye i forhold.
Duracella Skrevet 18. juni 2008 #38 Skrevet 18. juni 2008 Ja he he, jeg syns det er guffent på jobb hvor jeg alltid skal i veska og inne bind hver gang jeg må skifte når jeg blør mest. Det sitter alltid folk der, så jeg driver å smugler de diskret ut av veska.... CaMaCh: Hvilken størrelse er riktig tror du? Jeg er liten, og har ikke født (hatt KS) men er laaangt over 20 år, som sto nevnt i annonsen. Blør middels mye. LITT personlig her, ja! : ) knis.
Gjest Skrevet 18. juni 2008 #39 Skrevet 18. juni 2008 Noen som vet om man kan bruke disse om man har spiral. Ble frarådet og bruke tampong da jeg satte inn spiralen i fare for at den kunne dras ut. Blør litt enda etter innsettingen for 3 uker siden og hadde håpet og kunne bruke bikini i sommer, men det ser jo dårlig ut da hvis jeg må bruke bind til enhver tid...
meg & to små vampyrer Skrevet 18. juni 2008 #40 Skrevet 18. juni 2008 Ja, jeg ville tro du kan bruke det med spiral. Det er jo ingenting spiraltrådene kan henge seg opp i på disse bergene. De er jo åpne opp mot livmorshalsen:) Monncup har jeg og den er veldig ok.
meg & to små vampyrer Skrevet 18. juni 2008 #41 Skrevet 18. juni 2008 Jeg kan svare siden jeg er pålogge og bruker mooncup:) Jeg har jo født og bruker den største størrelsen. Den er ikke så stor altså. Hvor gammel er du? Er det etter man er 30 man skal/bør ha den største tro?
Dunder Skrevet 18. juni 2008 #42 Skrevet 18. juni 2008 Da har jeg bestilt mooncup. Dette blir spennende! Gleder meg nesten til mensen nå..
mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 18. juni 2008 #43 Skrevet 18. juni 2008 skal også bestille nå.. men hvor mange trenger man? kansje greit å ha en liggende i tillegg til en man bruker?
Regnbuemor til 2 Skrevet 18. juni 2008 #44 Skrevet 18. juni 2008 Oohhh vil ha en sånn jeg. Men bør jeg velge mooncup, eller keeper. Vil helst ha den som ikke bør kokes, men som legges i edikk (tror jeg?). Og, kan de virkelig brukes om natta. Jeg blør alltid masse om nettene. Må ha på bind, og truser som sitter skikkelig tett, og utenpå det har jeg pysjbukse eller avklipt strømpebukse, og enda så hender det at det kommer på sengetøyet:(
Gjest Skrevet 18. juni 2008 #45 Skrevet 18. juni 2008 Selve produket høres jo fint ut, men navnet... Seriøst. Mensbeger/menskopp. Det er ikke det vakreste ordet jeg har hørt Mennår det skal være sagt, så tror jeg at jeg skal slå til.
Mammaen til Isak Skrevet 18. juni 2008 #46 Skrevet 18. juni 2008 Pussig ting det der ) men det bør nok testes!
Septemberstjerna og Martine Skrevet 18. juni 2008 #47 Skrevet 18. juni 2008 Jeg leste om det for en god stund siden, bestilte,prøvde det en gang, men det gjorde vondt. Fikk det sikkert ikke riktig på plass, så det var skikkelig ubehagelig å ha der inne. Hadde egentlig glemt at jeg hadde en divacup liggende, men kanskje jeg skulle gi det et nytt forsøk...
Regnbuemor til 2 Skrevet 18. juni 2008 #48 Skrevet 18. juni 2008 Jeg bestilte jeg. Tror det er første gan jeg bestiller noe fra USA faktisk, hi hi. Men dette så bare så fornuftig ut. Så får vi se da, om jeg endelig kan bli kvitt all denne ekle lekasjen:)
meg & to små vampyrer Skrevet 18. juni 2008 #49 Skrevet 18. juni 2008 Jeg har bare en. Man bare skyller den og setter rett inn igjen. Men to kan kanskje være greit, selv om du nok vil skylle den med en gang uansett da.
cherry coke Skrevet 18. juni 2008 #50 Skrevet 18. juni 2008 Urk:/ Synes det høres skikkelig ekkelt ut....Tror jeg holder meg til always, ja=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå