Gå til innhold

Dobbeltmoral!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå driver du jo bare med meningsløs kverulering og sirkeldiskusjoner...

Da er meningen basert på uvitenhet og dermed en fordom - fornøyd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo en ærlig sak, mortilgunnar. Da dømmer du faktisk glatt 30 % av befolkningen, uten at du kjenner dem. :-)

Skrevet

Jeg har ingen problemer med å si at jeg har fordommer, har jeg sagt det?

Skrevet

når alt kommer til alt så dømmer jeg sikkert langt mer en 30% av befolkningen.

Skrevet

Hva er poenget med å dømme oss for å ha fordommer da? Nå er denne idiotiske diskusjonen ferdig for min del. Du må gjerne få det siste ordet, det blir helt sikkert ikke noe intelligent og gjennomtenkt.

Skrevet

Jeg ville tippa at det ene er politisk og valgfritt, mens homofili er en legning noe en er født med og ikke valgfritt (!?).

Selvom noen sikkert er uenig med meg der, i at en er født med det.. Og noen jeg har snakka med mener visst en bare kan velge brt å være homofil, men disse folka har jo seriøse fordommer mot homofile da :(

Skrevet

Det er nettopp der jeg synes du og andre er helt usmakelige - "det blir helt sikkert ikke noe intelligent og gjennomtenkt."

Jeg vet jeg kan være krass og direkte, men tror ikke du har sett sånne barnslige utsagn fra meg her.

Jeg dømmer ingen for å ha fordommer, jeg dømmer dobbeltmoralen.

Skrevet

Vet du hva? Det er helt greit. :-)

Gjest Rebel & frøken ledning
Skrevet

Hm dette ble visst bare en diskusjon der folk definerer "å fordømme".

Poenget er vel om man kan dra alle FRP'ere over en kam, og om man kan gjøre det med homofile.

Jeg vil påstå at det er flere personlighetslikheter blandt frp'ere enn blandt homofile, siden homofile er en menneskegruppe med bare legning til felles, mens FRP'ere har en hel del meninger og oppfatninger til felles. Dersom man da sterkt misliker frp's politikk og syns denne er tåpelig, blir det gjerne lettere å kalle de som liker denne politikken tåpelige (uten å egentlig ha diskutert politikk med dem) enn å kalle en homofil for teit, siden det eneste som skiller ham/henne fra alle andre dødelige faktisk er legningen, og hvem personen forelsker seg i, og hva de gjør i senga.

Skrevet

Nå var jeg egentlig ute etter å "ta" de som er så imot folk med fordommer, men som egentlig ikke er noe bedre selv. :-)

Mulig dette blir litt utenfor tema, men du har jo de som er skikkelig "for" homofile, men synes det er skikkelig ekkelt med guttesex. For meg er dette to sider av samme sak, jeg synes begge deler er helt greit. :-)

Gjest Rebel & soggy bottom baby
Skrevet

Paradokset med å være tolerant er jo at man må tolerere intoleranse da. Og det er vel ganske relativt her inne, i alle debattene rundt homofile, innvandrere osv. Jeg prøver å holde meg i skinnet når folk kommer med intolerante kommentarer rundt visse folkegrupper, men det er ikke så lett. Men skal man tolerere må man også tolerere intoleranse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...