Gjest Skrevet 12. juni 2008 #26 Skrevet 12. juni 2008 Vi har da alle noen fordommer. Noen har fordommer mot homofile, andre har fordommer mot frp. Frp har fordommer mot homofile, kanskje homofile har fordommer mot frp også, hvem vet.
solstråle69 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #27 Skrevet 12. juni 2008 Jeg er absolutt enig i at ordet "fordommer" er oppskrytt, og brukes i "hytt og pine" - og definitivt her inne. For meg blir det bare så meningsløst, at noen "dømmer andre for å dømme", for så å stå øverst på "dømmelisten" i en annen sammenheng. Da er det vel strengt tatt bedre å innrømme at man selv heller ikke er feilfri... Hvis man har evnen til å se det, da..
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #28 Skrevet 12. juni 2008 Hvem har sagt at man er feilfri da? Det må jo i såfall være du, "solstråle", som alltid må ha rett i alt...
solstråle69 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #29 Skrevet 12. juni 2008 Det må jeg absolutt ikke, Spetakkel. Forskjellige meninger synes jeg er helt flott, det samme med en diskusjon. Men når noen tillegger andre holdninger, meninger - og ikke minst tar den "ha, ha, ha", og kaller andre for idioter, duster og det som værre er - da begynner det å bli skikkelig barnslig synes jeg.
solstråle69 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #30 Skrevet 12. juni 2008 Jeg skjønner bare ikke hvor dere får det fra, hvor står det at Frp har fordommer mot homofile? Jeg kjenner forøvrig både homofile og innvandrere som stemmer Frp.
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #31 Skrevet 12. juni 2008 Unnskyld meg solstråle (du burde slifte nick forresten), men hvem var det som var både usaklig og frekk i svarene sine i den debatten om frp og ultralyd????
Dunder Skrevet 12. juni 2008 #32 Skrevet 12. juni 2008 Å kritisere FrPs partiprogram er ikke å ha fordommer. Det er sunn fornuft. Det er mange partier å velge mellom, og noen velger FrP og må da tåle å høre at andre synes det er et dumt valg.
Dunder Skrevet 12. juni 2008 #33 Skrevet 12. juni 2008 Solstråle: Altså, når man har fordommer mot noe/noen så er man gjerne ikke klar over det selv og man skriver ikke f,eks, i partiprogrammet: "Vi i frP har fordommer mot homofile." FrP har vist i sine argumenter mot den nye ekteskapsloven at de har fordommer mot homofile.
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #34 Skrevet 12. juni 2008 Frp var i mot ekteskapsloven, noen Fpu tillitsvalgte gikk ut å sa at homofili var en sykdom, homofile politikere har meldt seg ut av Frp og oppfordrer homofile til å ikke stemme på Frp. Det jeg kom på i farten. Vil du ha flere eksempler???
OsloMor Skrevet 12. juni 2008 #35 Skrevet 12. juni 2008 Når Frp. mener at homofile skal ha annerledes og færre rettigheter ifht. norsk lov enn heterofile mennesker, vil jeg i aller høyeste grad kalle det for fordommer... Frp. har en skammelig historie når det kommer til å skyve svake grupper i samfunnet foran seg for å fronte politikken sin. Noe som ikke sier så rent lite om den latterlige politikken sin. Jeg studerer samfunnsøkonomi, og har tilgode å ha en foreleser/professor som ikke dømmer Frp's økonomipolitikk nord og ned.
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #36 Skrevet 12. juni 2008 Ja, du har vel allerede glemt f eks saken med de to FpU-tillitsvalgte som skrev avisinnlegg om at homofili er en sykdom som bør behandles? Carl I Hagen har flere ganger vært på besøk hos Levende Ord som kaller homofile for griser. Jeg står ved at politikken deres er basert i hovedsak på fremmedfrykt og griskhet. Sånne folk har jeg sterke fordommer mot!
solstråle69 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #37 Skrevet 12. juni 2008 Aliena - tror du virkelig ikke at både AP, SV og SP har velgere som har fordommer mot både homofile og innvandrere? Man er vel sjelden enig i ALT et parti står for - derfor er det vel litt sært å dømme et menneske ut ifra det?
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #38 Skrevet 12. juni 2008 Frp'ere har en mulighet til å reformere seg. Dessuten er fordommene mot dem aldri feilslåtte.
solstråle69 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #41 Skrevet 12. juni 2008 "FrP er basert på frykt for innvandrere, homofile, kunstnere, miljøvernere etc. Vet ikke om noen andre parti som er bygd opp rundt å hate andre..." Dette er tolkning.
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #42 Skrevet 12. juni 2008 De har sikkert en drøss av fordommer hele gjengen. Poenget er at du mente at Frp ikke har fordommer mot homofili, jeg nevnte eksempler som viser at de har det.
solstråle69 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #43 Skrevet 12. juni 2008 Poenget er vel at det er "på-kanten-mennesker" i alle partier, og FRP har da i aller høyeste grad prøvd å luke ut "værstingene". Nå stemmer ikke jeg FRP, og tar sterk avstand fra en del av politikken deres - men jeg dømmer allikevel ikke hverken partiet eller deres velgere allikevel. Jeg dømmer dere som er så snusfornuftige og prektige i det ene øyeblikket, og som dømmer i hytt og pine i det neste. DET mener jeg er dobbeltmoral!
solstråle69 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #44 Skrevet 12. juni 2008 Det går vel an å være imot den nye ekteskapsloven uten å ha fordommer mot homofile??? Kanskje du bør slå opp ordet "fordom"?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. juni 2008 #45 Skrevet 12. juni 2008 jeg er grunnleggende uenig i mye av frps politikk og om jeg møter en frp-velger så har jeg en tedens til og spørre "hvorfor?" har bare 1 gang fått et godt og gjenomtenkt svar. jeg kan glatt inrømme at jeg dømmer frp velgere gennerelt sett. det har mye med "vi skal ha alt selv" politikken dems og gjøre.
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #46 Skrevet 12. juni 2008 Nei, hvis man mener at homofile ikke har samme rettigheter som andre bare basert på legning er man pr def fordomsfull mot homofile.
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #47 Skrevet 12. juni 2008 Jeg er verken prektig eller snusfornuftig. Dømmer heller ikke folk i hytt og pine. Liker ikke Frp sin politikk, og har til nå bare møtt en Frp-velger som har et gjennomtenkt syn på forskjellige saker. Jeg synes det virker som de fleste er opptatt av saker som ikke er så viktige i den store sammenhengen, og gjerne stemmer på frp f.eks for å få alkoholavgiftene ned. (skulle gjerne hatt billigere alkohol jeg også, men det er ikke en sak som er viktig nok i politikken) Det er gjerne ikke alle velgerne som er sånn som jeg tror de er, kanskje det er fordomsfullt av meg å tro det, javel. Men hvor kommer dobbeltmoralen inn???
solstråle69 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #48 Skrevet 12. juni 2008 Fordommer bygger på uvitenhet - det er forskjell på å ha en fordom og å ha en mening.
solstråle69 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #49 Skrevet 12. juni 2008 Dobbeltmoralen kommer inn når man dømmer andre for å dømme, for i neste øyeblikk å dømme selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå