Gå til innhold

Dobbeltmoral!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det lov å ha fordommer mot feks FRP-velgere, mens det ikke er lov mot feks. homofile?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi Frp er et valg, mens homofil er noe man er født som? nei, ikke vet jeg. Kanksje de med fordommer mot homofile er FrP-velgere og derfor er det lov?

Skrevet

Aner ikke, men regner med at du får noen svar som at "man velger ikke selv om man vil være homofil" og at det "er forskjell på legning og det å rett og slett bruke hodet og stemme noe annet enn frp"

Skrevet

Fordid et er forskjell på politisk overbevisning og seksuell legning..? Bareenlitenopplysning.

Skrevet

Jeg er hverken FRP-velger, eller imot homofile - og har ingen fordommer mot noen av dem. :-)

Skrevet

Har fordommer mot teite, frekke folk. I dag var de tilfeldigvis frp-forsvarere.

Skrevet

Fordi FrP-velgere selv har valgt å stemme på et parti som baserer seg på fordommer og idioti.

Skrevet

Er du egentlig noe bedre da, Spetakkel?

Skrevet

Stemmer Spetakkel på et parti som bygger på fordommer og idioti, da?

Gjest Rebel & frøken ledning
Skrevet

Har verken fordommer mot homofile eller frp'ere, men velger å ikke stemme frp fordi jeg ikke føler meg enig med frp's politikk. det er vel lov? =)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Fordommer kommer av uvitenhet, vet du ;) Jeg dømmer som regel ingen. Om du vil stemme frp, javel, go for it :)

Skrevet

Men hvem av dere kan bestemme at FRP bygger på fordommer og idioti, da? Defineres ikke det av "øyet som ser"?

Skrevet

Det er selvfølgelig lov, Rebel! :-) Men da har du jo ikke fordommer mot noen av de heller. :-)

Gjest Rebel & frøken ledning
Skrevet

Hehe, akkurat. Var bare redd for å bli kalt frp-fordømmer siden jeg ikke er enig i deres politiske føring i det hele tatt. At folk stemmer frp plager meg derimot ikke et sekund, det er da virkelig en grunn til at vi har lov å stemme som vi vil i dette landet. Og demokrati er en fin ting.

Konklusjon - det er partiets meninger jeg ikke liker, og ikke velgerne (eller politikerne, for den saks skyld=) )

Skrevet

Jeg stemmer ikke FRP. :-) MEN - mange her inne TROR at jeg gjør det.

Og det må jeg innrømme irriterer meg.

De skinnhellige Dib-damene som skriker opp om at det er forbudt å dømme, men som møter seg selv i døra så det holder - men de har ikke selvinnsikt til å se det.

Jeg innrømmer glatt at jeg har fordommer mot enkelte ting her i livet, hva er egentlig galt med det? Tror INGEN som sitter her ikke har fordommer.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Klart du stemmer frp ;) Høhø..

Jeg er enig i "ønskene" dems, men når det kommer til måten og realisere de på, så faller det litt til kort for min del.

Og ja, jeg har fordommer, men de faller som regel på sin egen urimelighet de også, når alt kommer til alt...

Skrevet

Exactly my point, Rebel.

Skrevet

FrP er basert på frykt for innvandrere, homofile, kunstnere, miljøvernere etc.

Vet ikke om noen andre parti som er bygd opp rundt å hate andre...

Skrevet

En av de personene jeg misliker sterkest her i verden stemmer FRP, det gjør forresten også en av mine aller beste venninner. Jeg synes det er latterlig å dømme mennesker basert på politisk ståsted. Kan ha mange heftige krangler med henne, mye vi er hjertens enig i, men folks politiske ståsted har lite å gjøre med hva jeg mener om mennesker. En ting er folk som er medlem av ting som Vigrid, men ellers bryr jeg meg ikke. Liker mangfold, og sålenge folk kan stå for meningene sine, må de så gjene stemme RØD eller FRP for min del. Det er fordomsfullt og så absolutt dobbeltmoral å dra alle FRP-velgere under samme kam.

Har ikke noe forhold til FRP, kommer ikke til å stemme dem per dags dato med mindre de forandrer litt på politikken, men jeg banner heller ikke i retning av folk som holder med dem.

Skrevet

Det er det da virkelig ikke, Spetakkel! Da snakker du om noe du ikke har greie på, og tillegger partipolitikken til FRP innhold som kun kommer ut ifra ditt eget hode, og hvordan du tolker innholdet. Det er forskjell på fakta og tolkning.

Skrevet

"Fordommer" vel generelt oppskrytt. Men selv er jeg tilhenger av å vurdere folk ut fra hva de gjør og sier, ikke ut fra hva de er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...