Gå til innhold

Hvor mangen kg opp nå da jenter?;)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

11 kg og uke 28 ;)

Håper å ikke gå opp mer enn 20 kg i løpet av svangerskapet..

Spørs vell litt når babyen har tenkt å komme ut og d er 3 uker før eller 2 uker etter.. Har jo en del og si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 30, og har gått opp 2kg..Fornøgd med det siden vekta var meir enn nok før jeg ble gravid:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg er ikke noe annerledes enn mange andre her inne: Har lagt på meg ca 10 kg til min 27 uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen konkurranse - men det er klart vi er litt opptatt av dette...

 

Har alltid vært litt overvektig, tatt av 20 kg mellom første barn (2004) og nå - sakte men veldig godt. Og da er det tungt og litt ubehagelig og plutselig få 9 kg på magen på noen mnd (er 27 uker nå). Jordmor synes også det var mye, på denne tid m førstemann hadde jeg lagt på meg 5 kg, bare 12 kg totalt, mer enn nok med vondt bekken, men hadde håper på noe lignende nå, ser ut for at det blir mer, og liker det lite.. Er 37 år og da er det tyngre (bokstavelig talt) å få det av.........

 

Måtte vi få en nydelig høst så vi kan gå MASSE trilletur i fineværet og gå kiloene av oss og bli FLOTTE mammaer!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 29 + 1 i dag.... Og har lagt på meg ca 14 kg. Tror det er ganske normalt....Har egentlig valgt å ikke henge meg så veldig opp i akkurat det. Det er forskjell på folk. Noen legger på seg mye, og andre lite.... Jeg lever som normalt.... Spiser selvsagt mer enn jeg pleier. Men det skulle bare mangle... hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når de reknar på kor mykje de har gått opp, kva vekt går de då ut i frå? Visste de kor mykje de vog før de vart gravide, eller tok dokke utgangspunkt i vekta på første veging hos lege/jordmor?

 

Eg veit ikkje kor mykje eg vog før eg vart gravid, reknar med ein plass mellom 65 og 70kg, men det er jo ganske stor forskjell (har då gått opp mellom 3 og 8 kg ein plass).

Har ein teori om at eg var nærare 70 enn 65, med tanke på at eg vart gravid rett etter jul (januar).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 28 og har gått opp 4 kg.. Syntes det virker litt lite jeg da, for i følge en tabell jeg kom over på nettet, burde jeg ha gått opp minimum 4kg, helst 6, i forhold til min høyde og vekt før jeg ble gravid (160cm/54kg)

Men legen sier at babisen tar det hun trenger uansett, så det tærer bare på meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 24+1 og har gått opp 5,5 kg. Har heldigvis bare lagt på meg på magen og puppene foreløpig. Trives veldig godt med kroppen min nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg venter tvillinger og er i uke 28, har gått opp fem kilo... synes selv det er veldig lite, men har vanskeligheter med å få i meg mat... var veldig mye dårlig de første fire månedene, så har jo noe med det å gjøre. men magen er stor da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i uke 28+4 og har gått opp 12kilo.. stort sett bare magen som har vokst som syntes.. men er man gravid er ikke det man skal bekymre seg mest over syntes jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig!!! Man skal ikke konsentrere seg om hvor mange kilo man legger på seg. Så lenge man spiser sunt, så får det bare gå som det går. Vi må jo kose oss litt innimellom også... ( is hver dag.... *ler*)

Kiloene skal vi nok alltid klare å ta av senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...