Gå til innhold

Den dere abortdiskusjonen..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille er faktisk "et aborttilfelle", om jeg kan kalle det for det.

 

Jeg har alltid (!!!) vært i mot abort, men plutselig sto jeg i en skummel situasjon - 19 år, alene uten ferdig utdannelse, gravid med en "bølle" - altså, ikke de beste forutsetningene til å klare dette, hvis du skjønner?

Og det fantes ikke et menneske som var positiv til dette. "Hvordan skal du klare dette da? Skal du bli alenemor som 19 åring? Hvordan skal dere klare dere økonomisk?" - spørsmålene var med andre ord mange.

Og jeg kom til et punkt der jeg begynte å tvile selv. Ville jeg klare dette?

Abort sto i tankene, og tårene satt løst - var jeg virkelig blitt en av de jentene jeg lovte meg selv at jeg aldri skulle bli? Nøye med prevansjon var jeg også. Hvordan var det mulig at jeg havnet i denne situasjonen?

 

Lang historie kort. Jeg klarte ikke å gjennomføre det. Ikke fordi jeg var "skremt" vekk fra det ved å se sånne grusomme filmer, men fordi JEG SELV tok det valget at dette var ikke noe som jeg personlig kom til å takle. Hehe, folk sa mye rart om meg kan du tro.. Nesten som om at det var en selvfølge at jeg skulle ta abort.

 

Men nå sitter jeg her da. Med en frisk og rask jente på 1,5 år som er livlig, morsom, så høffelig som en ett åring kan være, leken, pratsom..

Og det er helt surrealistisk å sitte å se på henne, og tenke at hadde jeg tatt det valget for to år siden om å "kvitte meg med henne", så.. Ja, nei, det er for sykt å tenke på. Jeg er EVIG glad for det valget jeg tok! Og aldri om jeg har angret et sekund. Hun er en nydelig jente.

 

Men den gangen endret jeg også synet mitt på abort, og jeg respekterer de jentene som velger å gjennomføre det. Jeg sto en gang i de skoa, og det var alt annet enn lett. Man er så usikker og redd og man føler seg faktisk veldig alene oppi alt sammen. Så min mening er at jeg syntes faktisk at det skal være opp til hver enkelt person hva dem velger å gjøre. Jeg har sett Det tauset skriket, jeg har sett masse abort sider - og det er helt for jævlig å "vite om det".

 

Uansett hvor i mot man er, så syntes jeg faktisk ikke filmer som det hører hjemme på denne siden. Det er mye annet man kan argumentere med, uten å nevne den filmen. Ikke alle er som meg, men jeg er en veldig nysgjerrig person. Og for å si det sånn, jeg visste ikke om filmen før etter min tid som Bim/Dib-er.

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å hva skal vi kalle sånne folk som deg da? Folk uten liv? Må være trist. Ja, vi som tar abort er mordere, vi dreper.... blablabla!Kall det hva faen du vil, men det er vårt valg. Vi dømmer iallfall ikke andre for deres handlinger.

 

Men du er vel sånn superkristen gudshellig faen du kan jeg tenke meg. Kan ikke være mye himmelen du ender i da, sånn som du dømmer mennesker. Blir varmt og godt det tenker jeg:-D

Skrevet

Den var ment til anonym 14.49

Gjest Zima *2pp*
Skrevet

Hva det kan kalles? en som tar ansvar for eget liv og egen kropp?

Skrevet

dette var et bra innlegg, støtter deg fult ut jeg:)

 

Skrevet

superkristne og gudshellige folk (hva nå det er) dømmer ingen som har tatt abort.

Hvorfor må alle abortmotstandere betegnes som superkristne, gudshellige osv? Det er mange som er fanatiske i mange ting her i verden,men jeg kan love deg at har man Gud i hjertet, så er det ikke "lov" å dømme andre. Uansett hva de har gjort.

 

"superhellige kristne" er de som står med åpne armer og klemmer de som har det vondt. Det er ikke DE som dømmer og snakker stygt om deg.

 

Tror du har misforstått noe.

 

 

 

Skrevet

Jeg er så enig me bådde HI og The most famous Ludder !!

 

For det første så er jeg en av de jentene som har tatt abort og ikke bare en, men 2, + spontantabort som var på utsiden av livmoren..

Den første aborten er det verste som har skjedd meg i hele mitt liv, jeg var ung, forelsket for første gang, og jeg fikk beskjed "om å fjerne den tingen der" av ex min.... på siste kontrollen, da legen spurte om jeg var helt sikker på dette, inni i meg var det et stort NEI, men min munn sa ja, jeg gikk i akord mot min egen kropp, det først jeg som skjedde med meg etter at jeg kom til bevissthet, var å gråtte, dag og natt gråt jeg, hun psykologen min taklet meg ikke alene, hun måtte tilkalle lege......

 

Da jeg valgte å ta abort, så tenkte jeg barn kan jeg vi få igjen senere, men han ville jeg ikke miste, det verste jeg noensinne har gjort, jeg har ødderlagt meg så totalt psykisk pga det..!

 

Andre aborten var med samme kjæreste, men da var jeg så følelses kald som det går ann og være..

 

Til slutt så var jeg så å si død innvendig, og livet mitt hadde ingen meninger lenger.. jeg var LOST some were, og jeg har aldri funnet tilbake til meg selv igjen..

 

Jeg hadde ingen som kunne fortelle meg noe,,,

for hadde jeg visst hva som ville skje med med siden og hadde jeg visst hva jeg gjorde mot mine egne unger, englene mine som jeg til dags dato fremdeles sorger over dem, og jeg hater meg selv for det jeg har gjort mot dem...

 

jeg kommer alltid til å hate meg selv...

 

Men heg visste ikke hva jeg gjorde mot barna,, fikk bare høre at det bare er en klomp, men i senere tid har jeg sett bilder på youtube hva vi virkelig gjør mor disse englene..

 

VET DERE HVA VI GJØR??

 

VI DREPER VÅRE EGNE BARN FAKTISK, VI NEKTER DEM Å FÅ LEVE DET PÅBEGYNTE LIVET SOM DEM GLEDER SEG SÅ UTROLIG TIL Å OPPLEVE:(

 

Jeg mener ikke å såre noen der ute,, tilgi meg hvis jeg får noen til å bli lei seg, for det er ikke mening, men det er slik jeg har opplevd det etter mine aborter og jeg sliter med det enda,, jeg fikk en datter for snart 6 mnd siden,

Først nå vet jeg hva kjærlighet er !!!!og jeg er så takknemlig får at jeg etter det grusomme jeg har gjort har opplevd det store med å bli mamma,, jeg priser meg selv lykkelig og er så takknemlig for hvert minutt..

 

 

 

 

Skrevet

Et foster på 8 uker har et hjerte som slår,nervesystem og en begynnende hjerne...

Helt utrolig at folk kan få seg selv til å ta abort... Det er ikke naturlig,og nå som jeg selv er mamma hadde jeg aldri klart det! Tenk hva man kanskje går glipp av? Og JEG ville alltid tenkt; nå hadde jeg hatt termin, nå hadde h*n sikkert gått,ble det gutt eller jente? Så mange spørsmål.. Og jeg hadde ikke i god tro klart å gjennomføre det! Jeg er muligens naiv og ekstremt følsom,men sånn fungerer det i min verden. Det lille knøttet i magen ba aldri om å bli unnfanget... Alt det lille knøttet vil er å leve,vokse å være beskyttet i MAMMAS trygge,varme mage.. For å så bli født og være elsket.. Ei bekjent av meg har gått igjennom så mange aborter at hun har mistet menstruasjonen,og kan aldri få barn. Det er for mye arrvev på livmoren fikk hun beskjed om..

 

http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=4606324

 

BARE en celleklump i uke 8?? Hvem her er egentlig dårlig opplyst?

Skrevet

jeg er anonym over deg igjen..

 

jeg skjønner så godt hva du mener, men jeg var ung og dum, og jeg visste ikke hva jeg gjorde,, og jeg ville ha ungene, men det ville ikke far,,, du kan lese litt av hvordan jeg har opplevd det!

og enda det er 6 år siden første aborten så sliter jeg med det enda :(

 

Hvorfor opplyser ikke sykehuset om sannheten og hva vi gjør ??

Skrevet

Men står de med åpne armer og klemmer folk for de valgene de tar? Nei. Det er det de burde gjort. Og forøvrig, så er det ofte de kristne som dømmer mest. Lurer på hvor gud er da! Det er jo dere som dømmer for homofili osv, det er galt å blabla. Sier litt om dere. Om ikke det er å dømme så vet ikke jeg!

Skrevet

Sier litt om DERE?

 

Så alle som er kristne tenker og sier likt?

Det var da svært til dømmende tankegang.

Skrevet

Ja, da dømmer vi alle sammen så er vi ferdig med det.

Skrevet

Slutt å tro alt dere ser/leser fra alle abortmotstandere.. Grunnen til at sykehuset ikkke opplyser om "sannheten" av hva de gjør, er at det ikke er så groteskt som mange skal ha det til.. Glorifiserer ikke det å ta abort, men dere trenger ikke kalle folk mordere.. I norge, med sin barnehagepolitikk og forbud mot det ene og det andre, skal jeg love deg at abort ikke hadde vært lov om det var å fysisk suge et barn fra hverandre del for del (som noen skriver her inne) og om barnet vrei seg i smerte..

 

Limer inn fra siden "beholde barnet":

 

Så en advarsel: IKKE SJEKK SIDER SOM ABORT MOTSTANDERE LEGGER LINKER TIL HER INNE. De er feilaktige og laget med det for øyet at du skal få dårlig samvittighet. De er klippet og limt og har ofte bilder av fostere som har vært døde (av naturlige årsaker) inne i mors mage en god stund før de blir abortert.

 

Vennlig hilsen jordmor Siri

Skrevet

Men poenget er jo at den filmen silent scream og abort.no er bare piss og svada, fra ende til annen.

 

Jeg syns det er greit at det er abortmotstandre, og jeg syns det er greit at det finnes de som syns det er fint med selvbestemt abort.Debatten er grei nok den.

 

Det er når man tar ibruk virkemiddel som ikke stemmer med virkeligheten for å skremme mennsker i en sårbar situasjon ,mot å ta et valg de kanskje ikke kan håndtere.Det blir ille og utilgivelig

 

Vi bør la besluttet for de som havnet i uløkke ta det valget selve, eller sammen med sine nære og medisinsk/ psykologisk personell.

 

At man derimot legger frem info til Amathea, ber de fortvilte tenke på hva DE virkelig ønsker, samt opptre støttende for de vi skjenner i slike situasjoner,tilby dem hjelp og støtte om de velger å bære fram et barn, og virkelig mene det. Det fremmer nok abortmotstanderne mer en idiotisk skremselspropagande de fleste vet ikke inneholder et fnugg av sannhet.Fordømmeøse har aldrig hjulpet noen.

Skrevet

Den filmen er så falsk at det er tragisk. Og det er ikke en hemmelighet en gang.Er vel heller du som velger å leve i troen for å kunna sparke på de som allerde ligger nede. Fin hobby du har forresten.

 

Så lenge du ikke er villig til å ta over ansvaret for den babyen du vil redde, hvis det går galt. Bør du la valget ligge hos den som tar det så lenge det er fullt lovlig.

Skrevet

Eneste jeg sitter og tenker på er at av alle de hysteriske kvinnfolka her inne som hugger hodet av røykende mødre og gravide, er det garantert en god prosent abortforkjempere! Hva er værst liksom? Hø hø...

Skrevet

Men selv om man ikke har gjort noen av delene, har man ikke lov å dømme for det.

Skrevet

For meg er det liv fra første stund...

De som tar abort har selfølgelig et vanskelig valg, men så er det også dem som tar å bruker abort som prevansjons middel og det blir feil..

Gikk på skole med en som hadde 3 aborter på 1 år...

 

Hvis jeg skulle tatt abort skulle fosteret hatt store skader og ikke regnet so levedyktig..

 

Men å linke til sider som viser til døde foster o.l, blir onskapsfullt..

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...