Anonym bruker Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 Kanskje på tide å gi seg nå? "Vi" vil aldri komme til en enighet i den saken what so ever. Men jeg syntes det blir litt brutalt når filmer som "The Silent Scream" begynner å komme på bane - for det er virkelig _ikke_ en film man nevner på et forum som dette, som er tilhørende både BIM og DIB. Det sitter nok et par jenter her som er i, for dere, en uvirkelig situasjon. Som ikke vet hva dem skal gjøre, som er fortvilet, som er redde, usikre, you name it.. Når ble det "våres" jobb å få dem til å føle seg verre? Har dere ikke gått i skoa, så klapp igjen om hvor humpete veien er. Greit nok, greit nok.. Man skulle kanskje ha passet på bedre, skulle ikke gjort ditten, skulle ikke gjort datten.. Er helt enig på det området, at man får ta konsekvensene av handlingene sine - men hvorfor skal det være så viktig for DEG hva fru Jensen i naboblokka gjør? Er ikke det et valg som HUN burde få tatt, uten å få hevet ting som at fosteret føler både det ene og det andre etter seg? Hva får dere til å tro at abort er et enkelt valg i utgangspunktet? Ikke alle lever det perfekte familieliv med den perfekte mannen. Ikke alle har ressurser nok til å fortsette. Ikke alle, ikke alle.. Det er _ingen_ av oss som er like! Det er _ingen_ som tenker likt! Det er _ingen_ som føler det samme! Det jeg syntes er "verre" enn en abort, er mennesker som absolutt skal skyte ut eder og galle. La det bli opp til hver enkelt person! Det gjør ingen forskjell i DITT liv uansett. Den som sliter, den som har det vondt og den som kanskje til og med får traumer i ettertid er "fru Jensen". Spark den som er nede. God idè.. Mvh. en mor til et vakkert barn, som ikke er i mot selvbestemt abort.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2008 #2 Skrevet 2. juni 2008 Støtter deg på den, synes de har dratt det innlegget vel litt langt. Er faktisk ikke alle som har noe valg, men må rett og slett gjøre det. Merker EQ'n(emosjonel intelligens)til noen her inne ikke når så langt at de klarer å sette seg inn i andres situasjoner, og det synes jeg er trist. Er sikkert mange som har det vondt nok fra før pga et valg de har mått tatt. Som regel er de tatt pga fornuft og ikke egoisme.
The most famous Ludder Skrevet 2. juni 2008 #3 Skrevet 2. juni 2008 Prøver bare å hjelpe da vettu. Hvis de ser den filmen, så slipper de å være usikker på hva de bør gjøre lenger ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2008 #4 Skrevet 2. juni 2008 Hehe, hjelpe?! Ludderet, du må være et av de mest idiotiske kvinnfolka som eksisterer her inne. Hva i huleste heiteste er det du tror du hjelper med..?
The most famous Ludder Skrevet 2. juni 2008 #5 Skrevet 2. juni 2008 Hvis de vet hva de faktisk gjør mot barnet når de fjerner det, så blir det lettere for dem å la være :-)
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2008 #6 Skrevet 2. juni 2008 Morsomt med sånne kvinnfolk som legge nesa si borti hva alle andre gjør Til å være et ludder så har du høye tanker om deg og den perfekte bobla du tror du lever i. Hvordan kan du være så tom for empati ovenfor andre mennesker, og gjøre en vond situasjon enda vondere? Ingen som ber deg om å respektere valgene, bare om å klappe igjen kjeften.
The most famous Ludder Skrevet 2. juni 2008 #7 Skrevet 2. juni 2008 Jeg driter vel i hva kalde og kyniske kjerringer som dere ber meg om. Respekt kan dere bare glemme å få når dere kan gjøre så syke ting mot et barn!
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2008 #8 Skrevet 2. juni 2008 "Barn" faktisk. Hadde forstått deg om jeg skulle begynt å støvesuge av armene på ungen din, men det er tross alt snakk om et foster. Jeg er for øvrig enig i at abortgrensa burde senkes, men jeg er så langt i fra enig i all den jævla propagandaen som blir drevet med her inne nå. Det er stygt å si, men jeg håper nesten at en dag du går hjem alene på kvelden kommer det en stor, skummel mann å rundpuler deg så du blir gravid. Bare sånn at neste gang så begynner du med å feie foran døra di.... Men jeg ønsker faktisk ikke mennesker så vondt, ønsker ikke at noen skal stå ovenfor den problemstillingen. Så ditt jævla ludder, du får fortsette å svinse og svanse rundt på de røde rosene dine
The most famous Ludder Skrevet 3. juni 2008 #9 Skrevet 3. juni 2008 Hyggelig. Jeg får vel ta en angrepille da :-) Og hvis ikke så er barnet hjertelig velkommen, og jeg skal ikke la det gå utover barnet ihvertfall. Et foster er et barn, selv om du gjerne ikke vil tenke sånn fordi det passer deg best, og det er uansett makabert og grusomt å rive istykker kroppen på det mens det fremdeles lever.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #10 Skrevet 3. juni 2008 Må være deilig å leve i troen om at alt bare er og blir en fryd
The most famous Ludder Skrevet 3. juni 2008 #11 Skrevet 3. juni 2008 Ja, det vet vel du alt om. Overbeviser deg selv om at abort er en fantastisk opplevelse for barnet?
Miss Misantrop Skrevet 3. juni 2008 #12 Skrevet 3. juni 2008 Jeg syntes det er fint at vi lever i et samfunn der vi kan ha en fri debatt selv om vi aldri vil bli enige. Det maa vaere like ok aa vaere abort motstander som aa vaere abort forkjemper. Du sier at det ikke gjor en forskjell i mitt liv. Men det vet du strengt talt ikke. Dette barnet som aldri faar komme til verden kunne kanskje ha gjort en forskjell. Det vaere seg positiv eller negativ rettning. Jeg er derimot enig i at vi ikke maa slaa noen som er i en saarbar situasjon enda lengere ned i grusen.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #13 Skrevet 3. juni 2008 Hehehe, er du virkelig så dum eller gjør du deg så dum? Hvor står det skrevet at jeg tror det blir en fantastisk opplevelse for barnet? Poenget mitt er at det er faktisk ikke din eller min sak hva andre gjør. Du har lov til å mene hva faen du vil, akkurat det driter jeg i - men å fortelle om og spre sånne grusomme filmer syntes jeg er helt på trynet. DU vet ingenting om livssituasjonen til de jentene som faktisk går igjennom dette, og du må gjerne fortsette å innbille deg selv om du faktisk ikke hatt noen problemer med et barn unnfanget under en voldtekt. Sikkert en artig verden inni drømmeland der du lever. Jentene som går igjennom dette vet nok veldig godt hva de gjør, men de har nok også tenkt veldig nøye igjennom dette før de gjør det. Og hvem faen er egentlig du til å komme med pekefingre?
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #14 Skrevet 3. juni 2008 Miss Misantrop, for all del, men hva du vil. Vær for eller i mot, akkurat det spiller ingen rolle for meg. Som sagt, ingen er like. Det jeg reagerte på var at "The Silent Scream" ble dratt opp. Om du har sett filmen, så vet du at det er en grusom film. Det er jo helt ute på jordet å be en redd og usikker jente om å se på en film som det!
The most famous Ludder Skrevet 3. juni 2008 #15 Skrevet 3. juni 2008 Jeg er et menneske med meninger! Du skriver at JEG lever i en drømmeverden, men det er jo DU som nekter å innse hvor forferdelig en abort er mot barnet.
Miss Misantrop Skrevet 3. juni 2008 #16 Skrevet 3. juni 2008 Jeg har sett filmen og har faatt linken til denne fjernet fra to forskjellige fora ved to forskjellige anledninger. En gang ogsaa postet et klipp av all motargumentasjonen som er gjort mot denne filmen. Filmen er gammel og har mange filmetiske kontroversiteter. Fosterene som er vist litt ut i filmen er jo ogsaa mye eldre enn 12 uker. Naa er det selvfolgelig mange land som har langt lengere abort grenser enn norge, men noen av fosterene er i folge senere uttalelser fra eksperter paa omraadet tydelig misdannet og er derfor enten ikke levedyktige eller har vaert dode i morsmage en stund for de ble lagt paa glassene.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #17 Skrevet 3. juni 2008 Ja, du lever jo tydeligvis i en drømmeverden om tror at livet er så enkelt som du skal ha det til?! Jeg skjønner virkelig ikke hva en film som det har inne på en side som dette å gjøre. Meningene dine skal du for all del få snakke om, jeg driter vel i om du er i mot det eller om du er for det - men hold deg for god til å spre sånne filmer rundt om kring. Hva om din egen datter en dag kommer hjem å forteller at hun skal ta en abort. Hva gjør du da? Viser den filmen for henne, og tvinger hun til å beholde et barn hun i utgangspunktet ikke vil ha? Jeg tør faktisk å påstå at den filmen gir dobbelt så mange traumer som det en abort gir, selvom innholdet handler om abort. Jeg sitter ikke her å sier at det er en flott opplevelse for hverken mor eller barn, men jeg skjønner liksom ikke hva som gjør det til en så perfekt person at du har rett til å vidreformidle slike filmer??
The most famous Ludder Skrevet 3. juni 2008 #18 Skrevet 3. juni 2008 Du snakker jo bare imot deg selv, begynner å bli ganske kjedelig og patetisk. Det er jo DU som tror livet er enkelt når du bare kan fjerne en feil og gå videre med livet. JEG ville aldri valgt en så lettvindt løsning bare fordi det passet meg. av hensyn til et levende vesen! Jeg skal sørge for at mine barn er for smarte til å komme i en sånn situasjon (og da mener jeg ikke voldtekt, så ikke begynn), og de skal ha lært seg gode verdier om at de må ta konsekvensene av sine handlinger (snakker fremdeles ikke voldtekt). Dine unger derimot kommer vel til å drepe fostre/unger i hytt og pine fordi mammaen deres har lært dem at det er en helt ok ting å gjøre og finnes ikke moralsk galt i det hele tatt! Nå skal jeg sove godt, med den gode følelsen av at jeg ikke har barneliv på samvittigheten! Natta til deg!
Miss Misantrop Skrevet 3. juni 2008 #19 Skrevet 3. juni 2008 Her er en link til motargumentarsjonen mot denne filmen. http://www.plannedparenthood.org/files/PPFA/fact-anti-abortion-video.pdf
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #20 Skrevet 3. juni 2008 Hehe, du er egentlig ganske tragisk. Nok en gang tror du at alt rundt deg er så perfekt, du som skal lære barna dine om både det ene og det andre. Jeg for min del skal lære barna mine om respekt for andre, andres valg, at ingen er like og at man ei heller skal sparke de som ligger nede. Jeg vil heller ha et empatisk barn som behandler alle likt, en sånne drittunger som ser ned på andre
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #21 Skrevet 3. juni 2008 Jaja Ludderet...."Du er en hysterisk kristen berte som har lest litt for mye skremselspropaganda og er vel ruset på Jesus du vel" Du skal være forsiktig med hva du slenger i fra deg til folk. Antagelig er det du som er kristen og dyrker Nessa og kompaniet. "rister på hodet av deg her" La oss virkelig håpe at du aldri kommer opp i en situasjon, som krever at du MÅ ta et valg. Om fosteret eller barnet som du kaller det er syk og ikke leve dyktig, så må du jo ta et valg. Eller at du er syk og du har valget med å fjerne det og overleve selv, eller beholde og få dødsdommen begge to. Det er mange situasjoner andre mennesker har vært i som du ikke er klar over, du tenke bare på at jentene har hatt seg med en og blitt ufrivillig gravide. Men tydeligvis klarer du ikke tenke lengre enn nesa rekker!!
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #22 Skrevet 3. juni 2008 Helt enig med deg. Det blir som abortmostanderene i usa. De protesterer mot å drepe liv, men samtidig dreper de leger og andre på abortklinikker ved å bombe dem også videre. vært mange slike saker gjennom åra. La folk ta sine egene valg, det er de som skal leve med dem.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #23 Skrevet 3. juni 2008 Si hva dere vil om silent scream,men hvordan får det vært propaganda??? Det er en faktisk abort filmen med ultralydapparat! Det får jo ikke blitt så mye fake? Man ser det lille barnet prøver å dra seg unna det suget som legen kommer med. Javel,kanskje drøyt brutalt men det er da sånn det gjøres???? Men om dere trenger å fortelle dere selv noe annet for å leve med valgene deres og sove godt om natta så be my guest.. Man har også forresten noen fine videoer på www.abort.no En abort er mer innhuman enn å avlive ei bikkje!! Den kjenner iallefall ikke noe.. Mens et foster som er 12 uker gammelt har fult utviklet nervesystem.. Kan dere tenke dere smerten? At lem for lem blir sugd vekk? Man ser den lille prøver å komme seg unna suget,klamre seg til livet... Men nei,den gang ei...
Gjest Skrevet 3. juni 2008 #24 Skrevet 3. juni 2008 Jeg er ingen motstander av fri abort....men ingen forkjemper for den heller. Jeg stiller meg i grunn uforstående til hvordan andre klarer å gjøre et sånt valg. For meg er det et liv fra første stund.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #25 Skrevet 3. juni 2008 Fuck off stygge abortmotstandere! Er det noen som dreper noen her er det dere. Nå mener jeg ekstreme motstandere altså, Nessa folk!Æsj...Spytter på dere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå