The most famous Ludder Skrevet 3. juni 2008 #26 Skrevet 3. juni 2008 Hvis du hadde giddet å lese hva jeg har skrevet utallige stedet angående denne debatten, så kunne du spart deg for hele det innlegget.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #28 Skrevet 3. juni 2008 Står man i situasjonen at man må ta abort, så ligger det også i bakhodet hva det innebærer og hva som skjer. Moren til en venninne jobber som sykepleier, og i lære-tida fulgte hun en abort. Det var det verste hun har sett, sier hun. Jeg velger å tro at de jentene som tar dette tunge valget vet hva dem går til, og i ettertid så er det også de som skal leve videre med dette. Det er helt ok å være for og det er helt ok å være i mot, men det er faktisk ikke ok å være så ekstrem at man vidreformidler filmer som "The Silent Scream" og abort.no. Det er faktisk drøyt!
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #29 Skrevet 3. juni 2008 Det er MANGE uvitende jenter som tar lett på en abort. Dessverre. De har nok ikke tenkt på hva de faktisk gjør mot barnet, og da er det bedre for dem faktisk å se en film på forhånd.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #30 Skrevet 3. juni 2008 jeg blir helt lei meg når jeg leser dette... hvorfor gjør dere dette på et slikt forum, poster slike linker og skriver hvordan en abort foregår.. det er jo utrolig dårlig gjort... jeg har ikke tenkt å si min mening om abort. jeg har heller ikke tatt en abort selv, så jeg prøver ikke forsvare meg eller noen andre. Men jeg lurer på hvilken mangel som skal til for å poste slike ting på et forum og graviditet ol. Kan man ikke føre denne diskusjonene uten å si stygge ting om motparten hele tiden? de som er for abort trenger ikke uskyldiggjøre det, og de som er mot trenger ikke kriminalisere det, og få det til å høres mye verre ut en det er... prøv da heller å få fram din mening med ord som andre ikke får vondt av å lese... blir helt ærlig lei meg.. og jeg tror ingen bryr seg, men leit at det står så mye sånt her inne!
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #31 Skrevet 3. juni 2008 Greit nok at det finnes mange uvitende jenter, og jeg prøver ikke å uskyldiggjøre handlingene. En abort er grusomt. Men fortsatt så velger jeg å tro at for flesteparten så er det grusomt for de som må gå igjennom det også. Prevansjon kan svikte, voldtekter kan forekomme, man kan være syke, barnet kan være sykt.. Det finnes så utallig mange årsaker, og jeg syntes faktisk ikke at det er din eller min eller noens sak hva en jente velger å gjøre. Hvis det hjelper henne å _ikke_ se små bein og små armer og små hoder ligge oppi kopper på rekke å rad, så la det hjelpe henne da!
Gjest Skrevet 3. juni 2008 #32 Skrevet 3. juni 2008 nei det er ingens sak. Pekte ikke på noen spesielt ang. det å uskyldiggjøre/kriminalisere abort. var tenkt mer generelt (med unntak av den kommentaren om hva som skjer med kroppsdeler under abort osv!) vil ikke legge meg oppi andres meninger, tanker, valg m abort ol. det var bare et lite ønske om at de som er for/mot gjør det på en litt penere måte når de skal fremme sin mening, for kommer frem mye som kan være sårende her.. Mest sårende det makabre som noen abortmotstandere reklamerer med, men de blir nok provosert av at motparten(noen her og, ikke en enkelt pers eller alle) mener det bare er celleklumper.. skjønte du hva jeg mente da? var egentlig ikke rettet til en bestemt person som har svart i denne debatten..
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #33 Skrevet 3. juni 2008 Men så er det ikke sånne spesielle tilfeller diskusjonen bunner i heller. Jeg snakker ihvertfall om jenter som ikke bruker prevensjon og som det "ikke passer for". Ja, det er kanskje grusomt for jenten som tar abort, men jeg tror det er en smule mer grusomt for barnet som blir drept.
Gjest Skrevet 3. juni 2008 #34 Skrevet 3. juni 2008 men det er jo greit uansett hva du synes, du må jo få mene det du vil.. men det er noen som skriver veldig mye som man skulle slippe å lese.. skjønner du kanskje sikter til de som bare vil kvitte seg med "uhell", men det er mange som leser som er i stuasjoner som gjør at det er andre grunner..
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #35 Skrevet 3. juni 2008 Men da kan de jo bare la være å lese da. Hvis de ikke tåler å høre hva de gjør med barnet, så burde de tenke seg om en gang til før de gjør det.
Gjest Skrevet 3. juni 2008 #36 Skrevet 3. juni 2008 det kommer ingen vei uansett dette.. skjønner jo hva du mener.. men tror ikke det er så enkelt.. men man får vel heller styre unna slike forum ol. Er ikke så mye å gjøre annet..
Gjest Zima *2pp* Skrevet 3. juni 2008 #37 Skrevet 3. juni 2008 Hvorfor er det så viktig for dere som ikke skal ta den eventuelle aborten, hvilke grnner andre har for å få den utført? Pass på deres egen livmor!!
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #38 Skrevet 3. juni 2008 Fordi jeg ikke ønsker en så grusom død for noen barn, selv om ikke det er mitt eget vel!
Northernlights Skrevet 3. juni 2008 #39 Skrevet 3. juni 2008 Jeg har aldri sett den filmen. Har ikke behov for det.Men hva er så fælt med å diskutere abort,egentlig? Vet du hvor mange som er presset av barnefaren eller familien sin til å ta abort,mens de egentlig ville beholde? Det er dem som virkelig faller mellom to stoler. Og hvis jeg personlig kunne gitt styrke til et eneste menneske i akkurat den situasjonen, ja da føler jeg at det var verdt en kanskje hard diskusjon. Ikke alle vet hva en abort virkelig er,heller. I mange år har man bare blitt fortalt det er en slimklump. En klump med celler. Vel,det er faktisk et aldri så lite barn. En begynnelse på et liv. Noen av oss ser det sånn, andre ikke. Og jeg føler det må være lov til å si fra hva det er de er i ferd med og gjøre, FØR de bestemmer seg for abort. Så en ultralyd i forkant synes jeg så absolutt burde vært en idè. Skjønner virkelig ikke hvorfor så mange blir iltrende "gæern" så snart alle som er imot abort sier noe? Det trenger ikke være mye sagt, så får vi høre det. Synes det er utrolig trist at det ikke kan snakkes om saklig. Dere som allerede har tatt aborter, dere har gjort det. Og det kan ikke gjøres om. Det er ikke snakk om å sparke dem som ligger nede,HI. Det er snakk om de som enda har en sjanse. Beklager at det er et følsomt tema. Men enkelte ting må snakkes om, selv om det gjør vondt. Signerer med nick,for jeg er ikke redd for å stå for det jeg føler er rett. Akkurat som alle dere som er for abort i alle situasjoner. Jeg tror nemlig selve grunnene til at så mange velger abort bør diskuteres mer.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #41 Skrevet 3. juni 2008 Godt poeng forsåvidt. Jeg følte meg presset i min situasjon. Min eks ville ikke ha det, og jeg selv visste ikke. Men jeg fikk dårlig hjelp fra helsevesenet. Det tas nok for lett på det, og jeg er enig i deg at man iallfall burde fått valget ved å se UL eller ikke. Jeg hadde ikke no valg en gang! De tok Ul på meg, men spurte aldri om jeg ville se. De snakket ikke med meg om jeg virkelig ville dette eller ikke. INGEN spurte meg. Det var en selvfølge at jeg skulle ta abort liksom. Det er mange jenter som har "bestemt" seg for å ta abort, og de får ikke mer info på sykehuset osv. Derfor de tar det. Jeg er helt imot de propaganda videoene osv, det er bare drøyt, men man burde få mer hjelp. Så det er vel heller helsevesenet det er no galt med. Det er ikke riktig å skremme mennesker. Og hadde jeg fått se en sånn video eller lignende før jeg tok abort, hadde det ikke påvirket meg. Hadde ikke klart å forstå og heller ikke trodd på det. Men man burde få snakke med noen. Iallfall mer enn hva jeg fikk. Jeg syntes fortsatt jeg tok det riktige valget, og jeg er faktisk VELDIG glad jeg ikke har et barn med min eks. Alikevel lurer man på hvordan det hadde vært med en til. Men hadde jeg ikke gjort det, hadde jeg ikke møtt min kjære samboer som jeg har nå, og heller ikke hatt en nydelig datter med han. Jeg er for abort, men jeg syntes helsevesenet skal skjerpe seg. Vi trenger mer informasjon, og få vite mer om hva slags hjelp man kan få. Og tro meg, Nessa folk, dere kjemper for en tapt sak. Ingen kommer til å endre mening pga dere.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #42 Skrevet 3. juni 2008 Jeg tror den videoen hadde påvirket deg. Hvis den ikke hadde det, kan du ikke ha et hjerte.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #43 Skrevet 3. juni 2008 Når jeg vet den er falsk, og vet at det er et "gammelt" foster i forhold til mitt 8 uker gamle celle,så jo. Da hadde den ikke påvirket meg. Men jeg er jo en morder jeg så!! herregud
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #45 Skrevet 3. juni 2008 Nå er den ikke falsk, og fosteret var 12 uker. men det er jo typisk for kynikere som deg å overbevise seg selv om det.
Northernlights Skrevet 3. juni 2008 #46 Skrevet 3. juni 2008 14:02: Jeg vet hvordan det der måtte ha vært. Var 17 år gammel da jeg ble gravid første gangen. Mitt første legebesøk glemmer jeg aldri! Han spurte kort og godt,etter å ha konstantert at jeg var gravid, hva jeg skulle gjøre med det. - Hva mener du? (lot som om jeg var dum) - Skal du beholde eller da det bort? - Jeg skal beholde det, selvsagt (for meg var det faktisk en selvfølge...for andre kanskje ikke, men jeg har sett hvor lettvint det kan være å ta det andre valget også) Jeg håper en dag det kan bli mere saklig å diskutere abort. Ja,det er et sårt og følsomt tema. Jeg vet det! Men akkurat som du følte det, at du aldri ble spurt om hva DU ville, det er sånne situasjoner man må unngå i fremtiden! Synes det må snakkes om, med kjærlighet. Mulig noen trenger "det tause skriket", for å skjønne. Eller visuelle inntrykk. Meg selv trengte aldri det. Jeg trenger ikke se foster som er abortert for å føle og mene det jeg gjør. Jeg kjenner folk som har tatt abort. Og ser ikke ned på dem for det! Jeg kjenner også 2 som skulle ta abort, men som jeg snakket med lenge, med KJÆRLIGHET som "våpen", om du vil. Begge to bestemte seg for å beholde. Den ene mistet i MA senere,og fortalte meg at hun likevel var glad for at det var naturen selv som tok seg av det. Den andre var hennes mamma =o) Og hun var 16 år den gangen hun ble gravid, og gråtende fortalte meg at hun ville ta abort fordi hun var livredd for hva mamma skulle si...dessuten røk forholdet til faren til barnet. Men det gikk bra =o) Hun er ikke sammen med far til jenta den dag i dag, men i Oslo jobber en kokk iherdig hver ukedag. Ei utrolig trivelig ung dame på 23 år.Men hun vet hun nesten endte opp som en abort. Har også ei venninne i staten jeg bodde i før. Hun fikk hørt fra absolutt alle at hun måtte selvsagt ta abort! Noe annet var uhørt, fordi hun var 43 år,gravid med nummer 3 når de to andre guttene hennes var på College. Barnefaren sa nei. Hennes mor sa nei! Og resten sa nei,nei nei! Abort måtte hun ta,mente de. Ingen spurte henne hva HUN mente. Hun gråt så mye på telefonen midt på natta, når hun fortvilet ringte meg. Hun sa hun trengte støtte, og jeg var der for henne. Hele veien. Og det var uvurderlig støtte for henne,har hun fortalt meg "tusen" ganger! Gutten hennes er 4 år,nå =o) Familiens store sjarmør. Ok,så var dette bare et par historier, men de er sanne, og de viser at det går an å beholde barnet, selv om det ser helsvart ut. Og den siden av historien synes jeg også skal komme fram. Ellers blir det jo et veldig ensidig "bilde" av abortsaken. Når dere sier til abortmotstandere at de skal "brenne",dø en grusom død og ellers ønsker dem alt mulig fælt, - ja da er dere jo av akkurat samme kaliber selv. Som de ekstreme motstanderne. Og da blir det vel akkurat like lite troverdig å diskutere med dere som med dem. Og det går an å være mot abort, men likevel føle noe godt for de som har tatt abort. Jeg hater iallefall ingen.
Gjest Zima *2pp* Skrevet 3. juni 2008 #47 Skrevet 3. juni 2008 Det er bra skutt å kalle en som har tatt abort for morder :-) Spesielt..
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #48 Skrevet 3. juni 2008 Åååå, stoppet jeg kjeften på deg nå, har du ikke mer å komme med enn det svaret der??? Det jeg sikter til, når jeg snakker om at jeg håper for din skyld at du aldri MÅ stå ovenfor dette valget er : Nå skal jeg sove godt, med den gode følelsen av at jeg ikke har barneliv på samvittigheten! Natta til deg! Jeg synes den der var så drøy at det ligner ingenting, snakk om å sparke folk som allerede ligger nede. Oppegående og normale mennesker slenger ikke fra seg sånt skit og det bare for å provosere, men du gjør det jo for å heve deg selv antagelig....det virker sånn i hvertfall! Patetisk er du!!
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #49 Skrevet 3. juni 2008 anonym 01:53, ja,for de fleste aborter kommer seg av at man er rundpult av en stor,stygg fremmed mann,midt på natta.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #50 Skrevet 3. juni 2008 Hva skal det kalles synes du?Man tar jo livet av sitt eget foster.Fostermorder?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå