Gjest Skrevet 19. juni 2008 #51 Skrevet 19. juni 2008 Morelli: Håper at gutten din holder seg frisk da, ikke kjekt med syke barn, kan jeg tenke meg.. Hva vet vel jeg?? ;P Trulte: Det er ikke time til utredning jeg har fått, men prøverør! Jeg er ferdig utredet. Håper at babyen din kommer snart, jeg ser for meg at du er like sliten, lei og klar som venninnen min, og hun er gale! Håper bare at det skjer snart nå! Ny sneip: Velkommen! Kjekt med nye gressenker ja! Jeg er da en av de som ikke er gravid ennå, er i 20 pp nå. Samboeren min går 4 uker av og på. Jeg går første året på sykepleien da. Så nå er det bare to kjappe år til! ;P Lenge siden du var ferdig da? Hva jobber du med? På tirsdag drar jeg til Trondheim for å møte samboeren! Skal bli kos! Tre dager på hotell.. Og EL.. Han skal på kurs på dagen, og jeg skal på shopping!
Idun<3tosmå<3 Skrevet 19. juni 2008 #52 Skrevet 19. juni 2008 Ååå... Ok, da misforstod jeg deg tidligere:) Det er jo enda bedre da!! Men Trheim, shopping og EL hørtes også ut som en veldig kjekk plan!! Jeg gleder meg villt til å shoppe klær når kroppen er litt normal igjen! Var på vekta i går, der stod det 69,9 kg.... Dvs fra bunnen i kvalmeperioden til nå har jeg gått opp 23 kilo!!! hihi, ikke rart ankler og knær verker.... Kaka er ferdig! Den var saftig og god, men kanskje litt smakløs... Mulig det hadde blitt litt mere smak om man hadde litt kakaopulver i stedet for Oboyen... Men den er god altså Hehe, ikke så rart jeg har gått opp 23 kilo tror jeg, det har vært helt umulig å stå imot sukkerbehovet de siste fire månedene.... Akk....
baby09...:) Skrevet 19. juni 2008 #53 Skrevet 19. juni 2008 Så heldi du e Trulte som har kake:) Akkurat kommet inn no fra en våt hage. Vært ute å planta litt, uten grønne fingra så e spent å se om d kommer nåkka... kroppen blir nok fort normal igjen, visst man amme renn jo kiloan av, pluss at man skur den vogna overalt kor man går:) Håpe du slepp å vente så lenge på fødselen da, gikk sjøl 12 daga over tia og d va pyton d. Va heldigvis vinter da, så slapp varmen:)
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 20. juni 2008 #54 Skrevet 20. juni 2008 Hei du med ny sneip i løpet av kort tid;-) Velkommen skal du være!!!! Alle er velkommen hit til oss. Dessverre er det ikke alle nye som holder følge i så lang tid av gangen, men det er veldig hyggelig om du får det til. Vi er blitt ganske så godt kjent vi som er her inne nå, men blir gjerne bedre kjent med deg også:-) Jeg er fra Vestfold. Har en sønn som blir 3 år 22 aug. Og han skal bli storebror til ei jente i august også. Tror ikke jeg kan si han gleder seg så veldig men, hehe... Bare å spørre om det er noe du lurer på:-)...og kom gjerne med navnforslag;-) Trulte: Godt å høre fra deg her. Du har hvertfall lovet meg full oppdatering/rapport etter fødselen, og det håper jeg at jeg også får:-) Hadde hvertfall vært hyggelig om du skrev til oss når du kommer fra sykehuset, så vi slipper å vente i evig tid. Må jo hvertfall forsikre oss om at alt er bra med dere. Ikke lenge igjen nå, så har du vesle jenta di i armene. Åh, du har så mye å glede deg til!!! LYKKE TIL vennen!!!!! Siste arbeidsdag i dag!!!! JIPPIIIIIIIIIIIIIIIIIII :-) Og sønnen er frisk igjen. Heldigvis!!! Så nå er alt til samme gamle igjen...unntatt sambo da. Han er hjemme om 1 uke<3 Savner han veldig i disse tider:-(
Ny sneip i juni 2009! Skrevet 20. juni 2008 #55 Skrevet 20. juni 2008 Tusen takk for varm velkomst alle sammen! Elisabeth77: Jeg er relativt nyutdannet, ferdig mars 07. Jobber på et lavterskel helsetilbud for rusmisbrukere. Verdens beste jobb! Blir trist å slutte neste år pga flytting, men satser på at det dukker opp en spennende jobb på østlandet også. Har også planer om videreutdanning i rus/psykiatri, men vil bli ferdig med babyer først :-) Morelli: Ingrid er det fineste jentenavnet jeg vet om. Får vi en jente til så blir det nok en liten Ingrid. Trulte: Vi liker oss også veldig godt her i Rogaland, og jeg har verdens beste jobb, men savner virkelig noen ivrige barnevakter! Så er fast bestemt på å flytte uansett!
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 20. juni 2008 #56 Skrevet 20. juni 2008 Hei jenter! Trulte, jeg har sendt deg en pm! Skjønner du har det tungt nå, men det vil føles mye bedre når bebisen er ute. Tro meg. Selv om du skal være forberedt på at i allefall første uka kun oppleves som døgnjobbing! Jeg fikk litt av et sjokk, fikk ikke tid til å nyte nurket - var bare pupping døgnet rundt! Kiloene gikk også av. Lå en kilo under utgangspunktet en uke etter fødselen, men jeg gikk ikke opp mer en ca 10 kilo. Men de rant av, og amming skal hjelpe. Du har sikkert mye vann i kroppen, og du svetter sinnsykt første tiden! Elisabeth, det var godt du fikk time nå. Det må føles betryggende å legge det litt i andres hender. Det høres utrolig digg ut med trondhjem, mann, hotell og EL! Grattis med perm Morelli! Vel fortjent! Og deilig å bli kvitt basseluskene, du holder ut ei uke å vente på sambo.. Selv om det er kjedelig. Og kjedelig at han må bort en måned allerede 2 uker etter termin!!?? Tenk om du går over? Min lille familie ligger på sofaen og sover. Og siden lille spiser 2-3 hver time døgnet rundt, burde jeg benytte meg av sjangsen for en høneblund jeg også- men jeg er altfor rastløs til det. Gutten min er så herlig, så nydelig. Jeg er så heldig! Men det er alltids noe å bekymre seg over, trodde jeg ville slutte med det når graviditeten var over - men neeeeeida! Ny sneip! Velkommen, hyggelig at du melder deg inn hos oss. Jeg er ikke så aktiv som før, men vil være her å følge opp de skjønne venninnnene mine her til de har fått sine små de også. Jeg fikk min lille gutt for to uker siden, og har hengt på "bli gravid" siden mai i fjor. Veldig hyggelig på gressenketråden vår, særlig etterhvert som vi blir mer kjent. Min gresskar reiser mindre nå enn før, men det er så kjedelig når han først er borte. Gruer meg til første tur nå med lille, det blir mye jobb tror jeg.. Hilsen fra meg med lille skjønningen på fanget..!
Titter Skrevet 20. juni 2008 #57 Skrevet 20. juni 2008 Dere er jo så aktive at jeg ikke rekker å oppdatere meg på hva som foregår hver gang! Men der er bra at dere holder sammen:) Jeg prøver også, men der er ikke enkelt når jeg ikke har nett... Nå har jeg altså klart å tenke framover og tenke positivt siden den utredningstimen jeg hadde, og begynte å få troa på at dette skulle gå bra, men i dag fikk jeg et nytt slag.... Fikk brev fra legen om at blodtrykket fortsatt var for høyt i følge 24-timersmålingen jeg tok, og dermed ville han sette meg på en ny medisin som man ikke kan gå gravid med!!! Typisk at jeg fikk brevet på en fredags ettermiddag slik at jeg må vente til mandag med å ringe... Skjønner ikke planen hans! Hvorfor skal jeg gå på en medisin som jeg ikke kan gå gravid med?? Han vet jo utmerket godt at vi har prøvd lenge og ønsker dette sterkt, og med en gang jeg slutter med den vil jo blodtrykket gå opp igjen! Og dersom det finnes andre muligheter som jeg faktisk kan gå gravid med må det jo være bedre å prøve alt sånt først!?! Jeg er bare sliten, trist og oppgitt nå. På søndag skal jeg reise hjem på ferie, så får heller ringe dem å spørre hva de tenker! Håper bare det order seg uten for mye styr, for dette orker jeg ikke i lengden.... Håper dere har det bra i alle fall, og lykke til i tiden framover til dere som skal føde og dere som prøver! Beklager at jeg ikke har tid til å sette meg inn i deres situasjon akkurat nå og svare på eventuelle spørsmål. Og god sommer i alle fall:)
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 21. juni 2008 #58 Skrevet 21. juni 2008 Uff da Titter, det er så trist at du skal være så trist:-( Prøv å slappe av litt nå når du skal være hjemme noen dager og prøv å nyte at du lever. Det kommer til å sitte en dag skal du se. Jeg bare vet det!!!! Håper ikke du har tatt heeeelt sommerferie enda. Kan ikke gå hele sommeren uten å høre fra deg!!! Klem fra meg til deg. Klar: Å, så heldig du er som har fått nurket ditt. Jeg har jo vært der før, der hvor du er nå. Bortsett fra at jeg aldri helt fikk til ammingen:-( Så jeg krysser fingrene for at det går bedre denne gangen. Jeg følte meg i så god form jeg, at jeg farta aaaaalt for mye!!! Var nok derfor jeg ikke hadde noe særlig melk. Så mitt tips til deg: Ta tiden til hjelp. Og ta livet med ro:-) Ny sneip: Ingrid har vært til vurdering faktisk, for bestemoren min (som er død og jeg aldri har møtt) het det. Fint navn, men blir desverre ikke det;-) Nå tenker jeg du koser deg Elisabeth :-P Fult med hekking hele helga, hihi... Krysser fingre for dere nå!!! Ellers er dagen allerede i full sving. Den startet kl 6 den. Så nå skal vi spise litt frokost, også tenkte jeg å ta med mini på en sykkeltur på den nye sykkelen min. Hehe...det kan jo bli spennende. Neste invistering: Sykkelhjelm!!!!!!! :-S
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 21. juni 2008 #59 Skrevet 21. juni 2008 Klar: Forresten, så håper jeg å gå litt over. For jo lenger jeg går over, jo kortere vil sambo rekke å være ute. Så skrekken er å føde 2 uker før termin, for da blir det enda lenger :-( Han får 2 uker uansett, så møter han de bare med fly senere...
spirre Skrevet 21. juni 2008 #60 Skrevet 21. juni 2008 Hei! Har dere plass til en "ny" gressenke tro? Har denne våren blitt samboer med "offshoremann", så ganske nytt for meg dette. Vi er også nye prøvere (nytt det også, men herlig 'situasjon' å være i ). Virker som en koselig og sammensveiset tråd dette , håper å kunne følge dere fremover!
baby09...:) Skrevet 21. juni 2008 #61 Skrevet 21. juni 2008 her e d bare å henge seg på, og velkomme til alle dåkker som har "dukka opp" her i d siste:) Så spennende da spirre, en helt ny livssituasjon. Den første tia mannen min begynte å reise bort på jobb sov eg ikke mens han va borte... Duppa seff litt av om natta, men sov veldi lett og uroli:) Men ble vant etter noen tura da. Synes d e kjekt d kommer flere til no som også e prøvera enda. E jo en del her som alt har fått baby eller skal ha snart. Og forståeli nok heng dem ikke så mye her inne da:)
maya80 Skrevet 22. juni 2008 #62 Skrevet 22. juni 2008 Ikke lenge igjen nå trulta, blir spennede å se når det skjer noe nå. Å så bra att dere har fått igang mølla med ivf elisabeth, kommer til å følge med ekstra der. Har du forresten vært inne på snartgravid.com, hvet det er mange der inne som er igjenom det samma som dg om du ønsker å ta en titt, må bare ikke forlate oss da. Ellers har jeg det nogenlunde bra, savner sambo så utrolig mye bare.
Titter Skrevet 23. juni 2008 #63 Skrevet 23. juni 2008 Jeg skal nok ikke ta helt sommerferie enda nei:) Litt dårlig med nett-tilgang på hytta, men skal nok klare å følge med her inne....blir jo avhengige av dere hyggelige og støttende damer/jenter! I dag forsøkte jeg å ringe sykehuset for å stille spørsmål ved deres valg av medisin til meg, men legen var opptatt og ringte aldri tilbake! Så i morgen blir det vel ny runde... Men uansett kommer jeg ikke til å begynne på ny medisin før jeg eventuelt har fått mensen igjen, for jeg har jo muligheten til å være gravid nå! Og da er det ikke aktuellt! Dersom det skulle være tilfelle blir de i alle fall nødt til å finne ny og graviditetsvennlig medisin til meg... Vi har nå kommet oss på hytta til mine foreldre og jeg kjenner at jeg slapper av på en helt annen måte her enn hos meg selv for tiden. Dette er mitt paradis på jord og den plassen jeg trives aller best, så selv om været ikke er bra skal dette bli en bra sommer:) I dag har vi vært ute å grillet og laget stort st.hansbål, til tross for regn og kun 9 grader! Dette blir bra til slutt! Må bare tro på det:) Nå har jeg en god dag og der er deilig! Helga har på mange måter vært tung, men også fin, og jeg har fått mitt første fadderbarn! Jeg og sambo er faddere på et vennepars gutt, noe som er veldig trivelig:) Håper bare det er min tur til å arrangere dåp neste sommer.... Nå skal jeg ta tidlig kveld etter en laaaaaang kjøretur i går kveld og i dag formiddag! Vi snakkes nå etter hvert, både nye (velkommen til dere forresten) og gamle!
Idun<3tosmå<3 Skrevet 24. juni 2008 #64 Skrevet 24. juni 2008 Våknet tidlig av nesten regelmessige kynnere med vondt i mage og rygg... (06:47 - 07:50) Det er fortsatt ti minutter mellom, og rimelig vondt her jeg sitter og skal spise litt forkost før jeg hopper i badekaret... Så enten roer det seg vel, eller så er det noe på gang!!! Åååh, tørr ikke tro på akkurat det... Men er veldig spent nå ja! Sorry at jeg er egosentrisk nå.. Men har ikke tid til å lese alle innlegga, leste titter sitt bare! Og det er godt å lese at du har det bra rundt deg og at du koser deg! Bare stå på ditt og mas på legene! Ofte er det sløvhet som er årsaken til valg av medisin, mulig han bare har valgt den samme typen som han har gjort 7 siste åra... auau, ny kynner (?) Eller hva det er....
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 25. juni 2008 #65 Skrevet 25. juni 2008 ÅIÅI Trulte!!! Sååå spennende!!! Jeg heier på at du ha født jeg nå. Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik!!!! Nå er jeg spent asså!!! LYKKE TIL!!! Ellers har jeg vært noen dager på campingtur med pappa og co. Skikkelig deilig å slappe av et par dager. Til fred kommer sambo. JIPPI:-) Bra du koser deg titter. Og som trulte sier. Stå på krava!!! Velkommen til deg også Spirre (eller hva du nå het, hehe.) Fortell gjerne om deg selv:-)
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 25. juni 2008 #66 Skrevet 25. juni 2008 Nå MÅ jeg bare sladdre!!!!!!! Trulte ble i går mamma til ei nyyyydelig lita tulla. Fødselen hadde visst gått kjempebra!! Å!!!!! GRATULERER SÅÅÅÅÅÅÅÅ MYE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nå er det MEG neste!! :-)
Schnygga Skrevet 26. juni 2008 #67 Skrevet 26. juni 2008 Gratulerer med prinsessa Trulte!!) Det blir et knapt innlegg fra meg nå jenter, siden dagene og ukene smelter litt sammen som småbarnsmor i ammetåke - og her går skravla Så blir å lese igjennom, men vanskelig å svare på alt Elisabeth: Knallbra at det blir prøverør nå altså! Får håpe den sitter på første forsøk da! Det er deg virkelig undt! Morelli: Ammingen går bedre når man ikke stresser ja! hehe..Hadde kjempeproblemer de første ukene jeg også, Phillip la ikke på seg og jeg ble mer og mer stresset! Sluttet å amme, og begynte å pumpe å gi han på flaske jeg da med mme i tillegg til det jeg pumpet! Her på tirsdag prøvde jeg helt tilfeldig å legge han til puppen - og gjett da! Nå er det FULLAMMING igjen:))))))) *overlykkelig* Titter: Håper virkelig at det ordner seg med medisinen din så du kan bli mamma snart, det fortjener du nå Husker ikke hvem det var som spurte hvor lang tid vi brukte på å bli gravide: Etter p-sprøyte stopp brukte jeg 1. år på å få igjen mensen, og etter det satt den på 1. ordentlige forsøk - men mistet tvillingene våre i uke 14 i juni i fjor. Så var sambo på sjøen i juli, og i august satt spiren igjen etter en ferietur til kreta;) Ble langt likevel dette da..hehe:p Ha en fin kveld da jenter! Stor klem fra Bursdagsjenta Schnygga:)) *26 år*
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #68 Skrevet 27. juni 2008 Ååå.. Gratulerer, Trulte!! ) Så heldig du er. Godt å høre at det står bra til, og at det gikk bra. Du må fortelle hvordan fødselen gikk! Jeg driver å pakker, kom fra Trondheim i dag, og drar til Danmark i morgen! Tar med meg en test, så får jeg finne en plass jeg kan gå på nettet når den er tatt.
baby09...:) Skrevet 27. juni 2008 #69 Skrevet 27. juni 2008 Gratulere så mye Trulte, kos deg me den lille:) Så heldi du e Elisabeth som stadi e på reisefot, vil også på ferie:) Du må ha masse lykke til me prøverørsforsøke, lenge til dåkker går i gang?
Idun<3tosmå<3 Skrevet 27. juni 2008 #70 Skrevet 27. juni 2008 Hei hei, og takk for gratulasjoner! Nå er vi tre dager gamle og har vært tilbake på sykehuset for veiing og testing, alt er i skjønneste orden, og jenta er frisk og fin:) Fødselen ja, den var en stor positiv opplevelse både for mor og far. Våkna klokka sju av litt mensmurring i mage og rygg, låg og kjente på dette i en time og fant ut at det var ca ti minutter mellom hver gang. Altså regelmessige. Sto opp klokka åtte og spiste frokost og murringen gikk over til ubehag. Gikk så i badekaret, og tenkte at det skulle roe det hele litt ned, men det motsatte skjedde. Antok at dette måtte være rier, de var litt vonde, og nå kom de med fem minutters mellomrom. Ringte fødeloftet og fikk da beskjed om at jeg kunne komme inn for sjekk om jeg ville. Vekte så gubben og fikk sendt han i dusjen... Vi ankom så sykehuset og jordmor sjekka åpning og målte rieaktivitet og hjertelyden. To cm åpning og åpninga va langt bak, riene var regelmessige, men veldig korte. Hjertelyden fin! Vi fikk beskjed om at dette kunne ta tid og at jeg kunne ta to paracet og slappe av og komme inn senere. Fødsel ble det nok i dag sa jordmor, men det kan ta åtte til tolv timer. Vi drog hjem og vel hjemme fikk jeg karret meg i seng, svelgt to paracet og to rier etter det gikk vannet. Klokka er kvart på tolv.. Sambo ringte føden og vi fikk komme inn om vi ville, men vi trengte ikke stresse.. Klokka ett kom vi på sykehuset, jeg fikk klyx og satt på do litt, så gikk jeg i badekaret, fikk akkupunktur som virket veldig godt. hun sjekka så åpning, jeg var litt fortvila for dette var intenst - og jeg var redd jeg ikke skulle klare det uten smertestillende.. For å spyke meg opp tippa jeg tre cm åpning, og lykken var stor da jordmor sa åtte cm... Rett etter dette fikk jeg pressrier og gikk så opp av badekret og ble satt på krakk. Klokka hall tre, en halltime etter jeg var ute av badkaret ble jenta lagt på magen min! Fantastisk!! Så jeg må nok bli medlem i klubben din Maya, neste fødsel sa jordmor jeg ikke måtte godta å bli sendt hjem igjen:) Det gikk veldig fort, men vi følte oss trygge hele veien. Vi hadde ei rolig og trygg jordmor, og har hatt to gode døgn på sykehuset alle tre. Formen min nå er det så som så med, fikk tatt jernstatus da jeg var på sykehuset i dag, og jernlagrene er lave. Noe som forklarer at jeg er veldig trøtt og sliten. Det i tillegg til hyppig amming og sånne nyfiken-mor-bekymringer... gjør sitt til at man er enda slitnere... Men sambo er fantstisk og gjør sitt til at jeg trenger kun å konsentrere meg om ammingen! Håper dere prøvere som ikke har barn enda får oppleve dette snart! For det er stort å bli mamma!
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #71 Skrevet 27. juni 2008 Å, herregud så fantastisk da! Det må være helt fantastisk å bli mor, og være så heldig med gangen i fødselen. Håper at du får opp jernlagerne dine og føler deg bedre snart! Jeg er midt i pakkingen jeg, så rekker ikke å skrive så mye, skal prøve å få skrevet et lengre innlegg i Danmark. Ha en fin helg, jenter!
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 29. juni 2008 #72 Skrevet 29. juni 2008 Koser du deg i Danmark Elisabeth??? Er så nysgjerrig på den testen din jeg...Tr fortsatt borte????? ***************'''' *********************' ************************** **************************************************************' :-)
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 1. juli 2008 #73 Skrevet 1. juli 2008 Kjære trulte, Gratulerer!!! Så fantastisk! Er det ikke herlig å ha en deilig baby?? Jeg syns det var så utrolig godt å ha lille liggende naken på magen min å kjenne igjen nøyaktig de samme bevegelsene hans bare utenpå magen min! Håper dere fremdeles koser dere og at alt går bra. Du var heldig med fødselen, fy søren. Ganske fjern fra min, gitt! Hadde også startvansker med amming, og nå blir det svært lite søvn.. Vær forberedt på mye "jobb" nå første tiden, men hører folk sier det er lettere etter 6 uker. Du fødte noen dager før du også? Ser du noen likheter mellom lille tulla og dere?? Nyt dagene, hvis du har tid! Gratulerer så masse, og hils den heldige pappaen! Klem meg
Schnygga Skrevet 6. juli 2008 #74 Skrevet 6. juli 2008 Har alle gressenkene tatt ferie? Her har sur-tanta kommet på besøk..hadde kanskje håpet jeg skulle få litt mer enn 14 dager etter renselsen før hu dukka opp..menmen - greit at systemet går seg til Håper dere koser dere i varmen/finværet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå