Mixå Skrevet 1. juni 2008 #1 Skrevet 1. juni 2008 Heisann! På tide med en ny tråd:) Uff, det var ikke noe bra å få blodpropp Maya. :/ Håper alle har det bra ellers:) Nå er jeg tilbake for fullt! Sambo kommer hjem i morgen, den beste bursdagsgaven jeg har fått på mange år;) Og jeg skal ha el i morgen også! så det går vel ikke an å få det bedre:P Nå baker jeg kefirkake og steller i leiligheta. Blir vel ett lite kalas i morgen tenker jeg:) Ha en fin søndag alle gressenker:)
baby09...:) Skrevet 2. juni 2008 #2 Skrevet 2. juni 2008 Gratulere me dagen Mixå Va jo en veldi fin gave me både sambo og EL, håpe d gir utslag da. Fikk min hjem på fredag, også samme dag som El så e spent å se kordan d gikk:) Har ikke di alt for store forhåpningen den her mnd da, sia d e første pp. E ikke gressenke den her mnd, han har ferie. Men kommer no til å vær her inne uansett. Kordan e d me fødsla framover, blir d mange sommerbarn?
maya80 Skrevet 2. juni 2008 #3 Skrevet 2. juni 2008 Gratulerer med dagen. Her nyter vi sommerværet, i morra drar jeg å dem to yngste barna til kristiansand en tur. vi skal i dyreparken med gruppa jeg er med i siden jeg er hjemmeværende.
superklar Skrevet 2. juni 2008 #4 Skrevet 2. juni 2008 Hei hå Gratulerer med dagen mixå Håper du har hatt en super dag. Og nå er det vel ikke lenge til fødsel.. Og hvordan går det med Silje?? Vil gjerne høre om alt mulig, selv om det sikkert skremmer litt.. hehe. Nå har jeg fått tatt noen prøver hos legen. Vi har jo ikke prøvd så lenge, og tror ikke noe er galt. Han har jo vært endel borte, og det er jo et lite krav til unnfangelse er jo litt fysisk samvær:) Spurte legen om hun det var noe hun kunne skjekke i forbindelse med graviditet, og tok blodprøve for et eller annet hormom og stoffskifte. Føler det er mange leger som ikke gidder skjekke noenting om man ikke har slitt i evigheter. Tenker at det er greit å skjekke tidlig så man får det ut av hodet. Ellers så har ikke sommeren kommet hit opp enda, så blir mye husmaling og ordning. Fikk takst på huset som er 250 000 mer enn jeg har i lån, og det er jo bra!! Strålende fornøyd med det:) Ha en strålende kveld alle sammen
Titter Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 Hei jenter! Jeg tenkte jo ikke på å lage en ny tråd for juni i går jeg, så jeg skrev et langt innlegg på tråden for mai.... Men nå har jeg altså vært på første utredningstime, og det gikk faktisk bra! De hadde fått svar på det meste av blodprøver jeg har tatt (utenom kromosomprøver for både meg og sambo, og en annen som jeg ikke husker hva var), og alt så fint ut for min del:) Tok også innvendig ul og også der så alt fint ut! Normale eggstogger, mange egg som lå å venta, ingen cyster osv. så jeg er veldig fornøyd:) Men, det som ikke var så positivt, var sambos sædprøve....litt nedsatt bevegelighet og konsentrasjon:( Hun var nesten litt overrasket over at vi faktisk hadde klart å bli gravide tre ganger, men det var jo veldig positivt da, for da må det jo være noen supersvømmere der likevel! Det kunne også være at han hadde vært stresset, hatt feber o.l. den siste tiden, så han skal ta en ny prøve i aug/sept og se om den gir samme resultat eller om den er bedre. Men de var i alle fall veldig positive, og hun trodde vi skulle klare å bli gravide innen rimelig tid:) Hadde enda ikke hatt prøvere som ikke hadde klart å bære fram et barn når de selv klarte å bli gravide....så jeg er mye mer positiv nå Når jeg blir gravid igjen, skulle jeg bare ta direkte kontakt med dem, så vil jeg bli fulgt opp med ul hver uke! Det er betryggende:) Skal ny time om ca 5-6 måneder, og dersom ingenting har skjedd til da blir det snakk om prøverør osv. Men håper selvfølgelig vi slipper det! Nå må jeg jobbe videre med eksamenen min, så får vi heller "snakkes" mer senere! Kos dere i sommerværet:)
superklar Skrevet 3. juni 2008 #6 Skrevet 3. juni 2008 Tiiter: Så bra at de ikke fant noe helt fullstendig feil da!! Men hvorfor har du abortert? Er det siden det er dårlig kvalitet på svømmerene, eller tilfeldig? Håper virkelig den snart sitter litt lengre!!! Fant den siste oversikten, synes det er kjekt med en sånn. Har ikke full kontroll på alle enda. Satt inn litt fler detaljer.. E lisabeth: 7. juni Superklar: ikm 15.juni, Kirkenes (Oslo), 0 barn ********************************************************** **************** Maya - NÅ!!! Stjerneklar - 16 juni Ørneredet/Trulte - 29 juni (fullmåne 3.juli) Morelli - 20 august
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 3. juni 2008 #7 Skrevet 3. juni 2008 Hei Titter:-) Godt å høre fra deg!! Og så bra at du er mere optimistisk nå:-) Syntes det var gode nyheter jeg også. Ikke moro for sambo at han hadde dårlige svømmere, men dere har jo forts mulighet til å bli gravid. Og det kommer dere også til å bli!!! Helt fantastisk:-) Ellers sliter jeg om dagen med streiken da. Så måtte være hjemme i går med sønnen. Ser ut til at dette kommer til å vare lenge, så aner ikke hva jeg skal gjøre ift jobben. Mister jo en del penger også. Har noen som kan passe han, men syntes det er så ILLE å bare lempe han hit og dit. Og spesielt når det er folk han ikke kjenner så godt. Kjempedillemma :-( Sambo kommer hjem i morgen!!!! :-) Grattis med dagen Mixå!! Og dere andre, håper dere har det bra:-) Klem
Titter Skrevet 3. juni 2008 #8 Skrevet 3. juni 2008 Superklar: De sa at i 90 % av tilfellene med spontanabort finner de ikke noen forklaring på hvorfor det skjer, så det kan være enten en "feil" hos embryoet som gjorde at det ikke var levedyktig, det kan være noe i både cædcellene og eggcellene (forhåpentligvis ikke alle i så fall...) eller det kan være helt tilfeldig. De hadde jo ikke fått svar på kromosomprøvene våre enda, og dersom en av oss har en mutasjon eller annen kromosomfeil kan det føre til spontanabort, men det var ikke så vanlig. Hun sa også at siden jeg hadde abortert tre ganger var det litt større sjans for flere aborter, men nå vil det jo i så fall bli oppdaget tidlig siden jeg skal til ul hver uke....det er en betryggelse å vite at jeg slipper å gå å glede meg i mange uker (slik som sist gang), for så å få vite at det ikke har vært noen utvikling på 5 uker...! Da får jeg ingen falske forhåpninger. Det beste var at hun sa at hun nesten kunne garantere meg at jeg skulle bli mamma innen rimelig tid:):) Morelli: Ja, det var godt å få noen svar og bli litt beroliget:) Han kan jo ikke ha så dårlige svømmere heller da, for vi har jo tross alt klart det tre ganger....! Så hun legen trodde vi skulle klare dette på egen hånd, så i sommer skal vi utnytte alle mulige anledninger;) Hvis det ikke går er det trygt å vite at jeg til høsten vil kunne komme inn og få mer hjelp i form av f.eks. prøverør, selv om det jo er laaaaaang ventetid for det!
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 5. juni 2008 #9 Skrevet 5. juni 2008 Åssen går det med deg nå da Klar?????
Mixå Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 5. juni 2008 Tusen takk for gratulasjoner:) Har ikke vært hjemme i Molde siden sambo kom hjem:) Familier som ska besøkes, og bursdager som skal feires. Typisk sommer:) Nå har jeg akkurat kommet hjem fra middag og kakeselskap med kontaktlærerne våre. Veldig hyggelig, men og en tankevekker. Har plutselig blitt voksen og skal ut i verden alene. Så bra at det gikk bra på utredningen din Titter! håper virkelig det går bedre for dere fremover. Ellers håper jeg alle koser seg i sommervarmen God natt gressenker.
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 6. juni 2008 #11 Skrevet 6. juni 2008 Ja dere!! Nå har vi vært på UL i dag. 3D/4D. Er jo så koselig da:-) Blir helt forelska jeg asså<3 Alt står bra til og h*n vokser perfekt. Er i dag 29+4, og h*n veier 1362 gr. Jeg skriver h*n fordi vi ikke kunne se skjønnet i dag. Hadde bena godt knipet igjen, hehe..MEN, skal prøve å venne meg til å si det er ei jente. JM sa jo tross alt på UL sist at det er 95% jente.. Må jo kjøpe noe fint til henne snart da!! Bare så rart å kjøpe rosa når jeg bare har kjøpt blått før;-) Kjøpte en liten rosa og hvit lue i stad. Laget av bambus....hmm.. I hvilken uke var du på 3D Trulte? Og Klar? Har du vært på 3D? Åssen går det forresten? Fy fader, ikke mange dagene igjen nå på dere!!! Føler noe har skjedd med deg jeg klar :-S Sååå spent. Alt kan jo skje med deg også nå Trulte, så på tide å pakke baggen snart ;-) Håper dere ellers har det fint. Jeg har fått hjem sambo og han har tatt seg fri alle dager før de seiler utpå igjen 12/6. Så det er deilig å komme hjem til ferdig middag og en strøken kåk ;o) I går shoppa jeg klær!! Masse fint på Vera Moda. Deilige kjoler som passer meg:-) BOLLA!!!!! Hehe... Ha en fin dag alle sammen!
Gjest Skrevet 8. juni 2008 #12 Skrevet 8. juni 2008 Gratulerer med baby, Klar! Tenker at det var greit å få ut babyen litt før tiden? Jeg har ei venninne som er høygravid, med termin 24. juni, og hun går bare å håper at noe skal skje i hvert øyeblikk. Hvordan står det til med dere da? Har vært stille her. Kanskje det skyldes det fine været? Gratulerer med overstått dag, Mixå, og du Morelli har jo i dag! Gratulerer!! Har du noen planer? Jeg har bursdag på tirsdag. Jeg har invitert med meg masse venninner ut å spise da, så får jeg besøk av tanta mi fra USA på dagen! Vi har en så god kjemi, så jeg gleder meg til hun kommer da!
Gjest Skrevet 8. juni 2008 #13 Skrevet 8. juni 2008 Superklar: ikm 15.juni, Kirkenes (Oslo), 0 barn Elisabeth: IKM ca 20 juli, 0 barn ************************************************************************** Maya - Fått Stjerneklar - Fått Ørneredet/Trulte - 29 juni (fullmåne 3.juli) Morelli - 20 august Skriv dere på da, jenter..
superklar Skrevet 9. juni 2008 #14 Skrevet 9. juni 2008 Superklar: ikm 22.juni, Kirkenes (Oslo), 0 barn Elisabeth: IKM ca 20 juli, 0 barn ************************************************************************** Maya - Fått Stjerneklar - Fått Ørneredet/Trulte - 29 juni (fullmåne 3.juli) Morelli - 20 august Gratulerer Stjerneklar!! Og gratulerer med dagen Morelli!! Har du ikke ikm før juli Elisabeth? Det var lenge til.. Ha en fin dag alle sammen!!!
Gjest Skrevet 9. juni 2008 #15 Skrevet 9. juni 2008 Ja, jeg har EL i disse tider, og samboeren er på sjøen! :/ Så dennne ppen blir det ikke noe prøving på oss.
Mixå Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #16 Skrevet 9. juni 2008 Superklar: ikm 22.juni, Kirkenes (Oslo), 0 barn Elisabeth: IKM ca 20 juli, 0 barn Mixå: IKM 16 juni, 0 barn ************************************************************************** Maya - Fått Stjerneklar - Fått Ørneredet/Trulte - 29 juni (fullmåne 3.juli) Morelli - 20 august Gratulerer så mye stjerneklar!! Og Morelli med dagen:D Ha en strålende fin dag:) Hadde min siste skoledag i dag, nå er det bare muntlig eksamen som står for tur. spennende dette:P
baby09...:) Skrevet 9. juni 2008 #17 Skrevet 9. juni 2008 Gratulere så masse til dåkker som har fått baby, og du som har bursdag:) Her sitt eg og e sint og følsom, skrik for den minste lille ting... Så endten e d en liten en på gang eller så e eg bare i dårli humør:) Har beregna IKM til den 21.juni, men babyverden har beregna den no til den 14... Men min bergning e ut fra katti eg slutta me p-plaster og syklusen da, babyverden sin e jo ut fra første dag i siste mens. Og oppi alt d her lure eg på om eg skal utsette prøvinga til høsten. Åh, måtte bare få ut litt tanka og "frustrasjon" her. Håpe dåkker har d bra alle sammen:)
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 9. juni 2008 #18 Skrevet 9. juni 2008 ÅH!!!!! Har babisen kommet klar!!! GRATULERER SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ MYE!!!!!!!!!!! :-) Og takk for gratulasjoner dere. Vært på date med kjærsten i dag. Middag og kino, hehe... Fikk ny sykkel av han, med barnesete bak og hjelm til pjokken:-) Sender deg en trøsteklem Baby09 :-) Mixå: Lykke til med siste:-):-)
Mixå Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #19 Skrevet 10. juni 2008 Tusen takk Morelli:) Jeg kom opp i musikkformidling, og er ekstremt fornøyd!! Fikk til og med den beste gruppa, og bestevenninna mi med på laget. Vi har kommet godt i gang, og er nesten ferdig med hele konserten er såå utrolig førnøyd! Har store sjanser til en høy/god karakter:) Hvorfor lurer du på å vente til høsten med prøvinga Baby09? Du må bare slenge ut med alt du har på hjertet her asså, vi er bare her for å støtte deg vet du:) Ha en fin dag!
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 10. juni 2008 #20 Skrevet 10. juni 2008 HIPP HURRA FOR DEG I DAG ELISABETH!!!! -bedre sent en aldri, hehe.. Hatt en fin dag da?
baby09...:) Skrevet 11. juni 2008 #21 Skrevet 11. juni 2008 Tusen takk for trøsteklemmen, den hjalp:) Huff, nei sånn helt egentli vet eg ikke ka d e som plage meg om dagen. E generelt bare sur og lei:( Tanken me å utsette hele prøvinga kom etter at eg tenkte tilbake på i fjor sommer, ble gravid i juni da, og sommern gikk til å sove:) Fikk ikke me meg en eneste festival eller anna morro. E ikke så gla i å være edru i lag me masse fulle folk så nåkka ut på fset uten å drikke e ikke aktuelt. Men en baby e jo helt klart verdt å holde seg hjemme for, e jo ikke d d står på heller... Skjønne dåkker kordan eg har d oppe i hode mitt, alt e bare kaos... Og d eg vil den ene dagen e d slettes ikke sikkert eg vil dagen etter. Kjennes(og høres) Ut som eg e full av hormona her:) Men reagerte på samme vis når eg slutta me p-sprøyte for noen år sia, måtte faktisk ta grav.test hos legen. Han nekta å tru at den eg hadde tatt hjemme noen daga før va rett:) Noen som vil komme me gode råd, og si ka dåkker tenke og mene om d her?
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #22 Skrevet 12. juni 2008 Hei jenter! Takk for bursdagshilsenen! Jeg hadde en fin dag, ja, var ute å spiste med en god gjeng, så gikk vi hjem til meg. Der tulle vi i oss en liter Wiskey på tre personer!! Så for å si det slik, så har jeg ikke kommet meg helt ennå! He, he.. Men det var kjekt. Hvordan går det med dere? Trulte, det er stille fra deg? Du er vel klar for at noe skal skje nå snart? Og Titter, hvordan går det? Hva er planen videre, og hvordan ligger det an med blodtrykket? Håper at dere alle har en fin dag, det er slutt på fineværet her på Sunnmøre, men i kveld skal jeg på jentebølgen, det blir kjekt da!
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 12. juni 2008 #23 Skrevet 12. juni 2008 Godt å høre fra deg Elisabeth :-) Jeg drømmer så mye rart for tiden, og forrige natta drømte jeg om deg, hahaha!!! Jeg drømte noe veldig rart om at du ringte meg midt på natta (du hadde en UTROLIG mørk og rar/hes stemme, *fnis*) og sa du var gravid!! Jeg ble jo kjempeglad da!!! Også ringte du meg igjen natta etter og da hadde du født en liten gutt som skulle hete Jompers..(HAHA!! Ikke spør!!) Og jeg syntes det var veldig tidlig å føde nå, men du var ikke enig. For du hadde ventet såpass lenge, at du hadde ikke tid til å vente noe lenger. Så for deg var det helt normalt at den kom dagen etter positiv test. Det var jo en stor og flott, velskapt gutt, så du kunne ikke skjønne at jeg kunne mene det;-) Du ble faktisk skikkelig sur!!! Ja..dette var kortversjonen, for det er så mye dilldall i en drøm. Men nå vet du hvertfall at noen t.o.m tenker på deg i søvne;o) Også deg da Baby09: Har ikke akkurat så mange råd å komme med er jeg redd. Du må nok bare ta en dag av gangen. Kanskje legge litt baby på hylla for en bitteliten stund og la det komme seg naturlig tilbake? Det er ganske stort å få barn, og er du redd og usikker er det sikkert ikke så dumt å bare drøye en liten stund. Selv var jeg litt sånn, men jeg tok skikkelig sats å bare hoppet i det!!! Angrer ikke på det nå, men sitter til tider her å lurer på hva faen jeg har begitt meg ut på!!!!!! Men tror det vil ordne seg for oss begge uansett jeg :-) er nok helt normalt. Ikke bare bare å bære et barn fram og oppdra det resten av livet. Hva sier/mener samboeren din om baby da? Kan bare ønske deg lykke til jeg :-) Ellers dro sambo i dag. Så nå blir det noen tøffe tak på meg framover. MEN, nå er det bare 5 ab.dager igjen så har jeg friiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!! ...eller det skal sies arb.ledig. Men sånn er det nå bare. Jeg velger å se på det som fri. Langfri!!! :-D
baby09...:) Skrevet 12. juni 2008 #24 Skrevet 12. juni 2008 Nei lett e d ikke( å bestemme seg altså) Har jo en gutt fra før så vet jo ka d går i:) D som gjør meg usikker e d sosiale no i forb. me sommer og ferie. Men dem sir jo at ingen svangerskap e lik så e jo ikke sikkert eg MÅ sove hele tia. Så har eg jo d medisinske som tilsir at eg bør bli gravid så fort som muli, og sia gutten e over 3 år alt e d jo på tide sånn at d ikke blir så alt for stor aldersforskjell. Både mannen min og eg e enig om å få en til, men eg e mer sånn som enten gjør ting me en gang eller drøye d. Han kan ta ting som dem kommer, d som skjer d skjer:) Nei vi får se kor d går, skal no holde dåkker oppdatert i alle fall.
Mixå Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #25 Skrevet 12. juni 2008 Lykke til da baby 09:) Ordner seg alltid;) Skulle bare innom å skryte av meg selv:P uff.. men jeg må dele det med omverdenen.. FIKK 6 PÅ EKSAMEN I DAG!!!!!!!! :D Så flytter jeg i morgen til et hus på landet. Livet er perfekt!!! (Små grav.tegn har jeg og teste mandag) Snakkes!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå