Gjest Skrevet 12. juni 2008 #26 Skrevet 12. juni 2008 Morelli: Ha, ha!!! Så artig drøm da!! Skulla hatt en dags-graviditet jeg ja, tatt dere igjen! Men jeg er jo litt overtroisk, og nå i det siste så driver "alle" og sier ting som "du er ikke gravid da?" hvis jeg f.eks føler meg dårlig, og hun som var hor mormoren min sa til meg at jeg som er gravid burde ha på meg munnbind da jeg var der. He, he.. Og jeg er jo ikke så tykk at jeg har em mage som skulle tilsi at jeg var gravid, hun trodde det liksom bare. Eller hun prøvde jo å ro med at det var ei anna ei som hadde sagt det da.. Men jeg tar den drømmen din som et hint til at det klaffer snart. Så er det så rart, for med en gang jeg begynte å henge her inne, så la jeg alltid merke til de som hadde 20+ pper, og trodde at jeg kom til å bli en av dem. Og det er jeg jo nå, så da kan det bare klaffe. Mixå: Gratulerer så mye med sekseren!! Det er så fint å ha seks på vitnemålet. Har det selv i tegning og naturfag, og det inspirerer til å gjøre det bra på skolen. Hva skal du gå til neste år? Baby: Håper at dere kommer frem til en løsning som passer for dere.
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 13. juni 2008 #27 Skrevet 13. juni 2008 Jeg også tror det skjer noe. Jeg sa det på nyåret, at 2008 blir året for deg Elisabeth!!! :-) GRATULERER Mixå. Det er vel unt:-) Og tvitvi på mandag :-) Baby: Sommer,vinter, høst eller Vår, spiller det noen rolle? Jeg hadde ikke brydd meg om jeg hadde mått være litt asosial i perioder. Kjør på om det er det dere virkelig vil :-D Ordner seg nok skal du se:-) I morgen skal jeg i bryllup. Når blir det min tur da!!! ;-) Jeg vil å gifte meg!!! :-( ;o)
baby09...:) Skrevet 13. juni 2008 #28 Skrevet 13. juni 2008 Nei d gjør vel ikke d:) Har roa helt ned her no, og tar ting som dem kommer.( som eg sa lengre opp her, d eg vil en dag treng eg ikke nødvendigvis være enig i sjøl dagen etter.) Har bare kaos i hode av og til:) Skulle bare innom for å ønske dåkker go helg alle sammen. Skal reise bort i helga, me mamma på besøk til søstra mi, blir koseli. Så mene babyverden at eg har ikm i måra så d skal jo bli spennende å se. Blir ikke testing før til neste helg uansett, for e da eg sjøl har bergna ikm. Må sies at eg e usedvanli dårli å beregne da:) Kommer innom igjen til uka å fortelle om tanta har dukka opp eller ikke. Elisabeth: skal krysse fingran for at d snart skjer nåkka hos deg:) morelli: kos deg masse i bryllup, og gled deg til d blir din tur:) mixå: gratulere kjempemasse me bra eksamen:) Alle dåkker andre: go helg:)
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 13. juni 2008 #29 Skrevet 13. juni 2008 Mixa, grattis med strålende 6! Du er jammen flink! Håper du feirer skikkelig i helga! Morelli, hvordan er formen din? Stakkars deg at mannen har reist. Det må være tungt nå på slutten(?). Hvor langt er du (ammetåka her..)? Lenge siden vi har hørt fra Trulte? Kanskje hun har født hun også?? Min lille herlige, nydelige skapning kom to uker før termin! Koser meg så veldig, er verdens lykkeligste. Dette skal dere alle oppleve. Fødselen var det vondeste jeg noen gang har opplevd, men nå har jeg glemt det. Babien min er verdens beste premie etter en slik prestasjon som varer og varer og varer.. Grattis med overstått Elisabeth, skal krysse fingre og alt for deg jeg også! håper ikke tanta di dukker opp, gutt05. Jeg sendte min på charterferie, da holdt hun seg unna. Vi arrangerte en tur på bligravid. Prøv det du også¨, jeg anbefaler det. En tur som varer i 9 mnd. Lykke til!
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 14. juni 2008 #30 Skrevet 14. juni 2008 Gratulerer såååå mye med liten, velskapt gutt klar:-) 2 uker før ja..deilig da:-P Godt samboeren din hadde kommet seg hjem. 3 uker før er noe uvanlig, men 2 uker er ikke så usannsynelig. Samboeren min skal ha vakt hele helga 10dager før termin han, og det betyr at han da må være ombord og ikke får gått fra UANSETT hva som skjer...Så her må vi satse på fødsel etter den helga;-) Fødte du i vann eller på en annen måte som kan "anbefales"? Jeg har det bra jeg. Har bare en uke igjen på jobb, så er jeg hjemme 2 mndr før termin. Termin er 20 aug. Hjelper at varmen har avtatt også.. Formen er sliten, men upåbeklagelig (?) :-) (uke 30+5) Har du fått til ammingen bedre da? Kos deg med veslegutt!! Tiden går så alt for fort. Trulte har ikke født, men hun er ikke så aktiv på nett om dagen. Tror hun er litt lei. Ikke så rart etter alle disse månedene med sofaligging for henne. Hode har festet seg, så hun har lettere for å bevege seg nå enn før. Så jeg kan hvertfall bekrefte at hun ikke har født;-) Skjer nok snart:-) Skal kle på meg til bryllup jeg nå. Først til Oslo i vielse også til Nøtterøy på middag. Masse bilkjøring fram og tilbake, hehe... PUHH!!!!! Men blir kos å se henne i kjolen asså. Det har jeg gledet meg leeeenge til!!! GRATTIS MED 6 MIXÅ!!!!! (jeg har kanskje sagt det allerede??)
Gjest Skrevet 14. juni 2008 #31 Skrevet 14. juni 2008 Mixå: IKM 16 juni, 0 barn Superklar: ikm 22.juni, Kirkenes (Oslo), 0 barn Elisabeth: IKM 10. juli, 0 barn ************************************************************************** Maya - Fått Stjerneklar - Fått Ørneredet/Trulte - 29 juni (fullmåne 3.juli) Morelli - 20 august Kjekt å få en oppdatering fra Trulte da. Skjønner at hun er lei, ja, hun som er så aktiv til vanlig, og blir liggende slik. Håper at hun får snart! Morelli: Kos deg i bryllupet da! Sist nå da broren min giftet seg sippet jeg meg gjennom hele vielsen! Jeg også vil! Det er jo så romantisk og fint med bryllup Klar: Kos deg masse med babyen! Du er så heldig! Høres ut som det er en fin tid for dere nå Baby09: Kos deg, ha en flott tur! Det høres veldig kjekt ut! Mixå: Ja, nærmer seg IKM må! Håper at det har klaffet denne gangen. Titter: Hadde vært kjekt å hørt fra deg. Sjekk denne linken da, fant den tilfeldig vis, memory lane, he, he: http://www.barnimagen.com/forum/thread/9715721 Ellers så fikk jeg mensen i dag, på syklusdag 15, frrige gang hadde jeg syklus på 18 dager, så det var jo kjekt da! Men det betyr jo at jeg treffer samboeren på CD 11 denne gangen, så det var nok ment to be da. Takk til dere som krysser fingeren, jeg tror at det vil skje noe nå ganske snart jeg da.. Nei, nå skal jeg sta å kjøpe meg sidestep maskin! Ha ei fin helg jenter!
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 15. juni 2008 #32 Skrevet 15. juni 2008 Det er så godt å se du er så positiv Elisabeth!!! Jeg fortsetter å krysser fingre for deg:-) Såååååå moro med den linken!!! HAHA!!!! Da er det 1 års jubileum nå 29 juni!!! Er det ikke mere enn ett år?? Hmm...Jammen har det skjedd mye på den tiden :-) Stilig at du fant den første tråden som faktisk ble startet av Tauza. Lurer på åssen det går med henne nå. lenge siden hun har dukket innom her... Joda, jeg var i bryllup i går. Holdt ut til siste slutt ;-) Jeg også tuta som en unge. De var så utrolig fine!!! Dansa sving å greier da, hehe...Må ha sett skikkelig rart ut. Den bollemagen i kjole og penesko som susa rundt utpå der..hehe, men moro var det. Merker det veldig på bekkenet i dag, men det går bra. Var absolutt verdt det!!! :-) Hvem av oss har kjærstene på sjøen nå da? Jeg har hvertfall det, IGJEN!! Mixå. Lykke til med test i morgen!!
Schnygga Skrevet 16. juni 2008 #33 Skrevet 16. juni 2008 Hei jenter! Nå er det 10 mnd siden jeg skrev til dere sist(men har sniki litt!)..da sambo gikk ut i perm for å gå skole og den etterlengtede positive testen kom:) Phillip ble født 20.mai, og nå skal sambo snart reise ut igjen:( Så nå kan jeg vel snart kalles gressenke igjen, og her blir det sikkert 2 relativt tette småttiser så da hører jeg vel til på bligravid igjen også?;p
Titter Skrevet 16. juni 2008 #34 Skrevet 16. juni 2008 Hei alle jenter! Først må jeg si gratulerer til min kjære stjernevenn som endelig fikk møte lille gutten sin!! Gratulerer:) Og gratulerer til deg også Schnygga! Husker at du var innom her ja:) Ellers er jeg da i livet enda selv om jeg ikke er her inne så mye...har ikke internett hjemme, så da begrenser det seg selv. I tillegg har det vært godt med en pause fra alt gravidgreier...tenker jo nok på det som det er, men jeg savner dere! Hele mai er egentlig et eneste grums i min hukommelse, og jeg kan bare takke alle gode venner som har stillt opp for at jeg kom meg gjennom avsluttninga på skoleåret...det har ikke vært enkelt og nå når jeg har fått ting litt på avstand skjønner jeg ikke at jeg klarte det. Er fortsatt så ufattelig trist og oppgitt av og til, men vi skal klare det. Må bare prøve å ta en dag av gangen og takle de vanskelige dagene når de kommer. Heldigvis kom sambo hjem for tre dager siden, så nå skal vi ha ferie sammen og forsøke å få mye positivt inn i livet i løpet av sommeren. Håper bare den lille spira vil klamre seg godt fast snart... Og så har jeg kommet i gang med blodtrykksutredninga igjen. Var på sykehuset og har fått sånn 24-timersmåling siden jeg får høyt blodtrykk på sykehuset/hos legen og lavt hjemme når jeg måler selv. Så nå får vi se hva resultatet er og vente på en eventuell mr. Jeg har bestemt meg for at vi skal fortsette prøvingen som normalt (det sa også legen på fertilitetsklinikken), så får vi ta det som det kommer. Er jo slettes ikke sikkert at de finner ut noe som kan fikses ang. blodtrykket (legen sa at det er skjelden de finner en ordentlig grunn, så mulig jeg bare må leve med det), og dersom jeg da tar et opphold i prøvinga på noen måneder, for så å starte på akkurat samme plass etter at utredninga er ferdig vil det føles som bortkastet tid. Tid jeg føler at jeg ikke har. Så jeg velger å høre på legen fra fertilitetsklinikken og utnytte sommervarmen og lyse netter! Håper alt står bra til med dere alle! Klarer ikke å lese gjennom alle innleggene når jeg kun har kort tid på internett hver gang, så dere får leve med at jeg blir litt egoistisk i innleggene mine en stund! Ha en fin sommer alle sammen!!!
Gjest Skrevet 16. juni 2008 #35 Skrevet 16. juni 2008 Titter: Kjekt å høre fra deg! Jeg vet at det vli gå bra for oss begge til slutt -helt sikkert! Schnygga: Velkommen tilbake! Husker deg jeg også. Og ratulerer med baby! ) Jeg har dårlig tid nå. Har hot gossip: Nå pratet jeg med de på gyn, og har pratet med samboeren og søknad til IVF (prøverør) vil bli sendt i slutten av aug! ) Skriver mer senere jeg, ville bare sladre!
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 17. juni 2008 #36 Skrevet 17. juni 2008 Schnygga:Hei:-) Og gratulerer! Du fikk 20 mai nå i 08?? Også tenker dere å starte igjen nå??? Ja da får du en hektisk tid i vente, hehe...Men det er jo så koselig da:-) Godt å høre fra deg Titter!!!!! Og dere: Jegfikk blender til bursdag jeg. Kom gjerne med noen gode oppskrifter:-P
baby09...:) Skrevet 17. juni 2008 #37 Skrevet 17. juni 2008 hei, hei, da va eg hjemme igjen:) Her har ikke tanta kommet enda, men blir ikke testing før lørdag visst den ikke har dukka opp til da. Blir spennende å se:)
Schnygga Skrevet 17. juni 2008 #38 Skrevet 17. juni 2008 Tusen takk for varm velkomst:) Helt med en gang blir det nok ikke baby..hehe..først må jeg jo bli ferdig med den hersens renselsen:((( Og så er det jo jakten på tanta igjen..hehe..håper egentlig hun holder seg vekk en liten stund til! Men innen et år bør vi hvertfall ha starta prøvinga igjen:)
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 17. juni 2008 #39 Skrevet 17. juni 2008 Det blir nok så bra skal du se, Schnygga. Brukte dere langt tid første gang eller? Og hvordan er det å være mamma syntes du? Lyst til å fortelle fødselshistorien? Jeg er så nysgjerrig på sånne historier jeg, hehe..Selv har jeg født en gang før også. Gutten min blir 3 år 22 aug. krysser fingre for deg Baby09:-) Må si jeg begynner å "grue" meg litt til å få to stk. Spesielt siden sambo skal reise bort 1 mnd allerede 2 uker etter fødsel..Uff...værst for storebror da tror jeg. han ganske krevende i utganspunktet. Men men...MÅ jo bare gå!!!
maya80 Skrevet 17. juni 2008 #40 Skrevet 17. juni 2008 I dag dro sambo på sjøen igjen, er ikke akuratt gla for 4 uker alene nå. Vært på etterkontroll av beinet også. Silje er 5 uker i dag å hun smiler som bare det nå hærlig.
baby09...:) Skrevet 17. juni 2008 #41 Skrevet 17. juni 2008 Der kom tanta. Så no treng eg ikke engang å lure på å utsette prøvinga til høsten. EL og jobb kræsje totalt i noen mnd. frammover no så blir ikke nåkka før til høsten. Men treng jo ikke bli lei meg for d da sia eg alt har vært inne på tanken om å utsette d hele:) blir no uansett å holde meg her inne, synes d e gøy å følge me på kordan d går me alle andre.
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 18. juni 2008 #42 Skrevet 18. juni 2008 Synd det var da Baby09. Men godt du tar det så bra. Sitter nok til Høsten skal du se!! Lev livet og nyt sommeren da ;-) Sønnen syk for 3 dag på rad i dag. Feber. Jeg er på jobb og han hos farmor. Ikke moro å levere fra seg barna når de er syke. Selv føler jeg meg ganske så uggen å rar også. Æsj, håper det forsvinner snart. Driver nemlig å arrangerer 10års jubileum for ungdomskolen som skal være til lørd. Så har en del å gjøre kan man si.. JIPPIII!!!!!!! 3 dager igjen på jobb, så har jeg friiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!! Over ett år!! Tenk på det da dere. Maya: Tida går fort asså. 5 uker allerede!!! Tenker meg du koser deg jeg;-) Så sambo har reist ja.. det er kjedelig. Det gruer jeg meg til også. Min blir jo borte 1 mnd allerede 2 uker etter fødsel :-S Blækk!! :-(
baby09...:) Skrevet 18. juni 2008 #43 Skrevet 18. juni 2008 Så fikk seff mannen min anna turnus da, så ser ut til at han e hjemme til EL allikavel... Men her e planen: begynne ikke me prevansjon, men tar d ikke så tungt om d ikke blir nåkka spire di to neste pp:) Da blir man jo fornøyd uansett, man kan jo ikke bli lei over en pos. test, og ikke blir eg lei om tanta kommer heller. Win-win situation:) Morelli: håpe dåkker blir frisk snart igjen da, e tungt me sykt barn og syk mamma på samme tid. E nok deili å få fri no, nåkka anna å være hjemme me mage og så baby. Har vært hjemme no i 2,5 år, men d e pga at eg e syk og da e d bare kjedeli. Blir nok bedre når eg og får en baby å dalle me:)
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 18. juni 2008 #44 Skrevet 18. juni 2008 Så moro da!!! Ja, ta det med ro og bare ha sex når det passer dere:-) Og fortsett å være positiv. Tjener mest på det:-)
Gjest Skrevet 19. juni 2008 #45 Skrevet 19. juni 2008 Gutt05: Ja, det hørtes ut som en behaglig situasjon å være i. Må være deilig å ta det med ro ang prøvingen.. Morelli: Så heldig du er som har fri så lenge!! Det må være deilig!! Er du i form om dagene da? Vi har fått time nå, 27.aug Deilig å være i gang! Skal på seinvakt i morgen, så da skal jeg sove leeenge..
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 19. juni 2008 #46 Skrevet 19. juni 2008 Å så utrolig bra Elisabeth!! Det var jo fantastisk da!! :-) Formen er grei. Naturlig nok litt sliten, men etter forholda bra. Litt bekkenvondt, men ellers greit. Denne uka har vært litt slitsom. Har vært hjemme med tassen hver dag pga feber (unntatt onsd) og i morgen skal han i bhg igjen. ENDELIG!!!! Så det har ikke vært mye jobb denne uka nei. Men er nesten mere ferie å være på jobb enn hjemme md sykt barn må jeg si... Typisk at samboe er borte når lillegutt er syk:-( Takk som spør ;-)
Ny sneip i juni 2009! Skrevet 19. juni 2008 #47 Skrevet 19. juni 2008 Er det lov for en "offshore-gressenke" å slenge seg på disse trådene? Det virker som om dere er en koselig gjeng :-)
Idun<3tosmå<3 Skrevet 19. juni 2008 #48 Skrevet 19. juni 2008 Alle nye er velkomne Ny sneip:) Veldig kjekt at nye kommer til når noen av oss "gamle" sikkert kommer til å ta litt pauser eller være litt mindre aktive her inne! Fortell litt om deg selv da! Jeg beklager jenter at jeg har vært litt fjern siste tida, sluttinnspurten tar veldig på.... Det går både bedre og verre! Bekkenet er veldig stabilt selv om det er vondt, så jeg klarer tross smertene å være mye mere aktiv enn tidligere! Og det er utrolig godt! Gjør litt småting her og der og slapper av innimellom. Sovebehovet har tatt seg kraftig opp, og nettene vil jeg helst ikke snakke om. Kink i nakken i dag pga at jeg måtte sove opp etter veggen halve natta pga halsbrann... akk.... Og ingen liggestillinger er gode... MEN, det er nok verdt det ... Gleder meg veldig til å bli ferdig nå! Ti dager til termindagen i dag, og jeg skulle helst ha født i går... Fullmånen hadde lite virkning på meg... Kynnere får jeg titt og ofte og de er både lange, litt vonde og kjærkomne.. Selv om det ikke skjer noe, er det jo tross alt kroppens måte å forberede seg på fødselen på... Så jeg biter tenna sammen og fokuserer på litt lystige ting.. Akkurat nå lager jeg sjokoladekake... Den oppskrifta som ligger på skravlesiden.. Måtte jo prøve den.. Var veldig enkel frem til ovnen i allefall, så håper jeg den smaker godt og. Mulig jeg tar å baker flere og fryser ned. Sikkert greit å ha noe lett å servere folk som stikker innom for å hilse på lille jenta snart. Ellers så har jeg jo pratet med noen av dere på msn og jeg leser jo her inne selv om jeg ikke gir lyd fra meg.... Er veldig glad for at Titter har fått så gode tilbakemeldinger, og jeg håper dere nyter ferietid sammen og at en ny sprire fester seg snart for å sitte i litt over ni måneder!! Også er jeg og glad for at du har fått deg time til utredning Elisabeth, Er jo ei stund til timen, men den er liksom bestillt nå, så da har man noe å se frem til! Og kanskje sitter det en spire før dere rekker den og:) Sommeren er jo ikke den minst fruktbare perioden!! Og Morelli da som jeg tror får godt av å ha litt fri nå snart! Syke lille prinsen og magen med prinsessa inni som også krever sine forhåndsregler. Ikke lett for deg å være alene nå nei, det er bare å legge all frustrasjon over på oss:) Og Maya og Klar, regner med dere koser dere masse med de små gulla deres. Og at dere kommer dere og blir friske og raske så fort som mulig! Og dere andre som er prøvere, og litt på og av prøvere, det er ikke enkelt å helt vite hva man vil alltid, men det er helt klart en fordel å ha et rimelig avslappa forhold til prøvingen. Skal ikke skryte av at jeg hadde det, med temping og testing og telling av dager og prosentvis sjans osv osv... Men det er jo litt kjekt og da! Også veldig frustrerende når ELdagen er der og vårres kjære er ute på rigg eller båt eller i et fjernt land.. Og det er da det er godt å komme inn hit og kaste av seg frustrasjonen til andre som faktisk vet hvordan vi har det akkurat da! Det er jo derfor denne gressenketråden eksisterer, og jeg håper den vil leve videre selv om gamle forsvinner og nye kommer til! Jeg takker ikke helt for meg nå altså, men tror jeg tar meg en god pause fra massiv nettaktivitet når nurket kommer ut. Kommer helt sikkert til å følge med ja! Dette har jo vært min store redning i et svangerskap der jeg har vært sykemeldt og har trengt litt trøst nå og da:) Så en stor takk til dere alle, både nye og gamle
Ny sneip i juni 2009! Skrevet 19. juni 2008 #49 Skrevet 19. juni 2008 Takk for velkomsten Trulte..... Ok, litt om meg selv: "Jente" på 33,sykepleier, gift med en mann som nå jobber i "oljå". Han har tidligere jobbet i forsvaret, så er vant til at han er borte i perioder, så akkurat den biten går greit. Vi har ei fantastisk snuppe på 2 år som forhåpentligvis blir storesøster i løpet av første halvår 2009. Bor for tiden i nærheten av Stavanger, men kommer til å flytte tilbake til østlandet i løpet av neste år for å komme unna latterlige boligpriser og nærmere familie og barnevakter :-) Når det gjelder babyplanene så er vi nå inne i første måned uten prevensjon, men tar det litt forsiktig ennå. Hvis jeg skulle være så heldig å bli gravid igjen, så passer det best med en fødsel nærmere sommeren 09. Er spennende tider vi går i møte! Så vidt jeg har skjønt er det flere av gressenkene så prøver å bli gravide, så lykke til til oss alle :-)
Idun<3tosmå<3 Skrevet 19. juni 2008 #50 Skrevet 19. juni 2008 Hehe, dette var litt vittig lesning ja NySneip:) Min og gikk fra forsvaret til olja, her i Stavanger. Men vi bestemte oss for å bli her da, trives utrolig godt!! Jobber nå begge i olja, og kom oss inn på boligmarkedet for et par år siden, så da var ikke prisene så ille som nå... Familien våres er også langt unna, men vi håper og tror vi skal klare det fordi! Har et godt nettverk av venner i samme situasjon som oss, mange av de som kom hit pga forsvaret og også andre tilflyttere. Ingen i vår omgangskrets har unger enda da, men det blir nok flere om ikke så lenge håper vi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå