Gå til innhold

Hei! Da flytter jeg inn hit en stund fra maiklubben, flere?


Viktory87

Anbefalte innlegg

Hei og velkommen til deg og;)

 

kjekt å ha en slik tråd for oss som venter passe utålmodige og passe nysgjerrige på hva som skal skje nå.. Ventingen har vi jo blitt ganske så gode på etterhvert. akkurat nå ser det jo ut til at det er litt utsiling i gjengen, men godt er jo det for dere som har ventet lenge nok!

 

Selv skal jeg føde på ABC på Ullevål og har alle kontroller der, så vet desverre ikke hvordan praksis er i forhold til sykehuskontroller. Hvis man er usikker på spark og liv kan man ialleflal ringe føden og få slikt sjekket, men ellers vet jeg desverre ikke når de overtar kontroller.. men kanskje noen andre her inne vet? Mistenker at det først er etter de berømte 2 ukene, men avhenger av hvilket sykehus og deres praksis? Men om din egen termin er så ulik ULtermin ville jeg kanskje sagt at jeg var bekymret og forlange sjekk på sykehus? ikke alltid moro å gå for lenge over termin heller kanskje?

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, nå syns jeg jammen vi får sparke deg igang igjen.. Hehe.. ;) Nyt pausen på best mulig måte! her skal det soves igjen..

Hilsen murmeldyret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag med-søstre;)

Ser vi er her alle sammen enda.. Etter en natt med både mensmurring og vonde kynnere som jeg faktisk våknet av, så sitter jeg litt snurt her på morran merker jeg.. Skal på ny kontroll i dag klokka 13. så får vi se hva de sier..

Har hverker blitt strippet eller sjekket om jeg er moden..

Har jo sagt hele tiden at jeg helst vil unngå å bli satt igang, men som fler sier, så er jeg vel egentlig bare klar for at h*n skal komme ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Skal spørre legen og kanskje pushe litt på, men egentlig, så er det vel grei aktivitet der inne. Blir bare litt nuts av å vente og kan få mange rare tanker i hodet...

 

Krysser fingre for at dubro kommer i gang igjen!

 

Jeg har også tenkt at best å komme i gang av seg selv, men har lest at de som blir satt i gang er like fornøyde med fødselen på gruppenivå som de som starter av seg selv, så da tenker jeg det er viktigere at det skjer enn akkurat hvordan :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake etter overtidskontroll. Alt så bra ut med den lille, den koser seg rett og slett litt for godt der inne- så moden er jeg fremdeles ikke. Legen rösket litt oppe i kjeden, men jeg skal visst ikke håper for mye...

 

Skal bli satt i gang på onsdag og det kan visst ta 3 dager fra da av med kateter, modningspiller og det som hörer til av hjelpemidler. Ble litt skuffet over at de ikke kunne sette meg igang i dag, men forstår at det er en ressurskrevende prosess for sykehuset da de må fölge opp igangsettelsen veldig tett...

 

Så er glad for denne tråden, for de neste dagene kommer til å bli veldig langsomme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å få sjekket at den lille har det bra da :) da kan man kanskje klare et par dager til... Men skjønner også at det var veldig skuffende og bli sendt hjem og ikke bli satt i gang.

 

Selv sitter jeg og er litt spent. Riene mine stoppet jo opp her på morgenen, har hatt noen innimellom som er ganske så vonde, men ikke regelmessig igjen ennå dessverre.

 

Forsøker å slappe av på sofaen, da jeg ikke fikk sove noe særlig i natt.

 

Også må jeg jo fortelle om den supre venninna mi....hun kom med en "ventegave" til meg i går. Den var fylt med diverse godteri, kjeks etc + et blad. Jeg skulle visst egentlig hatt den for en uke siden, men hva gjør vel det.....sitter jo fremdeles og venter jeg :) Genialt og utrolig koselig! Så nå slapper jeg av og koser meg med ventegaven!!!

 

Og Izabel... du kan fremdeles klare det uten å bli satt i gang. Jeg hadde null håp og null signaler om noe som helst, men nå har jeg plutselig fått et lite håp igjen! Plutselig så kan det skje :)))

 

(Må le litt av optimismen min....den var fraværende i går...)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg krysser fingrene for å oppleve det du gjör nå...så göy det må väre å kjenne tegn på at noe er igang!

 

Koselig venninne du har. Selv fikk jeg en haug med blader forleden dag og fikk låne babyen til venninna mi (enda et kjerringråd). Det siste hjalp ikke så da er det greit å ha noe å fordrive tiden med...Koselig hvor mye folk bryr seg da. Tror alle forstår at det er frustrerende å tangere de fjorten dagene...

 

MEN det viktigste er at babyen har det bra! Og med en tur på butikken for å handle tröstegodteri så skal den vordende mor få det bra også;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men uansett så skjer det på onsdag for izabel. Jeg skal be legen om å få time på sykehus senest 12 dager over, sånn at jeg ikke kommer dit på dag 14 og så får beskjed om å dra hjem og vente to dager til. For da sprekker jeg! Dette var nyttig informasjon. Takk :-)

 

Kan jo skje før det, men føles bare ikke slik akkurat nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen!

Har kommet hjem fra kontroll på sykehuset.. BT hadde steget fra i går til i dag, så de ønsket å sette meg igang pga svangerskapsforgiftning.. Så fikk lagt opp modningspille, fordi jeg var ikke helt moden enda.. Er nå hjemme igjen, med ny time til kontroll i morgen, for å ta hinnene hvis de kan komme inn.. Som Izabel sa, så kan det gå flere dager fra de setter igang..

Veldig rart å vite at nå er det faktisk igang.. Litt letta, selvom jeg jo selvfølgelig hadde håpa at kroppen selv klarte det. Men det viktigste var jo at jeg ikke ble dårligere..

Så nå skulle jeg slappe av å sove mest mulig.. Jeg bor tett på sykehuset, så det føles ihvertfall trygt.. Tenk, snart er vi foreldre..

 

Krysser fingrene for alle dere andre her inne.. enten så hører dere mer fra meg, eller så skal jeg nok fortelle hvordan det hele gikk etter at det lille nurket er kommet:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så spennende! Kjenner du noe enda da? Gleder meg til onsdag, skal bli godt å få satt igang prosessen...Tenk nå skal du få möte den lille snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her har det jammen vært litt liv idag! Så koselig. Virker som det er action på gang.

 

Lurer på hvordan det gikk med Dubro, og med "Spire nr2 i magen" som virkelig hadde tydelige tegn på fødsel.

 

Og Aviatrix da, du er jo også på vei midt oppi det med en slutt på det hele med modningsprosess igang:) Kjempespennende!!! Hold oss gjerne oppdatert på hvordan det går. Jeg har hørt masse bra fra de som har blitt satt igang. og så godt for kroppen det må bli å endelig gå videre til neste skritt!

 

Izabel, stå på! Kun dager igjen nå!!! Tenk så deilig å vite at det er så nære. At en dag er bestemt. Da starter moroa;) Og jeg har som sagt hørt masse bra om fødsler som blir satt igang. Det trenger slettes ikke ta så lang tid. men det er vel alltid kjekt å være forberedt på det verste! Mener nå iallefall jeg:D 2 dager igjen og da skjer det garantert! Om det ikke skulle skje noe før da.. kanskje truslen i seg selv er nok?

 

"på vent" stå på krava, og som du sier er det nok bedre å sikte inn litt før og ha de ekstra dagene kontra å sitte og vente ekstra når man først vil at noe skal skje;) Kjenner jo igjen tanken i fht igangsetting osv, men nå må vi se målet klart: FRISK OG RASK BABY UT!!! Og hvis du ikke klarer å se bortifra mensterminen av gode grunner ville jeg drøftet det med legen også kanskje?

 

Hvordan er ståa her nå jenter?`Noe news på gang? Hvem følger på? Syns det er like spennende hver morgen nå jeg.. Og selvfølgelig spesielt med dere som virkelig er på tampen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble også sett igang, fordi det vare fare for svangerskapsforg. i forrige svangerskap.Det tok 6 timer fra modningspilllen ble satt inn til barnet var ute.Så godt du er nære føden.Det var ikke noe mer vondt enn en annen fødsel.Alt gikk bare litt fortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter, da har vi enda en dag på overtid! Og hva er det förste jeg gjör? Jo, setter meg her med frokosten min for å se om dere har skrevet noe nytt;)

 

Ser ut til at Dubro har forlatt oss til fordel for rier og sykehuset, og hvis det ikke tok seg opp har du vel overtidskontroll i dag? Lykke til iallefall!

 

Hva med deg Barnkanskje? Du er jo ikke så mange dagene over enda, men jeg vet jo hvor tidlig jeg ble utålmodig...Håper du slipper å vente like lenge som meg iallefall, selv om det gjör at man til slutt glemmer alt som har med skrekk for födselen å gjöre- har aldri fölt meg så klar for smerte!

 

Er nå 13 dager over og må bare holde ut en dag tilför jeg blir satt igang. Godt å höre at du har hört om folk med gode erfaringer fra dette Barnkanskje, da jeg selvfölgelig helst skulle ha sett at kroppen min fikset dette selv...man da jeg ikke har kjent så mye som en murring etter strippingen i går, så ser det ut som om det er hjelp fra sykehuset som må til...

 

Angående igangsetting, hvordan går det med deg Aviatrix?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen

 

Vært hos legen og alt ser fint ut. Det er jo bra, men er så gruelig lei og føler at jeg begynner å nærme meg elefanttid mht. varighet på svangerskapet...

 

Venter på beskjed om når jeg får overtidstime på sykehuset pga. legen kom ikke gjennom på tlf en gang. Det er jo ikke så oppmuntrende, men krysser fingrene for at det blir mandag.

 

Har også hørt at de som blir satt i gang er like tilfredse med sin fødsel som andre, og tenker at resultatet er det som teller!

 

Lykke til til alle som det skjer noe med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Etter mye murring og kynnere i går ettermiddag, så gikk det over i ganske kraftige veer i løpet av kvelden.. Tok en tur på føden kl. 23, når de kom med 3-4min mellomrom og varte i 1-1,5 min.. Ganske skuffende så visste det seg at jeg ikke var blitt noe mer moden.. Vi ble anbefalt å dra hjem og prøve å få så mye søvn som mulig.. Fikk pakket meg opp isenga med puter sånn at jeg kunne ligge sånn at veene gjorde minst mulig vondt.. Fikk et "sove-sett" med smertestillende og sovepiller og sov VELDIG godt i natt.. Veene hadde selvfølgelig dabba av i løpet av natta, og jeg har kun hatt noen litt vonde kynnere her i formiddag...

Så var vi på sykehuset igjen kl.12 for kontroll, og jeg hadde heldigvis modnet en del mer, men kun 1cm åpning sånn at de ikke kunne ta vannet.. Så fikk 2 modningspiller til lagt opp.. så nå håper vi at de gjør susen og at det skjer noe i løpet av kvelden og natten... Hvis ikke blir vannet tatt i morgen( hvis de kan komme til)

 

Så vi får se hva som skjer.. Nå skal jeg prøve å sove litt mer før veene blir sterkere..

 

Lykke til i morgen Izabel.. Greit å være forberedt på at det kan ta flere dager.. Men håper det går rimelig kjapt allikevel..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei:)

 

Nå har iallefall Dubro kommet igang med fødsel (vel overstått håper jeg nå;). For vært rolig siden igår formiddag på den fronten. Noe som gjorde meg såååå glad. Det er fortsatt håp. Sant nok har jeg masse tid igjen for å nå dere "veteranene" men tiden flyr avsted.

 

Var til kontroll idag og gråt meg til en sjekk av modenhet (jordmor så ikke poenget... for så etterpå si at joa, hun kunne jo strippet meg... men neida..).... Var moden, med litt åpning (en finger) men fortsatt livmortapp tydelig tilstede... Så det var håp. Hun mente også at jeg hadde fått fødeansikt og riktig innstilling (har vært sååååå avslappa til fødselstid tidligere type den kommer når den kommer, nå er jeg snart mannevond etter dårlig søvn og alle vondter og stakkars meg.. hehe). Så spennende. Føler meg litt hjelpesløs i denna ventinga.. Slitsomt å bare gå og gå, være sliten og tung konstant og heller ikke vite hva man går til.. Puuuhh. og så varmt. Men ellers koser jeg meg. merkelig mix!

 

En dag igjen for deg Izabel og lyset må lyse imot deg i enden av tunnellen:) Jeg blir mer og mer åpen for alle slags løsninger bare ungen kommer ut. Håper du tenker litt likt§! Kjempebra poeng du har der i forhold til smerter. merker at motivasjonen blir enda sterkere for hver dag. Det er spennende å ha vondt.. Føler meg litt smårar.. hehe..

 

Ikke noe nytt i løpet av dagen? Er også veldig glad i denne tråden. Litt lei meg for at den nærmer seg faretruende slutten, og veldig glad på dere andres vegne!!

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å höre om prosessen du er i nå Aviatrix! Håper alt er bra med deg og at du får hvilt og spist godt.

 

I morgen er det endelig min tur! Kjedelig bare at det fort tar så lang tid, men så lenge det kommer en frisk unge ut av det så må vi jo se oss fornöyde! Tenk hvor lenge vi har gått og ventet på å få möte den lille.

 

Det skal bli så spesielt å bli kjent med et helt nytt menneske. Selv vet vi ikke kjönnet, vi har valgt det selv, så det skal bli göy å se også...gleder meg stort nå!

 

Så Barnkanskje, jeg ser absolutt lyset i tunnellen. Spennende at du har fått födeansikt da. Lurer fält på hvordan et födeansikt er, har iallefall ikke noe slikt selv enda...men det e kanskje noe av det jeg skal få oppleve de neste dagene?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Aviatrix, sorry at jeg er litt treg med å svare deg her. Hadde tenkt å lage en egen liten tråd til deg, men så kom plutselig pappa innom (forvirra kommende bestefar stakkar.. hehe) og så ble det mat og så .. ja.. litt fjern om dagen kan man si.lBlir kokt i sola.!

 

Men fy søren så nervepirrende dette må være for deg. Er iallefall det for meg som leser.. Det å vite at nå er du helt på tampen av prosessen. Du er så nære den babyen du!!!!!!!!

 

Kjempekjekt at modningen er på gang til slutt, selvom kroppen din tydeligvis vil tyne det hele til maxgrensa. Tror nok ikke du kommer til ¨å glemme detnne opplevelsen med det første akkurat. Ikke rart man blir glad i disse små når de kommer ut!

 

Veldig koselig at du deler prosessen med oss.. Kan jo plutselig være at jeg feks er der selv om en ukes tid.. og da vet jeg så mye mere:D TUsen takk!!

 

Krysser fingrene for deg og håper du holder motet oppe der du er helt på slutten av slutten av denne ventetida;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen tankene dine om lengde på svangerskapet.. Elefanttid ja.. hehehe.. bra formulering!!! Ble også litt sånn lei av å høre at alt var så fint når jeg var på kontroll idag.. Hallo lissom. Kan du ikke si at noe ikke er fint? Eller at det er noen grunn til at den lille ikke vil ut? Neida, første jordmor sa var (i en rolig tone etter å ha påpekt fødeansikt heldigvis...), at det var ehlt vanlig at førstegangs gikk en uke over tiden.. dvs kommende fredag for meg.. sukk!

 

Men, idag er det lyspunkt: DOBBEL episode av frustrerte fruer :) Får nyte det man kan mens man venter vel?

 

Og selvfølgelig lykke til til alle som leser. Er et kjempespennende race dette med merkelige utfall både her og der.. Noen før termin, andre etter, tredje blir satt igang osv osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødeansikt er visst at ansiktet blir rundere (kanksje heller ikke så rart i denne varmen..hehe). Ikke det at det er så veldig tydelig tegn på noe. men skulle ikke mer til for å redde dagen min!

 

Blir kjempespenndne for deg med morgendagen. Gjett om jeg tenker på både deg og Aviatrix. Det er veldig spennende å få dele dette med dere, spesielt for meg som henger litt etter:) Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt ansikt, hender som poter og elefantføtter. Er man klar da?

 

Jeg tror ikke noe som helst kommer til å starte av seg selv her og belager meg på å vente en uke til for så å bli modnet og strippet og alt det der... Pæh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok vi er i samme båt. Har siktet inn neste tirsdag og kontroll da jeg og! prøver iallefall! Og da skal jeg forlange stripping. Dumme jordmoren som først sa etter undersøkelsen idag at joa, hun kunne jo strippe meg nå men syns det var unødvendig fordi det stort sett bare startet maserier og vonde kynnere som ikke var godt for noe. jeg vil bli ferdig!! Og kroppen har ingen planer om å sette igang ser det ut til...!

 

hendene og føttene er vel desverre bare plaget av siste tidsfenomenet: vann i kroppen. passe pain, men ansiktet skal visst være et tegn utifra hva jeg har lest. Men så skal jo jeg på alternativt sted hvis denne finner det for godt å komme ut, og der går de bare ut ifra erfaringer og slikt tenker jeg. At naturen går sin gang, rier trengs ikke taes tid på de ser når de fødende nærmer seg neste stadie osv. Kjekt for de, og vanskeligere for oss som er tilskuere;) Men glad de er så flinke og positive til naturen som de er. Det gjør meg i bunn og grunn ganske så avslappet til hele pakka. Vil bare se babyen min snart....! Helst før den har rukket å vokse seg til 6mnds str...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dilemma:

 

Være i bevegelse skal kunne påvirke at fødsel kommer i gang, men med bekkensmerter skal man følge smertegrensen sånn noenlunde? Og hva med vann i bena? Bør man ikke da ligge med dem høyt og rulle med anklene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så greit med disse dilemmaene... bevegelse er vel også bra for bekkesmerter om man beveger seg rett og ikke har vondt? Om man kan unngå vondter da..;)

 

Bena høyt er riktig, og bevegelse. evnt vifte litt med tærne! men varmen hjelper oss jo ikke akkurat.

 

Lurer på hvordan det går med disse andre frøknene jeg. Er alle på føden tro? Var veldig stille på tråden vår idag syns jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...