Gå til innhold

Hei! Da flytter jeg inn hit en stund fra maiklubben, flere?


Viktory87

Anbefalte innlegg

Har hatt to ul terminer å gå etter: den 27.mai og 31.mai, så nå er begge terminene fullgått!

 

I natt begynte det med menssmerter og noen svake rier, men de dabbet bare av...igjen!

 

Håper han kommer ut ganske snart, for vil helst slippe å bli satt i gang den 6.juni.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe:) Bra da er jeg ikke alene fra maiklubben som kommer inn hit:) hehe...

 

Når blir du satt i gang om h*n ikke bestemmer seg for å komme ut selv?

 

Kan tenke meg at du er lei nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt når jeg blir satt i gang. Men skal på overtidskontroll på tirsdag, så det avhenger vel litt av min form og guttens....mest guttens tenker jeg :) Håper imidlertid at de setter meg i gang.

 

Min mor gikk nemlig 3 uker over med meg, og da måtte de også sette henne i gang...Så da tenker jeg at det er bedre at de setter meg i gang etter 2 uker, enn etter 3 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da joiner jeg dere i hoppet fra maiklubben. Håper vi kan bidra litt her inne i juni (eller, håper jo egentlig på litt fortgang i sakene for alles vedkomne, spesielt for deg Dubro. Du er først i køen;)

 

HAdde UL termin 30 mai og Babycomptermin (som er akkurat akkurat ) idag, 31. Intet tegn til noe. Ikke sjekket for modning/åpning, passelig med murring og lite action annet enn vanvittig søvnbehov...

 

Håper selv å slippe å bli satt igang. men må innrømme at jeg bryr meg mindre og mindre ettersom tida går nå. VIL HA VELSKAPT BARN og er livredd for å føde ut en 5kgs melon... (slik jeg har fått beskrevet hodet til babyen på vei ut..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjipt å gå overtida.

Men hjertelig velkommen i juniklubben skal dere være!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hopper også jeg over til juniklubben!

 

Snart 11 dager over termin og fortsatt ikke noe tegn. Men barnet har värt mer aktivt de siste dagene da...så krysser på at noe skjer för overtidskontrollen mandag! Har forresten satt på musikk og danset litt for meg selv på stuegulvet, en roligere og morsommere variant enn trappegåing. Kanskje det kan sette i gang prosessen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Izabel...vi er i samme overtidsliga. Er vel bare en dag mer over enn deg, så for oss begge håper jeg virkelig at det skjer noe NÅ.

 

Danse litt på stuegulvet ja....ja, jeg hadde noen dansetrinn her selv her om dagen, med fokus på hoftepartiet for å hjelpe gutten til å presse den riktig veien. Meeeen, jeg sitter da her fremdeles så jeg tror kanskje at intet funker på denne kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen "mai-damer"!!

Så var natten forbi og intet nytt under solen som de sier....

For dere som ikke "kjenner" meg: idag er jeg 9 dager over termin!

Våkna i dag med kvalme og litt småvondt i hodet, og fremdeles 3+ på protein i urin... (har fått med stix hjem for å sjekke selv) drøyer littt utover dagen, men hvis det ikke gir seg tar jeg en telefon til føden.. Har bare en litt dårlig følelse i kroppen hvis dere følger meg.. og vi har jo lært at bedre å ringe en gang for mye enn for lite...

 

Håper vi snart kan skilte oss som juni-mødre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å se att det kom flere fra mai klubben, som joiner oss her inne:)

 

 

 

Til Aviatrix: offa da.. det hørtes ikke noe kjekt ut akkurat. Ja sant det. Det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite;)

Men det går nok fint:)

 

Ja, det er på tide det nå:) hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag aviatrix.

 

9 dager på overtid ja....SKjønner godt din bekymring. Og jeg ville nok også ha ringt føden hvis jeg var urolig.

 

I dag tenkte jeg og mannen å ha en aktiv dag med masse turgåing. Kanskje det er det som skal til for å få noe i gang her. Har ikke helt troa på det, men dersom fødselen er like om hjørnet så kan det jo hende. Uansett, en tur skader ingen :) Vil gjerne unngå å bli satt i gang. Skal på overtidskontroll på tirsdag, da er jeg 14 dager over....

 

Krysse fingrene for at vi snart blir mødre her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag alle sammen!

 

Tusen takk for hyggelige velkomsthilsener fra medjunimammaer:) Koselig å høre at vi er velkomne!

 

Nok en ny dag truer (startet dagen med å hoppe ut av senga passe frustrert over at alt er det samme og magen bare føles tyngre og tyngre.. hehe).. Og værgudene er iallefall med oss. Joiner dere på turforslaget idag, ut i skogen opp i trærne?

 

Måtte alle her inne få en flott søndag og krysser fingrene ekstra for dere på maxovertid!

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sola skinner, men i morges så jeg bare uvärsskyer. Felte et par tårer, for jeg innså at jeg nå mest sannsynelig må bli satt i gang...overtidskontrollen er i morgen tidlig...MEN jeg har en flott mann som dro meg ut i sola og kjöpte en iskrem til meg, så nå er hodet hevet igjen. I morgen får jeg jo forhåpentligvis bekreftet at alt er bra med den lille og vite litt mer om hva som skal skje videre, og det er jo ike så värst? Og jeg kjenner jo liv, så min störste frykt ved å gå overtid gjöres forhåpentligvis til skamme. Håper alle andre også fikk seg en liten tur ut i sola og klarer å fokusere litt bort fra disse overtidstankene. Klem og lykke til til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sola skinner det er helt klart. Har selv hatt en ganske ok dag. Vært ute og gått et par turer. Og kom nå akkurat inn igjen etter en liten iskrem på kiosken.

 

Du er heldig som blir satt i gang i morgen da. Jeg har ikke kontroll før på tirsdag jeg. Er jo ikke så lenge til det heller nå....

 

Prøver å fokusere på alle de jeg har hørt om som har født 14 dager over tida, og hvor alt har gått bra. Det er jo mange av de, og det er ikke for ingenting man sier at fødselen vanligvis starter 14 dager før og 14 dager etter termindato. Hadde det vært en overveiende fare med å gå så lenge over, hadde vi jo ikke fått lov til å gjøre det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen..

Da har jeg vært en tur på fødemotagelsen.. Ringte og fortalte hvordan jeg hadde det, og de ville at jeg kom inn på en sjekk. Da vi kom inn fikke jeg målt BT og kobla til CTG-maskinen.. BT hadde gått fra 110/75 på fredag til 149/98 i dag.. Så det var jo ihvertfall på vei opp.. Strimmelen var helt normal, og fikk tatt pre-eklampsi blodprøver... Siden vi bor så tett på sykehuset, fikk vi dra hjem og hvis det var noe galt med blodprøvene skulle de ringe meg.. Uansett skal jeg på ny kontroll i morgen...

Glad jeg ringte.. Føler meg jo ikke super dårlig, men det var denne "følelsen" da..

Snart skal jeg uansett bli mamma, og det var deilig å høre hjertelyd til babyen og vite at den har det bra der inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk det sjekka da. Og at du blir tett fulgt opp nå. Kanskje det blir en fødsel satt i gang i morgen da :)

 

Jeg skal nå på kino jeg, så går denne kvelden også. Har kun morgendagen igjen nå før jeg skal på sykehuset. Satser på at jeg innen de 3-4 neste dagene har blitt mamma...Det skal bli så herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEt er sant at de sier man er på overtid först etter 14 dager, men man blir bare så utålmodig! Er imponert over at du kommer deg på kino i kveld, kos deg masse. Det blir nok lenge til neste gang (om ikke babykino frister da;)

 

Er veldig nysgjerrig på om de setter meg i gang i morgen eller om jeg rett og slett sitter her i sofaen og chatter på BIM i morgen også...Jeg er jo 12 dager over i morgen og om alt står bra til kan det jo väre at jeg blir sendt hjem? Er både litt nervös for det og for å bli satt i gang...det siste innebärer iallefall kortere tid för jeg möter den lille!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen overtidsmammaene;)

 

Høres ut som det har vært sunn forbruk av dagen idag med flere is! Mannen tilbød faktisk akkurat is her og. Vi ble invitert til et vennepar på grillings så da gikk denne dagen kjempefort. Vurderte faktisk også kino sånn på tampen men glad jeg er hjemme igjen nå. Magekrampene er tiltagende men absolutt ikke tegn på noe. Bare typisk kveldsmas fra kroppen. Lurer på om jeg har masrier? Men det kommer jo bare en sånn innimellom (har gjort det i flere uker nå).

 

Jeg har tidligere hatt tanker og motforestillinger mot det å bli satt igang og håpet naturen skulle gå sin gang men må innrømme at så snart termindatoen var passert måtte jeg endre litt på dette. Da vi var til sjekk på sykehuset for noen dager siden fikk vi en kjempegrei jordmor som skravla ivei og hun sa det var utrolig viktig å innstille seg på at ikke selve fødselen men resultatet, MEN at det å bli foreldre, var det viktigste! at man skulle snu hodet vekk fra å bli fast bestemt på en fødsel for det er helt uforutsigbart hva som kan skje. Settes igang, keisersnitt vanlig fødsel.. samme hva, fokuser på å bli foreldre. Så jobber med saken. og vi som har plass på ABC, jeg vil så gjerne føde der.. var kanskje derfor hun sa det.., hehe..

 

Så dere som nærmer dere kanskje siste overtidskontroll er på en måte heldige. Dere er virkelig på slutten. Lenger skal det vel ikke gå nå. Som du sier Dubro er det vel snakk om dager til dere blir mødre. Jeg har i "verste" fall 2 uker igjen. Og dere vet jo begge hvor lenge det er;)

 

Og Aviatrix (var det deg med så høyt blodtrykk??) , jeg er glad de følger deg opp så nøye og du har så bra oppfølging. Høyt blodtrykk nå på slutten er visst vanlig men også tegn på svangerskapsforgiftning er det ikke? Utover det har jeg jo ingen anelse. Men at oppfølging er bra vet jeg iallefall;) så da bør du jo være trygg! Masse lykke til på kontroll imorgen igjen. Har du blitt strippet?

 

Er spent på hvordan ståa er her imorgen. Titt innom a' jenter om dere fortsatt er her da;) Og gjerne om dere skulle væøre på vei noe annet sted og.. hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg også melde min ankomst i juniklubben. Hadde ul-termin 28.mai så er ikke så langt på overtid enda :)

Er andregangs og gruer meg til fødselen så har ikke hastverk med å komme i gang :)

Har i hele dag hatt svake rier og litt tegningsblødning så er vel ikke så altfor lenge til noe skjer..

Ønsker alle lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på kino, og det var veldig deilig å komme seg ut.

 

Har såvidt begynt å kjenne noe som kan være et tegn på at fødselen nærmer seg. Satt under hele filmen med jevne kynnere, samt litt verk i ryggen. Må jo innrømme at jeg har fått litt forhåpninger her, men det har ikke tatt seg opp og blitt veldig vondt. Bare lett ubehag på en måte....Og det kommer og går litt. AKkurat nå er det litt borte, så håper det kommer snart igjen.

 

Junior har i hele dag vært veldig rolig, så rolig at jeg ble litt bekymret. Men da jeg kom meg på kinoen og disse kynnerne begynte for alvor, så ble det jammen fart på pjokken også.

 

Men, skal ikke se bort i fra at jeg sitter her like skuffet i morgen tidlig. Kanskje enda mer skuffet, i og med at jeg nå har fått litt forhåpninger om at noe er på gang.

 

Vel, vi snakkes nok damer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oiiiiii!!! Det var store news fra Dubro. må innrømme at jeg ble så glad på dine vegne. Man må jo bli litt smågal av å vente. Til slutt blir man vel så oppgitt at selv rier betegnes som ubehag og taes imot med takk? Endelig en fordel med å bli overklar (snakker for meg selv som takker kroppen og håper bittelitt hver gang kynnerene blir skikkelig plagsomme, men får jo bare en av gangen jeg da så.. tja..)..

 

Blir altfor spennende å se om det kommer noe nytt fra deg.Krysser det jeg kan for at du alt er på føden;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Blir spennende å se om vi ser deg igjen her på juniklubben med kul da.. ;) Virker jo som det alt var noe spennende i gjære i går kveld! Godt å høre at det er noen annengangs som tripper og. Føler meg skikkelig som utskudd her jeg sitter, uerfaren og farlig utålmodig.

 

Lurer på om vi hører fra deg idag eller om du også er på føden? Både rier og tegningsblødninger er vel ganske så klare tegn?

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle som venter (og andre)

 

Jeg er ny her. Fem dager etter ul-termin og 13 etter beregnet termin (som jeg ikke helt klarer å se bort fra..). Følte at jeg trengte å "treffe" andre i samme situasjon. Noen som er like opptatt av hva som har skjedd og ikke skjedd i kroppen siden i går...

 

Når er det vanlig at man får time for å sjekkes på sykehuset? Skal til legen igjen i morgen, men er ivrig på mer sjekking enn han gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen velkommen :)

 

Det varierer litt fra sykehus til sykehus. Men her i Oslo er det mest vanlig å få time til overtidskontroll etter 14 dager. Jeg er selv 13 dager over termin i dag, og har fått time på kontroll i morgen. Tipper legen din bestiller overtidskontroll til deg når du her hos han i morgen jeg.

 

Her begynte det å skje litt småtterier i går kveld, og i dag tidlig tok det seg opp til noe jeg tror var rier med 10 min mellomrom. Men nå har det jammen meg stoppet helt opp...Hmm...så holder dere med selskap litt til her jeg, så får vi se om det skjer noe mer utover dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...