silhah og emilie Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/12/07/520481.html jeg får skikkelig vondt i magen av denne saken jeg:( ja de drepte den 2 år gamle gutten, torturerte han og gjemte liket... MEN de var 10 år gamle!!!!!! Ja jeg vet det var like galt av de som en voksen mann å gjøre noe slikt...men å sette 10-år gamle gutter i fengsel og ikke slippe de ut før de er 18..ja det er grusomt syns jeg. Jeg tenker litt sånn at når man er 10 år gammel så skjønner man ikke konsekvensene av det de gjør, og jeg gir media skylden for dette. Alt som unge ser på film og tv påvirker unges sinn, uansett hvordan man snur og vender på dette, det har jeg set maange eksempler på. Jeg får så vondt av det hele, den britiske mobben, de stakkars guttene, den lille gutten og pårørende. Hva vet man om barndommen til disse guttene? dette blir det faktisk ikke skrevet noe om i britiske aviser heller...2 så unge gutter gjør ikke slikt helt uprovosert eller at de rett og slett er helt ødelagte pga div ting... huff gikk litt innpå meg dette Jeg mener ikke at de ikke skulle ha fått sin straff, men jeg mener at det burde løses på en bedre enn å sette barn i fengsel og slippe dem ut som voksne
silhah og emilie Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #2 Skrevet 23. mai 2008 ser det er en feil i overskriften..skulle stå i 18 år
På vei igjen <3 Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Jeg husker den saken. Jeg var selv ti år da det skjedde, og husker jeg gråt meg i søvn ofte pga tanker om den lille gutten. Jeg synes de har fått som de fortjener. Folk kan si hva de vil, men drapsmenn er de uansett. Joda, de var bare ti år da det skjedde, men det var ikke akkurat noe uhell. Og de var i fengsel i 8 år, ikke 18
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 er det bedre at de ikke får noen reaksjon ??? de har tross alt TORTURERT og DREPT et annet barn... når man er 10 år så burde man faktisk kunne tenke såpass at det får konsekvenser! og at det er galt å skade andre ! men at fengsel derimot er riktig løsning tror jeg ikke...men at de blir holdt delvis tilbake fra samfunnet, si barneværnsinstitusjon,og kan få psykiatrisk behandling er rett
SexyLubben =D Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 Tenk hvis dette hadde vært din 2-årige sønn... De TORTURERTE gutten! Syns de skulle hatt lengre straff...
Mamsen og lillegutt Skrevet 23. mai 2008 #8 Skrevet 23. mai 2008 hun skrev jo at de var i fengsel til de var 18 år..... syns egentlig ikke synd på de. Hvis de ikke hadde fått straff,så kunne det resultert at andre 10åringer fant ut at de kunne gjøre forskjellige ulovligheter uten å bli straffet....
Masaili <3 Skrevet 23. mai 2008 #9 Skrevet 23. mai 2008 De skulle hatt livstid! Ikke bare 8 år!!!! Fy f....
På vei igjen <3 Skrevet 23. mai 2008 #10 Skrevet 23. mai 2008 Hadde det ikke fått konsekvenser, så hadde nok disse guttene fortsatt å drepe i voksen alder også. Nei, ta det onde med roten!
silhah og emilie Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 23. mai 2008 jeg sier jo ikke at de ikke fortjener straff??? gjør jeg vel?? men syns måten det ble gjort på var galt... hadde det vært min 2 åring så hadde jeg dødd tror jeg...og jeg vet ikke hvordan jeg hadde tenkt da, og det vil jeg helst ikke se for meg... Men uansett, så var de BARN selv... jeg vet de torturerte gutten, men som jeg sier så gjør ikke 10 år gamle gutter slike ting uten at det ligger noe bak, de har måttet vært ganske ødelagte osv så jeg føler de også er offre
julenissen Skrevet 23. mai 2008 #12 Skrevet 23. mai 2008 Synest ikke fengsel er noe løsning for barn jeg heller. Behandlingsopplegg er det de trenger. 10åringer har ikke hjerne til å forstå konsekvensene av en slik handling. Jeg vil ikke alene gi media skylden for at noe slikt kan skje, men foreldrene og lokalsamfunnet rundt. Noen må da ha sett at noe ikke var som det skulle.
silhah og emilie Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #13 Skrevet 23. mai 2008 takk julenissen, godt å høre at noen er enige med meg:) ja det er det jeg mener jeg også...at tiåringene ikke bare plutselig bestemte seg for at..nei han der tar vi..så torturerer vi han litt, dreper han også gjemmer vi liket hans etterpå...
SexyLubben =D Skrevet 23. mai 2008 #14 Skrevet 23. mai 2008 Tror de forsto mer enn du tror, hvis de ikke hadde sett noen av konsekvensene hadde de ikke prøvd å gjemme liket... Sier ikke at de kan fatte hva foreldrene til gutten følte osv, men dette var galt og det viste de!
Vanilla83 Skrevet 23. mai 2008 #15 Skrevet 23. mai 2008 Kjære deg, det var akkurat det som hendte. De tok han først med seg under ei bru der de slapp han på hodet i bakken. Da han begynte å gråte ble de rette og løp, men gikk tilbake for å hente han å drepe han likevel..
julenissen Skrevet 23. mai 2008 #16 Skrevet 23. mai 2008 Synest det er utrolig skremmende at så mange voksne damer med egne barn går i fronten for å "straffe" (hva nå de legger i det) disse guttene for noe de gjore som barn. At de mener at små barn skal ha straff på lik lingje med voksne mennesker. At de ikke klarer å se at slike ting ikke bare skjer av seg selv, og at det derfor er mangen andre instanser som skulle fått pisk for at noe slikt overhode kunne skje. At mennesker ikke fortener å få et verdig liv i etterkant av tragidke hendelser når de har gjort opp for seg.
silhah og emilie Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #17 Skrevet 23. mai 2008 jeg NEKTER å tro at tiåringer kan være så ONDE for det er det kaldblodige mordere er..ONDE jeg har lest mye om saken og vet hvordan det skjedde...men det er INGEN som vet bakrunnen eller tankene bak...
Pappas fultreffer :) Skrevet 23. mai 2008 #19 Skrevet 23. mai 2008 De skulle ikke blitt sluppet ut igjen, vertfall ikke med all den goden de har fått fra staten...!!!!
Tia med 2 ♀ Skrevet 23. mai 2008 #20 Skrevet 23. mai 2008 De var vel i et undomsfengsel da så er litt adeledes en fengsel for voksene, Men hva skulle man gjøre i den sitvasjonen. De har nok fått en del oppfølging av psykologer og annet underveis. Var ihvertfall snakk om det den gang det skjedde.
julenissen Skrevet 23. mai 2008 #21 Skrevet 23. mai 2008 Nei det har jeg ingen tro på! I forkant av dette kan ikke disse guttene ha hatt en god barndom. De må ha sett og opplevd ting som ikke barn skal oppleve. Og andre voksne burde grepet inn! Noen voksne har hatt ett ansvar for å lære disse guttene hva som er rett og galt, lært dem om empati, men noen voksne har ikke gjort dette, noe som har fått fatale konsekvenser! Barneværn, foreldrene til guttene osv har i mine øyner like stor skyld som disse stakkars guttene på 10 år!
Vanilla83 Skrevet 23. mai 2008 #22 Skrevet 23. mai 2008 Hva er det du ikke har noen tro på? Det er jo rene fakta, kan ikke vri seg unna det gitt. Det var slettes ikke noe uhell det de gjorde, ikke i nærheten, de var veldig klare over hva de holdt på med. Mangen stakkar barn der ute som ikke har det bra, men de løper ikke alle rundt å dreper babyer.
SexyLubben =D Skrevet 23. mai 2008 #23 Skrevet 23. mai 2008 Jeg kommer ikke til å gi samfunnet skylden for dette, dette ble gjort av de to guttene... Man kan rope barnevern og oppdragelse, forsømmelse og misshandling av guttene selv, men det rettferdiggjør ikke dette! Og to tiåringer som gjør dette, MÅ jo være onde. De er jo kaldblodige mordere, og du sier jo selv at dene type mordere er onde. Denne saken komme vi aldri til å enes i.
julenissen Skrevet 23. mai 2008 #24 Skrevet 23. mai 2008 Ja de viste hva det innebar og drepe tydligvis kognetivt, men emosjonelt har peiling tviler jeg sterkt på. Og jo jeg tror det er flere barn som har det grusomt som også dreper, men ikke i vår del av verden. Og det er helt fryktelig, men synest du at din sønn skal i fengsel for å stele på butikken feks når han blir 10 år? Han vet vel like gått som en narkis som steler at det er galt?
julenissen Skrevet 23. mai 2008 #25 Skrevet 23. mai 2008 Så dersom ditt barn slår et annet barn med viten og vilje er barnet ditt ondt også? De vet jo at det andre barnet får vondt og det vet at de gjør noe galt? Bør de få bor/fengsel for det. Voksne hadde jo gjort det... Selfølgelig er denne skalen mye grusomere en eksempelet mitt, men det er jo mye det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå