Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #27 Skrevet 20. mai 2008 Hei flinkekjerringa, det er helt greit! Og tribal og smask! takk for støtta!! Til deg anonym, jeg synes det er greit at du mener jeg er patetisk. Jeg brukte heller ikke forklaringen på det som skjedde som en unnskyldning, ville bare forklare hva som skjedde, ikke rettferdiggjøre det.. Jeg vet jeg har gjort mannen min vondt!
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 20. mai 2008 #28 Skrevet 20. mai 2008 Blir helt sjokkert av å lese om alle dere som mener at ved utroskap er det aldri noen vits i å jobbe for forholdet! Det er ikke rart det er så mange skillsmisser ute å går! Forstår jo at noen syns det er for tungt å leve med viten om at partneren har vært utro,men se nå ikke ned på de som faktisk klarer å komme seg forbi den "fartsdumpen". Til HI: Det var jeg som skrev det første innlegget, og håper virkelig ikke du har tatt til deg alt det negative andre har skrevet. Fantastisk at noen har et så sterkt forhold at det klarer motgang:) Du har en flott mann:)
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #29 Skrevet 20. mai 2008 Veldig så mye personlig info du sitter inne med om folk du ikke har møtt? For alt du vet er eks'en hennes fremdeles glad i henne, hva vet du om hva slags motiver han hadde? Selvfølgelig fins det ingen grunn god nok for å unnskylde utroskap. Det er noe av det mest sårende, respektløse man kan gjøre mot et annet menneske. Det vet både HI og mannen hennes. Dessverre er vi alle bare mennesker. Du også, anonym, selv om du gir inntrykk av noe annet.
Tjobing! Skrevet 20. mai 2008 #30 Skrevet 20. mai 2008 Jeg tror du smører på litt tjukt nå, anonym? ;-) Det må være slitsomt å dømme andre så inderlig hardt. Å ha moral og verdier er fint det. Jeg har det selv, og regner ikke med at jeg eller mannen kommer til å være utro. Men hvis det skjer, og det ikke handler om langvarig svik bak ryggen på den andre, så må det være verdt å prøve å komme seg gjennom det. Jeg synes faktisk det står mer respekt av HI enn av en så dømmende person som deg. Dine holdninger skremmer meg mer, må jeg innrømme. Men jeg mistenker at du egentlig bare er ute etter å krangle :-)
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #31 Skrevet 20. mai 2008 Og hvis DU, Tribal leser innlegget hennes, så var det ikke en eks, men en gammel kjenning....forskjell der,vet du. Jeg vet også at en ALDRI har noen garantier i et forhold, og jeg vet ingenting om verken meg selv eller mannen min i fremtiden (heldigvis....) Men,jeg står for det jeg har sagt,at jeg syntes det er patetisk,og jeg skjønner heller ikke hvordan er kan bli kåt da en er i en slik sorg. Ja, kan skjønne at en kan ha sex med personen en elsker under slike omstendigheter, men da går det mer på at en trenger kjærlighet. Men,å ha sex med "en gammel kjenning" pga at en har fått snakket masse om sorgen og kanskje fått ut mye av smerten en sitter med,det forstår jeg ikke helt. Men,det er meg og vi er alle forskjellige. Ser jo at HI faktisk takler det jeg skriver, mye bedre enn faktisk mange andre her inne.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #32 Skrevet 20. mai 2008 Ikke ute etter å krangle, men som alle andre her inne,så sier jeg hva jeg mener. Og i denne saken ,så mener jeg tydligvis noe annet enn endel andre,og da får jeg pepper i massevis *atsjoooooo* Hele saken er egentlig bare trist,men jeg se at HI er sterk,hun takler hva jeg skriver/mener om det hun har gjort,mye bedre enn mange av dere andre.
Tjobing! Skrevet 20. mai 2008 #33 Skrevet 20. mai 2008 Greit å mene noe annet, men jeg synes det er ille å dømme andre mennesker. That's all.
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #35 Skrevet 20. mai 2008 Sorry meg, en gammel kjenning var det visst. Uansett kan vel du ikke uttale deg om hans motiver? Du har rett til å mene at hun er patetisk. Du har rett til å mene at mannen ikke burde tilgitt HI, fordi du med utgangspunkt i din egen oppfatning av utroskap, ikke hadde klart å tilgi noe tilsvarende. Helt greit, jeg skjønner veldig godt at ikke alle klarer å se forbi et sånt slag. Men å dømme andres situasjon utfra det synspunktet på den måten du gjør, er respektløst og vitner om dårlig evne til å se ting fra et større perspektiv. Jeg tror ikke HI ble overmannet av kåthet da det skjedde. Jeg tror hun følte nærhet til et annet menneske, som kjente henne, og som hun kanskje kunne snakke med på en annen måte enn mannen som hun holdt på å gli bort fra på hjemmebane. Kvinner har ikke alltid sex utelukkende basert på kåthet, (ikke menn heller, derfor syns jeg rasshøl-kommentaren din var uncalled for - for å si det forsiktig) HI søkte kanskje kjærlighet i øyeblikket, selv om alle er enige om at hun fant det på feil sted. Det er ikke nødvendigvis utroskapen som gjøe en til et dårlig menneske, det er hva man foretar seg i etterkant som vitner om karakteren. Jeg syns både HI og mannen viser stor karakterstyrke i denne utrolig vanskelige situasjonen.
Tjobing! Skrevet 20. mai 2008 #36 Skrevet 20. mai 2008 Ooooooo touché.... :-D Ønsker HI lykke til videre, tror dere har bygget opp et solid forhold mange bare kan drømme om. Hovedsaken her er at du angrer, han har tilgitt. Dere er lykkelige med det. Supert! Ingen kan egentlig love og sverge at man aldri skal gjøre ditt eller datt, eller SKAL gjøre slik og slik. Derfor skrev vi vår egen seremoni når vi giftet oss utenom kirken. Det handler om å ville velge hverandre hver dag, med feil og mangler, fordi man har noe som ligger i bunn som er verdt å satse på. Noe man ønsker å ha i livet sitt og jobbe for å beholde.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #37 Skrevet 20. mai 2008 Det var forferdelig pent å ha med i ekteskapsløftene!:-) Tusen takk for støtten SMASK!. Det er bare så godt å snakke med noen om det som skjedde, som er utenfor det hele!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #38 Skrevet 20. mai 2008 Hvordan jeg reagerer på det du skriver kan være en helt annen en jeg gir uttrykk for. Jeg liker bare ikke å være spydig tilbake.
Dunder Skrevet 20. mai 2008 #39 Skrevet 20. mai 2008 Ble litt rørt av denne historien, jeg. Synes det er veldig fint å høre at dere har det fint sammen nå ettter alt som har skjedd. Høres ut som om dere har blitt knyttet nærmere sammen, og kanskje deres forhold på mange måter er mye mer nært og intimt enn mange av oss andre kan drømme om... Lykke til videre!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #40 Skrevet 20. mai 2008 Synes det er så "morsomt" med alle de dømmende, men akk så perfekte menneskene her inne som aldri kommer til å ha et øyeblikks svakhet i livet. Good luck! Og til deg HI; synes dere har taklet det fint. Får bare håpe at mannen din er "stor" nok til å ikke bruke det mot deg senere. Når tilliten har fått en knekk tar det gjerne litt tid å bygge opp igjen, selv om man har tilgitt. Og at du ikke misbruker tilliten igjen
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #41 Skrevet 20. mai 2008 En helt identisk (99,9%) historie som min historie. Vi er i dag skilt, men gode venner. Trodde også at vi ble sterkere knyttet til hverandre etter det som skjedde, men den gang ei. I dag er jeg alene, han har ny samboer. Elsker han over alt på jord, men må bare innse det er over, og det er ene og alene min feil.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #42 Skrevet 20. mai 2008 Nice try! Hva er det som får folk til å uroe de som har det vondt fra før?
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #43 Skrevet 20. mai 2008 Hun har det jo ikke vondt!!!! har det helt topp gir hun uttrykk for.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #44 Skrevet 20. mai 2008 Synd for dere, men jeg vet om flere som har klart det :-)
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #45 Skrevet 20. mai 2008 Mente ikke å uroe henne, men hun må skjønne at han aldri vil glemme. De må aldri slutte å prate om det, heller ikke bruke det mot hverandre under en krangel. Når venner og familie får vite det, bryter helvete løs, hvertfall i min situasjon. Men ønsker selvsagt lykke til, og håper det ender bedre enn for meg :-)
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #46 Skrevet 20. mai 2008 Noen klarer å legge ting bak seg, helt oppriktig. Og ha et fortreffelig samliv videre. Mange forhold styrkes av det. "Hun må skjønne at han aldri vil glemme".... hun er ikke deg, og mannen hennes er ikke mannen din. To forskjellige saker, fire forskjellige personer.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #47 Skrevet 20. mai 2008 Et forhold kan faktisk komme styrket utav det etter slike hendelser hvis partene klarer å legge det bak seg og den som har vært utro viser seg tilitten verdig. Skjønner dere har had en tøff tid HI, tøff mann du har! Og ikke minst, du er også tøf som sto for det du har gjort, selv om det tok litt tid.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #48 Skrevet 20. mai 2008 dahhh, god i matte du, og et helt unødvendig innlegg. Sier seg selv.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #49 Skrevet 20. mai 2008 Forholdet deres kommer til å gå til helvete når mannen din har fått tiden på seg til å venne seg til tanken på å leve uten deg. Nå pisser han bare litt i buksa for å holde varmen til han er klar for å avslutte forholdet. Du har gjort din livs tabbe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå