Gå til innhold

Vi har en diskusjon. Hva gjør DU???

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg var nr 1 og mannen nr 2

Men jeg har begynt å bruke det to ganger jeg også. Lært av mannen

jeg som tar klesvasken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig nummer 2. Det er eklere å skade miljøet enn å tørke seg to-tre-fire ganger med samme håndkle etter at man har dusjet seg ren.

Skrevet

2. Bruker stortsett håndkledene to ganger før de blir lagt til vask.

Skrevet

bruker da håndkleet mer en 1 gang! nr 2.

Skulle vært veeeeeldig møkkete hvis jeg vasket det etter kun en dusj. Man er jo rein etter at man går ut av dusjen.... er ialfall noe av poenget ;)

Hadde ikke gjort annet enn å vaske håndklær jeg hvis jeg skulle gjort nr 1....

Skrevet

Kaster til vask det jeg har tørka kroppen med. Henger opp det jeg har hatt rundt håret, og bruker det til å stå på neste etter neste dusj, så hiver jeg det og i skittentøyet. Eh..ikke rart det er mye klesvask her i huset.... (blir mye om jeg dusjer to ganger, hvis jeg trener om kvelden..) Bør skjerpe meg....:)

Skrevet

Mitt håndkle er ikke rent etter jeg har tørka meg hvis jeg feks har mensen.....

Skrevet

Da jeg bodde hjemme brukte jeg ett til håret og ett til kroppen og kasta begge til vask etter hver gang. Skammer meg, stakkars mamma ;)

Nå brukes håndkleet om igjen noen ganger. Tør ikke tenke på det haugen av klesvask det ville blitt hvis ikke. Og anser meg også for rein etter en dusj.

Skrevet

jeg hiver det selvfølgelig til vask om jeg har mensen og det kommer blodflekker på det.

Skrevet

Her i huset beholder vi håndklærne ei lita uke før de går på vask. Vi har et lite et liggende foran dusjkabinettet som vi tråkker på - dette byttes x2 pr uke ca.

Kjæresten min har et system der han bruker midten av håndkledet til underlivet og endene til ansikt og resten av kroppen. Dette ler jeg meg ihjel av - jeg er nemlig en skikkelig gris som bare tørker meg i vei, underliv og føtter inkludert. Når jeg har mensen, bruker jeg et mørkt håndklede sånn at ikke flekkene syns så godt, he he..

Skrevet

Hhehehe... dere må ha skitne høner dere som bruker en egen høne/rumpeklut til å tørke dere med slik at dere kan bruke håndkledet flere ganger...

Jeg for min del gjør som de fleste, vasker meg rein, så tørker jeg meg med det samme håndkle opp til flere ganger. Og ja, noen ganger tørker jeg meg i fjeset med den enden jeg brukte i ræven igår...

Skrevet

Hådklestativ er en fin innretning!

Her i huset har alle fem hver sin faste plass til å henge badehåndkleet på, og vi bruker det i ca en uke før vi kaster det til vask, selvfølgelig. Kan da ikke vaske 5 store håndkler i døgnet, er nesten en full maskin det....!

Skrevet

Etter trening: nr. 1 - da har det jo ligget krøllet i bagen kanskje en hel dag. Hjemme: nr. 2 - selvfølgelig!!

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Gurimalla....Har aldri hørt eller observert i mitt søndelige liv at noen kaster håndledet i vask etter en dusj? Jeg er sjokkert (nei, det skal ikke mer til..hehe)

Skrevet

Vi henger det opp igjen på håndklestativet. Man kan ikke vaske et håndkle Etter HVER gang vi bruker det! Dårlig for miljøet, dårlig med tanke på økonomi og temmelig unødvendig.

Skrevet

Nr. 2. Synes det er sløsing med vaskemiddel å hive det til vask etter en gang. Handkleet er jo rent i og med at jeg nettopp har vasket meg... Er ikke spesielt miljøvennlig å vaske unødvendig mye heller.

Skrevet

Nr2.

Jeg her en liten håndduk til ansikt/hår og en stor til resten.

Bruker begge flere ganger før de vaskes.

Skrevet

Nr. 2...

Et håndkle bør holde til minst tre dusjer.

Skrevet

Nr 2, her i huset. Prøver å være miljøvennlige og å spare på vaska. Her slenger vi håndkler og sengetøy til vask én gang i uken, mer enn det er unødvendig..

Skrevet

Jeg bruker to håndkler, en til håret og en til kroppen.

Det til kroppen kaster jeg til vask, og det som jeg bruker i håret henger jeg opp til tør eller legger det på stellebordet

Skrevet

Det irriterer meg når jeg overnatter på hotell at de bytter håndklærne hver dag. Selv hos Choice der de har en egen plakat på badet hvor de skryter av at de ønsker å spare miljøet ved å begrense vask av håndklær, byttes det daglig. Hjelper det å henge opp håndklærne som et signal til vaskepersonellet om at de kan la det henge? Nei! De bytter uansett - så hva er vitsen...

Skrevet

Vi er nr 1 alle mann.

Skrevet

Nr 1 ! alle sammen i vår familie. Dvs. me henger det opp til tørk før det går på vask, våte håndklær skal aldri ligge i ein haug på gulvet eller i skittentøykurven. Det er bakteriebombe !!! Kan forstå at ein del velger nr 2, men ville vertfall annbefallt å hatt ein mindre klut til å tørke seg nedentil. Men kvar sin smak...Ikkje alle har vel lest like mykje om bakterievekst....

Skrevet

Man blir ikke friskere eller sunnere av 0 bakterievekst...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...