TusseMor07&09&14 Skrevet 11. juli 2008 #51 Skrevet 11. juli 2008 Dytter opp... så skal jeg få svart deg i løpet av dagen... Håper det går bra med deg? klemmer...
TusseMor07&09&14 Skrevet 11. juli 2008 #52 Skrevet 11. juli 2008 Dytter fordi jeg vil ha god tid til å svare deg altså)
TusseMor07&09&14 Skrevet 11. juli 2008 #53 Skrevet 11. juli 2008 Hei på du:o) Håper det går bra med deg? Skjønner at du blir stresset, men så lenge det ikke gjør vondt og det ikke er mengder så er det nok ikke noe farlig. Jeg blødde litt med lillegutt innimellom husker jeg,... og det gikk fint det:o) Det kom ofte dagen etter jvi hadde hatt sex husker jeg. Hørt om mange som ahr opplevd det... tror det er veldig vanlig! men jeg skjønner du blir litt stressa og nervøs, men du skal se at det går så fint atte! Det er jo supert at du blir tatt på alvor da... godt å vite at legen følger deg opp:o) Så får du bare slappe av og ta det med ro nå mens du er sykemeldt.Eller du har jo kanskje ferie du nå? Blir kanskje litt vanskelig å slappe av med unger og sånt rundt beina? hvor gamle er de igjen? Hehe... skjønner godt at du ikke tar en svipptur til UL... hihi.. sånn er det å bo på landet;o) Her er det mange aktører, så det er jo greit da.. Morsomt med sånne nysgjerrige arbeidkollegaer altså! Du får se hvor lenge du klarer å skjule det da. Kan jovære du som føler det bare og vettu! Jeg husker jeg følte det stod "gravid" i panna mi begge gangene jeg har vært gravid... Men det spørs nok om de får en hyggelig overraskelse når du kommer tilbake fra ferie... for da begynner nok magen å synes vil jeg tro ja:o) moro altså! Jeg er egentlig supertrøtt i kveld. Sov nesten 3 timer i formiddag/ettermiddag, og er stuptrøtt igjen nå. Og jeg skal i utdrikningslag imorgen... IGJEN. Heldigvis det siste i år;o) Det er jokoselig da, men vi skal møtes veldig tidlig, og jeg er egentlig litt skeptisk til å drikke siden det er så nærme IKM. Men så viser det seg at det kun kommer 5 av 23 bedt, og da føler jeg at jeg må være med for å gjøre dagen fin for henne. Jeg har kommet til den konklusjonen at jeg skal leve som normalt frem til en positiv test. Jeg er ikke den som drar på fest hver helg, så når det er noe spesielt så blir jeg med på det... Får heller ta det litt med ro;o) kan nemlig ikek skjønne at det skal være noe problem så lenge det er før IKM... hmmmm... men ejg synes det er litt ekkelt, jeg må innrømme det! æsj... nåkjenner jeg at jeg blir stressa igjen:o( Jeg har IKM den 17. eller 18. tror jeg. Men de syklusene mine er jo ikek helt stødige da. Men ejg tror nok det kan stemme, for jeg har hatt murringer i 1,5 uke nå... åååå... jeg er så spent! Lite med andre symptomer da, så jeg vet ikke helt om jeg har trua.. men vi får se da:o))) Vi har ferie nå vi da, så vi skal vel på tur til hunderffossen i løpet av uka. ellers skal vi kose oss:o) Hva skal dere i ferien da? Har jeg spurt omdet før tro? Jeg har vært på shopping i dag jeg da:o) Dro til byen og tok helt av! Sjelden jeg gjør det, men jeg fikk handelt for noen tusen:o) Masse fint og billig:o) moro! Har dere kjøpesenter og sånt hos dere, eller må dere dra langt avgårde for det og? Nei, nå får jeg nesten ordne noen småting før jeg går og legger meg. Jeg bir hentet halv 9 imorgen tidlig;o) Håper alt er bra med deg! Gleder meg til å høre fra deg igjen! Takk for kryssede fingre, det trengs:o) God helg!
TusseMor07&09&14 Skrevet 11. juli 2008 #54 Skrevet 11. juli 2008 Jeg har svart deg.. svaret ligger oppi her:o)
enda en Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #55 Skrevet 15. juli 2008 Hei! Joda her går det bra. Har ikke blødd noe mer, erller hatt smerter. Så nå er jeg rimelig sikker på at det har gått bra. Godt å høre om alle som har blødd og som det har gått bra med. Er betryggende å høre! Ellers så har jeg virkelig "melket kua for hva den er verdt", og latt gubben ta ALLE løft og ande tunge tak. Han ble jo så bekymra, og har løpt som et pisket skinn hele helgen...hihi! Han har tatt alle de 150 daglige do-turene med lillemor (som nylig har slutta med bleier), bært kofferter, klippet gresset osv =) Men det er jo best sånn, for å være på den sikre siden. Kjenner meg litt støl i magen til tider ("kynnere"), og har alle mine andre symptomer i behold også... =) Skal på første kontroll i morgen, 9+6, og har tenkt litt på å be legen om å PRØVE å finne fosterlyd. KAN jo være jeg er heldig og får høre den... Små sjanser, men likevel. Jeg starter på ferie på mandag, og tar 4 uker på rappen. Så jeg har fortsatt 5 uker til jeg skal på jobb igjen, HERLIG!! =) Vi kjører på ferie i morgen etter legebesøket mitt. Skal pakke alt sammen klart i kveld, så vi kan starte "på direkten". Blir deilig. Det blir sverige på oss, det er det som er nærmest. Vi gleder oss hele gjengen. Ungene er helt ville, de 2 eldste da. (4 og 7år). Lillemor (snart 3 år) skjønner ikke så mye, hun er bare med hun! =) Må forresten bare komme med en liten "episode" med den nevnte lillemor; Vi satt i bilen, hadde kjørt noen timer, ungene var sure og kranglete i baksetet. Så kjefta jeg litt på de to største. -"Hvorfor kjefter du ikke på ********?" spør eldstemann. -"Fordi hun ikke forstår det likevel!" svarer jeg. -"JOHOOO, JEG FORSTÅR!!!" kommer det fra lillemor! =) Hehe, det er viktig å være inkludert. Blir jo som lille Ida som også ville i snekkerboden, slik som Emil... =) Angående drikking og prøving så er jeg helt imot at man skal "gå i hi" allerede mens man prøver!. Ta noen drinker og kos deg! Du er jo ikke gravid ennå, så vidt du vet! Det er jo som du sier ikke snakk om flatfyll hver helg. Og det er etter min mening hva du gjør etter at du oppdager at du er gravid, som betyr noe. (jeg var på mange fester med eldstemann, var i uke 10-11 når jeg oppdaget at jeg var gravid...) Det er blitt et hysteri uten like synes jeg. Det er jo tilogmed "bevist" at det er SVÆRT uheldig for fosteret at FAR er full på unnfangelsestidspunktet... Huff! =) Det blir spennende med testing da om noen dager... Jeg hadde også murringer før IKM. Men det er jo så dumt at mange av de gravid sympt er de samme som PMS ... Du får rapportere inn resultatet her, skal prøve å finne meg internett et sted, slik at jeg får sjekket her! =) Nå skal jeg begynne å pakke litt, har litt reisefeber jeg også... Vi snakkes etterhvert da. Titter innom iløpet av helga regner jeg med, for å se om du har en mini-Tussemor på gang! =) Krysserfingre! Klem fra en ferieklar fødemaskin =)
TusseMor07&09&14 Skrevet 15. juli 2008 #56 Skrevet 15. juli 2008 Heisann:o) Så godt å høre at det gårbra med deg! ikke moro å gå rundt å være usikker. Godt at gubben tar i et tak og da:o) de er jo søte da... mannen min er helt håpløs i det tilfellet.. jeg får ikke lov til neonting nårjeg er gravid jeg! Veldig søtt, men litt slitsomt;o) hihi.... Ja,d et kan jo hende hun finner fosterlyden. Men da må du love at du ikke blir engstelig om hun ikke finner den altså! det er jo veldig tidlig! Mange leger vil jo ikke engang lete etter den så tidelig! men du får ha lykke til da i det minste.. håper du får høre verdens vakreste lyd imorgen:o) Ååååhhhh... finnes det noe bedre lyd? ))) Så da bir det sverigetur på dere imorgen da:o) Dere får ha en riktig god tur da! Skjønner dere gleder dere! det er jo så herlig å komme seg vekk litt altså! Leier dere hytte da eller? Hahaha.... det er helt utrolig hva de trollungene får med seg, og forstår.... så god da! herlig altså! Godt å høre at du mener det samme som meg når det gjelder drikking og prøving. Synes det egentlig er et vanskelig tema, men fornuften i meg sier at det finnes grenser for hysteri... men så blir jeg i tvil innimellom da vettu... Ja, tenk deg det du... full i unnfangelsesøyeblikket... det er helt utrolig hva de kommer frem til da, men HALLO, synes det tar litt vel av jeg! I dag er dag 28 for meg.... IKM til fredag... negativ billigtest i dag... kjennes ut som om tanta komemr dessverre. Æsj, er lei hele prøvinga jeg:o( Men jeg får ikke miste håpet helt enda da... det kan jo være tidelig å teste da! Skal rapportere når jeg tester neste gang jeg vettu, eller om huldra møter opp... Vi drar på en liten tur til torsdag vi da. Leid oss hytte for en natt, og skal kose oss på hunderfossen:o) gleder oss til det! Du får ha riktig god ferie da mor:o) Passe på deg selv og kose deg masse, masse! Klemmer:o)
enda en Skrevet 27. juli 2008 Forfatter #57 Skrevet 27. juli 2008 Heia! Nå er det lenge siden! Hvordan går det? Har sneket litt rundt på dette forumet, og registrert at du har negative tester.. så kjedelig da! :-( Har du fått mensen nå da, eller? Vi hadde det herlig i ferien. Ungene fikk badet og brukt shorts/skjørt, (noe som er mer enn de får gjort her hjemme...), vi var på tivoli og shoppa på barnas hus...! =) Vi var heldige med været også, og kosa oss skikkelig. Ungene var kjempefornøyde! =) Her hjemme står det litt dårligere til med sommerværet. Det er kjølig de dagene det er oppholdsvær, og de dagene det er varmt i lufta, JA da regner det!!!! =( For min egen del gjør det ikke så mye. Slipper å barbere legger og sånt, og slipper unna den verste varmen.=) Men det er jo egentlig nitrist da. Tenk, vi har ikke vært på stranda i sommer, for det har rett og slett ikke vært vær til det! Magen vokser, og alt er bare bra inni der. Tror jeg da?! Har jo ikke fått hørt noe fosterlyd, legen ville ikke lytte pga for tidlig til å kunne være SIKKER på å høre den. Men jeg tenkte å ordne meg time til jordmor iløpet av de neste ukene, så da får jeg nok høre den hos henne. Ellers tenker jeg at alt er som det bruker å være hos meg på dette tidspunktet i sv.skapet, så jeg regner nesten med at det går bra. Jeg har begynt å sove ettermiddaglsur! Har aldri før hatt behov for det, men nå er jeg ødelagt når klokka blir sånn fem-seks på ettermiddagen! Hjelpe meg, hvordan skal det gå når jeg begynner på jobb igjen, og har kveldsvakter? *grøss* Den tid, den sorg. Kan jo godt hende denne trøttheten har gått over til da. ;-) Nå skal denne trøtte damen i seng. Enda en våt og kjedelig dag venter i morgen..nevnte jeg at jeg er blitt svangerskapsSUR? =) En sånn som er negativ til alt og alle, generelt ganske sur, for ikke å snakke om HORMONELL??? =) Apropos hormonell, jeg gråter for alt og ingenting for tiden... Ordentlig sutrekopp! Det er jo komisk også da, for tårene kommer i de mest upassende situasjoner, og helt uten grunn. Som feks under "akten"! =) Er det mulig?! Stakkars gubben da, helt fortvilt og lurer på hva som skjer, har han gjort noe galt osv osv... Snufser litt, svelger tappert og sier; "det er ingenting." (hvor ofte blir ikke akkurat den brukt, og det absolutt ER noenting?!) "og denne gangen mener jeg det, det ER faktisk ingenting, jeg er bare LITT hormonell!" =) Da flirte han godt! Men nå venter senga! Vi snakkes!
TusseMor07&09&14 Skrevet 29. juli 2008 #58 Skrevet 29. juli 2008 Heisann du:o) Hvordan er det med denne dama? Her er alt bra. tanta kom på torsdag, og nå har jeg satt i gang med grysoms oppskrift, så får vi se hva som skjer fremover da vettu... vil jo gjerne komme meg inn på trimestrene og:o) Huffda, er du så hormonell du da. Jammen ikke like godt å handskes med disse følelsene. Det går joi berg og dalbaner så det holder under de graviditetene. Håper det roer seg ned litt for deg da... for det er skikkelig slitsomt å ha det sånn! Skjønner godt at du følte deg litt rar som begynte å gråte etter "akten", men du skal vite at du ikke er alene om å ha gjort det;o) Har gjort det flere ganger under mitt svangerskap med lillegutt og. Stakkars de mennene må jo tro vi er helt tullete, men det er dessverre ofte baksiden av medaljen ved å bære frem et barn. Så fint å høre at dere har hatt en flott sommerferie da, på tross av kjølig vær. Kanskje stygt å si det, men her koker vi nærmest bort! Men det skal roe seg ned om noen dager nå... får håpe været tar turen opp til dere da! ) Vi har også koset oss masse i ferien. Vi har vært på småturer og en del på stranden:o) Var i dyreparken i helgen og ellers så går det i et med jobbing og ting som skal ordnes før jeg begynner på skolen om et par uker... i tillegg til bursdager, bryllupsforberedelser(taler,kjoler,barnepass,++++) føler virkelig at det går i et altså! Håper det roer seg litt ned snart altså! har en følelse av det:o) Blir godt åha en "frihelg" hehe... Hahaha.... svangerskapsur var jammen meg et beskrivende ord! hahaha... huffameg, det er nok ikke så ille som du føler:o) hihi... Jeg var bare svangerskapsur på svigerfamilien jeg. Merkelige greier! Men alt de sa var feil vettu... og alt ble tatt opp i verste mening. Bare tull og tøys... hihi... Alt er nok bra med bebisen din skal du se:o) Godt å høre at du har det bra da! Når starter jobben igjen da? Om du ikke orker å jobbe kveldsvaker så kan du kanskje få byttet om? For det er vel ikke så lenge til dere skal gå ut med nyheten nå? ;o) hihi... Nei nå får jeg snart åg å legge meg. Begynner tidlig på jobb i morgen vettu:o) Fortsatt god sommer:o)
enda en Skrevet 3. august 2008 Forfatter #60 Skrevet 3. august 2008 Heisann! Nå er katta ute av sekken for godt, ALLE vet det nå! Også jeg som skulle holde det hemmelig leeenge.. haha.. =) Men sånn er det , når magen er stor og folk spør. Jeg er litt overtroisk, så jeg kan ikke nekte heller når jeg blir spurt rett ut. =) Bekkenløsningen er også på plass kjenner jeg. Det er enda i startgropa, men jeg kjenner det hele tiden. Sitter i festet mellom bekkenet og korsryggen enda. Denne gangen kom jeg jo langt før bekkenet begynte å krangle! Tenk, 12 uker! =) (Var 100% sm pga BL fra uke 9 med barn nr 2.) Men jeg klarer fortsatt å rydde og vaske litt, men jeg går minst mulig. Så det rådet om at man skal gå mye når man har BL er jo litt snodig. Jeg får ihvertfall mer vondt når jeg går og etterpå... Det dumme er at jeg pga blødningen ikke tør å sykle heller (legen frarådet sykling på det sterkeste), så da får jeg ikke noe trim... Jaja. Tror nok at trimsykkeln er ufarlig, det var jo helst den humpingen og ristingen som var uheldig mtp blødninger, hehe! =) Ja de hormonene ja. Var superhormonell første gang også. Gråt og gråt i 9 måneder. Det var nok at samboern min ikke var trøtt når jeg ville legge meg (så rart, kl halv ni på kvelden..), så rant tårene og jeg følte meg som verdens mest uelskede stakkar...! Helt sykt! Med de 2 andre har jeg bare vært sint og sur. Ble sånn kjempenegativ til alt og alle, og syntes alle var idioter på sin måte. =) Snakk om sjarmtroll?! Og svigersene var jo de mest inkompetente folka i verden, ALT de sa var ren og skjær svada og idioti i mine ører... Huff! Håper og tror at det hadde litt med min alder også å gjøre, og at jeg har blitt eldre og "klokere" med åra..hihi... Jeg hadde nok en liten verdensmester periode ja... =) Heldige du som skal begynne på sykepleien! Det er min drøm i livet også, men nå blir det unger i noen år fremover, før jeg tar fatt på videre skolegang. Du er bra spent, tenker jeg? Spennende med praksis også, utrolig hvor mye man lærer! (husker bare fra når jeg gikk hjelpepleier) Vi snakket også litt om at jeg heller skulle ta spl'en nå, så kunne vi heller få en attpåklatt når jeg var ferdig med studiene. Men pga aldersforskjell og sånne ting bestemte vi oss for å prøve på baby nå. =) Også er jeg jo bare LITT babysyk også da..hehe... Nå må da bryllupssommern din være over snart? Det har jo gått i ett i flere måneder nå? nesten så du må ta deg en ferie ETTER ferien, for å samle krefter, hehe. Vi har også vært i bryllup i sommer. Var så koselig atte, og jeg var selvføleglig rørt til tårer i kirka..! =) Var full fart til den lyse morgen. Vi dro hjem i 3 tiden på natta, og da måtte jeg egentlig slite meg løs. Har sneket litt på bligravid, og sett at du nå har tatt i bruk pearly. Det er nok lurt, da får du mer oversikt. Vi "snakka" jo om det tidligere, at temping og EL-tester var neste skritt, hvis det ikke ble baby innen noen måneder. Selv om det virker stressende, så tenker jeg nå at det er mer stressende å ikke ane når EL er, og så ha "tvangs"sex hver dag, i håp om at det klaffer... =) Krysser fingre og tær for at dette funker da, og at du straks er inne på 1.trimester. Det begynner jo å bli mange måneder med prøving for deres del. Jeg flytta forøvrig over på 2.trim, på torsdagen! Egentlig var det vel på fredag, siden jeg da var 12+1. MEN, jeg lurer på, hvor hørte jeg til på 12+0 da? 1.trim varer jo til 11+6...! hehe, det er ikke bare-bare! =) Vi får snakkes, nå må jeg gjøre noen husmoderlige plikter. Kan jo ikke bruke HELE formiddagen foran PC'n... Hei så lenge!
TusseMor07&09&14 Skrevet 7. august 2008 #61 Skrevet 7. august 2008 Hei frøken... Jeg har det veldig travelt om dagen jeg. Men over helgen har jeg tid til å skrive litt til deg! håper alt er bra med deg? Alt er bra her! )
TusseMor07&09&14 Skrevet 10. august 2008 #62 Skrevet 10. august 2008 Heisann:o) Hvordan står det til? Jeg har fått noe på øyet... blitt helt rød, og det dunker, så det spør hvor legne jeg orker å sitte foran denne firkanta skjermen... hihi... MEN hvordan har du det? Her er alt bra! Vi har koset oss masse i bryllup i helgen, og for å innrømme det så har jeg kommet til et skikkelig antiklimaks. Helt skutt idag. Til og med sovnet i stolen i dag, og det gjør jeg så godt som aldri! Moro å høre at katta er ute av sekken! Synes du det gikk greit å fortelle? Er vel mange gira personer kan jeg tenke meg! ) Så dumt med den bekkenløsningen da! Skjønner heller ikke dette med gåing og bekkeløsning. Hvor har du hørt det? Jeg fikk nemlig beskjed om å ta det veldig pent på gåfronten av min fysioterapaut under mitt svangerskap. Hun er veldig dyktig, og jobber stort sett bare med gravide visstnok. hmmmmm.... men uke 9 er jo helt forferdelig... godt det ikke kom så tidelig denne gangen da, selvom uke 12 jammenmeg er lovelig tidelig og! ;o) Håper det går seg til da! Det med syklingen er nok i forhold til humpler og sånt jeg, du kan jo høre om det... kanskje du kan sykle litt hjemme i stua;o) Hahahahaha.... må le av deg, eller rettere sagt av oss;o) Det du forteller om svigers og sånn kunne det fader meg vært jeg som hadde skrevet. Skikkelig hulder jeg og. Og de udugelige svigersfolka, DE var virkelig HELT på jordet... dumme menneskene. *fnis* Håper ikke det blir slik neste gang;o) Så du vil gå sykepleien og altså) Får håpe du får begynt på den etterhvert da. Det kommer mange sjanser vettu:o) joda, det blir nok bra.. og kommer det baby her i gården, så gjør det det.... tar alt som det kommer jeg nå. Det som skjer, det skjer. Det er så godt opplegg for gravide studenter, at jeg orker ikke bekymre meg mer;o) Men jeg er rimelig bra spent ja. Driver å stresser med hvordan vi skal bygge den leiligheten i 1. etasje osv. Må sette inn kjøkken og finjustere litt, for så å leie ut for å få inn litt kroner. Vil jobbe minst mulig under studiene;o) Og bare det å studere etter så mange år er ganske skremmende! Men det blir nok så bra atte;o) Bare 1 uke igjen nå! *hihi* Ellers har jeg begynt å ta tempen ja. Skjønner ikke stort, men jeg lærer vel etterhvert. Kjøpte pearlyen til min venninne, og da kan jeg først bruke den for å bli gravid, for så å bruke den som prevansjon, når den tid kommer;o) Håper jeg får en oversikt... men sånn som jeg ser det nå, så er tempen så ujevn at jeg er redd det ikke er noen El for min del. Det er visstnok tegn på monofase:o/ Vi får se da... Definisjonene på trimestrene her skjønner jeg ikke helt;o) Er sikkert dum jeg.... hahahaha... jaja, jeg håper alt er bra med deg mor? KOset deg disse dagene? HAr sommeren kommet til dere nå? Her er den nemlig forduftet. Jeg holdt på å fryse i hjel i bryllupet i går! Skikkelig høstluft! Vi snakkes vettu:o) klem til deg
TusseMor07&09&14 Skrevet 10. august 2008 #63 Skrevet 10. august 2008 Det ligger svar til deg rett over her;o)
enda en Skrevet 15. august 2008 Forfatter #65 Skrevet 15. august 2008 Hei! Her går det bare bra. Snart er det tilbake på jobb igjen, så er det barnehage og skolestart. Det er noen spente unger her, de gleder seg til å ta fatt igjen. Høsten er virkelig i anmarsj, kjenner jeg gleder meg litt over det. Siden sommeren har vært så elendig, så er det deilig med forandring. =) Vi holder på med forberedleser til barnehage og skolestart. Det flyr ut penger for tiden, det er støvler, barnehagesekk, skolesekk, regntøy osv osv osv som skal kjøpes inn til de håpefulle! Og du må ikke tro annet enn at det koster; bare skolesekken til guttungen kostet 500 kr! Så det har nok gått ut noen tusen de siste ukene, på høst-"utstyr". Og så er det jo faktisk ikke så mye som jenta kan arve etter storebror, mye er utslitt, og mesteparten passer ikke. De er sommer og vinterbarn, så da kræsjer størrelsene også. Enten er feks regntøyet for stort, eller for lite. Jaja. Så må det innrømmes at jenta er "litt" opptatt av guttefarger og jentefarger, og vil helst ha alt i rosa. "Rosa er den VAKRESTE fargen jeg vet!" forkynte hun her en dag. Akkurat som om vi ikke hadde skjønt akkurat det for lengst..hehe.. Magen vokser ikke noe større nå mer. Like greit det, siden den ser ut som en 4-5 mndr på vei mage... Den har liksom bredt seg ut i all sin velde, og nå blir den vel på den her størrelsen en stund. Men jeg kjenner at det fylles opp for hver uke, blir mer kompakt inni der. I starten er det jo alt bare gammelt flesk og oppblåst mage som bobler opp til overflaten! =) Jeg holder på å prøve å få meg time til jordmor, men det er ikke så lett når jeg stadig glemmer og ringe, og de gangene jeg har ringt så har hun ikke vært på kontoret... Og ingen andre kan gi meg en time. Jeg får bare prøve på nytt på mandag. Er jo på tide med en kontroll nå. Er 14 uker "allerede". Bare en måned igjen til UL! =) Nå er det bare dager igjen til du skal på skolebenken! Du må fortelle hvordan første skoledag går, jeg kjenner jeg blir rent misunnelig her! =) Hvordan går det, har du sett noe til EL, forresten. Skal vel være tid for det nå, selv med dine sykluser? Er det ellers noe nytt? Noe spennende som skjer? Alt bra med lillegutt? Nå skal jeg ikke skravle så mye mer her, bekkenet er ikke helt bra, så det er ikke godt å sitte så lenge i slengen. Jeg skal forøvrig prøve å holde ut noen måneder til på jobb, før jeg evnt krabber til legen og klager min nød. Jeg så at tiden gikk litt sakte nå i ferien, når ferien endatil ble forlenget med 2 uker pga SM... =) God helg til deg og dine, så snakkes vi snart igjen.
TusseMor07&09&14 Skrevet 17. august 2008 #66 Skrevet 17. august 2008 God morgen:o) Det er godt du gleder deg til høsten! det gjør jeg og:o) Er så deilig luft på den årstiden... og så er det så kort tid til jul:o)))) Jeg er et skikkelig julemenneske. så det har jeg gledet meg til i et par måneder snart. Damene på jobben trodde jeg hadde klikka da jeg utbrøt ijuni at jeg gledet meg så til jul... hehe... er du et "julemenneske" også eller? Men i himmelens navn, det er jo helt forferdelig hvor mye det koster med skolestart da! Ja, de skal vel ha nytt, og det flyr helt sikkert med noen tusen... men det er jo ganske ille da:o( Vi har vel det meste for høsten vi da, men når vinteren kommer, så blir det nok innkjøp. Men mamma har jo to små gutter, og han minste hadde samme størrelse i vinter som lillegutt vil ha førstkommende vinter, så det kommer vel noen sekker med klær derfra, så det er jo veldig deilig da! Hatt en fin helg da? Vi har endelig hatt en helg hvor vi har vært hjemme og koset oss og slappet av, og det har vært så deilig! *sukk* sårt trengt! Så rosa er fargen altså... hihi... så søt hun er da! Men da er det nok ikke så lett å fa på henne andre farger kanskje? ;o) ja, tenk det er 14 uker allerede. Helts sinnsykt hvor fort den tiden går altså! Bare en uke til UL også) ååååhhh... så spennende! Vil dere se kjønnet? Og har dere tenkt på navn? Spennende altså! Ja, nå er det bare dager igjen til skolen begynner, og jeg har lettere panikk! Jeg skal nok frese inn her å fortelle deg hvordan det er gått jeg! ) Angående syklusen så har jeg begynt å skrive inn tempen på FF vettu. Jeg har ikke fått noe utslag på EL, så har vært nesten sikker på monofase og eventuelt at jeg kanskje ikke har hatt EL i det hele tatt. Så når jeg plottet inn tempen til morgenen i dag og den plutselig kunne fortelle meg at EL var rundt dag 20, så jublet jeg! Jeg har EL! JIPPI!!! ) Det som er litt dumt er at akkurat de dagene før -og selveste EL-dagen har vært i og etter det bryllupsrushet, så vi har ikke fått hatt noe sengehygge. Vært helt knekt! Men da får vi håpe på bedre lykke neste gang da! huff... så kjedelig at du sliter med det bekkenet da:o( Ikke noe godt kan jeg tenke meg nei:o( Du får ikke slite deg ut da! Selvom jeg skjønner du vil prøve litt til, så må du huske å lytte til kroppen din... men det gjør du sikkert:o) Nå får jeg nesten stikke. Mannen er dratt på jobb akkurat. Ble overtid i dag:o( Så da må jeg ta meg av lille gullet vårt! ha en fin dag da! Så snakkes vi vettu:o)
TusseMor07&09&14 Skrevet 26. august 2008 #68 Skrevet 26. august 2008 Kort innpå) Jeg er graviiiiiiiiiiiiiid:o))))) Helt i sjokk her.o)
enda en Skrevet 26. august 2008 Forfatter #69 Skrevet 26. august 2008 HEI!!!!! GRATULERER SÅ MYE!!!!! Endelig! =) Så fantastisk moro, endelig klaffet det for dere! Og det er jo så typisk, idet man har "gitt opp", og slapper av , så sitter den. =) Når blir terminen da? Og hvor store sommerfugler har du egentlig i magen nå? Hihi...! Her er alt vel. Skal på første jordmorkontroll på fredag, da er jeg 16 uker. Er spent på hvor stor livmora er, for jeg synes selv at jeg kjenner den litt over navelen. Så lurer jeg fælt på når jeg skal på UL, henvisninga skal være sendt allerede i uke 9, men jeg har ikke fått noe brev ennå. Jeg har jo ikke vært til kontroll siden uke 9, så jeg er litt gira nå ja, hehe. Jeg innbiller meg at jeg kjenner litt bevegelser innimellom, men det kan jo være luft og lemus. Så jeg er ikke helt overbevist. Men det er nå spennende for det, å tenke at det KANSKJE var den lille jeg kjente. =) Formen er som før, ikke mye forandring. Har en voldsom hodeverk til tider, men det går over etter litt søvn og en paracet. Er fortsatt sykt trøtt enkelte dager, og har hatt en ny runde med ettermiddagskvalme nå i noen dager. Har du begynt å få noen symptomer? Og hvor langt er du på vei? Det er vel ganske mange uker, siden du har så lange sykluser? Nå må jeg stikke, har en liten frøken på do som roper at hun er ferdig. =) Vi snakkes snart igjen, og nok en gang; Gratulerer så mye med et lite frø på gang!
TusseMor07&09&14 Skrevet 26. august 2008 #70 Skrevet 26. august 2008 Takk skal du ha:o) er litt overgira i dag. Får ikke lest det jeg skal av skolearbeid, men nå må jeg virkelig ta meg sammen her... Prøver å skrive til deg til helgen jeg! lykke til på jordmorkontrollen! Klemmer:o)
TusseMor07&09&14 Skrevet 2. september 2008 #71 Skrevet 2. september 2008 Hei igjen... her går alt bra.. bortsett fra at jeg er helt gåen! Vet nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg jeg... og det er et hav å lese til skolen... men ellers så er jo alt bra! Men jeg skal skrive til deg så fort jeg har tid og overskudd! Ville bare si at du ikke er glemt;o) og så lurer jeg på hvordan det går med deg? klemmer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå