TusseMor07&09&14 Skrevet 9. juni 2008 #26 Skrevet 9. juni 2008 Hei igjen:o) denne helgen har vært full av kos og fart:o) Vært på farta hele tiden. Vært på rekeparty på fredag, 1-årsbursdag til kompisen til lillegutt på lørdag, grillings hos vennepar på lørdag og utpå vannet og slikka sol og bada i går:o))) Herlig helg! Synd den er over... men det er jo ikke lenge til neste helg heller;o))) Du da? noe action for deg i helgen? Har det gått opp for deg nå da mor? hihi... så herlig! Blir bra med en 7-seter da:o) vet dere hvilken dere vil ha da? Så du har sliti med bekkenplager du og:o( Skikkelig kjedelig det der! Begynte tidlig med lillegutt jeg og. 100% sykemeldt fra 16 uke tror jeg... og da hadde jeg sliti 4-5 uker! har jo fysisk jobb hvor jeg står HELE dagen, ingen muligheter for å sette seg ned å slappe av utenom pausene, så da går det jo dårlig da vet du. Så da ble det fysioterapi og svømmetrening med fysioterapauter 2 dager i uka i stedet. Godt de har et opplegg da, men det var begrenset hvor bra det funket på meg. Har dere et bra opplegg for gravide med bekkeløsning i området deres? Håper du slipper unna det denne gangen altså! Men jeg er enig i at det er lurt å jobbe litt ekstra nå før du går ut i permisjon, men du får ta det litt rolig så ikke du sliter deg ut og da:o) Så koselig at du vil følge med meg da.o) Håper jeg følger etter deg! Har liksom ikke turt å håpe eller kjenne noe særlig etter symptomer jeg. Har vært 99% sikker før, uten at det har stemt, så vi får se etterhvert. litt usikker på når jeg kan teste jeg. Har jo hatt så lange sykluser i det siste. Så jeg gidder nok ikke teste før i slutten av juni. Første dag i siste mens var 17. mai... så får vi se da:o) Håper Wild Yamen gjør en god jobb denne ppen da;o) Så godt at sommeren er på vei opp til dere i nord og da:o) Herlig det da! Blir nok en bra sommer i år:o))) det er jo så godt med litt sol og varme:o) hahaha.... prøvde bare å trøste deg litt med det utsagnet... hihi... heldigrisen:o) Hvor varmt blir det i vannet hos dere da? Det var kjempeherlig å bade her i går... tror det er 21 grader jeg... Jaja... nå skal jeg snart levere smurfen i barnehagen og komme meg på jobb jeg:o) ha en fiiiiin dag da fødemaskin! klem
TusseMor07&09&14 Skrevet 9. juni 2008 #27 Skrevet 9. juni 2008 Jeg har også svart deg litt oppi her:o)
enda en Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #31 Skrevet 11. juni 2008 Heia! Har ikke tid til å svare deg sånn ordentlig nå, men det kommer mer senere! =) Her går d bra, har begynt å få symptomer; ømme pupper og halsbrann. Gjesper hele dagen, men kan likegodt komme av sene kvelder som av svskapet...hehe Vi snakkes!
TusseMor07&09&14 Skrevet 12. juni 2008 #32 Skrevet 12. juni 2008 hehe... er ikke alltid man har tid til å sitte her hele dagen nei:o) Er lite her selv jeg... skriv når du har tid du:o) Gleder meg til å høre fra deg! )
enda en Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #34 Skrevet 13. juni 2008 Halloisen!!! Nå er jeg sterkere tilbake ja...! =) Har egentlig sendt deg en PM også, med omtrent samme innhold. DVS , det står mer i PM'en , enn det jeg skriver her. Her går det bare fint, har vært og kjøpt litt mammklær idag. Eller egentlig så er det snakk om disse toppene som er videre fra puppehøyde, sånn at magen ikke skal vises riktig enda... =) De skjuler liksom litt...hehe.. (har jo store planer om å holde sv.skapet hemmelig lengst mulig) Er så utrolig oppblåst og stor over magen nå, det har skjedd omtrent over natten! Hadde problemer med å finne bukser idag tidlig, fikk en lekker valk over linninga uansett hva jeg dro på meg. AAARGH! Så nå skal jeg bestille meg gravidebukser! Var å kikket etter bukser også, men det er jo BARE disse utrolig tåpelige buksene med løsere stoff akkurat over magen, helst i en annen farge enn resten av buksa... Prøvde en sånn bukse, og det som skjedde var at "fettforkleet" mitt la seg i dette *løse stoffet i en annen farge*, så det så ut som om jeg hadde på meg en jævla magetaske.... YEAH, riktig så lækkert ja...! =( Sist jeg var gravid hadde jeg masse mamma-bukser, men de "er blitt borte" for meg. Så nå er det bare å begynne å investere igjen. Er bare 6+1 idag, og syns jo det er tidlig med mammaklær. Men sånn er det når man har "litt" mage fra før av. Da er det ikke mye den skal vokse før vanlige bukser ikke passer lenger. =) Ellers er det lite nytt å melde... Alt er bra, for å si det sånn. Enn der da? Alt vel med gutten? Han tar ikke skade av for mye sol og finvær? *misunneligpåværet* =) Kos dere i helga, så "snakkes" vi! Nå skal jeg nettshoppe litt. =)
TusseMor07&09&14 Skrevet 13. juni 2008 #35 Skrevet 13. juni 2008 Hei du:o) Jeg orker ikke skrive noe nåe jeg.... så først nå at du hadde svart, og nå hadde jeg tenkt meg i køya. Kanskje få med meg mannen og;o) Men.... jeg har ikke fått noe PM. Tror ikke det er så lurt å skrive PM her inne jeg, de forsvinner jo hele tiden jo:o( Opplevd det mange ganger... hadde akkuratt fått PM av en annen da, så det er jo snodig.. hmmmm... men nå må jeg ta kvelden! kose deg masse med magen din;o) Så skal jeg skrive til deg så fort jeg har tid! Vi snakkes:o)
enda en Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #36 Skrevet 17. juni 2008 Hallois! Jeg skjønner ikke hva jeg har surra med, når jeg har skrevet at jeg er 6+1... bomma med en uke, tenker jeg...hihi! Det er pga den dumme "din egen side" som sier at jeg er i min 6. svangerskasuke, og jeg er vant til (fra tidligere) å regne fullgåtte uker+dager. Jaja, men idag er jeg ihvertfall 5+5. =) Magen er fortsatt oppblåst, utover ettermiddagen blir den så stor at jeg ikke greier å holde den inne mer... og da er jeg nervøs fo at det skal vises osv... Snakk om paranoia!!! De fleste tenker vel bare at jeg har begynt å legge på meg igjen, etter å ha slanket meg en stund..hihi... Er liksom ikke vanlig med DEN ballongmagen heller, når man bare er 1 mnd på vei... =( Jeg har riktignok fått mage tidlig med de andre også, men nå synes jeg faktisk at den ble veldig stor, veldig tidlig. Jaja,det går seg vel til... =) Ellers så har jeg masse frysninger og svettetokter om hverandre, har endel ryggsmerter og skjelver hvis jeg ikke spiser ofte nok. Akkurat den skjelvinga er helt syk altså! Når det er gått 2 timer siden siste måltid, så holder jeg på å "sulte ihjel", samtidig som jeg skjelver på henda og er urolig i kroppen! :-O Jeg begynner å forestille meg MEGET sultne tvilling eller trilling GUTTER inni der , altså! ;-) Så har jeg kjent de siste dagene på jobb at bekkenet skrangler litt, ALLEREDE!!! =( Jeg har da vitterlig planer om å greier å jobbe slik at jeg får med meg lønnsøkninga litt seinere i år...! =) Den er jo kjekk å ha med seg i permisjonspengene...hehe... Hvordan går det hos dere da? Begynner du å kjenne etter symptomer nå? Nå er det jo en mnd siden siste mens, så det kan jo hende at noe har skjedd? =) Nå er det bare 2 uker til du har ferie da, din heldiggris. Mens jeg fortsatt har 4 lange uker... Egentlig går jo tiden kjempefort nå, med alt som skal gjøres ute, både maling og hagearbeid. Ikke det at jeg har begynt på noen av delene enda, men jeg TENKER mye på det, hehe! Du får kose deg i varmen(?), så "snakkes" vi snart igjen. =)
TusseMor07&09&14 Skrevet 18. juni 2008 #37 Skrevet 18. juni 2008 Heisann:o) Jaja... så er tanta ankommet for fullt! ( Æsjameg! håper hun forsvinner snart altså, og blir borte leeeenge! Hehe... ja de beregningene her inne er noe ordentlig lureri... fort å røre litt når den aviker fra alle andre målinger. MEN tiden går jammen fort uansett den:o) Er joikke sååååå lenge siden positiv test;o) Så duhar begynt å få mage allerede? hihi... det er nok en mulighet for at du er litt småparanoid ja;o) Men noen får jo mage tidelig og da... man blir jo ofte veldig oppblåst og deilig den første tiden... iallefall så ble jeg det. Du har tenkt å holde det hemmelig en god stund eller? Jasså, du driver med slanking du og;o) hihi... jeg og... gikk ned masse før jeg ble gravid med lillegutt, og kjører samme løpet nå;o) Så det er egentlig det som gjør meg glad og positiv om dagen nå, i tillegg til mannen min og lillegutt da;o) For jeg bare raser nedover i vekt nå som jeg er tilbake i den fysiske jobben:o)))) Og det er jo deilig da! Prøver å fokusere litt på det i stedet for at spira ikke satt denne gangen heller... da får jeg jo gått ned enda mer før spira sitter iallefall;o) Æsjameg... det er helt grusomt når en blir så sulten altså! Sjelden jeg har opplevd det. Å oppleve det hver gang etter 2 timer må jo være rimelig slitsomt:o( Du får passe på å alltid ha en frukt i veska, så slipper du iallefall de verste skjelvingene... Ja, himmel, tenk om det er to stykker---- eller tre;o))) da må dere jo iallefall kjøpe minibuss... *knis*Har dere tvillinger ifamilien? Huff... ikke si det da:o( Får jammen håpe at ikke bekkeløsningen kommer denne ganger og, og iallefall ikke så tidelig! Vi får virkelig håpe det altså! Men kommer den, så kommer den... ( Kjekt å få med seg lønnsøkningen, men blir du dårlig, så får vel penger bare være penger... er jo ikke stort å gjøre med det da, men vi får krysse fingre for at du slipper unna! Hahaha... man kan jammen bli sliten av å tenke på alt man burde og skal gjøre og;o) Tenker på hagearbeid og maling osv... hehe... kjente meg igjen i det der ja. Vi er riktignok snart ferdig med å male... men hekken ble ikke engang klippet i fjor... og har ikke fått en runde med saksa i år heller... hahaha... den er diger og stygg, og jeg tenker at nå MÅ jeg ta den, men det blir med tanken:o( *knis* Den er jo så stor at det vil ta en evighet... går rundt hele fordømte tomta vettu... grrrrr.... egentlig vil vi ikke ha den, men vi vet sannelig ikke hvordan vi skal bli kvitt den pga røttene. Jaja.... nå er det forresten ikke vamrt her lenger heller:o( Æsjameg... håper varmen kommer snart tilbake, for nå er det mange helger med festligheterm utdrikningslag og bryllup fremover, så det hadde vært godt med litt godvær:o) Håper alt er bra med deg? Og at dere har fått smaken på sommeren og?
enda en Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #39 Skrevet 20. juni 2008 Heisann! Hvordan går det der nede? Alt bra med dere? Her er det full fart om dagen. Jeg har noen dager fri fra jobb, så da er det fullt kjør med alt annet. Holder på å pusse ned og male noen vinduskarmer, det er søren meg hardt arbeid det også! Har skikkelig "gangsperre" i armene etter å holdt på i flere timer igår kveld. Først måtte jeg skrape, så var det å pusse. Skal vaske over en gang til i kveld, så kan jeg male i morgen. Blir fint, med nye lister til. Det er utrolig hvor viktig de små detaljene er for et roms utseende altså! =) Er skikkelig adhd idag. Har støvsugd huset, bakt brød, vært ute å syklet med ungene og styrt med de vinduskarmene. Blir en smule rastløs av å gå hjemme ja... =) Den magen ja... har jo endel mage fra før av, så den behøver ikke vokse så allverdens før den er diger.. =( Mamma-buksa jeg kjøpte får jeg ikke til å bruke enda. Har prøvd, men magen blir jo nesten mer synlig i den! =) Så jeg fant fram en jeans fra +10 kg, så nå bruker jeg den. Stølhetsfølelsen i magen har begynt å gå over nå, og kvalm er jeg ikke. Har litt halsbrann på kveldene, og ganske hissig og lettantennelig for tiden! Åja så du er i full slanking? Har du mye som skal bort da? Jeg er ca 30 kg overvektig, men har vært større. Jeg hadde ambisjoner om å gå ned 15 kg før jeg ble gravid, for å ha best mulig utgangspunkt. Klarte bare 5, og 3 av de fem har jeg gått opp allerede. Men de tar jeg som "slutt på slankekur" kilo, så stresser ikke med det. Men jeg må nok passe veldig på kostholdet, hvis ikke så eser jeg ut til det ugjenkjennelige! (la på meg 20-30 kg med de andre) Har spist endel søppel mat idag, og har ikke hatt de skjelvingene som jeg har ellers. Akurat som sine søsken er den her glad i usunn mat... =) (snakker om et embryo som ennå ikke får næring fra mor, men-men...tjihi!) Vi har faktisk tvillinger i familien, på begge sider av slekta for min del. Men jeg tror ikke vi får tvillinger altså, selv om alle har trodd det for alle mine svangerskap. "er du HELT sikker på at det ikke er 2 inni der da?" haha...! Åja, du har en hekk du har problemer med. Har dere stor tomt da? Det er no svineri det der, selv om det er hyggelig også. Hyggelig er det vel helst når alt er i orden.... =) Vi har full stopp i hageplanene. Vet liksom ikke hvilken ende vi skal begynne i. Feks; Skal vi frese opp jorda, og SÅ kjøre på med matjord og frø. Eller holder det å bare kjøre på jord og frø? Ingen av oss har snøring, for å si det sånn, så da blir det til at ingenting blir gjort... =( huff&huff... Forøvrig ser det ut til at vi får vente lenge og kanskje forgjeves på sommern i år. Det er dårlige temperaturer her, skulle ikke trodd at vi er i slutten av juni! Men egentlig skal jeg ikke klage. Du skal se jeg ikke er fornøyd senere i sommer heller, da klager jeg vel over varmen, hehe..! Nå må jeg avslutte her, har litt småpjusk som må gjøres før jeg kan ta kveld. Kjenner meg ganske søvnig allerede, så det er vel best å komme igang. Du får kose deg i helga, så er det vel ikke lenge før første utdrikningslag står for døra? *hadetbra*
TusseMor07&09&14 Skrevet 23. juni 2008 #42 Skrevet 23. juni 2008 Hei og hå) Nå titter jeg endelig innom en liten tur igjen;o) er sjelden jeg har god tid til å skrive, så jeg må liksom vente til jeg har tid til å skrive til deg... det er jo så koselig å skrive med deg, så da vil jeg jo ha tid til å få ned noen ord;o) Håper alt er bra med denne dama? Her er alt bra:o) Akkurat kommet hjem fra sankthansfeiring:o) Vært hos et vennepar og grillet og koset oss... så deilig atte! Ikke den store sommervarmen, men nok til at vi kunne sitte ute med ikke så altfor mye klær. Så nå er lillegutt lagt, og jeg er snart klar for senga og... hihi... Så dere driver med maling og styr dere og... ja, det er jammen slitsomt... men det er veldig herlig når man er ferdig da! Blir jo så pent atte:o) Hmmmm... kan du ikke sende over energi til meg og da??? hihi... jeg er helt pumpa om dagen jeg! Det er så altfor mye som skjer, så jeg er virkelig sliiiiiten! Men det går seg nok til! ) Bare skjønner ikke hvordan jeg skal få rukket å ordne alt jeg skal. Skal ha utdrikningslag for venninnen min til helgen, og så har jeg arrangert et den helgen som var og... var riktignok ikke min oppgave den helgen som var, men jeg ble spurt om å hjelpe til...og begynner jeg å engasjere meg, så gjør jeg det med hele meg... så da håper jeg det jeg skal ha for min venninne blir bratil lørdag da... bare det å vaske huset henger over meg. i tillegg til at det er myyyye annet som skal ordnes og gjøres klart. dessuten er det meldt dårlig vær og:o( *sukk* håper det blir bra altså!!! STRESSA! Godt du fant noen bukser som passer da:o) Så får du heller vente med mammabuksa til du føler deg komfortabel med den på ) Hvor langt er du på vei nå? Morsomt å lese det du skriver om deg selv... det er som å høre om meg;o) Jeg gikk ned 30 kg før jeg ble gravid med lillegutt. Så gikk jeg opp en del under svangerskapet. Nå har jeg klart å gå ned til den vekten jeg var før svangerskapet. Har også rundt30 kg igjen på mine 182 cm lange kropp;o) ... så det var litt morsomt at vi er såpass like da! Har også ambisjoner om å gå ned, og det ser ut som om det går strålendes:o) etter jeg har begynt i jobb igjen nå så har jeg gått ned en kg i uka... Synes det går veldig greit, for jeg følger grete roede opplegget, og det er jo så mye mat:o) Så jeg er optimistisk så det holder jeg;o)så får vi bare se når en graviditet inntreffer igjen da.o) Håper det blir snart:o) Nei, ikke stress med vekta nå) Bare pass på kostholdet- og "glem" vekta. Det var det jordmora sa til meg sist;o) hahaha... blir spennende om det er to da;o) Kanskje det er tre??? *knis* da måtte dere kjøpt minibuss da;o) hihi... det hadde vært noe du:o) Hahaha.... må le når du skriver om hagen deres og! Det er akkurat som om jeg skulle skrevet det slev. det er noe med det at når man ikke kan det, så blir det ståendes:o( *sukk* hihi... så her vokser det og gror, en sammensurie av ugress og blomster... jeg vet ikke hva som er hva;o) Og hekken vokser seg stoooooor og fiiiin den og. Vet ikke helt hvor stor denne tomten er jeg... men hagen er jammen stor nok, og hekken og for den saks skyld;o) Tomten er vel 600 tenker jeg... Godt å høre at det ikke bare er jeg som er helt elendig i hagen. alle venninnene mine og mamma for den saks skyld har jo strøkene hager... og mannen min har fullt av gartnere i familien... så jeg er ikke så veldig glad når han besteforeldre kommer og sånn... hihi.... de tenker nok jammen meg sitt;o) Neida, fru fødemaskin... sommeren kommer NÅ den! hihi... den er nemlig bestilt til jeg går ut i ferie nå;o) Håper på godt vær og mye kos i sommer:o) Når har du ferie da+ Noe spennende som skjer? nei, nå får jeg nesten ta kvelden. er så trøtt at jeg nesten stuper... og jeg har mye som skal gjøres før jobb i morgen:o) Sov godt! *nattinatt*
TusseMor07&09&14 Skrevet 23. juni 2008 #43 Skrevet 23. juni 2008 Da ligger det svar til deg oppi her:o)
enda en Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #45 Skrevet 24. juni 2008 Hallo! Ja nå ser det endelig ut til at det blir sommer. Og som jeg sa tidligere, tror du ikke jge klager på det også? Jeg er så utrolig hoven i hender og føtter. Det er så det sprenger og verker altså! =( Det er det som er dritt med å være gravid om sommeren, men husket fra sist at det ikke var sååå ille når man er kort på vei. (yeah right) jeg er jo bare 6+5 nå, så det er tidlig å begynne å samle vann i kroppen.... Men jeg drikker noe enormt også, er så utrolig tørst...er flink, og drikker bare vann da! =) Så morsomt at vi er ganske like da! To tjukke damer som er besatt på å bli gravid (ok, så er jeg jo blitt det da, hehe), og i tillegg har vi begge en "hage" av hundemøkk! =) Men du er jo veldig høy da! Jeg er bare 161 cm, så jeg ser vel ut som en liten tønne, hihi... Ja den vekta, den vekta... Jeg er bevisst på maten jeg putter i meg, men likevel merker jeg at jeg sklir litt ut nesten daglig. Det blir en sjokolade nå, en is da osv. Har kjøpt masse frukt og babyulrøtter so jeg heller skal knaske på, men først sniker jeg etter snop da... Men sånn ellers så spiser jeg knekkebrød istedetfor brød osv. (og får matabstinenser og skjelver, hahaha...) Blir ,som du skjønner, ikke noe slanking her nei... =) Tomta vår er på ca 1300, ( vi bor jo på landet, vettu), så da tenker jeg DYRT hvis vi skal få plen over det hele. Så vil vi ha litt grus og sånt (singel heter det kanskje?) til parkeringsplassen osv. Så jeg vet ikke når i får råd til å ta tak i det der... Får se. Vi diskuterer oppussingslån (for å få tatt kjøkkenet), så da kunne vi jo plussa på noen kroner til utearealet. Dere må jo bare "utnytte" slekta, og stelle istand til dugnad da! =) Men skjønner problemet ditt, det er litt pinlig at de proffene kommer og ser "elendigheta" di. Blir vel mange unnskyldninger "har ikke hatt tid enda" osv, som blir brukt? hihi... Det hadde vært noe det, å få profesjonell hjelp til hagen. Jeg lurer på, finnes det ikke noe reality program ala "ekstrem oppussing", "norges styggeste hage" o.l til problemhager også? ;-) Da hadde min hage vært et godt utgangspunkt! Nå holder vi jo på å kjøpe ny bil også da, så det blir jo et nytt og større billån. 100 tusen mer enn vi har, HJELP!!! Jeg har litt angst for å ta så mye i lån, føler liksom at vi "flotter" oss unødig... Vi får nok høre det også, da folka rundt oss har en mening om det meste, og har en vedig nøktern livsstil.... Og vi KUNNE jo nøyd oss med en eldre bil, det er bare det at jeg forelska meg i denne da! =) Og de eldre modellene er mindre, og har litt dårligere løsninger, også får vi denne så billig også... (finner på masse gode unnskyldninger for meg selv...) Hadde vært fint å dra på ferie med 7-setern da... Vi drar på bilferie til sverige. Har bare 3 uker igjen til ferie - DEILIG!! Tar 4 uker i slengen, ikke noe å spare på her. Du lurer kanskje på hvordan det har seg at jeg sitter og skriver midt på natta? Joda, denne frøkna har da sovet ettermiddaglur! =) Sovnet av på sofaen kl 19, gikk så å la meg og sov til kl 22... Så nå er jeg lysvåken og full av arbeidslyst! Har malt et strøk på det vinduet nå. Bare ca 4 strøk igjen da... er ikke enkelt å få det hvitt nei! Jeg er så trøtt om dagen at det er nifst. Vandrer rundt som et levende lik sånn ca midt på dagen. Det er da det er verst, pluss en periode på ettermiddagen igjen. Det er godt jeg er alene hjemme, så får jeg styre dagene mine selv. Gubben har tatt ungene med og dratt på hyttetur! De kommer hjem i morgen igjen, så det er ikke lange ferien jeg har, men det er greit det. Savner jo de små bollene mine allerede jeg da.. =) Men nå må jeg gå og finne meg noe mat, for så å køye. Ble plutselig trøtt igjen. Helt sykt dette her! Og du, kos deg med planlegginga og gjennomføring av utdrikningslaget til helga da! Du høres ut som en kreativ jente med stort engasjement for dine venner! Det er bra! =) *Hadetsålenge*
TusseMor07&09&14 Skrevet 6. juli 2008 #47 Skrevet 6. juli 2008 Hei:o) Ojsann... trodde jeg hadde svart deg jeg... syntes det var blitt så stille fra deg at jeg leitet frem innelgget, så har ikke jeg fått med dmeg at du har svart ser ejg... Alt bra med deg da mor? Så flink du er om bare drikekr vann da... vann er jo så bra for kroppen:o) Du får prøve å holde deg unna salt i tillegg så kan det hende det hjelper litt på de hovne hendene og føttene... hvis ikke du allerede er forsiktig med det da:o) Tjukke damer, vi????? hihi... å nei da:o))) Helt perfekte vi:o))) I forhold til slanking og graviditet, så hører jo ikke det sammen:o) Så lenge du er flink og spiser relativt sunt og drikker vann så skal du si deg fornøyd med det:o) Duer nok så flink atte! Ååååhhh... et sånt hageprogram hadde vært midt iblinken her iallefall... hahaha...bryr meg ikke såååå mye om de folk... MEN tror de har skjønt at ikke det er helt min nisje. De er så imponert over andre ting jeg får til, så får vi håpe det holder... hahaha. Jeg er veldig åpen om at hagen og møkk under neglene ikke er helt min greie;o) hihi...men å ha en pen hage hadde virkelig vært noe:o) Så deilig med ny bil da:o) Hva slags ble det? Så godt med litt tid på egenhånd da:o) miniferie:o) Dere får kose dere masse på bilferie og da:o) Det blir nok koselig! Utdrikningslaget gikk forresten veldig bra! hadde det så moro atte:o) Du får ha en fin kveld da:o) Så "snakkes" vi:o) Haddi:o)
enda en Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #49 Skrevet 9. juli 2008 Heia!!! Nå er det lenge siden jeg har vært her og sett etter tråden vår. Måtte søke den opp, var sikker på at den var på side 20 eller noe... =) Nå er jeg blitt sykemeldt, men ikke pga bekkenet. Hadde en liten blødning i formiddag! =( Var hos legen, og hun kunne ikke se noe blod fra livmorhalsen, så det er mest sannsynlig bare en slimhinneblødning. Har nettopp hatt en kraftig soppinfeksjon, så det kunne jo være derfor. Men hun mente at jeg likevel skulle sykemeldes, og ta det meget med ro de nærmeste ukene. Dvs ingen sykling, løping, løfting osv. Kjente på livmora, og var overrasket over at den var så stor. "Det må jo være minst 8 uker!" sa hun. Og det stemmer jo bra, er 8+6 idag! =) Så da har fosteret vokst som det skal, og sv.skapet har "gått sin gang" hittil ihvertfall. Godt tegn! (Her er ikke snakk om å få tatt en UL sånn på rappen, det er over 20 mil til nærmeste UL-apparat... Men jeg fikk beskjed om at hvis jeg blør mer, så måtte jeg ta kontakt umiddelbart, så skulle jeg henvises på akutt-time.) Jeg har aldri blødd før i mine sv.skap, så jeg var rimelig skjelven til å begynne med. Ble kjempekvalm med engang, og hadde skikkelig hjertebank; råstressa..! Huff! Selv om jeg vet at mange har småblødninger i begynnelsen, og at det som regel går bra, så er det kjempe skremmende å plutselig blø! Men jeg trøstet meg selv med at det KUN var på papiret, og det kom bare den ene gangen jeg var på do. På jobb var de ganske nysgjerrig på hvorfor jeg ble sykmeldt. Tror det er et par stykker som mistenker meg for å være gravid. Syns de kikker litt ekstra, men ingen har spurt og da sier ikke jeg noe heller. Hihi...! =) Det vises nok godt når jeg kommer tilbake etter ferien ihvertfall. Det er jo 5 uker til! Synes selv at magen er veldig stor allerede, sånn sammenlignet med sist. Gjør ikke noe for å skjule den heller lenger, har jo ikke sjans! Ellers så skjer det ikke så mye. Nå blir det jo ikke noe store prosjekter og greier heller de nærmeste ukene. Tar ikke sjansen på noe jeg, nei. Så da får tin bare skure og gå her, til jeg føler meg på tryggere grunn... Best sånn. Hvordan går det med dere da? Når er IKM? skjer det noe spennende der da? Jeg har ungene i badekaret, i håp om at de skal bli trøtte og sovne FORT... De er nok litt ute å kjøre med leggetider, men pytt! Det er sommer! =) Nå må jeg gå og plukke de opp, og få dem i seng. Er ganske gåen selv også, så tror det blir tidlig kveld på mor også. Vi snakkes Tussemor, så krysser jeg fingrene for deg denne måneden! =)
enda en Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #50 Skrevet 10. juli 2008 Hei igjen. Har blødd litt til idag, og det var i forbindelse med avføring. Så jeg aner ikke hva dette kommer av, om jeg bare er veldig skjør i slimhinnene, og det ikke tåles at jeg presser?! huff, ble litt detaljert her, men... =) Men jeg trøster meg med at det kun var på papiret, og kun den ene gangen idag også. Tar det med ro mtp SA og sånt enn så lenge, er kvalm og trøtt, så sånn sett er jeg jo full av symptomer fortsatt. Har heller ingen smerter eller stikninger. Jeg tenkte å kontakte legen i morgen hvis jeg får flere blødninger, slik at jeg får den akutt-turen til nærmeste sykehus. I mellomtiden får jeg drikke mye vann, og ta duphalac for å holde avføringen myk, i tilfelle det er det som fører til økt trykk der nede. Det var en kort rapport om dagens hendelser... Håper jeg kommer tilbake med helt sikre og gode nyheter om noen dager. Skal på første sv.skaps-kontroll på onsdag som kommer. Da vet jeg vel også mer, om jeg ikke får kommet meg på UL. Vi snakkes Tussemor!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå