Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #51 Skrevet 18. mai 2008 Yeah right!!!! hahahahahaha... godt forsøkt! God fantasi du!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #52 Skrevet 18. mai 2008 Jeg synes dere beskriver helt normale, friske velutviklede barn. Kanskje dere burde sette dere mer inn i hva som er vanlig i den alderen?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #53 Skrevet 18. mai 2008 Faktisk sant. Og jeg er stolt, men vet at folk som ikke kjenner oss har vanskelig for å tro på det. Men det gjør ingenting, for det er gøyere å dele det med folk som ser det selv:-)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #54 Skrevet 18. mai 2008 Datteren min kunne akkurat like mye da hun var på den alderen. Det falt meg liksom aldri inn å geniforklare henne av den grunn. Selfølgelig fikk hun masse skryt og kjærlighet.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #55 Skrevet 18. mai 2008 jammen, du HI; selv om en lege har sagt at din unge er så langt fremme forran de aller fleste andre barn, så betyr faktisk ikke det at det er sannheten;) Da er det mange unger på samme "linje". Og det må du faktisk tåle å høre:) Det gjør det nemlig ikke mindre bra det jenta i gjør, men hun er faktisk innenfor normalen:) Jeg forstår at dette er din første og eneste unge. Og det du ser nå, har ikke helt med hvordan hun kommer til å være resten av livet:) Du vil ikke se den rivende utviklingen som en fortsettelse som varer livet ut:) Du forstår; alle synes akkurat det samme om sine barn:) Derfor vil en reagere når noen sier at deres barn er smartere enn alle andre sine. Og det vil desto flere gjøre her inne, hvor alle har barn:) Dette er ikke kritikk, ei heller janteloven, men fakta;)
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 19. mai 2008 #56 Skrevet 19. mai 2008 Så flink hun er :-) Men, for å pirke litt.. at hun er smartere enn andre babyer vet jeg ikke. Begge mine pratet så tidlig som din (gutten muligens noe tidligere - hadde ganske mange ord som kom mellom 7 og 10 mnd.), men.. de er nok ikke smartere enn andre unger for det. Gutten vår lå "foran" lenge, men nå når han er nesten fire begynner det å jevne seg ut (han er også for tidlig født). Men samtidig, når de små når nye mål er det stort, både for de og for oss foreldre. Så, det skal være lov å skryte litt, men man kan tenke over hvordan man formulerer seg. Noen barn begynner tidlig med noe og senere med andre og andre unger er tidlige med det andre og senere med noe. Lillesøsteren her prater ikke så mye som broren gjorde, hun sier en del ord, men er bedre på tegn. Betyr nok ikke at hun er noe dummere enn han, hun bare uttrykker seg på en annen måte. Slik er det med de som ikke sier et kvekk før de er 15 mnd også. De bruker andre måter å kommmunisere på. Noe som er minst like inteligent og oppfinnsomt å finne på å gjøre som å bare herme etter oss voksne og hva vi sier. Mange barn går og samler informasjon og sier nesten ingen ting før de plutselig en dag begynner å prate og alt kommer klokkerent ut.
Northernlights Skrevet 19. mai 2008 #57 Skrevet 19. mai 2008 HI, synes hun høres helt normal ut i utviklingen,jeg =o) Til å være jente. De er litt tidligere ute enn gutter, ofte. Min eldste jente sa "mamma" da hun var litt over 5 mnd. Hermet etter meg når jeg sto over henne og sa det sakte, hver gang jeg stelte henne. Og at det var med vitende vilje hun hermet og sa "mamma",det er det ingen tvil om. Hadde dessverre ikke videokamera den gangen, ellers hadde jeg tatt det opp. Alle syntes hun var usedvanlig tidlig til å si og gjøre ting, og skravla gikk veldig tidlig. Hun er 20 år i sommer, og ligger ikke foran andre, og er ikke noe geni. Bare ei helt vanlig (om enn flott) ung dame ;o) Guttene mine var mye tregere, men det har blitt "folk" av dem også ;o)
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #58 Skrevet 19. mai 2008 Ja du burde være stolt av tulla di. Tror alle her inne er stol av barna sine. Men visst du syntes det rart at folk reagerer negativt på innlegget med den hovedinnleggteksten, ja da er du ikke bare naiv, men ganske dum også. Du sier jo inndirekte at vi har dummere baby enn deg. Misunnelig eller ikke, så blir man jo såret og kommer i angrepsposisjon av sånne uttalelser.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #59 Skrevet 19. mai 2008 Hehe, jeg forstår faktisk hvorfor folk reagerer når du skriver at "jenta mi er smartere enn andre babyer". Det er greit å skryte av barna sine altså, men å påstå at hun er smartere enn andre babyer....hehe, jah. Jenta mi har forøvrig gjort alt det du skrev fra hun var 8mnd, bortsett fra å si "se der". Så for meg framstår datteren din som HELT normal:-)
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #60 Skrevet 19. mai 2008 Til HI: datteren din er sikkert søt, men hun høres ikke ut som om hun er særlig tidlig ute med noe Hun skiller seg ikke ut som smart i forhold til de babyene jeg har kjent opp gjennom årene.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #61 Skrevet 19. mai 2008 Greit nok at hun kan mye nå, men spørs hvordan det blir når hun blir eldre med en så lite intelligent mor:)
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #62 Skrevet 19. mai 2008 Den var stygg.... tror ingen av dere har brydd dere om å lese HELE tråden??? For da har HI skrevet myyyyye som gjør at hun verken er dum, lite intelligent eller naiv! Hun skriver jo gang på gang at hun ikke mente overskriften slik den høres ut, og at alle barn er smarte på sin måte! Det er dere som ikke gidder å se helheten og lese alle innleggene som er lite intelligente når dere dømmer!! At det går ann!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #63 Skrevet 19. mai 2008 Det er det jeg alltid har sagt - her i Norge regjerer den berømte JANTELOVEN!! Er ikke lov å skryte av deg og ditt i dette landet...... I Norge er INGEN spesielle, ingen unike på noen vis, ALLE ER HEEEEELT LIKE OG KAN PRESIS DE SAMME TINGENE!!! Du skal ikke tro du er noe!!! JEG S P Y Y Y R av janteloven, og folk som ikke kan gi andre anerkjennelse og la andre være stolte og glade for seg og sitt! Jeg synes datteren din virker langt fremme og dette sier jeg som tobarnsmor og eldste søster i en barneflokk på 7, og som pedagogisk leder i barnehage. Dette har sikkert HS påpekt for deg også - og du har god grunn til å være stolt. De som sier noe annet sitter fast i den dumme janteloven, og de skal du ikke bry deg om. Hilsen en halvt norsk og halvt utenlandsk 2barnsmor ))
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #64 Skrevet 19. mai 2008 uff, greier vist ikke holde meg unna likevel.. Beklager HI, leste for fort gjennom og så ikke at du hadde "omformulert" overskriften din. Så også at du skrev at du aldri skryter av jenta di til venner? Det syns jeg du skal begynne med!! Det er kjempeflott når man kan skryte av sine egne og venners unger uten å være redd for denne janteloven som så hissig ble nevnt over her
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #65 Skrevet 19. mai 2008 Anonym 08.53 Grow up!!! Vet ikke hvem som er mindre intelligent jeg,...
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #66 Skrevet 19. mai 2008 Har HI hørt eventyret om myrsnipa? Man syns best om sine egne
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #67 Skrevet 19. mai 2008 Jeg er ingen fan av janteloven, men det HI beskriver er ikke spesielt tidlig for babyer på den alderen. At du er ped.leder gjør deg ikke til spesialist på utviklingspsykologi på spedbarn At du har søsken gjør deg heller ikke til en spesialist. Jenta til HI er sikkert kjempesøt, aktiv, i en rivende utvikling og en nydelig baby. Likevel er ikke det HI beskriver noe som tilsier at jenta er smartere enn andre babyer. At man påpeker at hun ikke bekriver noe enestående er ikke ensbetydende med at janteloven råder. Å påstå det blir for dumt.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #68 Skrevet 19. mai 2008 sønnen min begynte å si mamma da han var 7 mnd gammel. Riktignok kom det ut som mæmæ, men skjønte det var mamma han ville komme frem til. Da han var 9 md begynte han å krabbe, og 2 mnd etter begynte han å gå. Han lærte seg å telle til 10 av farmor da han var 12 mnd gammel, selv om han ikke skjønte tallene. Men kunne si 1,2,3,4....osv. Han har alltid vært tidlig ute med pratingen, så da han var 2 år var det mange som trodde han var 3 år, fordi han var så flink til å prate. Må skryte litt jeg også, for jeg har også skjønt at barnet mitt er også mye glupere enn gjennomsnittlige....NOT!!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #69 Skrevet 19. mai 2008 Den er stygg? Hun skriver jo selv at hun er så snill og naiv at hun ikke trodde folk ville reagere. Slik at det var hennes ord. Les gjennom ordentlig selv før du kritiserer andre om det. Uansett om hun har unnskyldt seg blå i trynet, syntes jeg fremdeles at det er mindre smart å skrive dette fra starten av. Det har ingen ting med janteloven å gjøre når folk reagerer på dette. Det er folk som reagerer på rakking ned på sine egene barn og angriper tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå