Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Jenta mi har sagt mamma hver dag siden ho var 7-8 mnd, Hun begynte å si "er det"? da ho var 9 mnd og sier det 1000 ganger om dagen mens hun peker på en eller annen ting. Hun sier også nam nam og mmmmmmmmm hver gang hun får noe i munnen. Hun er mellom 10-11 mnd. Hun vinker, klapper, forstår veldig mye av det vi sier-- f.eks.. jeg spør: hvor er pappa? Da krabber hun gjennom leiligheten for å finne han. Og fryder seg stort da hun klarer det;) Vi kan også spørre om hun vil ha mat/om hun er sulten.. er hun det, så lager hun masse utålmodige lyder til svar. Hvis vi sier "kose" så legger hun hodet ned der hun befinner seg og gir en laaaang klem til gulvet/bamsen ol som er i nærheten! Hun ble i tillegg født 4 uker for tidlig!! Jeg har forstått at hun er veldig smart i forhold til andre babyer i samme alder, og det er stas. Håper hun fortsetter utviklingen fremover. Veldig spennende;)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 Hun er sikkert ikke den eneste.. Greit at man vil skryte av ungene sine, men trenger jo ikke GNI det inn!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 Det var ikke meningen at det skulle virke skrytende.. ser nå at det kan høres sånn ut. Jeg er bare så stolt uansett hva hun klarer. Bare hun lager gladlyder eller spiser ekstra mye en dag blir jeg forferdelig stolt! Skrev innlegget for å skryte litt og fordi jeg syns det er koselig når andre skriver slike innlegg om deres små
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #6 Skrevet 18. mai 2008 haha.. mi leita opp smukken og putta den i munnen igjen om ho mista den, 3 veker gammal;) Og eldste sprang då han var 11 månader, han kraup ikkje frå rom til rom. Det gjorde han mykje tidligare;) Og sa mamma, pappa og nei 6 månader gammal;) og begge mine har gitt uttrykk for å ville ha mat sidan dei var født;) Syns det er litt lenge å vente med det til ein er 10-11 månader...... Så eg vil tru at ungen din er som dei fleste andre, ja;)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #7 Skrevet 18. mai 2008 Så da din baby var nyfødt og du sa ordet "mat/sulten", så forstod den det???? NEPPE! Jenta til HI er ganske smart til å være så liten! Noen som alltid blir litt misunnelige ja....Og HI snakket ikke om utviklingen når det gjelder å gå, krabbe osv.. dette har ingenting med inteligens å gjøre slik Hi mener!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #8 Skrevet 18. mai 2008 HI her;) Anonym over: takk for at du forstod innholdet i innlegget mitt. Jeg snakket overhodet ikke om å gå, ta opp smokk, krabbe osv! Jeg er stolt fordi jeg ser at dattera mi forstår mye mer av det vi sier enn andre på hennes alder.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #9 Skrevet 18. mai 2008 Jo, "smartare" enn mange kanskje, men etter overskrifta å dømme skulle ho vel vore yngste medlem av Mensa? Det heiter tidlig utvilking, ikkje høg IQ;)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #10 Skrevet 18. mai 2008 Ikke rart du er stolt av jenta di. Men du høres ut som førstegangsmor, ikke noe galt med det. Men etterhvert vil du forstå at barn er forskjellige og tar det i sitt tempo. De fleste vil klare alt det dattera di kan, bare litt senere. Hun er nok tidligere enn gjennomsnittet. Men jeg tror ikke det er flere som har opplevd det samme. Klart hun vil fortsette med utviklingen sin. Hvis ikke er det noe stein galt. Og spennende er det. Og av erfaring så er det sånn for de fleste at de syns sitt barn er det beste i hele verden. Tror det bare er sunt for barnet. Men hvis du fremstiller ditt barn som bedre enn andre kan du få andre til å reagere. Andre foreldre syns selvfølgelig sitt barn også er det beste i hele verden.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #11 Skrevet 18. mai 2008 Ja, beklager mitt uvitende utsagn. Tror forøvrig både du og alle andre her inne forsto veldig godt hva jeg mente??? Eller er du litt treg kanskje? Noen må alltid komme med kommentarer!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #12 Skrevet 18. mai 2008 Syns HI burde få lov til å "skryte" så mye hun vil jeg:) Er jo kjempekoselig at hun føler seg stolt over sin baby og mener hun ser at hennes barn er mer utviklet enn andres:) Alle er jo stolt av sine små, hvorfor i all verden skal man ikke kunne skryte litt når man ser muligheten? Syns vesla di høres ut som en skikkelig kløpper jeg HI:) Blir nok en bestemt frøken med masse å si når hun blir eldre;)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #13 Skrevet 18. mai 2008 Hi her. Jeg er helt enig;) Alle syns at deres barn er det beste, smarteste osv fordi man er stolt og elsker den lille. Jeg skryter aldri av jenta mi til venninnene mine. Er utrolig forsiktig med det.. Liker ikke folk som hele tiden skryter selv.. det er nettopp derfor jeg skrev et anonymt innlegg på bim for å skryte litt for første gang!!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #14 Skrevet 18. mai 2008 Tror du glemte at janteloven står sterkt i dette landet da du posta innlegget ditt, he he..
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #15 Skrevet 18. mai 2008 Hi her;) Anonym 22:19... Tusen takk;) Alle er like stolte av sine små.. Jenta mi er veldig bestemt ja.. og utrolig nysgjerrig. Hun vil vite alt, og vi bruker mye av dager på å forklare henne hva som skjer, hva ting heter osv osv. Nysgjerrigheten vil nok hjelpe henne til å finne ut av ting litt fortere enn de som er mer layd back om du forstår. Er godt å skryte litt av henne. Gjør det aldri foran venner som har barn. Er redd de ikke liker det...hehe!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #17 Skrevet 18. mai 2008 Hei HI Jeg har ingen ting imot at du skryter av jenta di. Noe av det værste jeg vet er når foreldre bare sier nedsettende om barna deres. Det er værre syns jeg. Men klart man skal være forsiktig å skryte for mye, hvis det kan sette andre venners barn i dårlig lys. Jeg og mannen min skryter mye om barna til hverandre. Og det hender vi sier positive ting til venner. Vanskelig å unngå helt. Men bare man ikke overdriver, og gjør det å trekke ned andres barn. Lykke til med jenta de. Hun har nok vært heldig å fått supre foreldre som er intressert i henne.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #18 Skrevet 18. mai 2008 Anonym 22:26... Tusen takk;) Vi er så stolte og elsker henne over alt på jord... uansett om hun er rask eller treg vil hun alltid bety like mye for oss. Jeg skryter aldri til venner... kan selvfølgelig si positive ting osv, men er meget forsiktig med å utbrodere både det ene og det andre. Tror nok du er en super forelder også
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #19 Skrevet 18. mai 2008 Så bra!! Janteloven er sterk ja.,.. Haha, ler n¨år jeg leser svarene du har fått. Klart det er lov å skryte av barna sine,, Det har du all grunn til!! Jeg har ei jente som pratet nesten rent da hun var 1,5 år.. Nå er hun to og sier lange setninger med rene ord som alle forstår.. Jeg synes hun er kjempeflink og er veldig stolt, men nevner jeg det til noen, Er det ingen positive tilbakemeldinger. Neida, da er hun hun ikke sååå flink, eller så er hun ikke fullt så motorisk utviklet som deres barn, eller så er det noe annet.. Klart vi er stolte av barna våre uansett. Noe annet ville vært unaturlig.. Og det er viktig å fremheve det som er bra..
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #20 Skrevet 18. mai 2008 Syns det hørtes ut som om jenta di har utvliklet seg helt normalt jeg:) Men jeg skjønner også at du er stolt av henne, du skal være det:) Jeg er også stolt over at jenta mi sier hei og hilser, vinker hadet, sier pus når pusen vår ( eller andre katter) kommer, sier mamma og pappa, at hu krabber som bare det, at hun koser oss/andre og ting når vi sier kose. Sier mmmm hver gang hu får noe hu liker å spise begynte hu med når hu var 5 mnd.. Jenta mi er også for tidlig født...
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #21 Skrevet 18. mai 2008 Kjempefint at du er stolt av jenta di, men hun er faktisk heeeeelt normal. Og ikke noe "smartere" enn andre babyer.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #23 Skrevet 18. mai 2008 Takk, for det. Håper og tror det. At en har et så positivt syn på barnet sitt som du har, tror jeg bare er bra. Når barnet blir større, og en møter andre utfordringer er det ikke like lett alltid. Men en kan alltid mimre tilbake når de var søte små, og verdens beste. Det er de jo selvfølgelig fremdeles. Men det kan fort bli at barnet hører mye nei, eller hører det som ikke er bra. Til barnet vårt prøver vi så godt vi kan å bekrefte det eller gi tilbakemelding på det positive. Bygge opp en god selvtilitt. Det trengs i denne brutale verden.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #24 Skrevet 18. mai 2008 Når både helsepersonell og leger sier at hennes forståelse av ting og av det vi sier til henne er mye større enn andre på hennes alder, så velger jeg å tro det. Om det er mammahjertet mitt som ikke er objektivt, kan så godt hende. HI!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #25 Skrevet 18. mai 2008 Nei, å skryte av barna sine er ikke lov.. da får man passet påskrevet så til de grader...hehe..Jenta di var veldig tidlig uta da ja;) Det må ha vært utrolig morsomt, og ikke minst må dere ha vært stolte av henne!!! Ikke bry deg om hva andre sier... du vet selv hva du føler og det gjør nok jenta di også HI;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå