mamma til 2 små:=) Skrevet 18. mai 2008 #26 Skrevet 18. mai 2008 Helt normal:=) Hun er kansje tidlig med noe men det betyr ikke at hun er smartere.Betyr så lite?!!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #27 Skrevet 18. mai 2008 Det er vel ingenting! Jenta mi hoppet tau da hun var 5 måneder gammel. Da hun ble 10 måneder kunne hun lett vinne diskusjoner om utenrikspolitikk med faren sin. Tror nok vi med sikkerhet kan konstantere at min baby er den smarteste her inne...
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #28 Skrevet 18. mai 2008 Anonym 22:36 Ja, det er utrolig viktig!!!! Vi er veldig raske med å skryte av henne når hun gjør noe bra, og hun lærer mye fortere av det enn av at vi sier NEI! hele tiden. Tror at det å skape en positiv hverdag er fryktelig viktig, og vi gjør det vi kan for å si mere ja-ord enn nei-ord;) Du virker som en veldig fornuftig mamma. Du skal være stolt av at du tenker slik som du gjør og jeg syns at barnet ditt er heldig som skal vokse opp i en familie som forkuserer på det positive;)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #29 Skrevet 18. mai 2008 En drømme baby med andre ord. Du er nok bare misunnelig.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #30 Skrevet 18. mai 2008 Haha,,, og min tørket seg selv i ræva da hun var nyfødt! Den slår ingen!! HI
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #32 Skrevet 18. mai 2008 Hvorfor skulle jeg være misunnelig? Kunne ikke falle meg inn å delta i en "hvem sin baby er den smarteste-diskusjon". Synes litt synd på folk som må fremheve seg selv ved å skryte av hvor smarte babyene deres er. Noe sier meg at du også er en av dem.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #33 Skrevet 18. mai 2008 Du kunne ikke dy deg nei.. Er det mulig?? Klart man må få si fine ting om barna sine!!! "Sier du det?? Så kjekt for dere da!!" NEIDA!!!! Ditt barn er helt normal.. Ikke kom her og kom her med noe annet. Nei for da skal vi jaggu sette ting i perspektiv for deg!!! Skjerp dere damer!! Unn nå noen noe da!!! dere er noen ubamhjertige sure kjerringer som bare mååååå si sure ting... Smil og vær glad!!! KJekt for deg at du opppfatter barnet ditt som smart!! Hvis det gir deg glede gir det barbet ditt glede.. Blærrg, for noe kjerringmøl enkelte klarer p lire av seg!!!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #34 Skrevet 18. mai 2008 Jeg lar det være, vil ikke ødelegge den fine tråden. Så kjedelig når noen bare skal kverrulere. Du er ikke en av dem som er misunnlig da. Men hadde en helt annen mening. Greit for meg
Duracella Skrevet 18. mai 2008 #35 Skrevet 18. mai 2008 Så morsomt. : ) Ikke la de sure kjerringene påvirke deg. Det er da herlig å ha noe å være glad for/stolt over? Syns man skal unne folk det.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #36 Skrevet 18. mai 2008 Det gikk litt fort i svingene ser jeg. Innlegget ditt ga lite/ingen mening. du er hjertelig velkommen til å prøve igjen...
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #37 Skrevet 18. mai 2008 til 22.39 Delta var jo akuratt det du gjorde. Og det med å komme med et svar som ikke henger på greip. Hvis du ikke bryr deg, så la være å svare
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #38 Skrevet 18. mai 2008 Hvorfor så sure damer??? Dere skriver at dere ikke er misunnelige.. Det er da naturlig å snakke aom barna sine og fremheve dem.. Er det ikke?? Neivel så er de ikke så flinke til å prate, men da har de kanskje verdens søteste smilehull, eller latter, eller så er de slinke og spise selv, eller spille fotball eller synge eller ka uansett!!! Håper dere fremhever det gode og positive hos bafrna deres.. Og ikke peprer de med jantelov og det å ikke kunne fremheve hverken seg selv eller andre..
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #39 Skrevet 18. mai 2008 Takk for litt støtte damer;) Trodde ikke man skulle får dritt til svar, men jeg er som oftest snill og naiv nok til å tro at andre ville forstå innlegg for det det var: et lite skryteinnlegg om min datter som jeg elsker like høyt som dere elsker deres! Bare husk dette, dere som ikke tåler at jeg skryter litt: neste gang dere sier noe positivt om barnet deres til noen, så husk hva dere svarte meg da jeg skrøt av mitt!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #40 Skrevet 18. mai 2008 Du har fått noen teite og sure svar. Overse dem. Og det tror jeg du klarer, med den positive innstillingen du har. Flott at du ser det positive med barnet ditt. Alle har noe positivt mener jeg. Man må bare se det. TIl og med barna til de som svarer surt, har noe positivt. Håper bare mødrene dems ser det. Og vet å sette pris på det, og oppmuntre barna sine.
Hilde_85 Skrevet 18. mai 2008 #41 Skrevet 18. mai 2008 Så utrolig morro da, HI! Er nok som mange andre som mener ho ikke er den eneste, men høres ut som tidlig utvikling ja! Tror nok mange reagerer på overskriften "Jenta mi er smartere enn andre babyer!" kunne like gjerne sagt "mitt barn er bedre enn ditt" og det gjør man ikke. Men vær stolt. Du har all grunn til det
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #42 Skrevet 18. mai 2008 Takk for det, O-store-ikke misunnelige-bedreviter.. Hvis du leser det laaaaangsomt., så skjønner du det nok til slutt...
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #43 Skrevet 18. mai 2008 javel? Da vi jeg si mine var like smarte i samme alder Så hun er ikke enestående sånn sett Men klart alle er jo stolte av barna sine da.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #44 Skrevet 18. mai 2008 Jeg pleier å skryte av at datteren min har så velutviklet sans for empati. Forøvrig synes jeg det er flott når foreldre fremhever de positive egenskapene til barna sine. Det finnes mange måter å gjøre dette på. Jeg mener nok at HI måte å formulere seg på, særlig da overskriften gjør at hun har fått endel ironiske svar. Det å skrive at "Jenta mi er smartere enn andre babyer" synes jeg ikke akkurat innbyr til støtte og forståelse. Jeg tviler også på at det er sant.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #45 Skrevet 18. mai 2008 Enestående nei... men det er mer hennes forståelse som gjør at hun ligger lenger frem sier legen. Hun hverken går eller løper ennå.. er ikke det det går på
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #46 Skrevet 18. mai 2008 Nå har jeg ikke lest alle svarene du har fått, men skjønt noen var negative, men det var nok fra de som ikke har så tidlig utviklet barn. Jeg har også 2 smarte barn, og sant skal sies så er det ikke lov å skryte av det, folk blir sure. Brna mine gikk når de var 9 mnd, setter sammen ord fra 11 mnd, etc etc... Føler ofte jeg må unnskylde de.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #47 Skrevet 18. mai 2008 Og det er helt greit.. hva du mener er ikke så viktig.. det som er viktig er at jeg er stolt, uansett om hun er smart, treg osv;)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #48 Skrevet 18. mai 2008 Det er ille at det skal være sånn!!!! Ikke unnskyld dem, vær så stolt at du sprekker(det er du sikkert fra før), men du forstår hva jeg mener;) HI
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #49 Skrevet 18. mai 2008 Min sønn er like gammel som din datter. Han er gutt (som skal være senere i utviklingen). I dag når jeg dusjet, spurte jeg han om han kunne gi meg et håndkle, og det fant han i hylla på hans høyde - og ga til meg :-) :-) Hvis jeg spør om han vil lese bok, løper han inn på rommet og finner en bok til meg. Hvis jeg tar håret foran ansiktet mitt, blåser han for å gi beskjed til meg at jeg må blåse det bort. I dag fant han også en tom vaskepulver-pose i søpla på badet. Den tok han bort til vaskemaskinen, dro ut beholderen, og "tømte" oppi, deretter smalt han igjen døra til vaskemaskinen og prøvde å vri på knottene. Snakk om Einstein-unge :-P Og han er gutt i tillegg! ;-)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #50 Skrevet 18. mai 2008 nei men mi nr 2 sa mama da hun var 6-7 mnd og var utrolig språkutviklet da hun var to og hadde stort ordforåd og hun også forstod mye..så jeg vil si mi var like smart som di Hun også gikk senere så var ikke det det var snakk om her hell. Hun hadde veldig stort ordforåd da hun var 2 og snakket utrolig bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå