Bare™ Skrevet 16. mai 2008 #26 Skrevet 16. mai 2008 Vær snill nå, knøtta- så ingen blir såret. Må ikke være så hard!!! Kanskje det går opp et lys om noen år, når det viser seg at mangler på investeringer gir pengegnål.... Konsekvensanalyse er et vanskelig ord! Det er jo akkurat det innlegget handler om. Det å si at innlegget handler ikke om (oftest noe som ikke passer inn i de enkeltes svar/ liv) er egentlig å fornekte en nettdebatt. Hva hadde Bim/ Dib vært? Uten nettopp andres svar og kommentarer til- nettopp hovedinnlegget.... Blir like dumt som å si "har ikke bedt deg svare på min tråd" "MIN TRÅD"??? Hele dritten er jo søkbar på verdens største søkeportal, GOOGLE, jo !! haha
knøtta Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #27 Skrevet 16. mai 2008 Er bare litt lei folk som drar inn allverdens temaer i en og samme diskusjon. Det hele handler om noe så enkelt som at folk maser om når de får nav pengene, hva faen hjelper det å gnåle her inne når de ulike kontorene faktisk kan ha ulik praksis når det gjelder utbetalingstidspunkt?. Hvorfor ringer de ikke til sitt lokale kontor og får svar der så slipper de å lure i dagesvis om økonomien er så rævkjørt. Forstår at mange har det stritt og sliter økonomisk, men desverre er det lite vi kan hjelpe med her inne. Noen er veldig flinke og klarer seg med lite uten å klage, all honnør til dem bare så det er sagt.
Bare™ Skrevet 16. mai 2008 #28 Skrevet 16. mai 2008 OG det står egen fane under nav.no som heter "utbetalingsdatoer" også..
Lova Skrevet 16. mai 2008 #29 Skrevet 16. mai 2008 Jeg begynner å bli lei alt det gnålet ditt også, knøtta. Hva med å passe på deg selv og ikke henge deg opp i privatøkonomien til folk rundt deg, og samtidig ikke fokusere så forferdelig mye på hva gravide stapper i kjeften. Du minner mer og mer om en sånn bitteliten, irriterende gneldrebikkje som bjeffer som besatt selvom det kommer større og sterkere hunder forbi som kunne spist deg opp i en jafs.
LinnisR83 Skrevet 16. mai 2008 #30 Skrevet 16. mai 2008 PENGERpengerpengerpengerpengerpeeeeengerppppeeeeennnngerrrrr!!! Pengegnål? Jo mer penger jeg får, jo mer bruker jeg....shoot me!
knøtta Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #31 Skrevet 16. mai 2008 Et råd til deg LOVA, om du er lei meg kan du jo bare drite i å lese trådene jeg starter, like enkelt som å skru av tv når det ikke er noe man vil se. Hva er så du opptatt av, krig, fred og kjærlighet å sånn?, tenkte meg det ja.
knøtta Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #32 Skrevet 16. mai 2008 Heller liten, lett og gneldrete enn stor, tung og siklete.
Lova Skrevet 16. mai 2008 #33 Skrevet 16. mai 2008 Jeg foretrekker heller å være som jeg er: høy og slank og med såpass god selvtiillit og intelligens at jeg holder meg for god til å delta i dine stupide tråder her på krangle. Jeg synes bare det var på sin plass å si noe om hva jeg synes om hele stilen din her i sted. Helt greit å være litt bichy og tøff i trynet hvis trådene dine hadde hatt noe å fare med, i det minste litt humor, men dengang ei. Jeg er heldigvis såpass fornøyd med meg selv at jeg ikke har noe behov for å irritere meg over økonomien til andre eller matvanene til gravide.
knøtta Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #34 Skrevet 18. mai 2008 Det handler ikke om å irritere seg, heller bekymre seg vil jeg si. Folks økonomi og helse har innvirkning på hele samfunnet, om du hadde hatt et snev av politisk sans ville du ha forstått det, Tror du politikere som debatterer saker som dette daglig gjør det fordi de irriterer seg eller fordi det er et økende problem? Tror du kan stappe den intelligensen din inn et sted sola aldri skinner.
Mamma mjaua Skrevet 18. mai 2008 #35 Skrevet 18. mai 2008 e som bruker mer enn de tjener, gnåler om når neste inntekt kommer inn. har ikke noe med alder. har heller med om man er flink til å sløse eller spare.
Mamma mjaua Skrevet 18. mai 2008 #36 Skrevet 18. mai 2008 selvfølgelig respekterer jeg de mødrene som får barn til de er 50 år. men man er som oftets mer fruktbar i 20årsalderen, så jeg skjølnner også de som velger å få barn tidlig, selvom utdannelsen ikke er så god, siden de ikke tør å risikere å gå barnløse. kjempehyggelig med 35åringer som får barn. mamma fikk da hun var 36 og 38, ikke noe er bedre enn det:)
Lova Skrevet 18. mai 2008 #37 Skrevet 18. mai 2008 Det er først og fremst måten du ordlegger deg og formulerer setningene dine på som avslører hvor naiv, dum og trangsynt du er. Når du sier ting som: "er det veletablerte mødre med hus, ektemenn og utdannelse som gnåler, eller er det alenemødre med max videregående som utdannelse som skriker etter penga?", så vitner det om at du vet svært lite om hvordan ting er satt sammen. At du i tilegg er født i 1975 gjør ikke saken noe bedre. Hadde du hatt noe som helst politisk sans hadde du visst hva likeverd er. Vidre hadde du ikke nok ikke hatt de hjernedøde stigmatiserende holdningene som du har. Du burde bare være jævlig flau. Begynn å lese litt, er mitt tips til deg. Har inntrykk av at det blir mye Holmgang og VG på deg. Bare for at du ikke har det noe bra med deg selv betyr ikke at du får det noe bedre av å sparke nedover på den talentløse måten du velger å gjøre her inne.
knøtta Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #38 Skrevet 18. mai 2008 Hva har det med saken at jeg er født i 1975?, kunne tenke meg at du er en bitter alenemor på 19 eller rundt den alderen. Selvfølgelig har du mye mer vett og livserfaring enn meg, vet alt om hvordan ting henger sammen og er rene orakelet. Måten du uttaler deg på minner heller ikke mye om likeverd som du så fint kaller det, snakk om å kaste stein i glasshus. At jeg traff deg midt i nerven beklager jeg, sorry. Kan også opplyse om at jeg har det riktig bra med meg selv.
Lova Skrevet 18. mai 2008 #39 Skrevet 18. mai 2008 Du er langt fra smart nok til å treffe meg på noe som helst måte. Jeg hadde forventet høyre intelligens og empati fra en dame som er såpass voksen som deg. Jeg kan opplyse deg om at jeg er på din alder, og er verken bitter eller alenemor. Det er mulig du tror selv at du har det bra med deg selv, men nå har jo du bevist flere ganger din forkvaklede opplevelse av tingenes tilstand her inne.
Queen Mary Skrevet 18. mai 2008 #40 Skrevet 18. mai 2008 Enig med deg Lova! Utrolig arrogant og lite gjennomtenkt å ordlegge seg på den måten Knøtta faktisk gjør. Men det er vel en grunn til at noen ønsker å heve seg over andre!
<3 mine søte små<3 Skrevet 18. mai 2008 #41 Skrevet 18. mai 2008 kanskje dei får bedre selvfølelse av å tråkke på andre.. kem vett.... men tåpelig e det i vertfall...
MiLady Skrevet 18. mai 2008 #42 Skrevet 18. mai 2008 Har noen tenkt på at det ikke behøver å være pengemangel det er snakk om. Men at de som spør ikke kjenner regelverket, eller når utbetalingene skjer. De vet ikke hvor de skal lete. Og som HI at fredager og heligdager så er gnålet størst... Hallo... Kan man da ringe til nav å spørre? Man må da vente til helga er over, eller helligdagan. Og så spørres det jo om det er de unge eller de eldre som er bedre eller dårliger mødre pga økonomien... Hva med oss som er ufør.. Og ikke har noe god økonomi?
knøtta Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #43 Skrevet 19. mai 2008 Dette er en krangleside hvor man setter ting på spissen og derved får en diskusjon. At noen av dere hevder at jeg er naiv, dum, har lav selvfølelse og mangler empati for å nevne noe er jo rimelig spesi. Å si slike ting om mennesker dere ikke kjenner er nokså lite intelligent i seg selv, men om dere bare har som mål å rakke ned på andre er det greit for meg, det har jeg rygg til å bære så bare gi på.
Lova Skrevet 19. mai 2008 #44 Skrevet 19. mai 2008 Målet mitt er å la folk som starter tråder som har til hensikt å tråkke på andre få vite hva jeg synes om dem. Jeg er veldig klar over at dette er en krangleside, men å henge ut folk på den måten du gjør, særlig i "tjukkebolle" tråden er lavmål, og du fremstår som uintelligent.
knøtta Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #45 Skrevet 19. mai 2008 Ja ja, du om det. At sannheten for mange er tung å få i fleisen forstår jeg godt. Innlegget om tjukkebollene handlet ikke om alle store damer, kun om gravide som klager på vektoppgang SAMTIDIG som de dytter i seg. At vi alle kommer i forskjellig form og størrelse er flott, det kaller mangfold. Det handlet om at gravide røykere er kvalmt i de flestes øyne, men at det også er allmenn kjent at et usunt kosthold heller ikke er særlig bra for verken mor eller barn og det reagerer de færreste på. At tråder handler om ting som kan være ubehagelig for folk betyr enkelt og greit at de treffer et ømt punkt, noe som igjen sier meg at de har problemer av nevnte slag. Verden kan noen ganger være en hard plass og leve, men til syvende og sist må vi orden opp for oss selv, som man reder ligger man.
Mamma mjaua Skrevet 19. mai 2008 #46 Skrevet 19. mai 2008 unnskyld meg, men jeg spiser ikke usundt, og har ikke gått opp i vekt hittil i svangerskapet (27+2). dessuten røyker jeg ikke og maser aldri om når penger fra nav kommer inn. MEN klarer da uansett å se at ordvalget du bruker til å beskrive menenskene som gjør dette, er nedvergiende og frekt. du kunne brukt andre ord for å beskrive disse menneskene enn fks tjukkebollene... hvis du ikke forstår at man ikke skal kalle andre for dette, har du et veldig stort problem...
knøtta Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #47 Skrevet 19. mai 2008 Om du ikke har lagt på deg eller spiser sundt er ett fett for meg. Om du heller ikke tåler at ting blir satt på spissen så bryr jeg meg fint lite om det. Det handler om å skape en diskusjon og da bruker man gjerne passende virkemidler. At du mener det er over streken må du gjerne gjøre det, er et fritt land vi bor i.
Mamma mjaua Skrevet 19. mai 2008 #48 Skrevet 19. mai 2008 hadde jeg ikke skrevet at jeg ikke har gått opp i vekt og spiser sundt, så hadde du nok beskylt meg for å skrive innleget for å forsvare at jeg spiser usundt og går opp i vekt, så likegyldig tror jeg nok ikke det var;) jeg syns å kalle folk for fks tjukkeboller ikke er passende virkemidler, og det er nok de fleste enige i. tror du hadde fått en bedre diskusjon om du ikke hadde vært så nedlatende. da hadde du fått mer diskusjon på temaet, enn at du er nedlatende mot andre i hva du kaller dem.
knøtta Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #49 Skrevet 19. mai 2008 Du må få mene akkurat hva du vil for etter mitt syn er dine meninger like mye verdt som mine så kan ikke angripe deg på det. Hva slags virkemidler man bruker er en personlig vurdering, og kan hende burde jeg brukt en annen formulering. Tror uansett at folk flest klarer å svelge et ord som tjukkebollene for det er jaggu med mange med en langt verre ordbruk på dette forumet. Nedlatende ord bruker folk omtrent i hvert eneste innlegg her så der er vel ikke den ene bedre enn den andre.
Lova Skrevet 19. mai 2008 #50 Skrevet 19. mai 2008 Ikke overraskende har du fortsatt ikke skjønt det. At de fleste reagerer på trådene dine har ingenting med at de føler seg truffet å gjøre. De er bare smartere enn deg. Det er helt normalt å reagere på urettferdighet, dårskap og generalisering. Det aner meg at du er typen som er så feig at du ikke evner å ta de svakes parti, at du må føle deg direkte truffet for å kunne ta et standpunkt. I løpet av noe få dager har du klart å lire av deg masse pølsevev om gravide som spiser for mye, alenemødre, og folk du mener ikke har orden på økonomien sin. Alt dette med null grunnlag, innsikt eller kunnskap. Det beste hadde vært om du bare hadde klart å holde kjeft.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå