Gå til innhold

TROMSØJENTENE 12.MAI 2008 =)


Tonemor 28 år

Anbefalte innlegg

Ja, flere som har vært veldig ærlige med meg også. Ei på jobb blant anna... litt irriterende spør du meg! Ho sa at ho ikke så at æ va gravid fordi æ va så lubben fra før... synes sjøl æ har guttemage da, men alle har i det siste sagt jentemage. Æ har no ikke peiling. Litt artig at vi ikke vet no synes æ, motivasjon til å holde ut for å få vite under fødselen. =) Så tror kanskje ikke vi vil vite neste gang heller.

 

Ringtesten går ut på at man tar en sytråd og trer gjennom en gullring. Så holder man den over pulsåren på håndleddet. Dersom den lager sirkler blir det jente, strek gutt! Så den viste at vi først fikk ei jente, deretter en gutt og til slutt en jente igjen. Den stopper mellom hver gang. Har prøvd flere ganger og på mange forskjellige, det stemmer faktisk, helt sykt.

 

Glede mæ også te det bli juni, den måneden vi skal føde i! =) Ikke lenge igjen te det da, 2 uke cirka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herre gud for noen komentarer dere får!

Blir sjokert! Tenk å få seg til å si sånt... Jeg har nå ikke fått noe sære komentarer ennå...

 

Ringtesten ble tatt på meg for mange mange år siden... (Samme testen som du beskriver tone)

Og jeg skulle ha jente-gutt-jente-gutt(4 stk som jeg vil ha!). Første stemte jo... Men i følge UL så skal jeg jo ha jente nå =P Så vi får se!

Blir nok litt paff om det skulle komme gutt nå, siden jeg er så forberedt på lillesøster... Og så tror jeg ikke han vil kle alle de røde/rosa/lilla klærne mormora har strikka, hehe...

Spenede!!

 

Jeg er på bedringens vei endelig!!

Hurra!!!!!! Halsen er mye bedre, men holder på å kveles for jeg er så tett i nesa og halsen da... Men uansett, jeg er lykkelig over å endelig være på bedringens vei =)

 

Jeg er foresten og klar for fødsel i juni, bare så dere vet det =P

Men jeg går nok på en smell, for jeg 'tror' jeg skal få før termin, eller PÅ termin.... *dam-di-dam-di-dei*

Neida, er ennå sånn passe avslappa, og ikke så utolmodig.. Men som du sier Annette Helen, jeg og er lei av alle vondtene og av å være så ubevegelig.. Tror snupp er lei ei stor og kjedelig mamma og nå.........

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mzme (Anette):Gutt

HøygravidTone: Tror det blir jente :)

AS: Jm tror det blir jente

Mallis: Jente (98,5% sikkert!)

¤Nurk¤ : Jente (JM veldig sikker på UL)

nættemor: 80% sjanse for jente, så æ trur ingenting!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tungt i hodet i dag, e så lei av vondtan.. Å i går fikk Ulf beskjed om å innfinne sæ på fest hos naboen, å det va jo hyggelig å arti at han kunne ta sæ en fest me koselige folk, men du å du så tungt det va for mæ... Helt irrasjonell, ja æ vet. Men no driv no æ å bær på baby, å det e utrolig fint, å e veldig glad for det. Men alle disse vondtan gjør at det bli litt tungt når han kan bare sleng sæ på sykkeln å fres avgårde... Å i dag har æ tre ganga så vondt, for va så lur at æ hjalp Sigurd å kle på sånn at han kunne gå ut, å det VET æ jo at det e dumt når æ i utgangspunktet nesten ikke kunne gå.. Så no sitt æ her å venta på at kroppen ska bli i stand te å lag brøddeig (har maskin da... Men må jo stå der te den e ferdigelta..).

 

Sorry syt å klag, ska kom tebake i bedre humør seinar!

 

Godt du føle dæ bedre Nurk!! Håpe no å treff på dæ en dag snart??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei Jenter...

 

Hehe i følge den lista, ser d ut som d blir flest jenter hær :-)

 

Nurk: Fint å høre at du e på bedringens vei.. Ikje no særlig å være sjuk :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej jenter

har lige været på yr.no. Det melder fint vejr i næste uge :-)

 

Tone fint at du har lyst til at gå tur m mig. Jeg har noteret mig dit tlf og ringer en af dagene :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

til mh 79!

 

jeg har bestilt ergo bæremeis nu! og behøver derfor ikke at se på den på tirsdag. Satser på at det er et godt valg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mzme (Anette):Gutt

HøygravidTone: Tror det blir jente :)

AS: Jm tror det blir jente

Mallis: Jente (98,5% sikkert!)

¤Nurk¤ : Jente (JM veldig sikker på UL)

nættemor: 80% sjanse for jente, så æ trur ingenting!! =)

pusi85:vet ikke, men trur jente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mzme (Anette):Gutt

HøygravidTone: Tror det blir jente :)

AS: Jm tror det blir jente

Mallis: Jente (98,5% sikkert!)

¤Nurk¤ : Jente (JM veldig sikker på UL)

nættemor: 80% sjanse for jente, så æ trur ingenting!! =)

pusi85:vet ikke, men trur jente

junibaby08: Gutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kjekt å gå tur Susanne :) Er ikke sikkert æ klare å gå så langt og fort, formen variere fra dag te dag, men skal nok klare en rolig tur som ikke er så lang!

 

E det noen av dåkker som like å lese bøker? Driv å les masse bøker for tida som æ tenke å gi bort etterpå, så bare si fra om dåkk e interessert så kan æ ta med på treff. Har kriminalromaner, romaner, lett underholdning i pocket stort sett =) No les æ Madonna-gåten av Knut Nærum også skal æ lese Berlinerpoplene av Anne B. Ragde og Menn som hater kvinner av Stieg Larsson blant anna. Godt å sitte ute eller ligge på sofaen med en god bok i ventetida!

 

Så kjekt at du e i bedre form Elise! =) Lenge siden sist no ja, kommer du på treff te uka?

 

Koss e din form Ann-Silje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 50% sykemeldt fra mandag av og er også gjerne med på å gå tur, spesielt siden det nå er meldt fint vær! :-) Vil variere litt hvordan jeg jobber, men styrer i hovedsak dette selv. Du har nummeret mitt Susanne, så bare ring/send melding.

 

Janne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mzme (Anette):Gutt

HøygravidTone: Tror det blir jente :)

AS: Jm tror det blir jente

Mallis: Jente (98,5% sikkert!)

¤Nurk¤ : Jente (JM veldig sikker på UL)

nættemor: 80% sjanse for jente, så æ trur ingenting!! =)

pusi85:vet ikke, men trur jente

junibaby08: Gutt

Mammamia77: Jente, helt sikkert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ vil gjerne dele nr å alt me flere her, men har lagt mæ ut en gang før i en tråd, å syns det hold. Så satse på å ta med penn å papir på et treff å så kan æ skrive mæ opp å dokk opp istedet der!! =)

 

Fint med litt bedre værutsikte, va ute en liten tur no for å få litt luft, å satt i ro i en krok å d va kaldt gitt.. Sjøl om det ikke va vind akkurat der. Så litt sol hadde gjort sæ.. Da trur æ de små spiran æ ser i bedan mine hadde kommet sæ litt ja!! =)

 

Fint Janne at du har litt bedre tid te dæ sjøl no, dokk som fortsatt jobbe e utroli priviligert!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du blir fornøyd. Jeg har jo heller ikke brukt den før, men gleder meg til å teste ut. petrine har anbefalt den til meg, og hun har peiling på bæreutstyr:)

 

Sees vel på tirsdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått 17.mai jenter:)

Formen er fortsatt upåklagelig (nesten iallefall). Fikk gått i barnehagetoget sammen med mann og barn, ruslet litt i byen, vært på cafè, og til og med gått alle bakkene hjem igjen etterpå. Var litt skeptisk til å være så veldig aktiv i tilfelle det skulle starte fødselen. Ikke høysete ønske å sette igang noe fødsel på 17.mai. Det gikk jo heldigvis greit. Sitter her enda uten noe tegn til noe som helst.

 

Idag har vi vært ute i hagen. Fått gjødslet det som skal bli plen, og ordnet litt i blomsterbedet. Eller ugressbedet. Kjenner det litt i ryggen nå, tok kanskje litt for mye i med jernspaden, men skal ikke klage.

 

Ser frem til en deilig time i bassenget i morgen, håper på å se mange av dere der:)

 

Ellers er jeg gjerne med på tur, men det kan jo hende jeg må ha med meg en vogn etterhvert...Rart at det bare er 9 dager til termin. Blir spennende å se hvor lenge hun vil være der inne:)

 

Janne: Så bra at du har redusert arbeidet litt, er nok ingen dum idè. Det er jo ikke lenge igjen nå:)

 

Håper ellers alle er på bedringens vei.

 

Søndagsklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at flere vil være med å gå tur :) Koselig om vi blir en turgjeng! Gjør ikke noe om du tar med vogna og babyen etterhvert May-Helen, det e jo bare kjempekoselig.

 

Sees imorgen på Elisabethsenteret, blir deilig å bade ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får satse på mange fine turer framover, både med og uten barnevogn... Det nærmer seg jo termin for oss alle, kanskje med May-Helen først? :-) Rart å tenke på at det bare er 5 uker igjen til termin, har jammen gått fort dette!! Skal uansett bli godt å starte nedtrappingen på jobb nå.

 

Hadde forresten planlagt å være med å bade i morgen, men måtte desverre kanselere de planene... Får besøk av ei venninnne og hennes 2 barn i morgen ettermiddag så.

 

Vi får starte utveksling av tlf.nr på treff framover, eventuelt sende personlig melding (p.m.) her inne. Har jo allerede tlf.nr. til noen av dere, men langt fra alle :-) Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får visst heller ikke med meg svømmingen i dag :-(

Fikk beskjed av legen at det ikke var så lurt ettersom jeg når har fått min 3 uvi. Og jeg som hadde gledet meg sånn...men, men. Vi får håpe sjansen byr seg igjen.

 

Ellers så satser jeg på treff i morgen kl. 12. Håper å se så mange som mulig av dere da.

 

Ha en fin dag i sola alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei Jenter...

 

AS: Kordan gikk d hos JM?

 

Hmm lurer.. Mene å ha fått me mæ engang at man ikje sku spise gratinerte poteter når man va gravid.. Tar æ feil, eller e d nån av dåkker som har fått me dåkker d samme?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mzme (Anette):Gutt

HøygravidTone: Tror det blir jente :)

AS: Jm tror det blir jente

Mallis: Jente (98,5% sikkert!)

¤Nurk¤ : Jente (JM veldig sikker på UL)

nættemor: 80% sjanse for jente, så æ trur ingenting!! =)

pusi85:vet ikke, men trur jente

junibaby08: Gutt

Mammamia77: Jente, helt sikkert!!

Petrine: Gutt i følge ul.

 

Gratinerte poteter er helt greit å spise :) Fikk lyst på det selv, det er jo så godt!

 

Men, da ser det ut til at vi kan ha et bæretreff her hos meg, kan ikke de som vil komme sende meg pm, så skal dere få adresse og telefonnummer :-) Nættemor: Du kan fint parkere ca 10 skritt fra inngangen vår :)

 

I dag har jeg ikke fått gjort stort. Har vært så kvalm.. Var som å være i første trimester igjen, men nå er det heldigvis bedre. Pappa og jeg har vært en tur på Pyramiden og der ble det jo litt av hvert på meg :-) J fikk seg ny vårjakke og jeg litt forskjellige småsaker :-) Ellers har jeg fått hentet tøybleiene og nå skal de vaskes. Blir spennende å se om det er noe for oss og lillegutten. Johanne var veldig fasinert av dem og dukkene fikk en hver på :-)

 

Gleder meg til treff i mårra, håper virkelig vi kan sitte ute å nyte litt sol!!

 

Nå skal jeg gå å ordne litt på soverommene, ser litt bomba ut etter svigerforeldrebesøk i helga. Ha en fin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott med bæretreff!! Æ kan de aller aller fleste dagan gitt!! =)

 

Har vært på handel i dag, kjøpt ei utroli søt stellematte, å sjekka pris på madrass te sprinkelsenga.. Steike så dyr dem e altså!! Men vi ska no ha en så da må det no bli sånn!!

Tusla litt rundt på sjarmtroll å så på ting å tang, å e gla det nærma sæ..

Men en runde der pluss en tur på postkontoret å skeidar va det æ klarte i dag, så da æ hadde henta sigurd i barnehagen så datt æ sammen ute i hagen på en stol! Så no har æ blitt traktert med middag, å gubben har rydda opp å alt. Å no gjør dem sæ klar te å gå på badet... Å trur det e flere enn mæ som gleda sæ te kroppen min e i stand te litt mer!!!!

 

Hurra for sola som fjerna litt sny!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei=)

 

Jo takk, gikk bare fint hos jm. Koselig å være der=) synes det er triveligere nå når det nærmer seg fødsel og slikt. Var litt mer fjernt tidligere i svangerskapet, men det er vel bare naturlig=)

 

Når tenker du Petrina å arrangere bæretreff? Kunne tenkt meg å være med, men ser for meg at det sikkert krasjer med mine eksamener. Har hele neste uke og 6 juni..

 

Nættemor, hva fant du ut om pris på de madrassene? Det er vel strengt tatt bare madrass vi mangler nå, ja og få malt sengen og fått den oppover fra Harstad.. Ja, så er vi vel mer eller mindre i mål. Iallefall hva angår de tingene vi er klare over at vi trenger=) hehe..

Kan tenke meg du var skutt da du kom hjem etter handleturen idag, ja. Er jo som regel noe en må ha gjort, selv om helsa kan skrante. Synes du er flink, jeg=)

 

Ellers da, jenter.. Synes dere det går tregt i disse tider? Jeg synes ukene flyr, jeg=) nok med å holde meg fast i svingene, særlig siden jeg har masse å ta igjen etter sykdom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu AS! Joda, på Skeidar har de en superultraduperhyper en til 735 kr, å på sjarmtroll har de en vanlig en til 500 å en superultrahyperduper til ca 800.. Har ikke sjekka andre plassa..

Men så spurt æ på sjarmtroll ka slags madrass ho anbefalte, å ho sa at den ultrasuper... den anbefalte ho til dem som visste at de hadde masse allergia å astmaproblematikk i familien, mens den vanlige va den ho anbefalte alltid ellers! Så den skal vi ha da.. Både æ å Ulf har litt allergi, men ikke i den grad at det krev en ultrasuperdyper en! =)

 

Ja føle mæ ganske flink å, pluss at æ hadde utsatt den turen mye pga ondta! Så no mangle æ bare madrassen, å babycallen (men den ska æ kjøp seinar pga den e så dyr). Å madrassen bli nok kjøpt inn en eller anna gang denne uka =)

 

Nei dagan går ikke tregt sånn egentli, e bare så lei a ondtan. Men men!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AS: Men d va fint å høre :-) Ja e mere "virkelig" å være hos JM no! Lille nurke hadde lagt sæ ned, men hode va ikje fæsta enda!

 

Nættemor: Den ene madrassen på sjarmtroll, va d den fiber madrassen? E så usikker på kordan madrass vi ska ha! Står vell ikje akkurat i pængan hær da :P, før vil ha en god og ordentlig madrass..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petrine:) Æ e med på bæretreff og vet kor du bor sånn høvelig! Men når blir det? Mandag i neste uke hadde passa perfekt for mæ, da har æ fri fra jobb (26.mai). Også har vi to bila neste uke! Svigermor og mannen hennes e nemlig på Samos.

 

Heldigvis e æ jo med på alt mulig og har lagt endel planer så dagan går egentlig fort! Glad for det, men bli litt skremt også når æ tenke på kor kort tid som e igjen og kor mye som forandres etter fødselen... Vanskelig å forberede sæ på, men bli jo et helt anna liv! Mye å tenke på. Men får ta en dag av gangen! Blir godt når permisjonen fra jobb starte hvertfall, selv om æ synes det e veldig fint å være der no.

 

Oi, det va dyre madrassa gitt... Vi kjøpte den te 500krona på Sjarmtroll. Det va fibermadrass. Den virke veldig bra.

 

Annette: Tror vi kan spise det aller meste utenom spekemat, upasteuriserte oster og rått kjøtt! =) Babyen min ligg også med hodet ned, men har ikke festa seg. Bli spennende å se 30.mai i uke 36! E jo da det telle!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...