Gå til innhold

TROMSØJENTENE 12.MAI 2008 =)


Tonemor 28 år

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Litt bedre i dag...

 

Etter å ha sover bort hele formiddagen kvikkna jeg litt til.... Og fikk det for meg at jeg skulle støvsuge og lage middag! Dritt lei av å ligge på sofaen, ja.. men det var vel kanskje å være litt ambisiøs etter 2 uker uten noe særlig bevegelse.. Jeg er ødelagt!!!

 

Fortsatt kjempe snørrete og vondt i halsen, men nå er jeg på bedringesn vei tror jeg...

 

Har kvia meg for noe lege besøk, da jeg regna med at jeg ikke ville få noe antibiotika. Det skal jo liksom være så bra at det leger seg selv... Men jeg var nære å stikke innom legen her om dagen altså!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E d nån av dåkker som har kjøpt vippestol? Eller som har?

Hvordan anbefaler dere?

 

Nurk: Fint å høre at du er på bedringens vei :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mzme: har ho Lillian Øyen (trur æ.. Huska ikke etternavnet helt), men ifølge skjemaet som æ fikk hos ho første gang med oversikt over når man ska te jordmor så følg ho det altså. Syns det e få kontrolla, men når alt virke ok så e det jo strengt tatt ikke nødvendig med flere :)

 

Huff da Elise!! Ikke så arti å vær overambisiøs!!!!! Men godt å lese at du føle du e litt bedre da... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Er det noen som har vært plaget av urinveisinnfeksjon i svangerskapet..?

 

Måtte ta turen til legevakta i dag etter endel stikking i mellomgulvet og hyppigere vannlating. Fikk påvist urinveisinnfeksjon, så nå er det på´n igjen med ny kur...dette blir den 3. Sukk!

 

Noen som har tips til hvordan jeg kan unngå enda flere...?

Har ikke lyst til å hive i meg alle disse tablettene, selv om det visstnok ikke skal være skadelig for barnet. Er i hvertfall mye verre å ikke behandle innfeksjonen når den først bryter ut.

 

Er så kjipt. Drikker mye og går t.o.m med ulltruse over den vanlige.

Rare greier dette her. Har aldri vært plaget før, men nå tar det visst helt av :-) Ja,ja. Ordner seg sikkert. Skal i hvertfall holde meg mest mulig inne på nasjonaldagen. Er jo meldt skikkelig surt og kaldt vær.

 

Ha en flott feiring folkens!

Avtalt noen nye treff til uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Junibaby!!

Så trist at du har blitt så plaga da!!! Ikke bra... Men har skjønt det sånn at noen blir plaga med det når dem e gravid, fordi miljøet der i de områdan forandra sæ så mye... Men får håpe du slippe flere runda no da, får jo håpe det ikke bli nå mer snø no! iallefall ikke så mye..........

 

Æ har slengt ut et treff på polar sentret neste fredag, men hvis det e noen som vil ha et ettermiddagstreff i de trakter (jekta eller polar) så e æ veldig med på det!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AS :) Det va igår det va bilde og reportasje i Nordlys og Tromsø om oss magedanserne! Hehe... Bra du va te legen og sjekka ut tilstanden din. Ekkelt å gå og være usikker på ka det e man brygge på og om nåkka kan gjøres. Æ e sjøl veldig fornøyd med å ha fått fiksa tanna mi (foreløpig hvertfall).

 

Susanne: Æ bli gjerne med å går turer på dagtid, e 50% sykmeldt så jobbe halve daga eller har fri fremover =)

 

Pia: Æ har hatt proteiner i urinen som kan være tegn på urinveisinfeksjon og må late vannet veldig ofte... men verken lege eller jordmor har nevnt urinveisinfeksjon eller noe kur for det enda æ har spurt om det kan tyde på det... De sier bare at det ikke trenger være det. Hva skjer om det er det og den ikke blir behandlet?

 

Angående treff te uka, mandag e det jo vanntreff kl. 16 på Elisabethsenteret, tirsdag dagtreff kl. 12 på Paletten og fredag kl. 12 på Polarsenteret. Og onsdag magedans =)

 

Annette: Vi har kjøpt BabyBjørn vippestol brukt og den virker veldig bra! Masse vippestoler som ligger ute for salg brukt på finn.no, trenger ikke betale så mye da...

 

Tenkte det kunne vær lurt å lage en kontaktliste med navn, telefonnummer og e-mail! Æ starte så kan dåkk kopiere og skrive dåkk på :)

 

Tone Meland, 41101619, [email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei Jenter...

 

Tone: Okei.. Nei e sant, dæm e vell like gode brukt som ny! :-)

 

Hadde vært artig å vite kordan kjønn de enkelte hær inne vente :-)

 

Så lage ei lita lista:

 

Mzme (Anette): Gutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pia/Tone

UVI (urinveis infeksjon) fører til nyre/bekken betennelse hvis man ikke behandler det, og det skal vist gjøre VELDIG vondt. Og får man påvist UVI så må det behandles med antibiotika...

 

Ellers så er det jo vanlig for gravide å få det, men vet ikke helt hva man kan gjøre for å unngå det da.... Høres jo ut som du tar forhåndsreglene dine Pia! Er vel ikke stort mer å gjøre.. Men det er ikke lurt å bruke bind, da det tetter igjen og lager bakterie rede... Bedre å bytte truse ofte, og helst bomulls truse =)

Hadde UVI en gang sist jeg var gravid, men heldigvis ingen ting denne gangen =)

 

Tone

... proteiner trenger ikke nødvendigvis bety UVI. Jeg fikk i allefall ingen kur, da jeg fikk sv.forgiftning sist. Og da hadde jeg jo proteiner i urin i lange tider...

 

Ja, det var dagens foredrag fra meg, hehe... =P

 

 

Blir nå foresten en rolig 17. mai feiring her og.. Tror nok det lureste er å holde seg hjemme ja!

 

Jeg vil ikke være med på noe kontaktliste... Kanskje litt paranoid, men siden vi ikke kan slette innleggene her, og vi legger det ut på åpnet forum så foretrekker jeg å la være.... Men om noen lurer så er det bare å sende en PM =)

 

Ha en flott 17.mai feiring forlkens!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God 17.mai! =) Typisk at det SNØR!

 

Regne no med at jordmor og legekontoret vet ka dem si når dem ikke har gjort nå med at æ har proteina i urinen. Har ikke hatt høyt blodtrykk samtidig så tror ikke det e svangerskapsforgiftning. Får sjå på prøven æ skal levere 30.mai da.

 

Vi skal no å spise lunsj te et vennepar no med to venninner av meg også skal vi se på borgertoget og spise middag på Steakers ikveld med åtte venner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NICK/NAVN/TERMINLISTE:

 

Mallis: Marlen, termin 11 juni!:-)

Nættemor: Annette Helen 20 juni

GravidTone: Tone, termin 24.juni

AS: Ann S, termin 30 juni

Junibaby08: Pia, termin 1. juli

¤Nurk¤ Elise termin 2 juli

Petrina: Kari Anne termin 5 Juli

Olaug: Maria, 7 juli.

Mzme: Anette termin 8 juli

Aurora med jenta i magen: Aurora, termin 18.juli

pusi85: tove, termin 19 juli

 

Hipp hipp hurra!

Jeg sitter her å sniker i meg litt godteri mens resten av gjenget er i byen for å gå i barnehagetog. Jeg ble ikke med siden jeg da mest sannsynlig ville fått vondt resten av dagen. Det har gått rimelig i ett her i dag med huset fullt av gjester, så det var godt med litt ro før det braker løs igjen. Litt synd at jeg ikke får se Johanne i toget, men det går jo tog til neste år også :)

 

 

Pia: Så kjedelig at du er så plaget med uvi. Har du prøvd å drikke mye surt? Tranebærjuice og appelsinjuice? Det hjelper å holde systemet surt for å hinde at bakteriene trives. Leucocytter i urin tyder på uvi, ikke nødvendigvis proteiner. Proteiner vil man få ved høyt blodtrykk (så høyt at nyrene ikke klarer å holde proteinene igjen i blodet når det passerer nyrene) eller ved forurensning av prøven. Blod i urin er nokså vanlig ved uvi også. Og, uvi kan sette igang fødsel, så det er kjempeviktig å behandle under graviditet.

 

Jeg la ut forslag om Bim-treff på dagtid på tirsdag. Håper mange kan komme :-) Det er jo meldt litt pent vær i neste uke, hadde vært godt å få gjort noe med ansiktsfargen som for tiden er rimelig fraværende...

 

Jeg skal til jordmor annenhver uke i Juni.

 

Det har vært så hektisk her på hjemmefronten i det siste at jeg ikke har fått tenkt noe mer over bæretreff hos meg. Men, er det mange som kan på dagtid? Og fortsatt er interessert? Det er lettest for meg om dere kommer på dagtid siden J er i bhg da :) Hyggelig om dere vil komme, babybæring er supert og jeg gleder meg til å ta i bruk sjalene igjen :-) Om noen vil lese mer om emnet kan dere se på www.tettinntil.no Mye bra info der.

 

Ha en riktig fin 17 mai!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ kan på dagtid av og til hvertfall :) Og er fortsatt interessert i bæretreff. Kan ta med bæreselen jeg har kjøpt, tror merket heter Red Cross, men vet ikke koss æ bruk den enda da, hehe. Kjøpte den brukt og den ser veldig grei ut. Grå farge og med nyfødtinnlegg, kan brukes både på magen, siden og ryggen.

 

No har vi vært på lunsj te ei venninne, veldig koselig. Ho har en gutt på 11 måneder, aktiv liten krabat. Rart å tenke på at vi har det samme neste år..

 

Orket ikke se på borgertoget eller være i byen i det her sure og kalde været. Skal slappe av på sofaen med jordbær og lese ferdig krimboka æ holder på med =) Så skal vi te et vennepar og ut å spise ikveld. Ganske deilig å ta det med ro, merke at æ orke mindre enn før. Flagget vaie no så fint på verandaen ute. Skulle vært finere vær, men pytt pytt, det må no komme igjen...

 

Æ kommer på tirsdag Kari Anne, glede meg te dagtreff igjen på Paletten og vært supert om vi kunne sitte ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et bæretreff høres veldig ok ut!! Har ei som gjerne vil selge mæ en mei tai, men æ må nesten få sjekke det ut først me alle snore å alt!! :) Å æ kan alle daga, så lenge det går ant å parkere utfor??

 

Bli nok bare fredagstreffet på mæ neste uke, sia alt anna skjer i byen, så æ håpa jo at det dukke opp ei å anna sjel te det! =)

 

Vi har no feira 17 mai på Vågen-vis!! Vært på skola å skravla med folket, å Sigurd har herja å spist kake å is å godt!! Å fått sæ Lynet McQueen-ballong!! Heheh!! Så no har vi sove litt alle mann å guttan e ute.. Været e no som det ska vær på en sånn dag, så Sigurd e skikkelig festkledd ute i regntett dress å støvla!!! =) Å det e jo fint sia det snya....

 

Har blitt klappa på magen av x antall menneska i dag, å fått både hør at næi kor snerten mage æ hadde, den va sannelig ikke stor, å nei dæven kor diger æ va da!!! Heheh! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mzme (Anette): Gutt

HøygravidTone: Tror det blir jente :)

AS: Jm tror det blir jente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mzme (Anette): Gutt

HøygravidTone: Tror det blir jente :)

AS: Jm tror det blir jente

Mallis: Jente (98,5% sikkert!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NICK/NAVN/TERMINLISTE:

 

Mallis: Marlen, termin 11 juni!:-)

Nættemor: Annette Helen 20 juni

Mammamia77: Janne, termin 23. juni

GravidTone: Tone, termin 24.juni

AS: Ann S, termin 30 juni

susitromso: Susanne, termin 30.juni

ebenholts: Siv, termin 30.juni

Junibaby08: Pia, termin 1. juli

¤Nurk¤ Elise termin 2 juli

Petrina: Kari Anne, 5 juli

Olaug: Maria, 7 juli.

Mzme: Anette termin 8 juli

Aurora med jenta i magen: Aurora, termin 18.juli

pusi85: tove, termin 19 juli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mzme (Anette):Gutt

HøygravidTone: Tror det blir jente :)

AS: Jm tror det blir jente

Mallis: Jente (98,5% sikkert!)

¤Nurk¤ : Jente (JM veldig sikker på UL)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dåkk vært ute idag og sett på tog da jenter? Mallis, du har kanskje sett på ungene fra skolen? Æ holdt mæ inne siden det ikke va nå fint vær, slappa av heime. Va koselig å spise lunsj hos ei venninne da. Og så skal vi jo på Steakers ikveld med venner.

 

Hehe, ja, rart det med magen Annette Helen. Det variere sånn ka folk si te mæ også - fra at det ikke vises te at no har æ fått stor mage. Også e det 50/50 som si at æ har guttemage og jentemage. Flest som har sagt jentemage i det siste da også tok vi sånn ringtest som viste at vi får jente også pluss det stemmer med hjertelyden og ultralydene... =) Æ vil gjerne ha ei jente æ kan pynte i rosa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, bli artig å se om vi føde i den rekkefølgen terminlista e :) Erfaringsmessig bli det vel helt hulter te bulter. Vi må sett opp ei ny liste når vi har startet å føde! Snart e det juni - jippi! Å, bli rart når vi junijentene ikke kommer på treff fordi vi har fødd - liksom nå anna med de som har termin i april for har jo visst at det er en stund før oss. Derfor vi lagde egne treff og sånn. Men no nærme det sæ vår tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mzme: Ifølge myten e guttemagen en litt spiss en, eller ballforma, som man omtrent ikke ser bakfra, mens jentemagen begynne ute på sidene, å e veldi rund å stor. Si myten da... Så hvis æ ska følge myten si magen at det e en gutt mens jordmor mente det mest sannsynli va ei jente!! Så vi får no se..

 

Hehe! Ja æ e jo stor fra før, så ene naboen her braut av sæ at ho hadde jo regna me æ sku bli diger sia æ va så stor!! Heheehehhe! Men ho va overraska over at magen ikke va større da, å at æ ikke hadde "est" utover nåkka.. E no snodi kor ærli folk føl dem kan vær når man e gravid gitt...

 

No har vi spist pizza å Sigurd e i seng. Å godt e det.. Vondt i hele dag så no sitt æ her å kjenne litt på det at æ e veldi lei av å ha så mye vondt hele tia... Å at det ska bi helt ok at juni begynne sånn at æ vet det nærme sæ nåkka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NICK/NAVN/TERMINLISTE:

 

Mallis: Marlen, termin 11 juni!:-)

minhj: Minda, termin 11 juni

Nættemor: Annette Helen 20 juni

Mammamia77: Janne, termin 23. juni

GravidTone: Tone, termin 24.juni

AS: Ann S, termin 30 juni

susitromso: Susanne, termin 30.juni

ebenholts: Siv, termin 30.juni

Junibaby08: Pia, termin 1. juli

¤Nurk¤ Elise termin 2 juli

Petrina: Kari Anne, 5 juli

Olaug: Maria, 7 juli.

Mzme: Anette termin 8 juli

Aurora med jenta i magen: Aurora, termin 18.juli

pusi85: tove, termin 19 juli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...