Gå til innhold

TROMSØJENTENE 12.MAI 2008 =)

Anbefalte innlegg

Heisann damer!

Tenkte jeg skulle komme med en liten bokanbefaling nå som det nærmer seg for mange her... Har lest - Fødsel- kraft og kjærlighet av Eli Heiberg og Nanna Biørnstad. Handler ikke bare om det medisinske og smertelindring og faser, men mer helhetlig om følelser, fødekrefter og betydningen av å føle seg ivaretatt under fødsel m.m.

Fødsel er skummelt, men og veldig spennende og fasinerende! Blir spennende å se hvordan det blir...

Nyt sola og ha en fin dag!

Fortsetter under...

Tror det e naturlig at immunforsvaret bli redusert når vi e gravid, så kroppen ikke skal støte ut fosteret (før tida da hvertfall) :) Det e jo et fremmedlegeme i vår kropp. Bli også lettere syk enn før.

Oi, dæven! No mista æ halve tanna her, ei rotfylling æ har plagdes mye med. Tannlegen mene æ må ha krone på den, det e jo svindyrt :( Kjipt! Det e den bakerste tanna på venstresida, skull egentlig bare trekt den for min del, men siden æ e kryssbitt så belastes alt på den sida. Har heldigvis ikke nåkka vondt da, tror ikke æ har nån følelsa der... bare veldig uvant å ikke ha nå tann, hehe...

Minda, den boka lånte du på biblioteket eller? Æ får låne den når du har levert den tebake da =) Tror ikke æ orke å kjøpe sånne bøker.

Har også hørt noe om nedsatt immunforsvar ift å ikke støte fra seg fosteret. Men høres jo litt rart ut og. Skulle på en måte tro at immunforsvaret skulle være ekstra på topp for å passe på babien. Uansett utrolig frustrerende og slitsomt å være syk. Så god bedring til sjuklinger!

Kjedelig med tanna di,Tone! Bra det ikke gjør vondt. Skal vel ikke fixe så mye på sånt mens en er gravid....

Og ja, boka lånt på bibl. Skal levere den tilbake snart, så kan flere lese den;)

Hm, nei, tannlegen skulle ringe meg tilbake på fredag, var i utgangspunktet fire ukers ventetid. Men det som er igjen av tanna blir jo helt ødelagt om æ skal gå to måneder og vente på å få det fiksa! Vet ikke koss det e med å legge toppfylling og krone når jeg er gravid, får høre med henne. Det er ikke første gang det ramler av biter av tanna, så har vært mye plaga. Heldigvis er tanna død så jeg ikke har vondt!

Har lyst til å bli ferdig med det å legge krone nå før fødselen om det e mulig.

Det høres jo grusomt ut med tenner som ramler ut da!!!

Jeg har jo hyper tannlege skrekk =/

Men om du ikke har følelse der og dermed ikke trenger bedøvelse, så skulle det vel gå bra å få det fiksa ;-) De vil helst ikke ha inn gravide til sånne rotfyllinger og større oprasjoner pga bedøvelsen... Var det jeg fikk høre i allefall.

Var hos tannlegen da jeg var bare noen uker på vei, og hadde ei fylling som måtte byttes, men de ville vente til etter fødsel siden det ikke var noe hast =)

E det sånn at det e treff i morra på Paletten?

Eg kommer!

50% på KID, alle barnetøy

Men litt dumt for oss som ikke vet hva vi får og ikke kan kjøpe en farve, for det var mye rosa og blått :)

Sees i morgen, noen av dokk !

Annonse

Magen har sakte men sikkert roa sæ i dag, så no klare æ iallefall å gå litt rundt.

Litt skummelt i forhold te i mårra, for no ska gubben ut å skifte bremseskive, klossa å caliptra bake på volvoen!!! Så no e det bare å krysse armer å bein for at det går fint!!!

I dag har æ vaska litt babyklær som vi har etter Sigurd, men skjønne ikke kor alt det bittesmåe e blitt av.. Hadde jo litt i 56, men finn det ikke!!! (Tru om det e et tegn?? At æ må innom Lindex en hel masse!!! ) Å no heng det på snora ute te tørk! Thihi! Utroli arti å henge opp så smått igjen... Sigurd sitt så jo enormt ut i forhold! Hehe!

Kommoden har no fått hjul å e i perfekt stellehøyde for mæ! Så no står den klar å vente på at tøyet ska kom oppi den.. Hjulan va super, lett å trille å med lås på. Veldig ok!

Får håpe du får fiksa tanna di Tone, kjedeli å vær plaga! Men godt du ikke har vondt da..

Sku gjerne vært innom KID, men som du si olaug, det e jo litt håpløst når alt e i rosa eller blått!!

Nættemor: Spennende å se om det går fint med bilen, ja. Det gjør det helt sikkert=) Hvor kjøpte dere hjul til kommoden? Vi skal også ha det, selv om vi ikke skal bruke den til stellekommode. .

Håper dere alle koser dere på treff i morgen. Her blir jeg nok hjemmeværende med mitt fraværende immunforsvar. Ikke hørt om at det er dårligere når en er gravid, men kan godt hende det altså. Ikke godt å si=) Vet iallefall at jeg bruker ikke være syk med så få ukers mellomrom. Er jo slåttut nå, mer eller mindre..

Ønsker dere en finfin kveld =) Sooooool :D:D

Ja, satse på treff imårra på Paletten :) Klokka tre? Va vel AS som ville møtes fire, men no e jo ho syk så... kan dåkk andre komme tre? Bli kanskje bare mæ, Nættemor og du Olaug?

Går helt greit uten den ene tanna, kan godt vente te etter fødselen. Men mye styr med babyen og da, men Kent-Rune kan vel passe den mens æ e te tannlegen.

Hei jenter!

Håper formen snart er bedre for dere som ligger syke. Føler med dere!

Ellers var det kjipt å høre om tanna di Tone. Ikke bare med disse tennene. Godt det ikke gjør vondt i hvertfall! Er jo egentlig utrolig at noe så viktig skal være så dyrt..!

Jeg kommer trolig på treff i morgen :-)

Har noen småting som må ordnes i byen. Prøver å få det unna så jeg kan være på Paletten kl. 15. Sees!

Natta :-)

Annonse

Superdupert at dåkk kjæm på treff Pia, Annette og Maria :) Kom, kom alle som vil!! Vi snakkes!

Ble oppringt av tannlegen idag, skal komme imårra og legge midlertidig fylling så legger vi krone etter fødselen =) Trenger ikke bedøvelse siden tanna e død så.

Ann Silje: vi kjøpte hjul på biltema, der har de flere typa å dem koste lite.. Vi ville ha med mulighet for å låse dem så det va det på alle fire!!!

Ja bilen bei heldigvis ferdig, han fikk hjelp å fikk bytta alt som måtte byttes! kjekt å kunne gjør sånne ting sjøl å slipp verksted....

Ja æ ska gjør mitt beste for å kom i dag! Kan gjerne vær der 15, men gjør jo ikke nåkka om nån kommer litt etterpå?? =)=)

Kor det går me dokker syke?? Elise e du blitt bedre?? Uff AS, e trasi å være dårli no..

Deili me en soldag til! Ska ut å hente inn babytøyet om litt, å det lukte så godt når det har hengt ute!!!

Bra du kjæm imårra Minda :) Kanskje vi får besøk av en bitteliten baby også da på ca. ei uka høre æ rykter om. Æ skal te tannlegen først, så kommer æ også. Regne med æ rekk å vær der te tolv.

Har ikke fått sett avisa enda... spent!

Skal ikke begynne å gå hver 2. uke te jordmor før i juni eg. Var sist 30.april og skal 30.mai neste gang. Også drar ho på ferie i midten av juni, så kontrollen når æ har termin og om æ går over må æ ta te lege.

God bedring te sjuklingan!

Hej Tøser :-) som man siger på dansk... jeg har haft besøg fra dk og er gået glip af et par træff. Savner jer ;-). Lurer på om der er nogen som måske er i humør til at gå tur engang imellem på dagstid.

Vores lille dreng som har ligget i hovedleje i flere måneder valgte igår nat at snu sig. Så nu mærker jeg at jeg begynder at blive lidt smånervøs for sædefødsel... Jeg er jo i uge 33 +6 så det syntes jeg var lidt vel sent at han skulle ta en koldbøtte!

Ses på Jekta idag :-)

Ingen krise ennå Susi...

Hvis lillingen fortsatt ligger i seteleie i uke 36 blir du sendt på sjekk. Med UL og måling av bekken, for å se om vanlig fødsel går bra. Men ellers så kan de faktisk snu seg helt frem til fødsel starter, så ingen grunn til panikk ;-)

Hei hei jenter=)

Bilder i nordlys? hm.. skal se om jeg får tak i en avis =)

Her har jeg vært hos legen. Holdt på å kvæles av slim osv, så.. nok var nok! Har ulumskheter i lungene og noe halsbetennelses-greier. Feberen har heldigvis vært fraværende det siste døgnet, og enda godt er det. Ble enig med legen om ikke å ta noe antibiotika, av hensyn til graviditeten. Er jo egentlig over det værste i denne sykdomsperioden, vil nå jeg si.. Slimløsende tabletter er livreddene for meg i disse dager=)

Nættemor : Skal sende typen avgårde til Biltema for å kjøpe hjul til kommoden. Gleder meg til vi har plass til å montere den=) regner med det har kommet nyvaska babyklær i deres nå, ja? Har ei hylle i skapet mitt med nyvaska babyklær, som bare verker for å komme i egen kommode.. Hehe..Flott det ordnet seg med bilen=)

Nurk : Sukk.. du er fortsatt syk du også, ja. Vi som ikke har tid til dette.. sender deg god- bedringstanker=)

Tone : Flott det ordner seg med tanna. Kjipt å gå med noe slikt over tid. Genialt med midlertidige løsninger i en sådann stund=)

mzme : Har time til JM og lege ca hver 14 dag nå framover. Skulle egentlig til JM 26 mai ( ville da vært 3 uker siden sist), men må nå den 19 siden jeg har eksamen 26 mai. Time etter det, er 5 juni til lege pga resusprøver, så jm 16 juni...

Nydelig vær, jenter=) Ønsker dere alle ei flott feiring =)

AS: Hehe! Ikke kommet nå klær i kommoden enda, ikke lagt dem sammen... :) Sitt bare å snuske på dem! =) Godt du dro til lege å sjekka det da, ok at det ikke va nå skikkeli grums som krevde lang å fæl behandling!

Nurk:kor det går i dag??

Mzme: bli ikke to ganga i mnd før i juni. Ska neste gang 30 mai, 11 juni og så 25 juni...

Koseli treff i dag å, e så kjekt me treff!!!

Fikk jo kjøpt litt babytøy som no e i vask, å hilsa på Gustav!!!!! Lillegutten te ho Ingunn!! Helledussen så snuppppppppp!!!!! =)=)

VIL Å HA!!!!! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...