Gå til innhold

********** IKM uke 21 - skravletråd **********


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

 

Åpnet en egen skravletråd for oss med IKM i uke 21. Den forrige skravletråden er lett blanding med resultat og skravle....

Så, hvordan går det med alle sammen? Er det noen med ikm i begynnelsen av uke 21 som begynner å få noen tegn?

 

Tror jeg leter litt for mye, men uansett... Her er mine forløpige tegn:

- mye irritert den siste uken (sambo påpekte dette i går, men har merket det selv også. Blir irritert over småting jeg ikke reagerer på ellers)

- Kjenner meg av og til litt småkvalm

- I går hadde jeg litt halsbrann (har det aldri ellers)

- Svake smerter nederst i magen, spesielt hvis jeg vrir eller strekker meg.

 

Tror jeg er litt paranoid på dette. Er jo litt vel tidlig å kjenne symptomer. Jeg har i alle fall tenkt til å teste på 17. mai. Da er det to dager før IKM, og jeg håper jeg og sambo kan gå med de bredeste smilene i 17. mai-toget.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å skrive at jeg også er veldig trøtt. Må som regel ta meg en lur midt på dagen.

Skrevet

Hei!

 

Her er det for tidlig med symptomer, dessuten har jeg tenkt å droppe å kjenne etter symptomer denne pp (er det mulig tro?!) for jeg ble litt lurt sist.

Hadde EL i helga, og IKM rundt den 23.mai. Så her blir det testing først om 2 uker.

 

Veldig spennede dette her :)

Skrevet

Jeg ble også lurt sist pp. Hadde da ømme pupper, som jeg bare har hatt når jeg er gravid. Men er vist vanlig å få det i mellom el og tr, men jeg hadde aldri hatt det før. Pluss at jeg hadde mens murringer. Denne gangen har jeg ingen tegn, eneste at jeg klør litt på magen, men kan jo komme av at jeg er tørr i huden. Jeg prøver også å ikke lete etter symtomene, men ikke lett alltid. Stikker det litt her og der, kommer fort tankene inn på graviditet..hehe. Jeg har ikm 21 og kommer til å vente til jeg evt går over, noe jeg håper jeg gjør, men er vel ikke trolig...

Men tenk om da.... jeg hadde litt rosa slim i el perioden, og er jo tegn på at jeg var veldig fruktbar, men om noen ville feste seg kan man jo ikke vite.....tvi tvi!

Skrevet

Skulle ønske jeg ikke tenkte så mye på det. Skal jo litt til for at det klaffer i første pp, så det er lett å bli skuffet. Likevel er det ikke lett å la være. Prøver å tenke at det like gjerne kan være slik det kjennes ut uten prevensjon. Er så lenge siden jeg gikk uten, at jeg ikke kan huske hvordan kroppen oppførte seg da.

 

Men, jeg lever jo i håpet, og da er det vanskelig å la være å tenke symptomer....

Skrevet

Jeg har også ikm i uke 21, men først helt på slutten.

Tror den skal være rundt 25 mai.

Kan det stemme tro?

Første dag i siste mens var 26 april, og har en syklus på ca 28 dager.

Er første prøving etter at jeg sluttet på pillen, så ting er litt usikkert.

Regner med jeg kommer til å teste lørdag om 2 uker, har 10 tester liggende klare...hehehe.

Er veldig spennende dette:)

Skrevet

Jeg hadde EL etter fertility friend på tirsdag forrige uke, etter de signalene kroppen gir meg så tror jeg at det egentlig var på torsdag men men får gå ut fra at fertility friend kan sakene sine, første mnd jeg temper. Pos ELtest på mandag 5. (for aller første gang en ordentlig pos EL test). Jeg fikk på lørdag fryktelig ømme brystvorter, det gjorde vondt å dusje. De er slik fortsatt, men ikke så ille på morgenene. Jeg er jo litt ekstra spent denne mnd fordi at EL testen ble så pos, men jeg forventer vel egentlig at tanta kommer i slutten av uke 21, for det er ei trofast uvelkommen tante jeg har:-)

Skrevet

Noen av dere som har prøvd lenge? Dere som har prøvd lenge bruker dere noen "hjelpemiddler" for å bli gravide?

 

Dette er 2.pp for oss, og jeg har bestemt meg for om det ikke klaffer denne gangen skal jeg prøve Wild yam neste mnd. Hadde to pp sist gang jeg ble gravid så jeg satser på at jeg slipper å vente så mye lenger denne gangen heller.

Skrevet

Jeg har prøvd siden juli da min datter var 6 mnd! Tok nesten et halvt år før noen spire festet seg men som jeg igjen mistet(MA) i februar 08! Fortsatt ingen spire som vil melde sin ankomst. Er i min 4 pp etter MA`en!Håper på denne pp da, så blir spennende å se! Det fester seg nok når den vil!

Skrevet

Jeg har ingen symptomer ennå, men tror det er litt tidlig. Har IKM rundt den 22 mai, så gleder meg til da. Har noen graviditetstester (strimler) liggende så kommer garantert til å teste før den 23 ;)

Skrevet

Hei! :)

 

Jeg hadde SA i mars, så dette er den første pp etter utskrapningen.

 

Jeg har IKM cirka 19. mai, men tror jeg også tillater meg å ta en test på selveste nasjonaldagen ;) Klarer ikke vente lenger!! Av symptomer har jeg hatt litt stikkinger i magen et par dager nå, så jeg krysser fingre og tær for at det er vår lille som holder på å flytte inn!!! Prøver å ikke kjenne altfor mye etter, men når det er noe som rører seg der inne, er det veeeldig vanskelig å la være... :)

 

Synes det er en fryktelig spennende tid vi har i vente, jenter! Tvi tvi!!

 

 

Skrevet

Hei hei:) Var først inne på uke 20, men så fort vi skulle begynne å produsere, så vrei syklusen seg et par dager gitt. Hadde eggløsning ca 5/5. Skal teste 19/5.

 

Har dukket opp litt potensielle symptom, som helt sikkert kan bortforklares:

-sprengfølelse/sårhet i brystene (bhen sin feil...)

-stramning og stikning nederst i magen (sikkert bare noe fordøyelsegreier)

-trøtt og slapp (garantert pollenallergi)

-vekselvis rasende på/nyforelska i sambo, uten noen grunn (bare blitt dramaqueen)

 

Krysser fingrene for alle oss og alle mennene som henger med på berg og dalbanen som best de kan ;)

Skrevet

Heihei

 

Nå er det 6 dager igjen til IKM, 19 mai, og tiden går sakte til tross for at jeg prøver å tenke minst mulig på disse graviditetsgreiene. Den første uka etter EL hadde jeg mens-smerter og ømme brystvorter, men det virker som det har gitt seg litt nå. Det var nok EL-symptomene som hang igjen, ikke graviditetssymptomer :o)

 

Jeg tror ikke jeg har noen særlige symptomer nå, bortsett fra:

* litt mensmurringer av og til og litt ømme brystvorter, men det er vel bare EL-smertene som ikke har gitt seg helt enda.

* Litt trett, men det kan jo være 100 andre grunner til det enn at jeg er gravid. F.eks at jeg stod opp tidligere enn vanlig i dag ;o)

* Litt mer sulten enn vanlig, men så har jeg vært ganske aktiv i det siste, og det krever vel litt mer mat?

* Litt grinete, ble kjempesur når jeg måtte pumpe opp sykkelen fordi samboeren (i et forsøk på å hjelpe) dro løs gummipakninga på ventilen. Ja, generelt litt mer hissig. Men har jo slutta på p-pillene nylig, så det er vel heller hormonenes inntogsmars :o)

 

Dette blir spennende, vet ikke helt hva jeg skal gjøre mtp. testing. Hadde vært gøy å testa 17 mai eller 18 mai (vår jubilemusdag), men IKM er 19, kanskje jeg bare skal vente på tanta? Har kun 1. test liggende, nemlig...

Skrevet

Hei hei..

 

Jeg har IKM 20.mai, og har egentlig ikke tenkt så veldig mye på om jeg har blitt gravid eller ikke. Har akkurat sluttet med prevansjon, dette er første mnd uten..

 

Men side El har jeg hatt murring i magen, og øm. Får stadig stikninger, og små kramper i magen.. Men tenkt at det er fordi jeg har tatt ut hormonspiralen..

 

Men nå begynner jeg å lure, og håpe for nå de siste dagene har jeg hatt en konstant sultfølelse, små kvalm, kort lunte og idag er jeg ganske trøtt også.. Men alle disse symtomene kan jo selvsagt være noe annet også, regner vel egentlig med det.. Men det er jo lov til å håpe..

 

Jeg har egentlig ikke tenkt noe på testing, men hvis ikke TR kommer rundt den 20. så tester jeg den 23, for vi skal en tur til london 24. så greit å vite hvordan det ligger ann da..

 

Vi får ha lykke til alle sammen...

Skrevet

Da har jeg fått det bekreftet. Jeg er ikke paranoid, JEG ER GRAVID!!!!!!!!!!!!

 

Klarte ikke å la være å svi av en CB digital i dag. Hadde vært oppe på do veldig tidlig i dag. Gikk å la meg igjen, og tok testen da jeg sto opp fire timer senere. Hadde ikke drukket noe i mellomtiden. Det lyste gravid mot meg i displayet. Trodde først det var noe galt med testen, for det kom opp etter kun få sekunder. Men jeg rakk å se timeglasset først, og da skal testen ha virket..... :)

 

Mine symptomer har vært småkvalme av og til, litt halsbrann, stikking og strekking i magen, ampert humør, går ofte på do, veldig trøtt......

 

Så, nå har jeg bestilt legetime. Har regnet meg frem til at jeg er 4+1. Litt tidlig for test da egentlig (har ikm mandag 19. mai). Tror jeg har hatt eggløsning ganske umiddelbart etter at jeg sluttet med prev. Men, det er helt utrolig at det gikk på første forsøk.

 

Lykke til til alle andre, så sklir jeg sakte men sikkert over i 1. trimester.

Skrevet

Gøy at i hvertfall noen i uke 21 tester positiv, håper flere etterhvert vil følge etter deg! Men lurer på om du kjenner noe i puppene??Kom symtomene med en gang eller kom de snikende?

Skrevet

jøss....ikm 19. mai og du testet positivt allerede....det er jo 6 dager igjen...har du syklus på 35 dager da?

Skrevet

Har ikke så lang syklus. Hadde første mens dag sist 21.04. Skulle da hatt mens igjen 19.05 etter kalkulatoren. Men iom at jeg har testet positivt allerede, og sluttet med prev 21.04 antar jeg at jeg har kortere sykluser.

 

Kjenner lite i puppene. Litt ømme brystvorter bare.

Skrevet

men det er bare 3 uker siden 21.4.....tror kanskje du har hatt en tidligere el eller noe...:) ellers ville du bare være 3+1....

Skrevet

Ojsann, testa positivt allerede. GRATULERER!!!

 

Men dette demper jo testelysten min framover mot IKM førstkommende mandag.. eh.. nei. Men må nok beherske meg, for vil heller vente enn å bli skuffa av en falsk negativ test fordi jeg er for utålmodig. Denne ventetida er ganske uutholdelig. Har ikke så mange symptomer som ikke kan bortforklares med andre ting, eller at jeg innbiller meg dem, så jeg tør ikke håpe noe som helst. Men dette blir jammen spennende :o)

 

De symptomene jeg kjenner (men som like gjerne kan være innbildning, håp eller komme av helt andre årsaker):

- merkelig følelse nederst i magen. Av og til som menssmerter, men som regel bare en underlig følelse, litt stikking, men ikke smerter. Jeg syns på en måte at jeg kjenner livmora mer enn før.

- trøtt

- sulten

- har merkelige drømmer (så noen nevnte det som et symptom, men jeg vet ikke)

- mye hvit kremete utflod

- litt halsbrann

- blir lett svimmel når jeg reiser meg

- blir litt kvalm når jeg er sulten. Men på langt nær så ille at jeg må kaste opp

- litt kløe på magen

Skrevet

Tror nok jeg hadde el rett etter at jeg var ferdig med forrige mens. Kan umulig ha gått mange dagene i alle fall. Skal jo egentlig ikke merke noe eller får positiv test hvis man er 3+1. Vet at det ikke kan ha skjedd forrige måned. Testet med vanlig CB på fredag, for jeg kjente symptomene da også. Den var negativ.

 

Lykke til alle sammen! Kommer til å følge med på resultatlista for å se hvordan dere ligger an. Håper alle sammen møtes i terminklubben for januar 2009

Skrevet

Jeg har også IKM mandag 19.mai. Ikke 100 % planlagt at det ble prøving denne måneden, men men...Nå sitter jeg nå her og prøver å overbevise meg selv om at det selvfølgelig ikke har klaffet på første forsøk...men kan ikke la være å lete etter symptomer og ønske meg at det var klaff allikevel....har litt rar følelse i puppene...men sikkert innbildning. Samtidig så hadde det vært greit å slippe å bli kvalm nå mot slutten av skoleåret...har mitt første år som lærer på vgs. og ser for meg å skulle sitte der superkvalm og drit nervøs som eksaminator på muntlig eksamen...eller sensor...

 

Tenker litt på om jeg skulle ha testet på morgenen 17.mai, bare for å ha det avkreftet sånn at jeg kan drikke vin med god samvittighet på kvelden....Får se hva jeg gjør.

Skrevet

Jeg blir sprø av denne ventinga...Jeg har egentlig hatt en god følelse denne pp, jeg har for første gang fått en klar tydelig pos EL test. Jeg har etter blodprøve hatt EL nesten hver pp det siste halve året, men det har ikke slått ut på EL tester.

 

Jeg har også proppa i meg E vitaminer, sink, m.m og etter EL har jeg brukt babyklister og Wild Yam (kan godt hende dette er en dum kombinasjon) etter å ha prøvd i over 2 år er jeg villig til å prøve alt. Nå er det en uke igjen til IKM, og nå begynner jeg å bli negativ, fryktelig negativ.

Jeg har hatt EL det viser tempene mine og de er fortsatt høye og fine, de stiger faktisk enda over en uke etter EL. Men jeg skulle så gjerne visst noe nå:-/

Det var litt sutring fra meg

Skrevet

hei alle! jeg har IKM 20 mai. når er det greit å begynne å teste?

jeg går bare her å tripper. har ingen symptomer bortsett fra mensmurringer... kanskje egget driver å fester seg?

krysser tær og fingre for oss alle her :)

 

Skrevet

Er det ikke bra at de stiger da? Har aldri brukt slike el tester så kan fint lite, men ville jo trodd at hvis tempen stiger så er det et godt tegn?!?

Kjenner du noe til puppene?

Jeg hadde også en god følelse denne pp, men blirr gradvis negativere, for kjenner ikke noe til puppene!! Og man sammenligner jo veldig med de andre svangerskapene man har hatt ømme pupper 3 ganger før ikm dagen og var gravid(2 endte i sa), men 4 gangen hadde jeg ikke ømme pupper og mistet da i ma, så det med å ikke kjenne noe i puppene er dårlig tegn for meg! Enn hos du da??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...