Gå til innhold

Er det ok å omskjære gutter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

å ta hull i ørene på et barn og operere bort forhuden til en gutt kan da ikke likestilles!!!Verste jeg har hørt!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff nei nei nei og atter NEI!!! Er sterkt imot omskjæring gutt eller jente- spiller ingen rolle. Det er et alvorlig overgrep mot et barn mener jeg.

Skrevet

Noe helt annet å bli omskjært som liten baby enn som voksen?? BULLSHIT!! Barn føler minst like mye smerte som voksne. De fleste barna som blir omskjært hyler som besatt, og de som ikke gjør det er stille fordi de går i sjokk av den grusomme smerten de utsettes for.. Grunnen til at man kanskje mener at det er bedre er at man ikke husker hva som skjedde da man var en dag gammel, mens man vil være preget av opplevelsen resten av livet dersom man gjør dette som voksen. Spør hvilken som helst voksen mann om han frivillig ville utsatt seg selv for dette i voksen alder, og der har du svaret på om man burde omskjære barn...

Skrevet

Er det ikke forbudt dette i Norge?Hvis ikke HÅPER jeg det. Forsvare det med religion og tradisjon og renslighet er helt utrolig. Man kan pådra barnet alvorlige komplikasjoner- i lang lang tid. Hva er det som er så "renslig" med å utøve en slik handling? Stakkars barn som utsettes for noe sånt. Forsvare sånne ting gjør meg rett og slett dårlig.

Skrevet

synes det er ett overgrep jeg.å ingen som har behov pga hygene i dag.håper virkelig den tradisjonene forsvinner med alt annet som hører hjemme i ett annet århundre.

Skrevet

jaja.. eg skjønner ivertfall meg ikke på de som ikke mener at de er feil å fjerne en "kroppsdel" på et lite barn.

- om hun som eg kjenner velger å gjennomføre et sånt inngrep, så kan ikke eg støtte henne i det.

-synd.

Skrevet

NEI.

Jeg mener det er kvalmt å kutte i andre, uten at de har noe som helst de skal ha sagt.

da får de jaggu vente til de er gamle nok til å velge det selv...

Skrevet

Hvis det er det verste du ar hørt, har du ikke fulgt med mye på det som skjer ute i verden.

Skrevet

Jeg mener det er helt opp til den enkelte foreldre så lenge de gjør det de mener er best for barna og verden forøvrig.

Skrevet

Northern: Er han på 2 år også omskjært?

Skrevet

Så du hadde samme syn på omskjæringen i mange år siden både yngste og eldste er omskjært, men du har skiftet mening de to siste årene?

Skrevet

vet veldig godt at det skjer grusomme ting i verden northenlights og dette er en av dem!!

Skrevet

Ja, det var ikke før etter andremann at jeg syntes det var totalt unødvendig. Enkelte ting forandrer man syn på etter mange år.

Vet ikke hvorfor, men jeg har mer og mer tatt avstand fra mange forskjellige ting, jo eldre jeg har blitt. Dette er en av tingene som jeg "brenner" for. HVIS noen her i USA spurte meg om meningen min rundt det, ville jeg sagt at jeg ikke er for det,og at guttene klarer seg helt fint uten.

Heldigvis er det færre og færre som gjør det,ettersom jeg forstår.

Og det er kjempebra. Må jo være fordi folk begynner skifte syn på saker og ting. Lov det?

Skrevet

veldig rart.. Min betste venninne er muslim og giftet seg med en norsk mann som konverterte og ble omskåret og han sier at sexen aldri har vert så god og at han føler mye mere. Han lyver kanskje da?

Skrevet

Hehe... Bare hyggelig;) Er jeg som godkjenner hva du kan og ikke kan gjøre vettu:) Haha...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...