rosa og en blå Skrevet 9. mai 2008 #1 Skrevet 9. mai 2008 ? eg mener NEI!!! kjenner ei som har lyst å gjøre det om hun føder en gutt.. -fordi HUN mener det er mer renslig.. Er det heller ikke opp til gutten selv å få lov å bestemme det når han blir vaksen nok til å ta et valg? arrg.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 9. mai 2008 #2 Skrevet 9. mai 2008 nei jeg syns ikke det er ok og tukle med kjønnsorganet til folk uten dems samtykke
soleie med fanten:) Skrevet 9. mai 2008 #3 Skrevet 9. mai 2008 enig med deg. la de få bestemme det selv når de blir stor nok til å forstå hva som skjer.
Northernlights Skrevet 9. mai 2008 #4 Skrevet 9. mai 2008 Oppbrukt diskusjon,synes jeg. Samme argumenter for og imot hele veien. Enten er man for, eller så er man imot. Mine yngste gutter vet ikke hva det er å ikke ha forhuden, og gjort er gjort.De savner den jo neppe. Sexen blir ikke verre. (har mann som er omskjært) Samtidlig så hadde jeg ikke tatt samme valg i dag, da jeg oppriktig mener de har forhuden for at den skal være i fred. Var ikke satt der, hadde den ikke hatt en funkjson. Men det merkelige er at mange har jenter som de tar hull i ørene på,som baby, og som samtidlig skriker høyt om at det er helt forferdelig å omskjære gutter. Dobbeltmoral.
Gjest Skrevet 9. mai 2008 #5 Skrevet 9. mai 2008 Om der ikke er medisinsk grunn til det. Så er mitt standpunkt: Nei, det er ikke greit.
Gjest Skrevet 9. mai 2008 #6 Skrevet 9. mai 2008 NEI, det er noe fordømt tull og HELT unødvendig. Om gutten har lyst å gjøre det når han blir voksen så er det greit, men å gjøre sånt på et lite barn er latterlig. Her inne går jo folk av skaftet om jenter under 18 år får hull i ørene, selvom jeg ikke ser vitsen i det jeg heller synes jeg omskjæring er tusen ganger værre.. Stakkars små..
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 9. mai 2008 #7 Skrevet 9. mai 2008 Der er jeg kjempeenig Northern, DET er dobbeltmoral! For å svare på smørsmålet i HI, så nei, jeg syns ikke det er greit..
Gjest Skrevet 9. mai 2008 #8 Skrevet 9. mai 2008 Er prinsippielt i mot all tukling med barns kropper, det være seg omskjæring eller piercing (inkl. hull i ørene).
soleie med fanten:) Skrevet 9. mai 2008 #9 Skrevet 9. mai 2008 litt forskjell på omskjæring og hull i ørene da. omskjæring kan du aldri omgjøre. øredobbene kan du ta ut å la hullene gro hvis du ikke vil ha de lengre.
Gjest Skrevet 9. mai 2008 #10 Skrevet 9. mai 2008 Hvordan kan man vite at sexen ikke blir dårligere når man ikke har opplevd sex som ikke-omskjært? Det er da et faktum at man får midre følighet av å omskjæres.
rosa og en blå Skrevet 9. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 9. mai 2008 -så å fjerne en del av tisseluren er det samme som å ta hull i ørene? eg har hatt hull i ørene 4 ganger, men det har grodd igjen.. -korfor greit på gutter men ikke på jentene da?? men sorry!! -viste ikke at diskusjonen er tatt og over. så då kan vel eg ikke diskutere mer, fordi DIB er ferdig med den saka ))
rosa og en blå Skrevet 9. mai 2008 Forfatter #12 Skrevet 9. mai 2008 heilt enig kakao.. jenta mi eller gutten får ikke hull i ørene før de er store nok til å ta seg av alt arbeidet selv.
maimaimai Skrevet 9. mai 2008 #13 Skrevet 9. mai 2008 Nei, jeg synes ikke det. Jeg leste en side på nettet en gang laget av menn som av forskjellige grunner var blitt omskjært som voksne, slik at de hadde en før etter opplevelse. Ikke mange der som skrøt av den tradisjonen der nei. Evolusjonen har ikke lagd forhud uten grunn
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 9. mai 2008 #14 Skrevet 9. mai 2008 enig i at det er litt dobbeltmoral, men jeg er i mot begge deler... hihi
Northernlights Skrevet 9. mai 2008 #15 Skrevet 9. mai 2008 Småsporvinj gjeng på tryne: Hatt sex med menn som ikke var omskjært også jeg. Og tro meg, det er absolutt ingen forskjell på hverken tenning eller følsomhet som jeg har opplevd dem. Jeg har altså erfaring fra begge leire, og snakker utifra det. Vært gift med to omskjærte, og 1 som ikke var det. Synes det er "penere" uten, men det er nå en heeeeeelt annen sak ;o)
maimaimai Skrevet 9. mai 2008 #16 Skrevet 9. mai 2008 Jeg tror ikke kvinnene merker så stor foskjell på det, noen liker det ene og noen liker det andre. Jeg tror at menn merker forskjell, men de færreste har jo muligheten til å sammenligne i og med at inngrepet blir gjort så tidlig.
rosa og en blå Skrevet 9. mai 2008 Forfatter #17 Skrevet 9. mai 2008 men til dere som er for omskjæring: hvorfor er å fjerne forhud greit og ikke en "vond" handling mot barna, mens f.eks å la barna sove ute om natta er forsømmelse, eller noen sa at eg mishandlar dattra mi fordi vi skal la henne sove med våtbandasje om natten? (som legen har anbefalt) osv..
Northernlights Skrevet 9. mai 2008 #18 Skrevet 9. mai 2008 Jo,det er sant. Men at de HAR masse følelser der,uansett,det kan jeg da skrive under på. Synes mange er veldig uvitende om enkelte ting.... Det er ikke noe fortykket hud de har, de som er omskjært. Og det er utvilsomt følsomt. Jeg er helt sikker i min sak om at de ikke føler så mye mer, de som ikke er omskjært. Min erfaring, iallefall. Men nå har ikke jeg vært sammen med titalls omskjærte og uomskjærte om en annen. Snakker bare av egen erfaring, som seksuelt aktiv "konemor" siden jeg var 17.
Gjest Skrevet 9. mai 2008 #19 Skrevet 9. mai 2008 Nei, men det blir da urelevant. Alle er forskjellige med tanke på følighet. Og en mann som har vært omskjært hele sitt voksne liv kan ikke vite hvordan føligheten hadde vært om han ikke var det, og omvent. De eneste som kan uttale seg må være menn som har blitt omskjært i voksen alder og da har prøvd både med og uten:) Det råder ingen tvil om at føligheten blir nedsatt. Det sier jo seg selv. Om man drar forhuden tilbake på en mann som ikke er omskjert, skal det ikke så alt for kraftig berøring til før det blir smertefult. Om det hadde vært slik for en mann som var omskjært hadde det jo vært et stort problem. Han kunne da neppe fungert normalt uten å ha det vondt. Og det gjør det da- fordi huden blir herdet, og man mister følighet. Fra en sexpartners perspektiv er det da ikke nødvendigvis noe negativt;)
rosa og en blå Skrevet 9. mai 2008 Forfatter #20 Skrevet 9. mai 2008 men men.. GRUNNEN til at eg begynte med dette temaet, er at eg liker ikke at det skal skje, fordi eg er veldig REDD for at de kommer til å gjøre det selv om de får ei jente.. så satt bare og tenkte og ville lufte tankane..
Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp* Skrevet 9. mai 2008 #22 Skrevet 9. mai 2008 Jeg syns det er helt greit, ja. Får jeg en sønn skal han omskjæres.
Ravna Skrevet 9. mai 2008 #23 Skrevet 9. mai 2008 Nei, det er ikke greit. Og man får ikke gjennomført det inngrepet i Norge kun fordi man mener det er renslig. Det gjøres hvis en person har nedsatt mulighet til å ivareta egen hygiene, og av religiøse årsaker.
Gjest Skrevet 9. mai 2008 #24 Skrevet 9. mai 2008 Nei, de mister ikke føligheten. Men den blir nedsatt:)
Northernlights Skrevet 9. mai 2008 #25 Skrevet 9. mai 2008 Kan gå med på det ;o) Men det er neppe SÅÅÅ mye, for det har ikke jeg merket noe av, som sagt (gidder ikke gå i detaljer, da min voksne sønn (som er nybakt pappa) leser her inne) ;o) Ikke alt man snakker like åpent om. Men tro meg; de har masse førlighet igjen ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå