Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker som det hadde gledet deg stort om mor fikk dagbøter her...

Noe hun selvsagt ikke gjør, i og med at det er du og far som saboterer mekling og samværsavtale.

Håper det ligger noe annet til grunn her, som gjør at du ønsker mor så mye vondt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det dere kan gjøre til meklingen er å sette opp en avtale FØR hun gjør det! Anhver helg er da ikke vanskelig å få til, far må sette barnet først og ikke jobben.

Sett også opp hvordan det blir med ferien og helligdagene! Er ikke så vanskelig egentlig.

Skrevet

Det er da virkelig ingen lov som sier at noen har rett til å sabotere samvær?!?!?

Kvinner er kvinner værst - det er ingen som ser at denne mamman har dratt sønnen opp fra hverken far eller hjemsted.

Det "perfekte" i denne saken, utifra de opplysningene vi har fått, måtte vært at mor ikke flyttet, og at det hadde blitt stabilitet i samværet. DET måtte vært det beste for barnet.

Skrevet

Joda, men nå er jo ikke situasjonen slik du beskriver. Da må jo fokus være på hva som er best for barnet utfra omstendighetene. Stabilitet og forutsigbarhet er viktig, så da bør det jo være en god samværsavtale mellom partene :)

Skrevet

Moren har retten på sin side.

Jeg vil (uten å ha lest hele tråden) forsvare flyttingen også.

Jeg valgte selv å ta med barna og flytte "vekk" etter en opprivende skilsmisse. Jeg rev opp røtter for oss alle, vi var født og oppvoksst på denne plassen.

Men jeg anså dette som det beste for både barna og meg selv, å flytte langt vekk.

Dette er nå 5 år siden og jeg angrer fortsatt ikke et sekund, og barna er superfornøyde med mammas valg.

Og veit du hva som skjedde for et år siden, barnas pappa kom flyttende etter oss, og har fått seg dame her oppe nå.

Dere må nok bare "bøye dere i støvet".

Skrevet

Jeg synes rett og slett dere er ganske urimelige her :( En fast samværsavtale er til det beste for alle parter, barnet, dere og mor. Men dersom mannen din f.eks har skiftarbeid (med faste vakter) skal dette tas hensyn til, da kan ikke mor kreve annen hver helg.

Det at hun flyttet for ta utdannelse synes jeg er helt greit, det bør være god nok grunn til å flytte på seg. Men at det skal få økonomiske konsekvenser for din samboer er helt på trynet, mener jeg. Hun har valgt å flytte og bør derfor ta på seg kostnadene ved reiseutgifter, mekling osv. Men loven er dessverre ikke slik - vi får se hva som skjer dersom det blir noe av den nye "flytteloven" :)

Uansett; slik jeg ser det lager ikke denne moren vanskeligheter i det hele tatt, det hun krever er ganske normalt. Tror nok dere må innse det - lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...