Bare jeg er meg :o) Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 Vurderte å kjøpe i fjor,men sommer`n kom jo ikke. Nå reiser vi til Spania snart... dere som har disse hvordan fungerer dem og er dere fornøyd?
Bare jeg er meg :o) Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. mai 2008 Ja,ikke sant....litt der jeg også) Men samtidig så lurer jeg på om det kanskje er mer praktisk....?
Bippe77 Skrevet 6. mai 2008 #6 Skrevet 6. mai 2008 t-skjorte stopper ikke uv stråler.... og små barns hud skal helst ikke smøres så mye... så vi bruker uv-drakt og er superfornøyd! Smører en gang på morgenen og fyller på i ansikt og på hender/føtter iløpet av dagen.... Så slipper jeg å være stresset på om solkremen virker eller ikke iløpet av dagen! Også er det jo helt sikkert trygt å bade i sola også da!
Lillesnuppis Skrevet 6. mai 2008 #7 Skrevet 6. mai 2008 Når vi var i syden med en 2 åring ( i fjor) så brukte vi høy solfaktor, lue og t-skjorte. Så noen med uv drakt, men syns det ser så varmt og ubekvemt ut... Vi lærte han og søstra at di skulle putte lua si i vannet og sette den på hodet etterpå. Da ble han heller ikke så varm i knollen.. ( var jo så moro å få putte lua i vannet ut en å få kjeft :-) hehehe) Da vi smurte han med solkremen så smurte vi ikke alt ut. Lot det ligge hvitt igjen på kroppen hans. Var vel bare en dag han brukte t-skjorta sin, men søstra hans på 5 år bada med den di siste dagene for hun ble litt rød på skuldrene. Di satt ikke stille i sola og gjorde di det så satt di under en parasoll, men fy søren så brune di ble :-)
Inga Bling Skrevet 6. mai 2008 #8 Skrevet 6. mai 2008 Uffameien. Skal sporenstreks kjøpe uvdrakt til de to eldste. Sånn at de får kompensert for sviktende oppvekst. Men seriøst. Fysisk sperre (tskjorte) blokkerer uvstråler.
Inga Bling Skrevet 6. mai 2008 #9 Skrevet 6. mai 2008 Og dersom uv-drakt er så forferdelig viktig. Hvorfor nevner ikke statens strålevern ett enda ord om det på sine sider? Jippo. Dere er blitt lurt. http://www.nrpa.no/index.asp?strurl=//applications/system/publish/view/showObject.asp?infoobjectid=1000791#Sp%F8rsm%E5l%208
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 6. mai 2008 #10 Skrevet 6. mai 2008 Vi var på kreta i fjor, da var han 1 1/2 år. Hadde kjøpt en uv-genser (langermet, men den puster så bra at det gjør ikke noe). Brukte den faktisk hver dag. Den var super! Vi var veldig fornøyd. Den er nok passe i år også. Så vi kommer til å bruke den igjen.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 6. mai 2008 #11 Skrevet 6. mai 2008 Drakten puster foresten så godt, at det merkes ikke at den er på en gang;) Så den er ikke ubekvem!
Lillesnuppis Skrevet 6. mai 2008 #12 Skrevet 6. mai 2008 Jeg sa jeg syns den så ubekvem ut.. Blir vel til at man tenker det når man sitter i 40-45 +grader å ser barn sitte i strandkanten dekket fra topp til tå med drakt.
Mille** Skrevet 6. mai 2008 #13 Skrevet 6. mai 2008 Vi har hatt det til lillesnuppis hvert år, blir 3. gangen hun er med til syden. De andre barna (som var mye større), hadde ikke og ble allikevel brent selv om vi smurte med faktor 40. Snupp ble ikke brent i det hele tatt, og det er utrolig deilig å slippe å smøre så mye på en utålmodig 2,5 åring i sin "beste" trassalder. ;o) Den er ikke klam og varm og er ikke som en våtdrakt sånn som mange har beskrevet den her inne før. Kjøpte litt stor str så den er luftig og lett. ) T-skjorte er visstnok det samme som å smøre faktor 10 har jeg hørt....
Inga Bling Skrevet 6. mai 2008 #14 Skrevet 6. mai 2008 Nå kødder du. Har du noen gang blitt solbrent gjennom ei tskjorte? Nei? Ikke jeg heller. men med faktor 10. ja.
Bippe77 Skrevet 6. mai 2008 #15 Skrevet 6. mai 2008 Virker her som de som har testet Uv-drakt er veldig fornøyde og de som ikke har testet de ikke synes det er noe tess... vel, kjøp en og test en gang.. så er jeg ganske sikker på at man fortsetter å bruke dem! Ikke klamt og ubekvemt i det hele tatt!
Inga Bling Skrevet 6. mai 2008 #16 Skrevet 6. mai 2008 Men hvorfor skal man kjøpe noe man ikke trenger??? Det er vel mer frågan. Klart den virker. Det gjør jo vanlige klær også. Saken er at man må få et fysisk filter mellom hud og sol. Om det heter uv-drakt eller tskjorte er faktisk revnende likegyldig.
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #17 Skrevet 6. mai 2008 Jeg har uv-drakt til begge mine og det er genialt i varmere strøk med sterk sol! Smører litt i ansikt, hender og føtter og de er klar for en dag ute. Huden slipper all den tette solkremen og vi slipper å smøre hver annen time. Luftig og behagelig å ha på seg, og tørker på et blunk etter bading. Og best av alt - det er klin umulig å bli solbrent!
Trollemor og snuppa! Skrevet 6. mai 2008 #18 Skrevet 6. mai 2008 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.3613664
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #19 Skrevet 6. mai 2008 Har du prøvd å gå i bomullstskjorte i 40 varmegrader eller? Grøss. Og å bade? Ubehagelig.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 6. mai 2008 #20 Skrevet 6. mai 2008 jeg skal til syden sommer men jenten min på da 10 mnd, her blir det høy solfaktor, hatt og t-shorte om nødvendig å selvfølgerlig sitter under en parasoll å ikke i solen.
solstråle69 Skrevet 6. mai 2008 #21 Skrevet 6. mai 2008 Vi har prøvd begge deler til snuppa på 2,5 år. :-) Fungerer helt fint begge deler. Solkrem fordrer jo at man smører flere ganger om dagen, det slipper du jo med drakta. Den er forøvrig tynn og lett, og tørker fort. Når det er sagt, jeg har heller aldri blitt brun/brent ved bruk av hverken t-skjorte eller klær.... :-)
Mille** Skrevet 6. mai 2008 #22 Skrevet 6. mai 2008 parasoll demper halvparten av strålene, fordi stråling direkte fra sola og spredt over himmelkulen er ca 50/50 i uv-området. T-skjorte: lyse, løst vevde skjorter gir liten beskyttelse, omtrent faktor 5-10, mens mørke, tettvevde tekstiler (dongeri) beskytter minst faktor 100 En forsker ved statens strålevern som uttaler dette. Dessuten er det ubehagelig å ha på en våt t-skjorte når man har badet, en uv skjorte tørker kjempefort. Hvorfor har du så mye i mot uv-klær? Det er jo bare å la være å kjøpe. Og la oss som har det vært fornøyd. ;o)
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #23 Skrevet 6. mai 2008 Jeg vil likevel anbefale uvdrakt. Barn under et år skal helst ikke ha verken solkrem eller sol. Og det blir vanskelig.
Bippe77 Skrevet 6. mai 2008 #24 Skrevet 6. mai 2008 t-skjorte eller uv-.drakt.... vel, greit man kanskje ikke blir solbrent gjennom t-skjorta.... men den vil være mye varmere å ha på enn uv-drakten! Stoffet i uv-drakten er kjølende i forhold!
Twintipp og himmelblå Skrevet 6. mai 2008 #25 Skrevet 6. mai 2008 Vi reiser også til Spania snart med 2 åring, og kommer ikke til å kjøpe det. Luftet det såvidt for helsesøsteren, og hun fikk jo helt fnatt av meg. Sa vi bare skulle smøre og ha på t-skjorte når solen står som høyest. Og passe på å bytte t-skjorten etter han har badet, så han ikke blir syk. Jeg tenker det må være deilig å løpe fritt på stranden og jeg.. Huske å smøre godt og ha på caps\solhatt:o)) God tur da!!! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå